Постанова
від 05.12.2011 по справі 2270/10972/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

Справа № 2270/10972/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2011 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі :головуючого-судді суддівШевчука О.П. Михайлова О.О. Петричковича А.І. при секретарі за участі:представника позивача представника відповідача Заїці О.В. Капури А. Й. Дєдушкіна С. О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Нафта-Сервіс" до Хмельницької міжрайонної державної податкової інспекції про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень від 13.01.2011 року №0000022310/0, № 0000022310/0, від 18.03.2011 року №0000302310/110, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач вернувся до суду з адміністративним позовом до Хмельницької міжрайонної державної податкової інспекції про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень від 13.01.2011 року №0000022310/0, № 0000022310/0 яким визначено збільшення грошового зобов'язання по податку на прибуток та по податку на додану вартість на суму 4365928,00 грн. та 3494076,00 грн., від 18.03.2011 року №0000302310/110 яким було зменшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток на суму 4350628,00 грн.

Позивач вважає, що податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню, оскільки висновки відповідача в акті перевірки № 3035/230/33233534 від 29.12.2010 року суперечать вимогам ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", ст.ст.5,8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", так як валові витрати сформовані ТОВ "Транс-Нафта-Сервіс" правомірно, вони підтверджені первинними бухгалтерськими документами, а поставка нафтопродуктів від приватного підприємства "Юрма - Плюс" до ТОВ "Транс-Нафта-Сервіс" була здійснена згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України № 281/171/578/155 від 02.09.2008 року.

В судовому засіданні представник позивача позивні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив, вважає позовні вимоги необґрунтованими, оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення законними, оскільки факт порушення позивачем вимог Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про податок на додану вартість", встановлений під час документальної планової виїзної перевірки позивача та зафіксований в акті № 3035/230/33233534 від 29.12.2010 року.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Нафта-Сервіс", ідентифікаційний код 33233534, зареєстроване Хмельницькою районною державною адміністрацією 01.11.2004 року та взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 25.11.2004 року за №221800001760. В період з 01.10.2008 року по 30.09.2010 року позивач зареєстрований платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва від 16.10.2010 року №100305951.

Основними видами діяльності позивача є оптова торгівля паливом.

Хмельницькою міжрайонною державною податковою інспекцією у Хмельницькій області згідно із частиною 1-5 ст.11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. №509-XII та на підставі направлення від 24.11.2010 року №483 , а також плану - графіка проведення планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання проведена планова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Нафта-Сервіс" з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р. По результатах перевірки відповідачем складено акт №3035/230/33233534 від 29.12.2010 року.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 13.01.2011 року №0000022310/0, № 0000022310/0.

Податкове повідомлення-рішення від 13.01.2011 року №0000022310/0 (1), яким визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 4365928,00 грн., в тому числі за основним платежем в сумі 3492742,00 грн. та штрафними санкціями в сумі 873186 грн., базується на викладених в акті перевірки № 3035/230/33233534 від 29.12.2010 року висновках відповідача щодо порушення позивачем вимог п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, ч. 4 пп.5.3.9 п.5.3, ст.5, п.п.8.1.1 п.8.1, п.п. 8.3.1 п. 8.3, п.п.8.6.1, п.8.6 ст.8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та заниження податку на прибуток на суму 3492742,00 грн., у зв'язку з неправомірним віднесенням до валових витрат по операціях з придбанням паливно - мастильних матеріалів на суму 66342749 грн. в періоді з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р.

Актом перевірки № 3035/230/33233534 від 29.12.2010 року встановлено порушення позивачем п.п. 7.2.1, п.п. 7.2.6 п. 7.2, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 , п.п 7.5.1 п. 7.1 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в зв'язку з чим було прийнято податкове повідомлення - рішення від 13.01.2011 року №0000022310/0 (2), яким встановлено збільшення грошового зобов'язання по ПДВ в сумі 3494476,00 грн., в тому числі : 2795581,00 грн. - за основним платежем та 698895,00 - штрафні (фінансові ) санкції.

Позивач не погоджуючись з вказаними рішеннями, оскаржив їх в адміністративному порядку до ДПА в Хмельницькій області. Рішенням ДПА в Хмельницькій області №5159/10/25-034 від 18.03.2011 року скаргу ТОВ "Транс-Нафта-Сервіс" задоволено частково, а саме скасовано податкове повідомлення - рішення від 13.01.2011 року в частині основного платежу на прибуток в сумі 12240,00 грн. та штрафних санкцій в сумі 3060 грн., а в іншій частині залишено без змін. За результатами процедури адміністративного оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень відповідачем прийняте податкове повідомлення - рішення від 18.03.2011 року №0000302310/110, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 4350628,00 грн., в тому числі 3480502,00 грн.- за основним платежем та 870126,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Суд встановив, що позивачем в 2008 році, І кв. 2009 р., півріччі 2009 р., три кв. 2009 року включено до валових витрат вартість придбаних у ПП "Юрма - Плюс", ідентифікаційний код 31074198 нафтопродуктів на суму 13862012,00 грн. на підставі договорів поставки від " 21 від 01.01.2008 р. та № 2 від 01.01.2009 року.

Згідно ч.7 ст.179 ГК України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

У відповідності до ч.1 та ч.2 ст.712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно п.1 ч.1 ст.208 ЦК України у письмовій формі належить вчиняти правочини між юридичними особами.

Між ПП "Юрма - Плюс" та ТОВ "Транс-Нафта-Сервіс" укладені договори поставки від " 21 від 01.01.2008 р. та № 2 від 01.01.2009 року, предметом яких є поставка нафтопродуктів.

На підтвердження виконання зобов`язань по вказаних договорах поставки позивачем під час перевірки надано видаткові та податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі нафтопродуктів, довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей (нафтопродуктів), акт звірки взаєморозрахунків, паспорти якості, свідоцтва про визнання.

При цьому, під час перевірки встановлено, що у ПП"Юрма-Плюс" за період з 2008 року по 2010 рік відсутні основні фонди першої та третьої групи, які необхідні для здійснення господарської діяльності, зокрема для реалізації нафтопродуктів. На даному підприємстві одноосібно засновником, директором та головним бухгалтером є Мартинюк Ю.М. Кількість працюючих на ПП"Юрма - Плюс"- одна особа.

Крім того, відповідно до наданих позивачем товарно - транспортних накладних, встановлено, що транспортування товару відбувалось самовивозом, автомобільним транспортом ТОВ «Транс Нафта Сервіс». Пунктом навантаження товару є м. Коростень.

Суд встановив, що на території м. Коростень знаходиться чотири нафтобази, що належать наступним суб`єктам господарської діяльності : ПП"Укрпелетсистем», ТОВ «Астрал», ВП «Локомотивного депо Коростень ДТГО «ПЗЗ»,ТОВ НК «Альфа Нафта». Вказані підприємства з ТОВ «Транс Нафта Сервіс» та ПП «Юрма Плюс" відносин не мали, що підтверджується наданими ними письмовими відповідями на запити відповідача.

Відповідно до пункту 5.1. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»валові витрати виробництва та обігу (валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

За змістом ч. 4 пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Досліджуючи правомірність формування позивачем валових витрат по господарських операціях з придбання нафтопродуктів, суд вважає наявність у позивача видаткових накладних та податкових накладних на поставку нафтопродуктів, виписаних ПП "Юрма - Плюс", недостатніми доказами здійснення відображених в цих документах операцій, оскільки позивач не мав можливості поставляти нафтопродукти в таких обсягах, оскільки у нього відсутні трудові ресурси, виробничі, складські приміщення та інше майно, які економічно необхідні для виконання такого постачання та здійснення господарської діяльності.

Таким чином, між ПП"Юрма-Плюс" та ТОВ «Транс Нафта Сервіс» здійснювалось оформлення операцій з продажу продукції, що не мали реального товарного характеру.

З урахуванням викладеного, суд вважає правомірними викладені в акті документальної планової виїзної перевірки від 29.12.2010 року висновки відповідача щодо безпідставного віднесення до валових витрат по операціях з придбання паливно - мастильних матеріалів у ПП "Юрма - Плюс", а відтак податкове повідомлення-рішення 13.01.2011 року №0000022310/0, яким визначене податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 4365928,00 грн., прийняте відповідачем правомірно і скасуванню не підлягає. В зв'язку з розглядом скарги позивача ДПА у Хмельницькій області в результаті чого було прийнято податкове повідомлення - рішення від 18.03.2011 року №0000302310/110, яке є правомірним і скасуванню не підлягає.

Податкове повідомлення-рішення від 13.01.2011 року №0000582304/0/8054, яким визначене податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 3494476,00 грн., в тому числі за основним платежем 2795581,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 698895,00 грн., базується на викладених в акті перевірки № 3035/230/33233534 від 29.12.2010 року висновках відповідача щодо порушення позивачем вимог п.п. 7.2.1, п.п. 7.2.6 п. 7.2, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 , п.п 7.5.1 п. 7.1 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та заниження податку на додану вартість на суму 2795581,00 грн., у зв'язку з неправомірним віднесенням до податкового кредиту податку на додану вартість по господарській операції з придбання нафтопродуктів у ПП "Юрма - Плюс", яка не мала реального наслідку.

Судом встановлено, що у період з 01.10.2008 року по 30.09.2010 року позивач включив до податкового кредиту відповідних звітніх періодів податок на додану вартість на загальну суму 2795581,00 грн., на підставі податкових накладних, виписаних ПП "Юрма - Плюс".

Відповідно до пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р., із змінами та доповненнями, податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою 20% протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

За змістом пп.7.2.3. п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, який виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). Підпунктом 7.2.6 п.7.2 ст.7 вказаного Закону визначено, що податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Отже, право на включення сплаченого (нарахованого) податку до податкового кредиту виникає у платника податку за умови встановлення тієї обставини, що вартість придбаних товарів (робіт, послуг) підлягає віднесенню до складу валових витрат виробництва (обігу) за наявності податкової накладної, яка засвідчує факт поставки товару або надання послуги.

В той же час наявність у покупця податкової накладної не є безумовною підставою для віднесення таких сум ПДВ до податкового кредиту у разі, якщо наведені у таких документах відомості не відповідають дійсності внаслідок операцій які не мали реального виконання.

За змістом пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704.

Судом встановлено, що позивач неправомірно включив до валових витрат витрати на придбання нафтопродуктів у ПП "Юрма - Плюс", а тому не мав права на включення вказаних ним сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки зазначені відомості щодо придбання нафтопродуктів у вказаного постачальника не відповідають дійсності та не підтвердженні належними первинними бухгалтерськими документами .

Тому, висновки відповідача щодо безпідставного включення позивачем до податкового кредиту податку на додану вартість за вказаною операцією суд вважає обґрунтованими .

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вище викладене, відповідачем доведено, а судом встановлено правомірність прийняття податкових повідомлень-рішень від 13.01.2011року №0000022310/0, № 0000022310/0, від 18.03.2011року №0000302310/110, а тому позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Нафта-Сервіс" щодо їх скасування підлягають залишенню без задоволення.

Керуючись Законами України "Про податок на додану вартість", "Про оподаткування прибутку підприємств", ст.ст. 158 - 163, 186,254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Нафта-Сервіс" до Хмельницької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень від 13.01.2011року №0000022310/0, № 0000022310/0, від 18.03.2011року №0000302310/110 - залишити без задоволення в повному обсязі.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 09 грудня 2011 року

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/О.П. Шевчук О.О. Михайлов А.І. Петричкович "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2011
Оприлюднено28.02.2013
Номер документу29597398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/10972/11

Постанова від 27.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 05.12.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні