Постанова
від 27.03.2013 по справі 2а-11632/12/0170/30
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-11632/12/0170/30

27.03.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Лядової Т.Р.,

суддів Ілюхіної Г.П. ,

Кобаля М.І.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Широке" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Суворова С.В. ) від 19.11.12 у справі № 2а-11632/12/0170/30

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим (вул. Дм. Ульянова, 6,м.Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95013)

до Публічного акціонерного товариства "Широке" (вул. Леніна, 26, с.Широке, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим,97510)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2012 року Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим звернулось з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Широке", в якому просило стягнути з Публічного акціонерного товариства "Широке" заборгованість по науковим пенсіям в розмірі 15937,75 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 19.11.12 адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим - задоволено.

Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Широке" на користь Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим заборгованість з виплати різниці між сумою пенсії, призначеною науковому робітнику ОСОБА_1 відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за лютий-липень 2012 року в розмірі 15 937, 75 грн.

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку.

Колегія суддів, відповідно до приписів ч.4 ст.196 КАС України, вважає за можливе апеляційний розгляд справи без участі нез'явившихся осіб, по наявним у матеріалах справи письмовим доказам, оскільки суд апеляційної інстанції не визнавав обов'язковою участь у судовому засіданні осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Судова колегія, керуючись положеннями п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнала за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку статей 195,197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.

З матеріалів справи вбачається, що Публічне акціонерне товариство «Широке» зареєстровано юридичною особою Сімферопольською районною державною адміністрацією в АР Крим 24.03.1997 року (дата первинної реєстрації), відомості про зміну форми власності внесено 02.06.2011 року, ідентифікаційний код 00850052, за адресою: 97510, АР Крим, Сімферопольський район, с. Широке, вул. Леніна, буд. 26, про що свідчить Виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (арк.с.42) та Довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій (арк.с.4).

Відповідно до повідомлень Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної ОСОБА_1 відповідно до Закону України "Про наукову і науково - технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законних актів, на 2012 рік:

- з 02 січня 2004 року по 31 січня 2012 року, сума що підлягає сплаті відповідачем складає 14 692,84 грн., з них: сума, що перераховується підприємством - 1742,05 грн. (за 2004р.), 1761,17 грн. (за 2005р.), 1906,77 грн. (за 2006р.), 3275,42 грн. (за 2007р.), 1497,96 грн. (за 2008), 1444,13 грн. (за 2009р.), 1497,61 грн. (за 2010р.), 1446,32 грн. (за 2011р.), 121,41 грн. (за 2012р.) (арк.с.7);

- за лютий 2012 року 121,41 грн., за березень 2012 року 113,73 грн., за квітень 2012 року 113,73 грн., за травень 2012 року 307,80 грн., за червень 2012 року 294,24 грн., за липень 2012 року 294,00 грн.(арк.с.3)

Позивачем було направлено відповідачу вказані повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково - технічну діяльність", що підтверджується матеріалами справи.

Згідно з п.13 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність".

Відповідно до ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", держава встановлює для наукових працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів. Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Згідно з п. 2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24 березня 2004 р. (далі - Порядок), за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Відповідно до п.5 Порядку розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.

Згідно з п.8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

Враховуючи викладене, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Разом з тим, судова колегія не може погодитися з висновком суду першої інстанції про те, що право на отримання наукової пенсії є соціальною гарантією, встановленою державою щодо виплати якої строків не встановлено, отже стягнення витрат на виплату наукової пенсії здійснюється без застосування троку - 1095 днів, з огляду на наступне.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

Згідно із Законом України „Про наукову і науково-технічну діяльність" державними небюджетними підприємствами, установами, організаціями та вищими навчальними закладами III - IV рівнів акредитації самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Судова колегія вважає неспроможною позицію Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим про застосування до спірних правовідносин правил ч.15 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", так як з аналізу чинного законодавства вбачається, що сума витрат на виплату заборгованості по виплаті наукової пенсії не є недоїмкою.

За загальним визначенням, недоїмка - це суми податків та інших обов'язкових платежів, не внесені в установлений строк, що стягуються в порядку, визначеному законодавством.

Оскільки плата, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій та пенсій, призначених науковим (науково-педагогічним) працівникам, не була страховими внесками в розумінні Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та не є сумою єдиного внеску в розумінні Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", положення частини 15 статті 106 Закону щодо незастосування строків давності до вимог про сплату недоїмки, пені та штрафу в даному випадку застосуванню не підлягає.

Відтак, оскільки строки стягнення витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації є предметом регулювання Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про наукову та науково-технічну діяльність", а також постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року N 372 "Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", то це питання врегульоване положеннями ст. 99 КАС України про те, що для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

Відповідно до ст. 100 КАС України , адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала. Тобто, внаслідок пропущення строків звернення до адміністративного суду для позивача наступають негативні юридичні наслідки.

Матеріалами справи безперечно підтверджено, що Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим вперше звернулось до відповідача з вимогою про відшкодування витрат на виплату наукової пенсії лише у 2012 році, а отже у позивача відсутнє право на стягнення заборгованості по науковим пенсіям за період з 2004 року по березень 2012 року включно.

Враховуючи викладене, судова колегія прийшла до висновку про можливість стягнення з Публічного акціонерного товариства "Широке" заборгованість по науковим пенсіям лише у межах строку позовної давності, а саме за період з квітня 2012 року по липень 2012 року включно, у зв'язку з чим рішення суду першої інстанції у цій частині підлягає зміні.

Керуючись ст.195; ст.196; п.2 ч.1 ст.198; п.1 ч.1 ст.201; ч.2 ст.205; ст.207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Широке" - задовольнити частково.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Суворова С.В. ) від 19.11.12 у справі № 2а-11632/12/0170/30 - змінити, виклавши резолютивну частину рішення у наступній редакції:

"Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим задовольнити частково.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Широке" на користь Управління Пенсійного фонду України в Сімферопольському районі АР Крим заборгованість з виплати різниці між сумою пенсії, призначеною науковому робітнику ОСОБА_1 відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за квітень 2012 - липень 2012 року у розмірі 1009,77грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити."

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис М.І. Кобаль

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.Р.Лядова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2013
Оприлюднено10.04.2013
Номер документу30545533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11632/12/0170/30

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 27.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 19.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Постанова від 19.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні