Ухвала
від 04.04.2013 по справі 2а-15932/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-15932/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О. Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

У Х В А Л А

Іменем України

04 квітня 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.

суддів Кучми А.Ю., Федотова І.В.,

при секретарі Павленко Т.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу позивача Державної реєстраційної служби України на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.01.2013 року у справі за позовом Державної реєстраційної служби України до Політичної партії Власна сила про анулювання реєстраційного свідоцтва, -

В С Т А Н О В И Л А:

У листопаді 2012 року Державна реєстраційна служба України звернулись до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Політичної партії Власна сила , в якому просили суд анулювати реєстраційне свідоцтво № 206-п.п. від 11.11.2011 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.01.2013 року в задоволені адміністративного позову - відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить Постанову суду першої інстанції скасувати та постановити по справі нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю. Свої вимоги апелянт аргументує тим, що судом першої інстанції було не правильно застосовано норми матеріального права, не надано повної оцінки діючому законодавству та обставинам, що мають істотне значення для вирішення справи, не надано належної правової оцінки письмовим запереченням по справі, наданим представником відповідача.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у справі доказами, колегія суддів приходить до наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для звернення позивача до суду стало не виконання відповідачем частини 6 статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні , згідно вимог якої, політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.

Судом першої інстанції встановлено, що керівник Політичної партії Власна сила звернувся до Державної реєстраційної служби України з заявою про реєстрацію політичної партії 20.10.2011 р. та подав необхідний пакет документів.

За результатами розгляду поданих документів згідно Наказу № 520 Державної реєстраційної служби України від 11.11.2011 р. проведена реєстрація Політичної партії Власна сила та видано свідоцтво про реєстрації політичної партії.

Згідно частини 6 статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні , згідно вимог якої, політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.

Відповідно до вимог Державної реєстраційної служби України щодо виконання ч.6. ст. 11 Закону України Про політичні партії в Україні до відповідача вбачається, що останній повинен був терміном до 11.05.2012 р. провести реєстрацію обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень партії, передбачених статутом партії не менш як в 14 з перелічених адміністративно-територіальних одиницях України.

Згідно Виписки ААВ № 312549 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до якого політична партія Власна сила (ідентифікаційний код 38013105) зареєстроване 05 січня 2012 року за № 1 067 102 0000 017430 за адресою: 02218, місто Київ, вул. Вершигори, будинок 5, квартира 37.

В матеріалах справи міститься завірена належним чином копія повного витягу з Єдиного реєстру громадських формувань, з якої вбачається, що загальна кількість записів, знайдених за вказаними параметрами запиту в Єдиному реєстрі громадських формувань складає 14 одиниць, а саме: Вінницька обласна політична організація (свідоцтво від 13.06.2012 № 140); Дніпропетровська обласна політична організація (свідоцтво від 01.06.2012 № 402); Житомирська обласна політична організація (свідоцтво від 20.03.2012 № П-209-12); Закарпатська обласна політична організація (свідоцтво від 24.05.2012 № 137); Запорізька обласна політична організація (свідоцтво від 01.11.2012 № 191п); Івано-Франківська обласна політична організація (свідоцтво від 13.03.2012 № 162); Київська обласна політична організація (свідоцтво від 22.05.2012 № 202); Кіровоградська обласна політична організація (свідоцтво від 01.06.2012 № 137); Одеська обласна політична організація (свідоцтво від 29.03.2012 № 297); Рівненська обласна політична організація (свідоцтво від 21.06.2012 № 118); Хмельницька обласна політична організація (свідоцтво від 21.06.2012 № 132); Чернівецька обласна політична організація (свідоцтво від 01.08.2012 № 127); Чернігівська обласна політична організація (свідоцтво від 15.03.2012 № 211); Київська міська політична організація (свідоцтво від 02.08.2012 № 0009-2012 п.п.).

Судом апеляційної інстанції встановлено, що як юридична особа Політична партія Власна сила почала діяти лише з 06 лютого 2012 року тобто з моменту отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, а отже і шестимісячний строк встановлений для утворення та реєстрації своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим повинен обліковуватися з 06 лютого 2012 року по 06 серпня 2012 року.

Відповідно до ст.2 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ (надалі - Закон №2365-ІІІ) політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Частиною 1 ст.11 Закону №2365-ІІІ передбачено, що реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.

Рішенням Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року №9-рп/2007(справа про утворення та реєстрацію партійних організацій) частині шостій статті 11 Закону дано офіційне тлумачення, відповідно до якого вказане положення треба розуміти як обов'язок кожної політичної партії забезпечити утворення та реєстрацію своїх обласних і прирівняних до них партійних організацій не менш як у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України з перелічених у частині другій статті 133 Конституції України.

Однією з підстав для вирішення питання про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії згідно зі статтею 24 Закону України Про політичні партії в Україні є невиконання вимог частини шостої статті 11 Закону. В такому разі орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Водночас частина 3 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає звернення до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ у справах про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії. Таким чином, позивач правомірно звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про анулювання реєстраційного свідоцтва відповідача.

Аналіз вказаних положень Закону з врахуванням Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року №9-рп/2007 в їх системному зв'язку зі статтею 36 Конституції України, за якою громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, а також враховуючи роль і місце політичних партій у суспільному житті та конституційно-правові вимоги щодо їх утворення і діяльності, дає підстави дійти висновку, що порушення шестимісячного строку, протягом якого політична партія забезпечує створення та реєстрацію своїх структурних утворень у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України, не може бути безумовною підставою для анулювання свідоцтва такої політичної партії, у разі, коли на час розгляду справи в суді відповідні підстави відсутні.

Як вже зазначалось, відповідачем до суду першої інстанції було надано докази про створення та реєстрацію 16 обласних організацій партії, що унеможливлює анулювання свідоцтва лише на підставі порушення шестимісячного строку для утворення та реєстрації територіальних структурних утворень. Відповідно до статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні , анулювання свідоцтва політичної партії можливе лише у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 Закону. Оскільки судом встановлено, що відповідних вимог відповідачем дотримано, то підстави для застосування санкції у вигляді анулювання свідоцтва відсутні.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись, ст.ст. 2, 41, 160, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу позивача Державної реєстраційної служби України на Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.01.2013 року - залишити без задоволення .

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.01.2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя В.О. Аліменко

Судді А.Ю. Кучма

І.В. Федотов

(Повний текст Ухвали виготовлений 09.04.2013 року)

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Кучма А.Ю.

Федотов І.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30803301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15932/12/2670

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 17.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні