ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 січня 2013 року 16:46 № 2а-15932/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Скочок Т.О.,
при секретарі судового засідання Новик В.М.,
за участю представників сторін:
від позивача - Гришина Н.В.,
від відповідача - Чайковський В.С., Аронович Ф.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної реєстраційної служби України до Політичної партії "Власна сила" про анулювання реєстраційного свідоцтва №206-п.п. від 11.11.2011 р.,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Державна реєстраційна служба України з позовом до Політичної партії «Власна сила» про анулювання реєстраційного свідоцтва № 206-п.п. від 11.11.2011 року (з урахуванням заяви позивача про виправлення описки від 18.12.2012 р).
Ухвалою суду від 26.11.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем, в порушення ч.6 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» протягом шести місяців з дня реєстрації Політичної партії «Власна сила» не було здійснено реєстрацію своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим. У зв'язку з викладеним, позивач просить анулювати реєстраційне свідоцтво Політичної партії «Власна сила» № 206-п.п. від 11.11.2011 року.
У судове засідання з'явився представник позивача та представник відповідача.
Представник позивача під час розгляду справи підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, анулювавши реєстраційне свідоцтво Політичної партії «Власна сила» .
Представник відповідача під час розгляду справи проти позову заперечував та просив суд відмовити в його задоволенні в повному обсязі з огляду на те, що на його думку відраховувати шестимісячний строк для реєстрації обласних, міських, районних організацій партії слід з дати видачі виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (06.02.2012р.), що відповідно завершується 06.08.2012 р. При цьому, представник відповідача звернув увагу суду на те, що протягом всього часу з моменту реєстрації політичної партії вона спрямовувала свої дії на реєстрацію своїх обласних, міських, районних організацій України. Крім того, представник відповідача наголошував, що на час розгляду справи політичною партією, на виконання вимог Закону України "Про політичні партії в Україні", забезпечено утворення та реєстрацію її обласних, міських, районних організацій у передбаченій Законом кількості.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача по суті спору, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Державна реєстраційна служба України у відповідності із п. 4.19 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 401/2011, здійснює реєстрацію політичних партій.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ (надалі - Закон №2365-ІІІ) політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Частиною 1 ст.11 Закону №2365-ІІІ передбачено, що реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Як вбачається з наявної в матеріалах справи виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Політична партія «Власна сила» є юридичною особою з ідентифікаційним кодом: 38013105. Державною реєстраційною службою України зареєстрована Політична партія «Власна сила» про що останній видано реєстраційне свідоцтво № 206-п.п. від 11.11.2011 р.
Згідно з ст. 3 Закону №2365-ІІІ політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Частиною 6 ст. 11 Закону №2365-ІІІ встановлено, що політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Частиною 1 ст. 24 Закону №2365-ІІІ передбачено, що у разі невиконання політичною партією вимоги ч. 6 ст. 11 цього Закону №2365-ІІІ , виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва.
Частиною 3 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
В абзаці 5 п. 3 Рішення Конституційного суду України від 03.10.1997 № 4-зп визначено, що загальновідомим є те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв раніше. Таким чином, з прийняття КАС України справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії належать до юрисдикції Окружного адміністративного суду міста Києва.
Відповідно до абзацу 3 п. 1.2 Рішення Конституційного Суду України від 16.10.2007 № 9-рп/2007, положення ч. 6 ст. 11 Закону №2365-ІІІ , згідно з яким політична партія забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі, Автономній Республіці Крим, слід розуміти як обов'язок політичної партії утворити та зареєструвати обласні і прирівняні до них партійні організації не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у ч. 2 ст. 133 Конституції України.
Судом встановлено, що на час розгляду справи були зареєстровані наступні обласні та прирівняні до них організації Політичної партії «Власна сила»:
1. Вінницька обласна політична організація (свідоцтво від 13.06.2012 № 140);
2. Дніпропетровська обласна політична організація (свідоцтво від 01.06.2012 № 402);
3. Житомирська обласна політична організація (свідоцтво від 20.03.2012 № П-209-12);
4. Закарпатська обласна політична організація (свідоцтво від 24.05.2012 № 137);
5. Запорізька обласна політична організація (свідоцтво від 01.11.2012 № 191п);
6. Івано-Франківська обласна політична організація (свідоцтво від 13.03.2012 № 162);
7. Київська обласна політична організація (свідоцтво від 22.05.2012 № 202);
8. Кіровоградська обласна політична організація (свідоцтво від 01.06.2012 № 137);
9. Одеська обласна політична організація (свідоцтво від 29.03.2012 № 297);
10. Рівненська обласна політична організація (свідоцтво від 21.06.2012 № 118);
11. Хмельницька обласна політична організація (свідоцтво від 21.06.2012 № 132);
12. Чернівецька обласна політична організація (свідоцтво від 01.08.2012 № 127);
13. Чернігівська обласна політична організація (свідоцтво від 15.03.2012 № 211);
14. Київська міська політична організація (свідоцтво від 02.08.2012 № 0009-2012 п.п.).
Отже, вищенаведене свідчить про те, що на час розгляду справи відповідачем надано докази про реєстрацію необхідної кількості його структурних утворень.
Згідно з ч.ч.1 та 2 ст. 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Політичні партії в Україні сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян , беруть участь у виборах. Членами політичних партій можуть бути лише громадяни України. Обмеження щодо членства у політичних партіях встановлюються виключно цією Конституцією і законами України.
Статтею 37 Конституції України передбачаються виключні випадки, коли діяльність легалізованих об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, зокрема, якщо їх діяльність спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення.
Судом встановлено, що відповідачем на час розгляду справи, виконано обов'язок політичної партії щодо утворення та реєстрації чотирнадцяти обласних і прирівняних до них партійних організацій, що підтверджено наявними у справі доказами.
Крім того, в контексті з вищевикладеним, суд вважає також за доцільне зазначити, що як свідчать матеріали справи, відповідачем протягом всього часу з моменту реєстрації вчинялися дії, спрямовані на забезпечення утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України.
Таким чином, у відповідності до положень Закону №2365-ІІІ з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 та ст. 36 Конституції України, порушення шестимісячного строку, протягом якого політична партія забезпечує створення та реєстрацію своїх структурних утворень у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України, не може бути безумовною підставою для анулювання свідоцтва такої політичної партії.
Аналогічна позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України у справах: № к/9991/32387/12 від 13.11.2012 р., № к/9991/6/11-с від 27.11.2012 р., № к/9991/26501/12-с від 09.10.2012 р.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи, надані сторонами докази та встановлені під час розгляду обставини, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії «Власна сила» № 206-п.п. від 11.11.2011 р. є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2013 |
Оприлюднено | 31.01.2013 |
Номер документу | 28984306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні