Ухвала
від 14.01.2013 по справі 2а-1670/4118/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2013 р.Справа № 2а-1670/4118/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Донець Л.О.

Суддів: Кононенко З.О. , Бондара В.О.

за участю секретаря судового засідання Попової С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2012р. по справі № 2а-1670/4118/12

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Норд-Траст-Україна"

до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби треті особи Приватне підприємство "ТД "Гарант" , Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Терра"

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Норд - Траст - Україна" (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення- рішення від 18 квітня 2012 року за №0002792310, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: "Надходження від реалізованого палива податковими агентами і суб'єктами господарювання, 8519010500" загалом в розмірі 11319 грн. 92 коп.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Норд - Траст - Україна" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби, треті особи: Приватне підприємство "ТД "Гарант", Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Терра" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби від 18 квітня 2012 року №0002792310 в частині збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю "Норд - Траст - Україна" суми грошового зобов'язання за платежем: "Надходження від реалізованого палива податковими агентами і суб'єктами господарювання, 8519010500" за основним платежем в розмірі 11 075 грн. 27 коп.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Відповідач по справі, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись невідповідність висновків суду обставинам справи просив скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідачем по справі було подано заперечення на апеляційну скаргу яким спростовуються доводи апелянта, щодо необґрунтованості позовних вимог.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги постанову суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що працівниками ДПІ у м. Полтаві в період з 20 березня 2012 року по 28 березня 2012 року було проведено позапланову виїзну документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 квітня 2010 року по 31 грудня 2011 року.

За результатами перевірки було складено акт від 04 квітня 2012 року №572/22-5/34825415, в якому, зокрема, вказано на порушення позивачем вимог підпункту 242.1.4 пункту 242.1 статті 242 Податкового кодексу України в частині недекларування та несплати підприємством екологічного податку за обсяги та викиди палива, реалізованого податковим агентом, загалом в розмірі 11 318 грн. 93 коп. (в т.ч., за 1 квартал 2011 року - 6 550 грн. 83 коп. та за II квартал 2011 року - 4 768 грн. 1 Окоп.).

На підставі вищезазначеного висновку Акта перевірки відповідачем по справі 18 квітня 2012 року було винесено податкове повідомлення-рішення за №0002792310, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: "Надходження від реалізованого палива податковими агентами і суб'єктами господарювання, 8519010500" загалом в розмірі 11319 грн. 92 коп.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції виходив з приписів Податкового кодексу України.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів. їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України.

Відповідно до вимог п.20.1.4. Податкового кодексу України (далі - ПК України) органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку встановленому Податковим кодексом України.

Згідно з пп. 14.1.57 пункту 14.1 статті 14 ПК України екологічний податок - загальнодержавний обов'язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року.

Крім того, згідно приписів ст. 240 ПК України платниками податку суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення; скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини; утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.

Пунктом 241.1 статті 241 ПК України (в редакції, чинній протягом І-ІІ кварталів 2011 року) було визначено, що податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення у разі використання палива, утримується і сплачується до бюджету податковими агентами під час реалізації такого палива.

Також згідно п. 241.2 вказаної статті до податкових агентів належали суб'єкти господарювання, які: здійснюють оптову торгівлю паливом; здійснюють роздрібну торгівлю паливом (крім тих, які реалізують паливо, придбане у суб'єктів господарювання, зазначених у підпункті 241.2.1 пункту 241.2 цієї статті ).

Підпункт 242.1.4 пункту 242.1 статті 242 Податкового кодексу України (в редакції, чинній протягом І-ІІ кварталів 2011 року) встановлював, що об'єктом та базою оподаткування є обсяги та види палива, реалізованого податковими агентами.

Аналізуючи наведені норми, колегія суддів погоджується з висновкам суду першої інстанції про те, що станом на момент виникнення та реалізації спірних правовідносин особа могла бути визнана податковим агентом при здійсненні оптової торгівлі паливом виключно за умови встановлення факту реалізації пального кінцевому покупцю, який здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ним придбаного палива у власній господарській діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, в ході господарської діяльності позивач мав взаємовідносини з ТОВ "Агрофірмою "Терра" з яким у квітні 2011 року був укладений договір продажу дизельного пального в кількості 11 090 літрів, та використано контрагентом для власних потреб, що підтверджується копією лімітно-заборної відомості на видачу ГСМ за травень 2011 року та матеріального звіту по ГСМ за травень 2011 року.

Колегія суддів суддів зазначає, що у спірних правовідносинах позивач є податковим агентом в розумінні пункт 241.2 статті 241 Податкового кодексу України щодо господарської операції з продажу дизельного пального в кількості 11 090 літрів ТОВ "Агрофірма "Терра», оскільки останнім таке пальне використано у власній господарській діяльності, а відтак здійснено викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення.

Крім цього, в своїй господарській діяльності позивач мав взаємовідносини з ПП "ТД "Гарант" з яким був укладений договір продажу палива, а згодом зазначеним контрагентом було реалізовано пальне іншим підприємствам, а саме: ТОВ "Черкасиагросфера", ТОВ "Агрофірма "Агросправа", СФГ "Ромашка", Веселоподільська дослідна селекційна станція, СТОВ "Родіна", ДП "Дослідне господарство ім. Декабристів", СТОВ "Україна", СТОВ "Селецька", ПСП "Агрофірма Україна-Говтва", СТОВ "Здобуток", ТОВ "Воля-Лан", ПСП "Майбородівське", ТОВ "Інтер-Агро Транс", що підтверджується копіями договорів поставки нафтопродуктів, податкових та видаткових накладних.

За наведених підстав колегія суддів зазначає, що придбані товарно-матеріальні цінності ПП "ТД "Гарант" в подальшому реалізувало іншим особам, а тому віднесення позивача в даному випадку до податкових агентів відповідно до п. 241.2 статті 241 ПК України та донарахування у зв'язку з цим зобов'язання зі сплати екологічного податку суперечить фактичним обставинам справи та чинному на момент виникнення спірних правовідносин законодавству України.

Таким чином колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції про те, що оскаржуване

податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Полтаві від 18 квітня 2012 року за №0002792310 є протиправним та підлягає скасуванню в частині збільшення ТОВ "Норд - Траст - Україна" суми грошового зобов'язання зі сплати екологічного податку за основним платежем в розмірі 11 075 грн. 27 коп.

Критерії протиправності рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень передбачені частиною 3 статті 2 КАС України.

Колегія суддів, вважає, що оскаржуване рішення відповідача не відповідає даним критеріям оскільки прийнято та вчинено не на підставі, не в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; без використання повноважень з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.

Відповідно до ч.1ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

На підставі п.1 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість правомірність, та законність рішення суду першої інстанції щодо часткового задоволення позову по справі.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2012р. по справі № 2а-1670/4118/12 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Донець Л.О. Судді Кононенко З.О. Бондар В.О.

Повний текст ухвали виготовлений 18.01.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2013
Оприлюднено23.01.2013
Номер документу28746121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/4118/12

Ухвала від 08.08.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 25.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні