Справа № 815/956/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2013 року 17 год. 32 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Тарасишиної О.М.,
за участю секретаря Таратунської О.В.,
представника позивача Левицької І.Д.,
представника відповідача Дімова В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Баскор-1» до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним, скасування наказу від 17.04.2012 року № 263, визнання протиправними дії та висновки, зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Баскор-1» до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним, скасування наказу від 17.04.2012 року № 263, визнання протиправними дії та висновки, зобов'язання вчинити певні дії.
Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати наказ відповідача від 17.04.2012 року № 263 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Баскор-1», визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Баскор - 1», щодо підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «Таверс» за результатами якої було складено Акт від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730, визнати протиправними висновки відповідача про те, що у позивача відсутні об'єкти оподаткування по господарським операціям з ТОВ Таверс» у розумінні ст.185, ст.198 Податкового кодексу України, тому завищено податковий кредит з ПДВ в сумі 155121грн. та податкові зобов'язання в сумі 50591грн., визнати неправомірними дії відповідача щодо розголошення відомостей про ТОВ «Баскор - 1» шляхом розповсюдження змісту Акту перевірки від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 та його частин в офіційних документах, адресованих платникам податків та заборонити Державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби розповсюджувати відомості про ТОВ «Баскор - 1» шляхом викладення змісту від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 або його частин у будь-яких письмових документах, що адресовані платникам податків, в тому числі, але не виключно, в актах перевірок, запитах, відповідях, зверненнях.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив задовольнити позовні вимоги з підстав та мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував просив суд відмовити у задоволені позовних вимог повністю, письмових заперечень по справі не надавав.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін у справі, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
На підставі службового посвідчення, старшим державним податковим інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС Печеним С.В., згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20; п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України, на виконання наказу ДПА України від 08.08.2011 року № 475-ДСК «Про впровадження комплексної системи запобігання та протидії процесам тінізації економіки», наказу ДПА України від 18 квітня 2008року № 266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів», наказу ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 17.04.2012 року № 263 та згідно акту ДПІ в Приморському районі м. Одеси від 24.02.2012року № 523/23-5/37422308, лист від 24.02.2012року № 10469/7/23-5 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТАВЕРС», код за ЄДРПОУ 37422308 щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року» проведена документальна позапланова невиїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Баскор-1», код за ЄДРПОУ 32039730 по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ «ТАВЕРС», код за ЄДРПОУ 37422308 за період з 01.06.2011 року по 30.09.2011 року.
Повідомлення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 17.04.2012 року № 71/22-3 та копія наказу від 17.04.2012року № 263 ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби вручені 17.04.2012 року директору ТОВ «Баскор-1»- Коломанову В.І. (том 2 а.с. 63).
Перевірка проводилась з 17.04.2012 року по 23.04.2012року.
ТОВ «Баскор-1» зареєстровано Виконавчим комітетом Одеської міської ради 20.06.2002 року та взято на податковий облік в органах державної податкової служби 01.07.2002року за № 871.
У періоді, за який проводилась перевірка, відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 08.07.2002року № 23080756, виданого ДПІ у Суворовському районі м. Одеси, позивач був зареєстрований платником ПДВ з 08.07.2002 року.
На виконання Наказу ДПА України від 08.08.2011 року № 475-ДСК «Про впровадження комплексної системи запобігання та протидії процесам тінізації економіки» (Наказу ДПА в Одеській області від 11.08.2011 року № 1948/ДСК), ДПІ у Суворовському районі м. Одеси направлено запит ТОВ «Баскор-1» від 20.02.2012року № 5351/10/23-0147 щодо взаємовідносин з ТОВ «ТАВЕРС», код за ЄДРПОУ 37422308 за період з 01.06.2011 року по 30.09.2011 рік, який отримано директором ТОВ «Баскор-1» 05.03.2012 року (том 2 а.с. 47), до ДПІ у Суворовському районі м. Одеси, були надані податкові накладні, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, приходні накладні, договори, регістри бухгалтерського обліку по рахунках 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», оборотно-сальдові відомості, відомості щодо офісних, складських приміщень, виробничих потужностей підприємства (власні чи умови оренди), виписки банку; рахунки-фактури.
За період з 01.06-30.09.2011 року ТОВ «Баскор-1» задекларовано податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 150 591грн.
Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань ТОВ «Баскор-1» за період з 01.06- 30.09.2011 року встановлено, що у ТОВ «Баскор-1» відсутні об'єкти оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) та продажу товарів (послуг) в розумінні ст.185 Податкового Кодексу України на загальну суму 150 591 грн., у тому числі: у червні 2011 року на суму 45 649,82грн.; у липні 2011 року на суму 44 841,29грн.; у серпні 2011 року на суму 37 815,93грн.; у вересні 2011 року на суму 22 284,32грн.
У зв'язку з отриманням матеріалів перевірки від ДПІ у Приморському районі м. Одеси а саме, акт перевірки від 24.02.2012року № 523/23-5/37422308 (лист від 24.02.2012року № 10469/7/23-5) «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТАВЕРС» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.012011 року по 31.12.2011року».
Відповідно до акту перевірки від 24.02.2012року № 523/23-5/37422308, ДПІ у Приморському районі м. Одеси за результатами проведених заходів не встановлено реальність здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ «Таверс» з контрагентами за період 01.01.2011 по 31.12.2011 рік.
Оскільки ДПІ у Приморському районі м. Одеси не встановлено наявність трудових ресурсів ТОВ «ТАВЕРС», власних або орендованих складських приміщень, виробничих потужностей, транспортних засобів та земельних ділянок для здійснення будь-якого виду діяльності, ДПІ у Приморському районі м. Одеси дійшла висновку про проведення ТОВ «ТАВЕРС» транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «ТАВЕРС» здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб, таким чином правові наслідки у вигляді права на податковий кредит у контрагентів-покупців не виникають.
Відтак, при проведенні перевірки відповідач обґрунтовано дійшов висновку, що підприємством ТОВ «Баскор-1» не доведена реальність операції, не підтверджується реальність часу здійснення операцій, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, отже у позивача відсутні об'єкти оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) та продажу товарів (послуг) в розумінні ст.185 Податкового Кодексу України на загальну суму 150591грн.
За період з 01.06.2011 року по 30.09.2011 року ТОВ «Баскор-1» задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 157557грн., перевіркою повноти визначення податкового кредиту за цей період, відповідачем встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) та продажу товарів (послуг) в розумінні ст.198 Податкового Кодексу України на загальну суму 155 121грн.
ТОВ «Баскор-1» надано до перевірки податкові накладні; реєстри отриманих та виданих, податкових накладних, приходні накладні; договори; регістри бухгалтерського обліку по рахунках 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками», оборотно-сальдові відомості; відомості щодо офісних, складських приміщень, виробничих потужностей підприємства (власні чи умови оренди); виписки банку; рахунки-фактури.
Необхідно зазначити, що ТОВ «Баскор-1» ані до суду ані перевіряючим, не було надано товарно-транспортні накладні та довіреності на отримання товарів по господарським операціям з контрагентом ТОВ «ТАВЕРС».
Таким чином з врахуванням висновку, викладеного в акті від 24.02.2012року № 523/23-5/37422308 ТОВ «ТАВЕРС», код за ЄДРПОУ 37422308 щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року», який складено ДПІ у Приморському районі м. Одеси та отримано відповідачем з листом від 24.02.2012року № 10469/7/23-5, відповідач правомірно встановив, що у ТОВ «Баскор-1» відсутні об'єкти оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) та продажу товарів (послуг) з ТОВ «ТАВЕРС» в розумінні ст.198 Податкового Кодексу України на загальну суму 155 121грн.
Отже, позовні вимоги про визнання висновків Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової щодо відсутності об'єктів оподаткування по господарським операціям позивача з ТОВ Таверс» у розумінні ст .185, ст .198 Податкового кодексу України протиправними, позивачем необґрунтовані та задоволенню не підлягають.
Пунктом 1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Окрім цього, відповідно до п.83.1.2 п. 83.1 ст. 83 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є, в тому числі податкова інформація.
Згідно п.1, та п.5 ст. 203 Цивільного кодексу України правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. та не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави та суспільства його моральним засадам.
Згідно п. 198.4. ст. 198 Податкового кодексу України якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника.
Згідно п. 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата виписування податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;и) вид цивільно-правового договору;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Згідно п. 201.4. ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Згідно п. 201.6. ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Згідно п. 201.7. ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно п. 1.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.
Згідно п. 2 цього ж Положення первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Таким чином, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.
Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість та формуванням податкового кредиту мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п. 21.1. ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.
З аналізу вказаної правової норми випливає, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень повинні бути прийняті чи здійснені в межах компетенції відповідного органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, не порушувати інтересів держави, прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), відповідати вимогам діючого законодавства.
Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову, однак лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
Згідно п.2 «Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства», затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010р. № 984 та зареєстрованого Мінюстом 12.01.2011р. за № 34/18772 (далі Порядок № 984), для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом: податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби. Документальна перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Пунктом 6 «Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства», передбачено, що факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Згідно з п.5.2 Порядку № 984, у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті фактом порушення необхідно: чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, в результаті якої здійснено це порушення, при цьому додати до акта письмові пояснення посадових осіб платника податків або його законних представників щодо встановлених порушень; зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення; у разі відсутності первинних документів або ненадання для перевірки первинних та інших документів, що підтверджують факт порушення, зазначити перелік цих документів; у разі відмови посадових осіб платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі органу державної податкової служби така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати, факт про складання такого акта відображається в акті документальної перевірки; у разі надання посадовими особами платника податків або його законними представниками посадовим (службовим) особам органу державної податкової служби письмових пояснень щодо встановлених порушень податкового законодавства та/або причин ненадання первинних та інших документів, що підтверджують встановлені порушення, або їх копій факти про надання таких пояснень необхідно відобразити в акті.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.
При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).
З аналізу вищенаведених норм права та зі змісту наявних у справі первинних документів, суд приходить до висновку, що первинні документи, надані позивачем не відповідають вимогам, встановленим Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», викликають сумнівів щодо їх достовірності та не підтверджують фактичне здійснення господарської операції між сторонами по придбанню товару.
Ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Таким чином, фактично позивач не надав суду документи, які надають можливість дійти до висновків про рух активів у процесі здійснення зазначених вище господарських операцій, наявності спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та існуванню зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку тощо.
За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.
Таким чином, відсутність реально вчиненої господарської операції та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів не дозволяє формувати дані податкового обліку.
Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих відповідачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах передбачених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ч. 1 ст. 19 Конституції України).
Згідно з частиною першою ст. 69 КАСУ доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Фальшивість документа, що надає права або звільняє від обов'язків, може бути перевірено як за допомогою висновків експертизи, порівняння його з іншими письмовими чи речовими доказами, поясненнями свідків, зокрема посадових осіб, котрі його виготовили, так і шляхом кримінального переслідування за наявності підстав для порушення кримінальної справи.
На підставі зазначеного, суд оцінює первинну документацію позивача щодо здійснення господарських операцій з його контрагентом як таку, що не містить достовірної інформації та не несе в собі доказової сили.
Згідно п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Відповідно до п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, в тому числі за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно пп. 79.1-79.3 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.
Як було встановлено судом, перевірка позивача була проведена на підставі наказу ДПІ у Суворовському районі м. Одеси Одеської області ДПС від 17.04.2012 року № 263 та згідно акту ДПІ в Приморському районі м. Одеси від 24.02.2012року № 523/23-5/37422308, лист від 24.02.2012року № 10469/7/23-5 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТАВЕРС», код за ЄДРПОУ 37422308 щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року».
Також, суд зазначає, що на момент здійснення перевірки наказ Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби від 17.04.2012 року № 263 про проведення позапланової невиїзної документальної превірки ТОВ «Баскор-1» позивачем не оскаржувався.
Позивач допустив посадових осіб Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси до проведення перевірки.
Відтак, позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування наказу Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби від 17.04.2012 року № 263 про проведення позапланової невиїзної документальної превірки ТОВ «Баскор - 1» та визнання неправомірними дії Державної податкової інспекції у Суворовському райноні м. Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Баскор - 1», щодо підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «Таверс» за результатами якої було складено Акт від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Згідно статті 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Відтак, враховуючи, що ДПІ у Суворовському райноні м. Одеси Одеської області Державної податкової служби було проведено перевірку у встановленому законодавством порядку, позовні вимоги щодо визнання протиправними дій щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Баскор - 1» не підлягають задоволенню
Що стосується позовних вимог про визнання неправомірними дії відповідача щодо розголошення відомостей про ТОВ «Баскор - 1» шляхом розповсюдження змісту Акту перевірки від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 та його частин в офіційних документах, адресованих платникам податків та заборону державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби розповсюджувати відомості про ТОВ «Баскор - 1» шляхом викладення змісту акту від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 або його частин у будь-яких письмових документах, що адресовані платникам податків, в тому числі, але не виключно, в актах перевірок, запитах, відповідях, зверненнях, суд зазначає, що відповідно до п. 74.2. ст. 74 Податкового кодексу України,зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Отже, інформація, яка міститься в акті перевірки від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730, згідно п.п. 14.1.171 ст. 14 ПК України, є податковою, отриманою відповідно до законодавства, та відповідач мав право на її використання під час виконання покладених на нього повноважень, відтак у задоволенні позову в цій частині позивачу слід відмовити.
Враховуючи, що суд дійшов висновку про відмову у задоволені позову в частині визнання неправомірними дії відповідача щодо розголошення відомостей про ТОВ «Баскор - 1» шляхом розповсюдження змісту Акту перевірки від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 та його частин в офіційних документах, адресованих платникам податків, у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог щодо заборони державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби розповсюджувати відомості про ТОВ «Баскор - 1» шляхом викладення змісту акту від 28.04.2012р. № 720/22-3/32039730 або його частин у будь-яких письмових документах, що адресовані платникам податків, в тому числі, але не виключно, в актах перевірок, запитах, відповідях, зверненнях.
З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що мотивація та докази, наведені представником позивача, не дають адміністративному суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували правову позицію представника відповідача, а позивачем не доведено суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відтак, у задоволені позовних вимог необхідно відмовити повністю.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
На підставі встановленого, керуючись приписами ст.ст. 11, 162 КАС України, суд вважає, що вимоги позивача є не обґрунтованими та не підлягають задоволенню.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 05.03.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167 КАС України суд, -
постановив:
У задоволені адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Баскор-1» до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2012 року № 263 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки, визнання протиправними дії щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки за результатами якої було складено акт від 28.04.2012 року № 720/22-3/32039730, визнання протиправними висновки акту перевірки щодо відсутності у позивача об'єктів оподаткування по господарським операціям з ТОВ «Таверс», про визнання протиправними дії відповідача щодо розповсюдження змісту акту перевірки, про зобов'язання відповідача не розповсюджувати зміст акту перевірки - відмовити повністю.
Судові витрати розподілити відповідно до статті 94 КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо рішення було прийняте у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії такого рішення.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили у відповідності зі статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 11.03.2013 року.
Суддя О.М. Тарасишина
У задоволені адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Баскор-1» до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2012 року № 263 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки, визнання протиправними дії щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки за результатами якої було складено акт від 28.04.2012 року № 720/22-3/32039730, визнання протиправними висновки акту перевірки щодо відсутності у позивача об'єктів оподаткування по господарським операціям з ТОВ "Таверс", про визнання протиправними дії відповідача щодо розповсюдження змісту акту перевірки, про зобов'язання відповідача не розповсюджувати зміст акту перевірки - відмовити повністю.
Повний текст постанови складено 11 березня 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 12.03.2013 |
Номер документу | 29841519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Тарасишина О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні