Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-3261/11/0170/21
13.11.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Сухобрус О.М.
за участю сторін:
представник позивача- Фермерського господарства "ОСОБА_1"- ОСОБА_3, довіреність № 72 від 15.01.12,
представник відповідача-Красноперекопської районної державної адміністрації - не з'явився,
представник третьої особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "Герої Перекопу" -не з'явився,
розглянувши матеріали справи № 2а-3261/11/0170/21 за апеляційною скаргою Красноперекопської районної державної адміністрації на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Євдокімова О.О. ) від 24.10.11
за позовом Фермерського господарства "ОСОБА_1" (АДРЕСА_1)
до Красноперекопської районної державної адміністрації (пл. Героїв Перекопу, 1-а,Красноперекопськ,Автономна Республіка Крим,96000)
третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Герої Перекопу" (вул. Жовтнева, 45,Почетне,Красноперекопський район, Автономна Республіка Кр,96020)
про спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.10.2011 позовні вимоги Фермерського господарства "ОСОБА_1" задоволені частково: визнано протиправним та скасовано Розпорядження Красноперекопської районної державної адміністрації № 317 від 13.10.2008 в частині визнання таким, що втратило силу Розпорядження від 27.04.2007 р. № 160; зобов'язано Красноперекопську районну державну адміністрацію виконати Розпорядження № 160 від 27.04.2007 шляхом проведення в порядку, передбаченому чинним законодавством України, дій щодо укладання з Фермерським господарством "ОСОБА_1" договору оренди земельної ділянки площею 30,76 га., наданої на умовах оренди згідно з зазначеним Розпорядженням. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.10.2011, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
В судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги та скасуванні рішення суду першої інстанції.
Відповідач та третя особа явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
З матеріалів справи вбачається, що 27.04.2007 відповідачем прийнято розпорядження № 160, згідно якого на підставі ст.17, 93, 124, 125, п.12. Розділу Х Земельного кодексу України, ст. 5, 6, 7 Закону України "Про оренду землі", рішення комісії по організації фермерських господарств, позивачу була надана земельна ділянка площею 50,85 га на умовах оренди із земель громадян, які мають право на земельні частки (пай), які не витребували сертифікати, на території Совхозненської сільської ради (п.1), позивач мав приступити до використання земельної ділянки після укладення договору оренди (п.2) (т. 1 а.с.43).
04.05.2007 між позивачем та відповідачем був укладений попередній договір оренди землі, у п. 1.1 якого було визначено, що сторони зобов'язані укласти договір оренди землі, розташованої на території Совхозненської сільської ради, протягом десяти днів з моменту отримання позивачем технічної документації з відміткою Кримської філії Центра ДЗК про прийняття "обмінного файлу" (т. 1 а.с. 44-46).
Відповідно до умов зазначеного договору позивачу в строкове платне користування надана земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 50,85 га, в тому числі 45,90 га -рілля, 4,95 га - пасовища.
Відповідачем 13.10.2008 прийнято розпорядження № 317 "Про визнання розпоряджень такими, що втратили силу", в якому зафіксовано, що в наслідок ненадання землевпорядної документації у встановлені строки визнано втратившим силу, зокрема, розпорядження № 160 від 27.04.2007 р. (т. 1 а.с.63).
Згідно зі ст. ст. 123, 124 ЗК України (в редакції , яка діяла на момент прийняття відповідачем Розпорядження № 160 від 27.04.2007 р.) передача в оренду земельних ділянок, які знаходяться у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки за проектами відводу цих ділянок, за умови звернення у відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який розглядає заяву та у місячний термін дає відповідь на цю заяву. Рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади про відмову у наданні земельної ділянки у користування має містити мотивовані пояснення з посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації (ст.125 ЗК України). Ст. 126 ЗК України передбачає, що право оренди земельної ділянки оформляється договором, який реєструється відповідно до закону .
Згідно із ст. 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.92 р. № 2535-XII ( із змінами та доповненнями) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки землі. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів -учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок. Відповідно до ст. 13 вказаного закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальної власності -договір оренди такої земельної ділянки.
Статтею 15 Закону України "Про плату за землю" передбачене зобов'язання власників землі та землекористувачів сплачувати земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
З матеріалів справи вбачається, що позивач протягом 2008-2009 р.р. неодноразово звертався до відповідача з заявами про вирішення питання щодо надання йому в оренду земельної ділянки, визначеної у попередньому договорі оренди земельної ділянки від 04.05.2007 р. (т. 1 а.с.6-14)
Відповідач надіслав на адресу позивача за підписом заступника Голови лист (вих. 02-11/1267 від 17.04.2008 р.), в якому сповістив його про те, що передача в оренду земельних ділянок державної власності здійснюється виключно на аукціонах (т.1 а.с.15).
Законом України № 309- IУ від 03.06.2008 р., який набрав чинність 04.06.2008 р. внесені зміни до ст. 124 ЗК України, відповідно до яких набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, набуття права на оренду земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні).
Але надані сторонами документи свідчать про те, що земельна ділянка, яка зазначена у попередньому договорі оренди землі від 04.05.2007 р., відносилась до земель громадян, які мають право на земельну частки (пай), та невитребували сертифікати, на території Совхозненської сільської ради.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачу було у 2008 р. відмовлено у вирішенні питання щодо укладення договору оренди в порядку, передбаченому чинним законодавством тільки з підстав, необхідності проведення аукціону, в той час як позивач сплачував орендні плату за її використання, надавав до податкових органів необхідну звітність (декларації, розрахунки тощо).
Згідно листа Виконавчого комітету Совхозненською сільської ради вих. № 472 від 25.05.2011р., з якого вбачається, що земельна ділянка площею 50,85 га на території ради була виділена під невитребувані та неотримані сертифікати (т. 3. а.с.21).
На підставі Протоколу № 6 засідання комісії по розпаюванню землі при проведенні лототрону від 13.09.2002р. всі невитребувані сертифікати комісія вирішила виділити єдиним масивом в кінці розпаювання по мірі надходження (т. 3 а.с.64).
Тобто, розпорядження відповідача № 317 від 13.10.2008р. прийняте обґрунтовано, оскільки у відповідача не було підстав для визнання таким, що втратило силу розпорядження № 160 від 27.04.2007р. «Про надання земельних ділянок на умовах оренди з земель громадян, що мають право на земельну частку (пай), які невитребувалі сертифікати.
Згідно довідки Красноперекопського районного відділу земельних ресурсів Республіканського комітету по земельних ресурсах (т.1 а.с.165) від 12.10.2009- земельні ділянки Совхозненської сільської ради загальною площею 120,9714 га передані на умовах оренди СТОВ «Герої Перекопу»із земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадян, не витребуваних та не переоформлених земельних часток (паїв) (пайовий фонд КСП «Пятіозерний») відповідно до Розпорядження відповідача № 148 від 30.04.2009р. (т.1 а.с.25) та укладено Договір оренди землі від 30.04.2009 строком на п'ять років.
Протягом 2010 року позивач звертався до відповідача із питанням про укладення договору оренди земельної ділянки, але з листа відповідача від 18.06.2010р. вих. № В-30/101/1 (т.3 а.с.72) вбачається, що відповідач повідомив позивача про те, що не можливо надати земельну ділянку площею 50,85 га, оскільки землі громадян, що не витребували сертифікати на право на земельну долю (пай) на території Совхозненської сільської ради складають 20,34 умовних кадастрових гектар, вирішення питання про надання земельної ділянки позивачу можливо лише після розірвання договору оренди з ТОВ «Герої Перекопу».
Відповідач надіслав на адресу суду письмові пояснення, в яких зазначив, що станом на 02.09.2011р. по Совхозненської сільської раді рахується шість невитребуваних сертифікатів на право на земельну частку (пай), що зберігаються в архіві міськрайонного відділу Держкомзему в м. Армянськ, Красноперекопськ та Красноперекопському районі в загальному розмірі 20,22 га. Копії сертифікатів залучені до матеріалів справи.
Відповідно до Додаткової угоди від 01.12.2010р. до Договору оренди землі б/н від 30.04.2009р. укладеного між відповідачем та ТОВ «Герої Перекопу»сторони розірвали договір за взаємною згодою сторін, що також підтверджується Розпорядженням відповідача № 452 від 01.12.2010р. про припинення договору оренди земельної ділянки (т. 3 а.с.19).
Таким чином, необґрунтованим та безпідставним є посилання відповідача на неможливість надати позивачу земельну ділянку в розмірі 50,85 га, оскільки договір земельної ділянки площею 120,9714 га між відповідачем та ТОВ «Герої Перекопу»розірваний, та відповідачем не надано доказів, що ця земельна ділянка передана будь-якій іншій особі.
Отже, оскільки позивачем оформлене право користування земельною ділянкою в частині 20,0930га, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо необхідності зобов'язати відповідача виконати Розпорядження № 160 від 27.04.2007р. шляхом проведення в порядку, передбаченому чинним законодавством України, дій щодо укладання з позивачем договору оренди земельної ділянки площею 30,76 га (50,85-20,0930), наданої на умовах оренди згідно з зазначеним Розпорядженням.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Красноперекопської районної державної адміністрації на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.10.11 у справі № 2а-3261/11/0170/21 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.10.11 у справі № 2а-3261/11/0170/21 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 19 листопада 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28320286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні