Ухвала
від 14.11.2012 по справі 1570/2937/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1570/2937/2012     ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД —————————————————————— У Х В А Л А І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И 14 листопада 2012 р.Справа № 1570/2937/2012 Категорія: 8.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Глуханчук О. В. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого судді Крусяна А.В., суддів Джабурії О.В., Шляхтицького О.І., секретаря Жукової Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну  скаргу  Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби  на постанову Одеського окружного адміністративного суду від  07 серпня 2012 року у справі  за адміністративним позовом  товариства з обмеженою відповідальністю "А-Строй ЛТД"   до  Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби   про визнання дій протиправними, - В С Т А Н О В И В: 08.05.2012р. товариство з обмеженою відповідальністю "А-Строй ЛТД" (надалі –ТОВ "А-Строй ЛТД") звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області  (надалі –ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС) про визнання противоправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по проведенню 13.04.2012 року зустрічної звірки ТОВ "А-Строй ЛТД", щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень-грудень 2011 року, за результатами якої було складено акт від 13.04.2012 року №162/23-5/35118081 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "А-Строй ЛТД", код ЄДРПОУ 35118081 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень - грудень 2011 року»; визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по складанню акту від 13.04.2012 року № 162/23-5/35118081  «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "А-Строй ЛТД", код ЄДРПОУ 35118081 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень-грудень 2011 року»; визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби по формуванню в акті від 13.04.2012 року № 162/23-5/35118081 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "А-Строй ЛТД", код ЄДРПОУ 35118081 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень-грудень 2011 року». /а.с.31-34/ Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 07.08.2012р. позов задоволений. Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій  просить постанову суду скасувати та ухвалити нову про відмову у задоволенні  позову. Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню. Судом першої інстанції встановлено, що 24 лютого 2012 року  посадовими особами відповідача було  проведено зустрічну звірку  ТОВ "А-Строй ЛТД" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків  за період січень-грудень 2011 року, за результатами якої було складено акт від 24 лютого 2012 року №508/23-5/35118081 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "А-Строй ЛТД", код ЄДРПОУ 35118081 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період січень - грудень 2011 року». /а.с.7-11/ У подальшому  зазначений акт було анульовано та складено акт №162/23-5/35118081 від 13 квітня 2012 року. /а.с.35-39/ Відповідно до приписів п. 73.5. ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.  Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Аналогічні положення містяться в Постанові Кабінету Міністрів України №1232 від 27.12.2010 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» (далі -Постанова №1232), якою визначено механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Разом з тим, існує єдиний порядок направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби, затверджений наказом ДПА України №236 від 22.04.2011р. «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» (далі - Методичні рекомендації). Згідно пп. 4.4 п.4, п.2 Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. Для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Відповідно до п.2.2 Методичних рекомендацій, необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС. Додатком №3 до Методичних рекомендацій встановлено форму та вимоги щодо змісту і об'єму інформації, яка підлягає відображенню в акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання. В п.15 проформи, у разі наявності зазначається інша інформація (в т. ч. отримана від підрозділів податкової міліції), що має відношення до питань запиту і може бути використана органом-ініціатором при перевірці. Одночасно надаються належним чином завірені копії таких документів, що не підтверджують дані платника податків, наведені у запиті. Як вбачається з матеріалів справи, в актах відповідача не зазначені суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків) щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних. Обґрунтування необхідності проведення зустрічної звірки в  акті також не зазначено. В акті №162/23-5/35118081 від 13 квітня 2012 року  ДПІ у Приморському районі м. Одеси робить висновки, що у підприємства відсутня достатня кількість трудових та виробничих ресурсів для виконання своєї господарської діяльності, ТОВ "А-Строй ЛТД" відсутнє за місцезнаходженням, встановити реальне здійснення господарської діяльності неможливо. Також в акті  зазначено, що згідно відповіді ВПМ ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 24 лютого 2012 року №1382/26-53 встановлено відсутність підприємства за юридичною адресою. Разом з тим, довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №494095, встановлено підтвердження відомостей про юридичну особу, дата проведення реєстраційної дії -17 травня 2007 року. Таким чином, перевіривши матеріали справи судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про викладення відповідачем в розглядаємих актах висновків, які за змістом не відповідають назві та інформаційному призначенню документу. За таких обставин, судова колегія вважає, що суд першої інстанції при вирішенні справи вірно застосував норми матеріального права, тому в порядку ст. 200 КАС України постанова суду підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга залишенню без задоволення. Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, - УХВАЛИВ: Апеляційну  скаргу  Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від  07 серпня 2012 року –залишити без змін. Ухвала  апеляційного суду набирає законної сили після її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів  з дня складання її в повному обсязі. Головуючий: Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28316221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/2937/2012

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 14.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 13.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні