Постанова
від 19.03.2013 по справі 25/5005/7190/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.03.2013 року Справа № 25/5005/7190/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Джихур О.В. (доповідач)

суддів: Виноградник О.М., Вечірко І.О.

при секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

за участю представників сторін:

від ініціюючого кредитора: Палкін А.Ю., довіреність №б/н від 15.09.12, представник,

інші учасники судового процесу у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 26 грудня 2012 року у справі № 25/5005/7190/2012

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейверс Інвест", м. Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26 грудня 2012 року (суддя Чередко А.Є.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", м. Дніпропетровськ, ліквідовано юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", м. Дніпропетровськ, провадження у справі припинено.

Ухвала господарського суду мотивована ст.ст.22-32, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Господарський суд вирішив, що за результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, то слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи.

Не погодившись з вказаною ухвалою Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби оскаржує її на предмет невідповідності нормам матеріального права та фактичним обставинам справи.

Скаржник зазначає, що посадові особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест" використовували схему мінімізації податкових зобов'язань та ліквідували підприємство, використовуючи процедуру банкрутства за спрощеною системою без проведення документальної перевірки фінансово -господарської діяльності підприємства.

Державна податкова інспекція посилається на те, що забезпечення проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест" та виявлення можливих неправомірних дій службових осіб щодо доведення до банкрутства інших підприємств з метою приховання порушень податкового законодавства є економічними інтересами Держави які полягають в забезпеченні дотримання законності та виконання приписів податкового законодавства України всіма без виключення платниками податків.

Скаржник стверджує, що повернення підприємства на стадію ліквідації надасть можливість податковому органу здійснити низку заходів по відпрацюванню підприємства банкрута.

Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 26 грудня 2012 року, справу передати господарському суду для розгляду.

Представник ліквідатора доводи апеляційної скарги заперечує, вважає ухвалу господарського суду законною, просить залишити її без змін, апеляційну каргу без задоволення.

Представник скаржника в судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Перевіривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника ліквідатора, судова колегія вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", м. Дніпропетровськ порушено господарським судом Дніпропетровської області 21 лютого 2012 року за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Дейверс Інвест", м. Дніпропетровськ за ознаками статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон про банкрутство).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 01 березня 2013 року боржника визнано банкрутом, у справі відкрита ліквідаційна процедура строком на 6 місяців до 01 вересня 2012 року, ліквідатором банкрута призначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейверс Інвест", м. Дніпропетровськ.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26 квітня 2012 року затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", ліквідовано юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест", провадження у справі припинено.

Вказана ухвала господарського суду залишена без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 05 червня 2012 року (т.1 а.с.154-156).

Постановою Вищого господарського суду України від 31 липня 2012 року постанова Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 05 червня 2012 року та ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 26 квітня 2012 року у даній справі скасовані.

Справу № 25/5005/7190/2012 направлено на новий розгляд до господарського суду Дніпропетровської області на стадію ліквідаційної процедури (т.2 а.с.23-27).

22 серпня 2012 року господарський суд Дніпропетровської області прийняв справу до свого провадження, продовжив строк ліквідаційної процедури до 22 лютого 2013 року.

10 грудня 2012 року ліквідатором подано до господарського суду уточнений звіт, який затверджено господарським судом 26 грудня 2012 року (т.2 а.с.55).

Відповідно до ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з ч.1 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

В результаті здійснення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест" виявлено два кредитора: ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю "Дейверс Інвест" з грошовими вимогами в розмірі 25 332, 20 грн. -ІV черга задоволення і Державну податкову інспекцію у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби з грошовими вимогами в розмірі 182 634 грн. -ІІІ черга задоволення, 1,00 грн. -VI черга задоволення.

З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.

Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб'єктів господарювання, як за попереднім місцезнаходженням боржника, так і за місцезнаходженням боржника на час розгляду справи.

Згідно довідок Комунального підприємства "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" №4508 від 03 квітня 2012 року, відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 2680 від 12 квітня 2012 року, ВРЕР роботи з обслуговування м. Дніпропетровська та Солонянського району №1 ГУ МВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-1179 від 13 березня 2012 року, Інспекції Державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації №794-02-13 від 16 березня 2012 року, Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області №05-14/790 від 20 березня 2012 року, Комунального підприємства Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" №1067/01-04 від 14 листопада 2012 року, Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області №7/7-283 від 23 квітня 2012 року за боржником нерухомого майна, сільськогосподарської техніки, транспортних засобів, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.

Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна в зазначених реєстрах інформація щодо арештів або обтяження майна банкрута відсутня.

Таким чином, ліквідатором не виявлено майна боржника, як за попереднім місцезнаходженням боржника, так і за місцезнаходженням боржника на час подання заяви про банкрутство та розгляду даної справи.

Також, згідно листа Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області державної податкової служби № 1553/10/24-020 від 05 квітня 2012 року розрахункові рахунки боржника в банківських установах закриті.

До звіту ліквідатора було подано довідку Бабушкінського районного відділу ГУМВС України в Дніпропетровській області про відмову у порушенні кримінальної справи за фактом зникнення бухгалтерських та статутних документів, а також печатки боржника.

Окрім цього, з матеріалів справи вбачається звернення ліквідатора до керівника боржника з вимогою надати бухгалтерську та іншу документацію боржника, на яку відповіді не одержано, як і відповідних документів, про що ліквідатором листом повідомлено Державну податкову інспекцію у Кіровському районі м. Дніпропетровська.

Також, комісією призначеною ліквідатором було здійснено виїзд за попереднім місцезнаходженням банкрута -Дніпропетровський район, смт. Ювілейне, вулиця. Совхозна, 52-А, к.4 та місцезнаходженням на час розгляду справи - м. Дніпропетровськ, вулиця Ленінградська, 61 та встановлено відсутність органів управління банкрута за цими адресами, а також відсутність матеріальних цінностей, бухгалтерської, фінансово-господарської документації, печаток та штампів банкрута, про що складено відповідні акти від 14 грудня 2012 року.

Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.

З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.

Відповідно до п.5 ст.52 Закону, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

Отже, відповідно до ст.52 Закону, якою передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів, та яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства, під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.

13 березня 2012 року в газеті "Голос України" № 45(5295) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.

На виконання вимог Закону про банкрутство, ліквідатором направлено запит до контролюючих органів, з відповіді яких, окрім Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська, вбачається, що банкрут не має заборгованості перед цільовими Фондами, виконавчі провадження щодо банкрута закриті.

Встановлені вимоги кредиторів залишилися незадоволеними через відсутність майна у боржника.

Згідно з пунктом 6 статті 31 Закону про банкрутство вимоги не задоволені за недостатністю майна вважаються погашеними.

Таким чином, судова колегія погоджується з висновком господарського суду щодо необхідності затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута та ліквідацію юридичної особи банкрута.

Доводи скаржника до уваги не приймаються в силу наступного.

Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест" порушено господарським судом 21 лютого 2012 року. Постановою Вищого господарського суду України від 31 липня 2012 року касаційна скарга Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська була задоволена, ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 26 квітня 2012 року про затвердження ліквідаційного балансу банкрута скасована, справа передана для розгляду на стадію ліквідації. Але за весь час ліквідаційної процедури Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська не спромоглася здійснити перевірку банкрута, хоча повинна була провести таку перевірку на протязі одного місяця після одержання від суду процесуального документа, який засвідчує факт порушення відносно боржника справи про банкрутство, як того вимагає п.11.3 розділу 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588.

Наказ "Про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Парекс Інвест" (код ЄДРПОУ 37302920)" №228 датований ще 06 березня 2012 року (а.с.49, т.1), але до теперішнього часу перевірка не здійснена.

Враховуючи, що процедура банкрутства здійснювалася за ознаками відсутнього боржника, судова колегія вважає, що у скаржника, як контролюючого органу, набагато більше можливостей для пошуку та виявлення бухгалтерських первинних документів боржника з метою здійснення перевірки.

Враховуючи викладене, ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 26 грудня 2012 року відповідає діючому законодавству, підстави для її скасування відсутні.

Керуючись ст.ст.103 -105 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 26 грудня 2012 року у справі № 25/5005/7190/2012 залишити без змін.

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя О.В. Джихур

Суддя О.М. Виноградник

Суддя І.О. Вечірко

(Дата підписання постанови в повному обсязі 20.03.13 р.)

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.03.2013
Оприлюднено20.03.2013
Номер документу30043111
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/5005/7190/2012

Постанова від 18.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 04.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Постанова від 19.03.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 30.01.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 26.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 12.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 22.08.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні