Постанова
від 07.02.2013 по справі 2а-13550/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 лютого 2013 р. (12:06) Справа №2а-13550/12/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АРК

до Центрального відділу Державної виконавчої служби Сімферопольського міського управління юстиції АР Крим

про спонукання до виконання певних дій,

за участю представників сторін:

від позивача - Лукіна Олександра Вікторівна, довіреність №155-09-5 від 08.01.2013 року, посвідчення №46;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Центрального відділу Державної виконавчої служби Сімферопольського міського управління юстиції АР Крим про зобов'язання провести виконавчі дії, передбачені Законом України "Про виконавче провадження"по виконанню наступних виконавчих документів про стягнення поточної заборгованості з Підприємства "Трест "Кримспецагробуд-2"на користь Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя АР Крим:

-рішення про застосування фінансової санкції № 329 від 03.08.2012 на суму 21338,71 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 2225 від 10.08.2012 на суму 1873,07 грн.,

-вимога про сплату заборгованості № 1830 від 05.10.2012 на суму 6537,51 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1224 від 23.11.2011 на суму 52,59 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1225 від 23.11.2011 на суму 16464,02 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1307 від 05.12.2011 на суму 3232,59 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1161 від 04.11.2011 на суму 1462,00 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1009 від 01.06.2012 на суму 1104,94 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1899 від 01.08.2012 на суму 1220,26 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1900 від 01.08.2012 на суму 111,95 грн.,

-вимога про сплату заборгованості №4299 від 06.08.2012 на суму 6588,11 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення положень Закону України "Про виконавче провадження" не вчиняє будь - яких дій щодо примусового виконання рішень позивача.

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 03.12.2012 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.12.2012 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.12.2012 року зупинено провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.01.2013 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.01.2013 року зупинено провадження у справі до 07.02.2013 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 07.02.2013 року поновлено провадження у справі.

У судовому засіданні, яке відбулося 07.02.2013 року представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про відкладення розгляду справи (а.с.65), клопотань не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суду не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем до Центрального відділу Державної виконавчої служби Сімферопольського міського управління юстиції АР Крим були направлені наступні виконавчі документи про стягнення заборгованості з Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2»:

-рішення про застосування фінансової санкції № 329 від 03.08.2012 на суму 21338,71 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 2225 від 10.08.2012 на суму 1873,07 грн.,

-вимога про сплату заборгованості № 1830 від 05.10.2012 на суму 6537,51 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1224 від 23.11.2011 на суму 52,59 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1225 від 23.11.2011 на суму 16464,02 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1307 від 05.12.2011 на суму 3232,59 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1161 від 04.11.2011 на суму 1462,00 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1009 від 01.06.2012 на суму 1104,94 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1899 від 01.08.2012 на суму 1220,26 грн.,

-рішення про застосування фінансової санкції № 1900 від 01.08.2012 на суму 111,95 грн.,

-вимога про сплату заборгованості №4299 від 06.08.2012 на суму 6588,11 грн.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку є Закон України "Про виконавче провадження" зі змінами та доповненнями № 606-XIV від 21.04.1999р. (далі Закон № 606).

Відповідно до ст. 1 Закону № 606 виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

У ст.2 цього Закону визначені органи і посадові особи, які здійснюють примусове виконання рішень та проводять окремі виконавчі дії, у ч.1 якої зазначено, що примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.

Згідно зі ст.11 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець , зокрема, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (далі - виконавчий документ), у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.

У ст.17 Закону України "Про виконавче провадження" вказані виконавчі документи та рішеннями, що підлягають примусовому виконанню державною виконавчою службою, в який зазначено, що відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою , зокрема, рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу.

З 01.01.2011 р. законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно до ст. 25 цього Закону рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції, у тому числі за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у вигляді штрафу у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Рішення територіального органу Пенсійного фонду про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк територіальний орган Пенсійного фонду про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

Вивчивши наведені вище положеннями чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що рішення та вимоги позивача, прийняті з дотриманням порядку, встановленого в Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" , є виконавчими документами , при примусовому виконанні яких відповідач має діяти в порядку та способом , передбаченими Законом України "Про виконавче провадження".

Матеріали справи свідчать про те, що позивач направив на адресу відповідача для примусового виконання: -рішення про застосування фінансової санкції № 329 від 03.08.2012 на суму 21338,71 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 2225 від 10.08.2012 на суму 1873,07 грн., -вимога про сплату заборгованості № 1830 від 05.10.2012 на суму 6537,51 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1224 від 23.11.2011 на суму 52,59 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1225 від 23.11.2011 на суму 16464,02 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1307 від 05.12.2011 на суму 3232,59 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1161 від 04.11.2011 на суму 1462,00 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1009 від 01.06.2012 на суму 1104,94 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1899 від 01.08.2012 на суму 1220,26 грн., -рішення про застосування фінансової санкції № 1900 від 01.08.2012 на суму 111,95 грн., -вимога про сплату заборгованості №4299 від 06.08.2012 на суму 6588,11 грн, щодо щодо стягнення з Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» заборгованості зі штрафних санкцій та пені (а.с.19-28).

За зазначеними виконавчими документами відповідачем були відкрити виконавчі провадження (а.с.29-32).

26.11.2012 року позивачем було проведено ознайомлення зі зведеним виконавчим провадженням відносно Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2», в результаті якого встановлено, що Центральним відділом Державної виконавчої служби Сімферопольського міського управління юстиції АР Крим винесені постанови про зупинення зведеного виконавчого провадження відносно боржника - Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2», у зв'язку з порушенням господарським судом провадження у справі про банкрутство боржника.

В матеріалах справи наявна ухвала Господарського суду АР Крим від 13.04.2010 року у справі №2-19/2123-2009, в пункті першому резолютивної частини ухвали зазначено - «ввести відносно боржника Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» (ЄДРПОУ 01195492, юридична адреса: АР Крим, м. Сімферополь, вул.Трубаченко,23а) процедуру санації з урахуванням особливостей, передбачених си.53 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» строком на дванадцять місяців» (а.с.40).

З Ухвали Господарського суду АР Крим від 15.11.2012 року у справі №2-6/2123-2009 вбачається, що за заявою боржника - Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» продовжено строк процедури санації Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2» та повноважень керуючого санацією Концевого К.І. і розпорядника майна Салієва І.Е на шість місяців до 09.04.2013 року (а.с.51-52).

Відповідно до п.8 ч.1 ст.37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі: порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство боржника, якщо відповідно до закону на вимогу стягувача поширюється дія мораторію, запровадженого господарським судом, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від реалізації майна боржника) та виконання рішень у немайнових спорах.

З огляду на вищевикладене, суд зазначає, що відповідачем правомірно, в межах закону винесені постанови про зупинення зведеного виконавчого провадження відносно боржника - Підприємства «Трест «Кримспецагробуд-2», у зв'язку з чим підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на зазначене, приймаючи до уваги те, що відповідачем надані докази вчинення ним всіх необхідних та передбачених Законом України "Про виконавче провадження" заходів щодо примусового виконання рішень позивача та доведена правомірність його дій, суд вважає позовні вимоги такими що не підлягають задоволенню.

Під час судового засідання, яке відбулось 07.02.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 11.02.2013 року.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 71, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В.Петренко

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30298091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13550/12/0170/26

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ємельянова В.І.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Іваненко Я.Л.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Постанова від 07.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні