cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
06.02.13 р. Справа № 5006/21/116пд/2012
Позивач: Державне підприємство "Донецька залізниця", м. Донецьк
до відповідача: Публічного акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська", м. Горлівка
переддоговірний спір
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: Лагутіна Л.В. - ст. інсп., Каркатенко Т.А. - пров. інж.
відповідача: Кінц В.А. - пров. юр., Новіков Д.П. - нач. дільниці
Під час укладення договору №5/93 про експлуатацію залізничної під'їзної колії Публічного акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Калінінська» при станції Байрак Державного підприємства "Донецька залізниця" між сторонами виникли розбіжності щодо редакцій пунктів 1, 14 проекту договору від 30.10.2012р.
В обґрунтування своєї редакції спірних пунктів позивач посилається на те, що їх редакція відповідає вимогам п.1.4 розділу 3 «Збори за роботи та послуги, пов'язані з перевезенням вантажів» Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, яким передбачено: «Відстань подачі або забирання вагонів локомотивом залізниці на (з) передавальні(их) колії(ій), розташовані(их) на під'їзній колії, визначається у два кінці від вістряка стрілки примикання під'їзної колії, якщо вона примикає до колії станції».
Відповідач позов не визнав з посиланням на цей же пункт 1.4 розділу 3 «Збори за роботи та послуги, пов'язані з перевезенням вантажів» Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги.
Причиною виникнення спору є різне тлумачення сторонами п.1.4 розділу 3 «Збори за роботи та послуги, пов'язані з перевезенням вантажів» Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, зокрема терміну «колії станції», а також різний підхід сторін щодо того, чи є з'єднувальна колія залізниці між стрілками №№ 121 і 89 колією станції Байрак.
Залізниця визнавши ту обставину, що відрізок споруди, у тому числі скидальний вістряк № 87, між стрілками №№ 121 і 89 знаходиться в межах станції Байрак, наполягає га тому, що ця споруда не є колією.
Відповідач наполягає на тому, що між стрілками №№ 121 і 89 знаходиться як раз з'єднувальна колія залізниці, частиною якої є скидальний вістряк № 87, підтвердженням чого, зокрема, є редакція спірного п.14, запропонована залізницею, так як у ньому вона називає відрізок споруди, у тому числі скидальний вістряк № 87, між стрілками №№ 121 і 89 «колією залізниці».
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:
У жовтні 2012р. позивачем, ДП "Донецька залізниця", був підготовлений і 31.10.2012р. листом №512/817 від 30.10.2012р. направлений відповідачеві, ПАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська" (Власник колії), для розгляду і підписання проект договору №5/93 про експлуатацію залізничної під'їзної колії Публічного акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Калінінська» при станції Байрак Державного підприємства "Донецька залізниця, у якому, зокрема, спірні пункти були викладені у такій редакції:
п.1: "Згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить Власнику колії і примикає стрілочним переводом № 89 до колії № 5 станції Байрак залізниці і обслуговується власним локомотивом.
Межею під'їзної колії є стики рамних рейок стрілочного переводу № 121, що належить Власнику колії";
п.14: "Відстань для нарахування збору за забирання вагонів в обидва кінці - 1 092км, з яких: по коліям Власника колії - 0,913км, по коліях Залізниці - 0,179км".
Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська" договір підписала з зауваженнями щодо окремих його пунктів і листом від 12.11.2012р. разом з протоколом розбіжностей повернула позивачеві. Протоколом розбіжностей від 12.11.2012р. відповідач наполягав на коригуванні пунктів 1, 14 договору і запропонував їх викласти такій редакції:
п.1: "Згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить Власнику колії, що примикає до станції Байрак Залізниці з непарної сторони через скидальний вістряк № 87 до колії № 5 станції Байрак Залізниці і обслуговується власним локомотивом";
Межею під'їзної колії є стики рамних рейок стрілочного переводу № 121, що належить Власнику колії
п.14: "Відстань для нарахування збору за забирання вагонів в обидва кінці 0,913км по коліям Власника колії".
Залізницею телеграмою від 20.11.2012р. розгляд розбіжностей було призначено на 22.11.2012р.
Під час узгодження розбіжностей сторони не досягли згоди щодо редакцій спірних пунктів, що підтверджено протоколом узгодження розбіжностей від 22.11.2012р.
Зважаючи на те, що:
· ст.71 Статуту залізниць України передбачено: "Взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій, визначаються договором. Подача і забирання вагонів, а також маневрова робота на залізничних коліях, що належать підприємствам, здійснюються їх локомотивами. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під'їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів). Експлуатація залізничних під'їзних колій, які мають свої локомотиви, повинна здійснюватися на основі єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії і станції примикання";
· ПАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська" є підприємством, у якого є залізнична під'їзна колія, що примикає до станції Байрак належним відповідачеві стрілочним переводом № 121, і яка обслуговується своїм власним локомотивом;
· згідно Правил технічної експлуатації залізниць України:
- станційні колії - це колії у межах станцій, а саме: головні, приймально-відправні, сортувальні, вантажно-вивантажувальні, витяжні, деповські (локомотивного та вагонного господарства), з'єднувальні (що з'єднують окремі парки на станції, що ведуть до контейнерних пунктів, паливних складів, баз, сортувальних платформ, до пунктів очищення, промивки, дезинфекції вагонів, ремонту рухомого складу та виконання інших операцій), а також інші колії, призначення яких визначається операціями, що проводяться на них;
- стрілочний перевід - це пристрій, що служить для переведення рухомого складу з однієї колії на іншу. Стрілочні переводи складаються із стрілок, хрестовин і сполучних колій між ними. Хрестовини можуть бути з нерухомим або рухомим осердям;
- під'їзна колія - це колія, призначена для обслуговування окремих підприємств, організацій, установ (заводів, фабрик, шахт, кар'єрів, лісоторфорозробок, електричних станцій, тягових підстанцій тощо), зв'язана із загальною мережею залізниць безперервною рейковою колією і належить залізниці чи підприємству, організації, установі;
· п.1.4 розділу 3 «Збори за роботи та послуги, пов'язані з перевезенням вантажів» Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги передбачено: «Відстань подачі або забирання вагонів локомотивом залізниці на (з) передавальні(их) колії(ій), розташовані(их) на під'їзній колії, визначається у два кінці від вістряка стрілки примикання під'їзної колії, якщо вона примикає до колії станції ...», тобто точкою відліку є вістряк стрілки примикання (без визначення належності стрілки) під'їзної колії підприємства, якщо вона (під'їзна колія підприємства) примикає до колії станції;
· у даному випадку такою точкою відліку є вістряк стрілки примикання № 121 під'їзній колії, належної фабриці, яка примикає до колії станції (відрізок споруди, який знаходиться в межах станції Байрак, розташований між стрілками №№ 121 і 89, у тому числі скидальний вістряк № 87, у складі якого є і сполучні колії);
· відрізок споруди, розташований між стрілками №№ 121 і 89, сама ж залізниці у пункті 14 проекту договору від 30.10.2012р. №5/93 про експлуатацію залізничної під'їзної колії Публічного акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Калінінська» при станції Байрак Державного підприємства "Донецька залізниця" позначила як колія залізниці,
господарський суд вважає, що спірні пункти договору підлягають викладенню у такій редакції:
п.1: "Згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить Власнику колії і примикає стрілочним переводом № 121 до колії станції Байрак (скидальний вістряк № 87) і обслуговується власним локомотивом.
Межею під'їзної колії є стики рамних рейок стрілочного переводу № 121, що належить Власнику колії";
п.14: "Відстань для нарахування збору за забирання вагонів в обидва кінці 0,913км по коліям Власника колії".
Судові витрати покладаються на обидві сторони порівну.
На підставі викладеного, ст.71 Статуту залізниць України, п.1.4 р.3 «Збори за роботи, пов'язані з перевезенням вантажів» Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги і керуючись ст.ст. 43, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити частково.
Спірні пункти договору №5/93 про експлуатацію залізничної під'їзної колії ПАТ "Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська" при станції Байрак ДП "Донецька залізниця", прийняти і викласти у такій редакції:
п.1: "Згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить Власнику колії і примикає стрілочним переводом № 121 до колії станції Байрак (скидальний вістряк № 87) і обслуговується власним локомотивом.
Межею під'їзної колії є стики рамних рейок стрілочного переводу № 121, що належить Власнику колії";
п.14: "Відстань для нарахування збору за забирання вагонів в обидва кінці 0,913км по коліям Власника колії".
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Центральна збагачувальна фабрика "Калінінська" (84612, Донецька область, м. Горлівка, вул. Калашникова, 212, п/р 2600611252980 у ПАТ "Укрбізнесбанку" м. Донецька, МФО 334969, код ЄДРПОУ 00176489) на користь Державного підприємства "Донецька залізниця" (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п/р 2600901517249 у Донецькій філії "Укрексімбанку", МФО 334817, код ЄДРПОУ 01074957) 536,50 грн. на часткове відшкодування витрат по оплаті судового збору.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.
Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.
Суддя Матюхін В.І.
Повний текст рішення складено 06.02.2013р.
Надруковано примірників:
1 - до справи;
1 - позивачу;
1 - відповідачу.
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2013 |
Оприлюднено | 14.02.2013 |
Номер документу | 29285582 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні