Постанова
від 21.03.2013 по справі 2а-15335/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 березня 2013 року 16 год. 35 хв. № 2а-15335/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будсервіс-Інвест Плюс» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва Державної податкової служби

про визнання показників декларації з податку на прибуток підприємств за 2010 рік за підписом гр. ОСОБА_1 такими, що не відповідають дійсності, та скасування податкового повідомлення-рішення від 23 лютого 2011 року № 0463061500/0, - В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю «Будсервіс-Інвест Плюс» (далі - ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс», позивач) з позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва Державної податкової служби (далі - ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС, відповідач) про визнання показників декларації з податку на прибуток підприємств за 2010 рік за підписом гр. ОСОБА_1 такими, що не відповідають дійсності, та скасування податкового повідомлення-рішення від 23 лютого 2011 року № 0463061500/0.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що дії ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС щодо визначення ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» грошового зобов'язання по податку на прибуток зі сплати штрафних санкцій в сумі 170, 00 грн. згідно спірного податкового повідомлення-рішення від 23.02.2011р. № 0463061500/0, та щодо прийняття до уваги показників відображених в декларації з податку на прибуток ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» за 2010 рік, зокрема, суми з цього податку до сплати в розмірі 10 060, 00 грн. як узгодженої суми податкових зобов'язань, є неправомірними.

Так, відповідно до підробленого Протоколу загальних зборів засновників ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» від 15.12.2010р. № 11 ОСОБА_2 було звільнено із займаної посади директора підприємства, натомість незаконно призначено на дану посаду ОСОБА_1, що встановлено під час розслідування кримінальної справи № 54-3391, порушеної Прокуратурою Дніпровського району м. Києва 30 березня 2011 року за фактом підроблення документів ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 358 Кримінального кодексу України. Згідно висновку експертного судово-почеркознавчого дослідження від 24.03.2011р. № 2646/11-11, проведеного Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз, та який міститься в матеріалах кримінальної справи № 54-3391, підписи у вказаному Протоколі загальних зборів від 15.12.2010р. № 11 виконано не ОСОБА_2, а іншою особою з наслідуванням підпису ОСОБА_2 Також рішенням Господарського суду м. Києва від 14.07.2011р. у справі 52/238 було визнано недійсним рішення загальних зборів учасників ТОВ «Будсервіс-Інвест плюс», оформлених протоколом від 15.12.2010р. № 11, з моменту його складання (копії зазначених позивачем документів наявні в матеріалах справи).

Таким чином, на думку позивача, відповідач не повинен був враховувати показники, які вказані в декларації з податку на прибуток ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» за 2010 рік, що підписана директором ОСОБА_1, оскільки він не мав права підписувати від імені названого Товариства будь-які фінансово-господарські та звітні документи, що підтверджується наданими до суду документами.

Відповідач проти позову заперечував, надавши суду письмові заперечення від 18.12.2012р. № 4181/10-015 та додаткові документи. В обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» подало до податкової інспекції декларацію з податку на прибуток за 2010 рік, в якій задекларовано суму податку на прибуток, що підлягає нарахуванню до сплати в бюджет в розмірі 10 060, 00 грн. Згодом, 21 лютого 2011 року, працівником ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС була проведена камеральна перевірка з питань своєчасності подання податкової звітності ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс», за результатами якої складений Акт від 21.02.2011р. за № 1231. В ході проведення такої перевірки встановлено несвоєчасне подання Товариством декларації з податку на прибуток за 2010 рік, внаслідок чого, на підставі зазначеного вище Акта від 21.02.2011р. за № 1231 податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення від 23.02.2011р. за № 0463061500/0 (форми «Р»). Згідно цього податкового повідомлення-рішення від 23.02.2011р. за № 0463061500/0 до Товариства застосовані штрафні санкції в сумі 170, 00 грн., передбачені нормами п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України. Дане податкове повідомлення-рішення отримав директор ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» ОСОБА_1

Таким чином, сума заборгованості ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» перед державним бюджетом по податку на прибуток в розмірі 11 495, 53 грн. виникла в проміжок часу, коли від імені Товариства згідно даних державного реєстратора діяв саме гр. ОСОБА_1

В судових засіданнях по справі представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову та просив відмовити в його задоволенні.

24 грудня 2012 року судом було ухвалено перейти до письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на таке.

ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» (ідентифікаційний код 33229114) було зареєстровано як юридичну особу 15 лютого 1992 року Деснянською районною у м. Києві державною адміністрацією (номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про видачу свідоцтва про державну реєстрацію 1 066 102 0000 001241).

ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» було взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 22 лютого 2005 року, та станом на момент складання акта камеральної перевірки і винесення податкового повідомлення-рішення від 23.02.2011р. № 0463061500/0 перебувало на обліку в ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС.

21 лютого 2011 року ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» до ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС була подана декларація з податку на прибуток підприємства за 2010 рік (вх. № 201509), що підписана директором Товариства ОСОБА_1. При цьому, ні оригінал, ні копія такої податкової декларації (далі - Спірна декларація) до суду надані не були, з причин відсутності їх в обох сторін, що підтверджується письмовими поясненнями позивача та листом ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС від 20.02.2013р. № 824/9/10-030, отриманий у відповідь на судовий запит від 06.02.2013р. № 2а-15335/12/2670. Так, згідно листа відповідача від 20.02.2013р. № 824/9/10-030 оригінал спірної декларації був вилучений з податкової інспекції оперуповноваженим ВДСБЕЗ Дніпровського РУ ГУМВС України в м. Києві, капітаном міліції Василевичем Я.В., відповідно до протоколу виїмки від 08.07.2011р. (копія якого наявна в матеріалах справи).

Обставини щодо подачі до податкового органу вказаної податкової декларації за підписом ОСОБА_1 21 лютого 2011 року визнаються сторонами та силу ч. 3 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доведенню не потребують.

За даними витягу з облікової картки ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» по податку на прибуток приватних підприємств станом на 31 грудня 2011 року, який наявний в матеріалах справи, 21 лютого 2011 року ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» задекларувало в Спірній декларації суму податку до сплати в бюджет у розмірі 10 060, 00 грн.

21 лютого 2011 року працівником ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС була проведена камеральна перевірка даних з питань своєчасності подання ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» (ідентифікаційний код 33229114) податкової звітності з податку на прибуток, за результатами проведення якої складений акт від 21.02.2011р. № 1231. Копія такого акта перевірки отримана керівником підприємства ОСОБА_1 Зокрема, в ході проведення такої перевірки було встановлено несвоєчасне подання Товариством декларації з податку на прибуток 21 лютого 2011 року по строку подання 09 лютого 2011 року, чим порушено вимоги пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України.

Дії працівника ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС по проведенню та оформленню матеріалів камеральної перевірки (акт від 21.02.2011р. № 1231) ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» в досудовому/судовому порядку не оскаржувалися, що не заперечується представниками сторін.

23 лютого 2011 року ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС на підставі Акта камеральної перевірки від 21.02.2011р. № 1231 прийняла спірне податкове повідомлення-рішення за № 04630615000/0 (форми «Р»), яким згідно з п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 120.1 ст. 120 цього Кодексу за порушення норм п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, нарахувало ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» суму штрафних (фінансових) санкцій в розмір 170 00 грн. Відповідно до наявних матеріалів справи спірне податкове повідомлення-рішення від 23.02.2011р. № 04630615000/0 отримане позивачем разом з листом ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС від 12.10.2012р. № 2972/6/10-029, що був наданий у відповідь на адвокатський запит від 01.10.2012р. № 01-10/11.

При цьому за даними витягів з облікових карток ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» з податку на прибуток станом на 31 грудня 2011 року та 31 грудня 2012 року, наданих відповідачем до суду, суми основного платежу в розмірі 10 060, 00 грн. та сума нарахованих штрафних санкцій у розмірі 170, 00 грн. були погашені цим Товариством платіжними дорученнями від 11.08.2011р. № 21, від 09.11.2011р. № 36, від 08.02.2012р. № 17 та від 14.05.2012р. № 91.

При вирішення даного спору суд виходить з наступного.

Починаючи з 01 січня 2011 року спеціальним законом з питань оподаткування, який, регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, є Податковий кодекс України

Згідно пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Також, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом (п. 54.1 ст. 54 цього Кодексу).

У відповідності до п. 48.1 ст. 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

При цьому в силу норм п. 48.2 і 48.3 ст. 48 ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків. Податкова декларація, зокрема, поряд з іншими обов'язковими реквізитами повинна містити такі реквізити як: ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.1 ст. 49, абз. 1 п. 49.2 ст. 49 цього Кодексу).

Згідно положень п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (пп. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу).

Відповідно до абз. 1 і 2 п. 11.1 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. № 334/94-ВР (в редакції, що діяла до 01 квітня 2011 року) для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий період починається з 1 липня поточного звітного (бюджетного) року.

Відповідно до вимог норми п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Разом з тим, у разі ж подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови (п. 49.11 ст. 49 ПК України).

Крім того, абзацом 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003р. № 755-IV (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин)(далі - Закон № 755-IV) визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно ч. 1 ст. 4 цього ж Закону під «державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» розумують засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною п'ятою ст. 17 Закону № 755-IV встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, наступні відомості: відомості про органи управління юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.

В силу норм ч. 1 ст. 18 Закону № 755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до цього реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні, за винятком випадків, коли вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

При цьому ч. 2 і 3 ст. 20 Закону № 755-IV передбачено, що відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, зокрема, для органів державної влади у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом надаються у вигляді даних в електронному вигляді. Порядок надання органам державної влади даних в електронному вигляді з Єдиного державного реєстру та їх перелік встановлюються спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації за погодженням з відповідним державним органом.

Вищенаведені норми Закону № 755-IV кореспондуються з нормами пп. 20.1.30 п. 20.1 ст. 20 розділу І ПК України, згідно якою органи державної податкової служби мають право, зокрема, одержувати безоплатно необхідні відомості від органів, уповноважених проводити державну реєстрацію суб'єктів, а також видавати ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, - про державну реєстрацію та видачу ліцензій суб'єктам господарської діяльності.

Судом встановлено, що протягом періоду з 16.12.2010р. по 06.04.2011р., тобто в період заповнення і подання Спірної декларації, керівником ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» (ідентифікаційний код 33229114) згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців значився ОСОБА_1, що підтверджується листом Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб Деснянської районної у місті Києві державної адміністрації від 20.02.2013р. № 10р9-770, наданим у відповідь на судовий запит від 04.02.2013р. № 2а-15335/12/2670. Згідно тексту цього листа від 20.02.2013р. № 10р9-770: «Документи на зміну керівника 16.12.2010 були подані особисто ОСОБА_1. Інших змін до відомостей про вищезазначену юридичну особу протягом вказаного у Вашому запиті періоду, а саме з 15.12.2010р. по 21.02.2011р. до Єдиного державного реєстру…не вносилось.».

Будь-яких доказів оскарження в досудовому/судовому порядку дій державного реєстратора Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації по внесенню 16 грудня 2010 року до Єдиного державного реєстру відомостей про керівника юридичної особи - ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» (ідентифікаційний код 33229114), позивач суду не надав.

Крім того, позивачем не було надано суду усних або письмових (тобто документальних) доказів наявності судового рішення щодо зобов'язання державного реєстратора Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації вчинити дії по внесенню до Єдиного державного реєстру змін до відомостей про керівника ТОВ «Будсервіс-Інвест Плюс» (ідентифікаційний код 33229114) з 21 лютого 2011 року.

Пунктом 120.1 ст. 120 ПК України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

З огляду на вищевикладене та відповідно до наявних матеріалів справи, суд не приймає до уваги посилання позивача на відсутність у відповідача права використовувати під час проведення камеральної перевірки, винесенні спірного податкового повідомлення-рішення та здійснення обліку сум нарахованих і сплачених сум податку на прибуток, даних Спірної декларації, погоджується з правомірністю нарахування податковим органом позивачу суми штрафної санкції у розмірі 170, 00 грн. спірними податковим повідомленням-рішенням.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог, у зв'язку з чим адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Будсервіс-Інвест Плюс» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.03.2013
Оприлюднено02.04.2013
Номер документу30333725
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15335/12/2670

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні