Постанова
від 16.01.2013 по справі 2а-1670/7617/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2013 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/7617/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гарника К.Ю.,

при секретарі - Сировні Я.А.,

за участю представника позивача - Столович В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" про стягнення штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

05 грудня 2012 року Полтавське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що за вчинені відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів, зафіксовані у актах, за результатами розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів винесено постанови про накладення санкцій у загальному розмірі 5100,00 грн. Враховуючи, що відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач звернувся до суду про стягнення коштів у примусовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча в матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Надав клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням представника у іншому судовому засіданні, однак не надав належних доказів такої зайнятості.

Згідно з частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР.

Частиною першою статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до положень статті 6 цього Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити до підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням та мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Судом встановлено, що уповноваженими особами позивача були проведені перевірку Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" з питань дотримання вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364, про що складено наступні акти перевірки: від 04.07.2012 № 67-ПО-1-Е, № 68-ПО-1-Е, № 69-ПО-1-Е.

В ході перевірок встановлено, що відповідачем порушено вимоги Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, а саме товариство не розмістило річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та не опублікувало регулярну інформацію за 2011 рік в одному з офіційних видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а також не подано регулярну річну інформацію за 2011 рік до Полтавського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364, зі змінами та доповненнями передбачено, що річна інформація розкривається шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім; річна інформація розкривається шляхом офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім; річна інформація розкривається подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітнім.

На підставі вказаних актів перевірки винесено постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.07.2012 № 67-ПО-1-Е, № 68-ПО-1-Е, № 69-ПО-1-Е, якими на відповідача накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн відповідно до кожної з постанов та у загальній сумі 5100,00 грн.

Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 475/96-ВР нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку стягуються у судовому порядку і зараховуються до державного бюджету України.

Частиною першою статті 12 цього Закону встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Згідно положень розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови. Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження. Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою. Постанова за справою про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Відповідно до частини четвертої та п'ятої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідачем не надано суду доказів сплати фінансової санкції та доказів щодо оскарження постанов про застосування фінансових санкцій у встановленому чинним законодавством порядку.

З огляду на викладене, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими на відповідача накладено штраф у загальному розмірі 5100,00 грн, прийняті в порядку та спосіб, визначений Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", в судовому порядку не оскаржені, а тому є обов'язковими для виконання.

Згідно з підпунктом 14 пункту 6 Положення про Полтавське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 31.01.2012 № 212 Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Полтавське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право звертатися до суду з позовом по примусове стягнення штрафів, накладених уповноваженою особою Комісії.

Враховуючи викладене суд вважає, що позовні вимоги Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення штрафної санкції з Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" у розмірі 5100,00 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Частиною другою статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Водночас, відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку з цим, з Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь Державного бюджету України підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору у розмірі 107,30 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Миргородсортнасіннєовоч" (код ЄДРПОУ: 00490731; 37600, Полтавська область, м. Миргород, вул. Зелена, 78) на користь Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (36014, м. Полтава, вул. Жовтнева, 45) штрафи у розмірі 5100,00 гривень (п'ять тисяч сто гривень) на рахунок одержувача: код за ЄДРПОУ УДКСУ у Миргородському районі Полтавській області 37845125 на р/р 31116106700012 в ГУДКСУ у Полтавській області, МФО 831019 по коду бюджетної класифікації 21081100 символу 106 "Адміністративні штрафи та інші санкції".

Стягнути з Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 107,30 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанову в повному обсязі складено 21 січня 2013 року.

Суддя К.Ю. Гарник

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2013
Оприлюднено22.01.2013
Номер документу28738700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/7617/12

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Постанова від 16.01.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 07.12.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні