Рішення
від 03.04.2013 по справі 901/716/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03.04.2013 Справа № 901/716/13-г За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керченська морська верф "Фрегат"

до відповідача Фонду майна Автономної Республіки Крим

про спонукання до виконання певних дій

Суддя І.К. Осоченко

Представники:

від позивача - Яловенко К.Б., довіреність № б/н від 01.03.2013, представник, паспорт КЕ 036377 виданий 31.08.1995;

від відповідача - Аметов С.Д., довіреність № 05-Д від 01.02.2013, начальник відділу нормативно-правового забезпечення, посвідчення № 239 від 27.01.2011;

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» - позивач, звернулося до Господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до Фонду майна Автономної Республіки Крим - відповідач, в якій просить суд:

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 337/1 від 24.05.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч. вул. Кірова. 54-а, шляхом ремонту приміщення жіночого туалету в будівлі побутових приміщень (інв. № 028) на загальну суму 62 825, 38 грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 352/1 від 13.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом капітального ремонту системи водопостачання (інв. № 200) на загальну суму 60 077, 62 грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 352/1 від 13.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом капітального ремонту системи опалення в будівлях інв. №№ 048, 047, 019 на загальну суму 20 274, 98 грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 353/1 від 14.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом реконструкції частини кам'яної огорожі (інв. № 117) і заміни секцій забору на протязі 57 м на загальну суму 130 000 грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 430/1 від 28.09.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового і комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом заміни рулонної покрівлі будівлі електромеханічного відділу (ЕМВ) (інв. № 055) на металевий профіль на загальну суму 190 630,75 грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 490/1 від 22.11.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом ремонту покрівлі цеху будування знарядь лову (інв. № 013) на загальну суму 344 622,91грн.;

- зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 490/1 від 22.11.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового Комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом ремонту покрівлі столярної майстерні (інв. № 016) на загальну суму 48 298,70 грн.

Позовні вимоги ґрунтуються на приписах ст. 13 Цивільного кодексу України, та мотивовані тим, що 19.04.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф Фрегат» (надалі - Орендар) і Фондом майна Автономної Республіки Крим (надалі - Орендодавець) був укладений договір оренди цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а (надалі - ЦМК КСРБ), вартістю 9 199 866 грн. Договір був посвідчений і зареєстрований приватним нотаріусом Керченського міського нотаріального округу Люзняк С.В. за № 1252 (договір оренди).

Орендна плата складає 26 458,16 грн. без ПДВ за базовий місяць (п. 3.1 договору), з наступним її коригуванням згідно індексу інфляції (п. 3.3 договору). Сплата орендної плати здійснюється безготівково до 12 числа місяця, наступного за звітним (п. 3.4 договору).

Термін дії договору оренди - до 27.12.2058 (п. 10.1). Як зазначено у преамбулі і п. 10.1 договору оренди, його положення у порядку ч. З ст. 631 ЦК України розповсюджуються на відносини між Сторонами, починаючи з 29.12.2009 (29.12.2009 був підписаний відповідний Акт приймання-передачі майна в оренду).

Згідно пункту 5.6 договору оренди, Орендар зобов'язується своєчасно здійснювати поточний капітальний та інші види ремонту орендованого майна . Зобов'язання Орендаря щодо утримання орендованого майна шляхом здійснення відповідних витрат передбачене п. 5.17 договору оренди.

Як пояснив позивач, у зв'язку з тривалою експлуатацією приміщень, системи водопостачання, системи опалення ЦМК КСРБ, будівель електромеханічного відділу (ЕМВ), цеху будування знарядь лову та столярної майстерні наразі виникла нагальна потреба в їх капітальному ремонті, оскільки подальша експлуатація приміщень та систем в актуальному стані не виявляється можливою.

Згода Орендодавця на здійснення Орендарем невід'ємних поліпшень орендованого майна надається у формі листа Орендодавця на адресу Орендаря, в якому міститься погодження відповідного питання (п. 5 Порядку № 1815-5/10 від 16.06.2010). Такий порядок отримання згоди передбачений п. 6.4 договору оренди № 1252 від 19.04.2011.

Як вбачається з позовної заяви, позивачем відповідно до договору оренди, а саме п. 5.6, та п. 6.4 були виконані всі необхідні дії та дотримані всі умови, передбачені договором оренди та Порядком № 1815-5/10 від 16.06.2010.

Але відповідач на проведення ремонтних робіт визначених в заявах Позивача, дозволів не надав.

Так, Позивач отримав від відповідача ряд відповідей, відповідно до яких Позивачу було відмовлено у погодженні проведення ремонтних робіт.

На причину відмови в такому погоджені відповідач посилається на виконання Постанови ВР АРК від 21.09.2011 № 495-6/11 «Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим» відповідно до якої, ЦМУ КСВБ було включено до об'єктів, які підлягають приватизації, та прийняття рішення щодо приватизації ЦМК КСРБ відповідно до наказу ФМ АРК від 15.12.2012 року № 460.

У зв'язку з тим, що зміна складу та вартості об'єкта (що відбудеться після проведення поліпшень) після інвентаризації неможлива, ФМ АРК, посилаючись на частину 4 статті 12 Закону України «Про приватизацію державного майна», не погодило виконання робіт з ремонту приміщень жіночого туалету в будівлі побутових приміщень (інв. № 028), робіт по капітальному ремонту водопроводу (інв. № 200) та системи опалення в будівлях (інв. №№ 048, 047, 019), робіт по реконструкції частини кам'яної огорожі (інв. № 117), робіт з ремонту покрівлі будівлі цеху знарядь лову (інв. № 013) і столярної майстерні (інв. № 015), не надало дозволу на проведення робіт по ремонту будівлі ЕМВ (інв. № 055), у зв'язку з чим позивач звернувся з позовом до суду.

У судовому засіданні 18.03.2013 суд розпочав розгляд даної справи по суті.

У судовому засіданні 29.03.2013 відповідач надав суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому просить суд в позові відмовити.

Наданий відзив був прийнятий судом до розгляду.

У судовому засіданні 03.04.2013 представник позивача надав суду письмові пояснення, які були прийняті судом до розгляду.

Судом були оголошені перерви з 18.03.2013 по 29.03.2013, з 29.03.2013 по 03.04.2013.

Судовий процес фіксувався за допомогою звукозаписувального пристрою в порядку статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідачів, суд

В С Т А Н О В И В:

19.04.2011 між позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф Фрегат» (Орендар) та відповідачем - Фондом майна Автономної Республіки Крим (Орендодавець) був укладений Договір оренди цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а (надалі - ЦМК КСРБ), вартістю 9 199 866 грн.

Такий Договір оренди був посвідчений та зареєстрований приватним нотаріусом Керченського міського нотаріального округу Люзняк С.В. за № 1252 (договір оренди).

Відповідно до ст. 759 Цивільного Кодексу України (далі - ЦК України) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно ст. 760 ЦК України предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ).

Статтею 762 ч.1 та 5 ЦК України передбачено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до п. 3.1 Договору оренди від 19.04.2011 орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку, розподілу і порядку використання плати за оренду (суборенду) майна, що належить АР Крим, затвердженої постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 19.11.1998 №274-2/98 і становить без ПДВ за базовий місяць перерахунку лютий 2011 року - 26 458,16 грн. (додаток №4).

Пунктом 3.3 Договору оренди визначено, що орендна плата за кожний наступний місяць визначається Орендарем самостійно шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць, встановлений Державним комітетом статистики України.

Згідно з п. 10.1 договору оренди даний договір діє з моменту його укладення та застосовується відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України до відносин між Сторонами, які виникли на його укладення, а саме з 29.12.2009 ЦМК передано в оренду терміном на 49 (сорок дев'ять) років з 29.12.2009 по 27.12.2058. Договір діє до 27.12.2058.

Відповідно до пункту 5.6 договору оренди від 19.04.2011 у його розділі «о б о в ' я з к и о р е н д а р я» Орендар зобов'язується своєчасно здійснювати поточний капітальний та інші види ремонту орендованого майна . Зобов'язання Орендаря щодо утримання орендованого майна шляхом здійснення відповідних витрат передбачено і п. 5.17 такого договору оренди.

Згідно ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися н а л е ж н и м чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до частини 3 ст. 23 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» амортизаційні відрахування на орендовані цілісні майнові комплекси підприємств, їх структурні підрозділи, будівлі та споруди нараховує та залишає у своєму розпорядженні орендар.

Частиною 1 статті 778 Цивільного Кодексу України передбачено, що наймач може поліпшити річ, яка є предметом договору найму, лише за згодою наймодавця.

Як вбачається з матеріалів даної справи, у зв'язку з тривалою експлуатацією приміщень, системи водопостачання, системи опалення ЦМК КСРБ, будівель електромеханічного відділу (ЕМВ), цеху будування знарядь лову та столярної майстерні наразі виникла технічна потреба в їх капітальному ремонті, оскільки подальша експлуатація приміщень та систем в актуальному стані не виявляється можливою.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання належним чином визначених сторонами добровільно умов договору оренди від 19.04.2011, позивач звернувся до відповідача з письмовими заявами з проханням погодити з боку орендодавця проведення позивачем ремонту такого орендованого майна з метою виконання своїх зобов'язаннь, які були покладені на позивача як на орендаря такого майна у частині своєчасного здійснення ним поточного капітального та інших видів ремонту орендованого майна (п. 5.6 договору).

Пункт 1.1 Порядку оцінки орендованого нерухомого майна наведені визначення невід'ємних поліпшень, що містять невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, під час приватизації, затвердженого Наказом Фонду державного майна України № 377 від 27 лютого 2004, та ч. 2 Методики оцінки майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1891 від 10 грудня 2003, - «невід'ємні поліпшення орендованого майна представляють собою здійснені орендарем за час оренди заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого майна та (або) його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості».

Сторони у договорі оренди чітко визначили, що згідно з його пунктом 4.3 позивач як орендар для отримання дозволу Орендодавця на здійснення поліпшень н а д а є заяву та завірену проектно-кошторисну документацію на здійснення таких невід'ємних поліпшень.

Порядком надання орендарю згоди орендодавця майна, належного АРК, на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, належного АРК, затвердженого Постановою ВР АРК № 1815-5/10 від 16.06.2010 (п. 3), встановлено, що для отримання такої згоди Орендар повинен надати Орендодавцю:

- заяву;

- інформацію про доцільність здійснення відповідних поліпшень орендованого майна;

- опис запланованих поліпшень;

- проект кошторису на їх проведення;

- довідку балансоутримувача про вартість об'єкта оренди за даними бухгалтерського обліку станом на початок відповідного року.

Також суд звертає увагу, що у пункті 6.4 Договору оренди сторонами передбачено, що Орендар з письмового дозволу Орендодавця має право вносити зміни до складу орендованого майна ЦМК, проводити його реконструкцію, технічне переозброєння та інші поліпшення, що зумовлює підвищення його вартості.

Згода Орендодавця на здійснення поліпшень надається згідно з Порядком надання Орендарю згоди Орендодавця державного майна, що належить Автономній Республіці Крим, на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, що належить Автономній Республіці Крим, затвердженим Постановою ВР АР Крим №1815-5/10 від 16.06.2010.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що позивачем відповідно до Договору оренди цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, від 19.04.2011 були виконані всі необхідні дії та дотримані всі умови, передбачені вищевказаним договором оренди та Порядком надання Орендарю згоди Орендодавця державного майна, що належить Автономній Республіці Крим, на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна, що належить Автономній Республіці Крим, затвердженим постановою ВР АР Крим №1815-5/10 від 16.06.2010.

Але як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалося представником відповідача під час розгляду справи, відповідач на проведення ремонтних робіт, які були визначені в заявах позивачем, д о з в о л і в так і не надав.

На свою адресу позивач отримав від відповідача відповіді, з яких вбачається, що позивачу було відмовлено у погодження проведення ремонтних робіт, а саме:

№ 08-10/4326 від 15.06.2012 року (ТОВ «КМВ «Фрегат» вх. № 213 від 21.06.2012 р.) - щодо ремонту туалету;

№ 08-10/4854 від 25.06.2012 року (ТОВ «КМВ «Фрегат» вх. № 220 від 02.07.2012 р.) - щодо ремонту систем водопостачання і опалення;

№ 08-10/4899 від 22.06.2012 року (ТОВ «КМВ «Фрегат» вх. № 221 від 02.07.2012 р.) - щодо реконструкції огорожі;

№ 08-10/9183 від 11.12.2012 року (ТОВ «КМВ «Фрегат» вх. № 356 від 14.12.2012 року) - щодо ремонту покрівлі цеху будування засобів лову та столярної майстерні;

№ 08-10/7678 від 19.12.2012 року (ТОВ «КМВ «Фрегат» вх. № 366 від 25.12.2012 року) - щодо ремонту покрівлі ЕМВ.

Відповідач в обґрунтування такої своєї відмови посилався на виконання Постанови ВР АРК від 21.09.2011 № 495-6/11 «Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим» відповідно до якої, ЦМУ КСВБ було включено до об'єктів, які підлягають приватизації, та прийняття рішення щодо приватизації ЦМК КСРБ відповідно до наказу ФМ АРК від 15.12.2012 року № 460.

Проте, суд не може погодитися з правомірністю вказаної позиції відповідача з огляду на наступне:

відповідно до ст. 25 Закону України „Про оренду державного та комунального майна" приватизація об'єкта оренди здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Приватизація державного і комунального майна здійснюється згідно з вимогами Законів України „Про приватизацію державного та комунального майна", „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та інших нормативних актів, які не суперечать вимогам названих актів.

Відповідно до статті 13 Цивільного кодексу України особа має здійснювати свої цивільні права у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства, при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

Суд приймає до уваги пункт 7.6 договору оренди цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, укладеного 19.04.2011 року між Позивачем та Відповідачем, який з а б о р о н я є Відповідачу без суттєвих підстав відмовляти в наданні дозволу Позивачу в проведенні поліпшень орендованого майна, відмова у надані дозволу на проведення поліпшень має бути мотивована та обґрунтована. В інших випадках, така відмова буде здійснена з порушенням умов договору оренди та статті 13 Цивільного кодексу України.

Підставою для своєї відмови в наданні дозволу позивачу в проведенні поліпшень орендованого майна відповідач зазначає прийняття рішення про приватизацію орендованого майна шляхом продажу за конкурсом, а здійснення невід'ємних поліпшень, на думку відповідача, приведе до зміни складу та вартості орендованого майна після здійснення інвентаризації.

Але суд не може погодитися з такою думкою відповідача та вважає, що за результатами проведення поліпшень, зазначених в заявах про надання дозволів на їх проведення, що містяться в листах Позивача № 337/1 від 24.05.2012 р„ № 352/1 від 13.06.2012 р„ № 352/1 від 13.06.2012 р„ № 353/1 від 14.06.2012 р„ № 430/1 від 28.09.2012 р., № 490/1 від 22.11.2012 року та доданих до них документів, н е з д і й с н ю є т ь с я зміна с к л а д у орендованого майна.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 року № 158, головною метою інвентаризації є визначення фактичної наявності й стану майна з даними бухгалтерського обліку, врегулювання інвентаризаційних різниць та відображення результатів інвентаризації у передаточному балансі.

Тобто і н в е н т а р и з а ц і є ю є перевірка н а я в н о с т і товарно-матеріальних цінностей, стану їх зберігання для підтвердження правильності та достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності.

Інвентаризація не встановлює вартості орендованого майна, що підлягатиме приватизації.

Вартість майна, що підлягає приватизації, встановлюється вже на підставі акту оцінки майна об'єкта приватизації, який складається відповідно до законодавства і затверджується державним органом приватизації, або на підставі Звіту про оцінку об'єкта приватизації із затвердженим висновком про його вартість та Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891, що визначено у статях 14 та 20 Закону України «Про приватизацію державного майна».

Тому суд вважає, що проведення поліпшень орендованого майна ні яким чином не може ускладнити процесс такої приватизації.

Крім того, як встановлено судом, на теперішній час інвентаризація такого орендованого майна взагалі н е р о з п о ч а т а.

Також суд зауважує, що самий факт надання відповідачем згоди на проведення поліпшень не є підставою для врахування їх вартості під час проведення оцінка майна, що приватизується.

Відповідно до Порядку оцінки орендованого нерухомого майна, що містить невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, під час приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 27 лютого 2004 року № 377 під час проведення незалежної оцінки, якому передує виконання робіт підготовчого етапу приватизації, має бути здійснена ідентифікація поліпшень орендованого майна.

Ідентифікація поліпшень полягає у встановленні факту відповідності підтверджувальних документів, наданих орендарем, про здійснені ним заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого нерухомого майна та (або) його споживчих якостей, наявним поліпшенням, які неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди і які здійснені за рахунок коштів орендаря та за згодою орендодавця.

Таким чином, обов'язок орендодавця щодо компенсації вартості здійснених орендарем невід'ємних поліпшень у разі приватизації об'єкта оренди третьою особою виникає лише після проведення його оцінки.

Вищевикладене обґрунтовує відсутність заборони на проведення поліпшень, ремонтів у частині 4 статті 12 Закону України «Про приватизацію державного майна», на яку Фонд майна АР Крим безпідставно посилається в обґрунтування своїх відмов щодо надання дозволів на проведення позивачем поліпшень орендованого майна.

Також слід зазначити, що перелік дій, заборонених з моменту прийняття рішення про приватизацію об'єкта стосовно його майна, наведений у частині 4 статті 12 Закону України «Про приватизацію державного майна», є в и ч е р п н и м.

Зазначений перелік н е в к л ю ч а є до заборонених дій проведення ремонту орендованого майна, також не заборонено проводити дії, які матимуть своїм наслідком збільшення вартості орендованого майна.

Відповідно до умов пункту 6.1 договору оренди позивач має право використовувати орендоване майно, а відповідач зобов'язаний утримуватись від дій, які б перешкоджали в належному користуванні орендованим майном з боку позивача. Початок процесу приватизації державного майна н е є п і д с т а в о ю для припинення користування позивачем орендованим майном.

Така відмова Фонду майна АР Крим впливає на те, що позивач був би змушений користуватися майном в неналежному технічному стані, оскільки до теперішнього часу він так і не отримав дозволів на проведення його поліпшень, а проведення ремонтів за рахунок власних коштів з можливістю припинення чинності договору оренди, укладеного до 27.12.2058 року, вже через декілька років буде економічним безглуздям.

Дії відповідача з безпідставного ненадання дозволів на проведення поліпшень фактично спонукають орендаря проводити ремонт орендованого майна на користь третіх осіб, які набудуть права власності на орендоване майно за результатами його приватизації.

Щодо проведення ремонту приміщення жіночого туалету в будівлі побутових приміщень (інв. № 028) та посилань відповідача на норми статті 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» як на підставу ненадання згоди на здійснення невід'ємних поліпшень, слід зазначити наступне:

стаття 27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» встановлює правові наслідки припинення або розірвання договору оренди.

Відповідно до зазначеної статті саме у разі розірвання договору оренди, закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендар вправі залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок власних коштів, якщо вони можуть бути відокремлені від майна без заподіяння йому шкоди та саме у разі розірвання договору оренди, закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендар не вправі вимагати компенсації вартості поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем без згоди орендодавця, які не можна відокремити без шкоди для майна.

Аналогічні положення містить у собі і пункт 10.5 договору оренди від 19.04.2011 року.

На даний час договір оренди від 19.04.2011 року є чинним, а предметом розгляду по цій справі не є застосування наслідків його припинення або розірвання або вимог щодо компенсації вартості здійснених невід'ємних поліпшень.

Крім того, суд погоджується з позицією позивача відносного того, що чине законодавство та договір оренди не забороняють отримання згоди орендарем після проведення орендарем поліпшення орендованого майна, таке погодження не суперечить а ні приписам статтей 24,27 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», а ні вимогам ст. ст. 773, 778 ЦК України, оскільки ними встановлено лише обов'язковість такої згоди, проте не зазначено к о л и с а м е така згода повинна надаватися.

Судові витрати на підставі ст. 44, 49 ГПК України суд відносить на відповідача - Фонд майна Автономної Республіки Крим.

Вступна та резолютивна частини рішення оголошені у судовому засіданні 03.04.2013.

Повне рішення складено 08.04.2013.

Керуючись ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 337/1 від 24.05.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч. вул. Кірова. 54-а, шляхом ремонту приміщення жіночого туалету в будівлі побутових приміщень (інв. № 028) на загальну суму 62 825, 38 грн.

3. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 352/1 від 13.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом капітального ремонту системи водопостачання (інв. № 200) на загальну суму 60 077, 62 грн.

4. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 352/1 від 13.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом капітального ремонту системи опалення в будівлях інв. №№ 048, 047, 019 на загальну суму 20 274, 98 грн.

5. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 353/1 від 14.06.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок власних коштів невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом реконструкції частини кам'яної огорожі (інв. № 117) і заміни секцій забору на протязі 57 м на загальну суму 130 000 грн.

6. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 430/1 від 28.09.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового і комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом заміни рулонної покрівлі будівлі електромеханічного відділу (ЕМВ) (інв. № 055) на металевий профіль на загальну суму 190 630,75 грн.

7. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 490/1 від 22.11.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом ремонту покрівлі цеху будування знарядь лову (інв. № 013) на загальну суму 344 622,91грн.

8. Зобов'язати Фонд майна Автономної Республіки Крим надати дозвіл у відповідь на заяву № 490/1 від 22.11.2012 з додатками щодо здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю «Керченська морська верф «Фрегат» за рахунок амортизаційних відрахувань невід'ємних поліпшень орендованого за договором № 1252 від 19.04.2011 цілісного майнового Комплексу Керченської судноремонтної бази, розташованого за адресою: м. Керч, вул. Кірова, 54-а, шляхом ремонту покрівлі столярної майстерні (інв. № 016) на загальну суму 48 298,70 грн.

9. Стягнути з Фонду майна Автономної Республіки Крим на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Керченська морська верф "Фрегат" судовий збір у розмірі 1 147,00 грн.

Видати накази після вступу рішення в законну силу.

Суддя І.К. Осоченко

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено08.04.2013
Номер документу30473889
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —901/716/13-г

Постанова від 18.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

Ухвала від 10.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

Постанова від 16.05.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Сікорська Наталя Іванівна

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Сікорська Наталя Іванівна

Ухвала від 26.04.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Сікорська Наталя Іванівна

Рішення від 03.04.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.К. Осоченко

Ухвала від 26.02.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.К. Осоченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні