cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
29.01.13р. Справа № 34/5005/9625/2011
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Чередко А.Є.
при секретарі судового засідання Штефан В.П.
за участю представників сторін:
від кредитора - не з'явився
від боржника - не з'явився
розглянувши справу
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект", м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, б. 12, кв. 1021 (ЄДРПОУ 35043949)
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект", м. Дніпропетровськ порушено 28.07.11р. відповідно до процедури, передбаченої статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена під час роботи голови ліквідаційної комісії недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 04.08.11р. боржника визнано банкрутом і відкрита ліквідаційна процедура у справі, призначено ліквідатором у справі голову ліквідаційної комісії Ярош Т.В.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.10.2011р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект", м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, б. 12, кв. 1021 (ЄДРПОУ 35043949) ліквідовано, провадження у справі припинено.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 21.06.2012р. відмовлено Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська в задоволенні клопотання про поновлення строку на подання апеляційної скарги на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.10.2011р. у справі №34/5005/9625/2011 та повернуто апеляційну скаргу скаржнику без розгляду.
Постановою Вищого господарського суду України від 13.11.2012р. касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська задоволено, ухвалу Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 21.06.2012р. скасовано, справу №34/5005/9625/2011 направлено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду для здійснення апеляційного провадження.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.12.2012р. ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.10.2011р. у справі № 34/5005/9625/2011 скасовано, справу передано для розгляду до господарського суду Дніпропетровської області.
Згідно автоматизованої системи документообігу суду справу № 34/5005/9625/2011 передано на розгляд судді Чередко А.Є.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 02.01.2013р. справу №34/5005/9625/2011 прийнято до свого провадження; призначено судове засідання для розгляду звіту та ліквідаційного балансу; продовжено строк ліквідаційної процедури у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект" та повноважень ліквідатора банкрута - голови ліквідаційної комісії Ярош Т.В. до дати судового засідання, до 29.01.2013р.; зобов'язано ліквідатора надати письмові пояснення по суті справи на час її розгляду.
Ліквідатор, кредитор - ТОВ "Агрометторг", ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС не забезпечили явку представників до судового засідання. Також, ліквідатор не надав письмові пояснення по суті справи на час її розгляду. Враховуючи належне повідомлення судом учасників справи про час та місце судового засідання, закінчення строку ліквідаційної процедури у справі та повноважень ліквідатора, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності ліквідатора, представників кредитора та ДПІ.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
04.10.2011р. ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс, суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу та акту інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості від 04.10.2011р. вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське МБТІ" №3280 від 26.09.2011р., Дніпропетровської регіональної філії ДП „Центр державного земельного кадастру" № ц/4309-15 від 27.09.2011р., Дніпропетровського відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи № 1 ДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-340 від 23.08.2011р., Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 2660-02-13 від 30.08.2012р. за боржником транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 32421450 та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна № 32419308 станом на 03.08.2011р. в зазначених реєстрах інформація щодо арештів або обтяження майна банкрута відсутня.
Згідно довідки Відділення "Катерининське" ПАТ „ВТБ Банк" № 224/517-08-2 від 11.08.2011р. поточний рахунок боржника № 26006010038517 закрито 11.08.2011р.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи (акт інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості від 04.10.2011р.).
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Повідомлення про ліквідацію боржника та про порядок і строки заяви кредиторами претензій опубліковано в газеті "Днепр вечерний" № 65 (12313) від 04.05.11 р.
В порядку ст. 105 ЦК України орган, що здійснює державну реєстрацію повідомлено про прийняте рішення про припинення юридичної особи, що підтверджено Бюлетенем державної реєстрації №177 (12) від 29.04.11р.
Відповідно до ч. 3 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, що ліквідується, в місячний строк з дня офіційного оприлюднення ухвали про визнання боржника, який ліквідується банкрутом.
Ліквідатором, також було направлено запити до Головного управління статистики у Дніпропетровській області та Жовтневого відділу Державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції, на які отримані відповіді про наявність ТОВ "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект" у ЄДРПОУ та про відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні станом на 30.08.2011р.
Таким чином, в результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено та визнано вимоги наступних кредиторів:
- ТОВ "Агрометторг" на суму - 240449,00 грн. (ІV черга задоволення).
Встановлені вимоги кредитора залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна та коштів боржника.
Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство не звертались.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Також, під час розгляду справи до суду надійшло клопотання ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська №41351/10/10-015 від 23.09.2011р. про не затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу банкрута до проведення перевірки банкрута.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторони у справі про банкрутство - кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут).
Відповідно до ст. 22 ГПК України правом на звернення до суду з клопотаннями у справі наділені лише сторони справи.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська не є кредитором банкрута, та відповідно і стороною у даній справі, що унеможливлює розгляд судом вищенаведеного клопотання та прийняття відповідного процесуального рішення.
Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України, строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Ухвала суду про прийняття справи до провадження та призначення судового засідання з розгляду звіту та ліквідаційного балансу на 29.01.2013р. була направлена на адресу ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська, що зокрема підтверджується поштовим повідомленням про вручення від 08.01.2013р.
На час розгляду справи ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
З огляду на усе вищевикладене правові підстави для не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у суду відсутні.
Натомість, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо їх затвердження.
Згідно з п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Відповідно до п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
З підстав наведеного та керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22, 31, 32, п. 6 ст. 40, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект", м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, б.12, кв. 1021, (ЄДРПОУ 35043949).
Ліквідувати юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціальне проектно-конструкторське бюро "Енергомашпроект", м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, б.12, кв. 1021, (ЄДРПОУ 35043949).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя А.Є. Чередко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 01.02.2013 |
Номер документу | 28971955 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні