Ухвала
від 17.04.2013 по справі 5008/1279/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Адреса: 88000, м.Ужгород, вул.Коцюбинського, 2-а тел.: 61-72-21


УХВАЛА

"17" квітня 2013 р. Справа № 5008/1279/2011

За заявою Державного агентства резерву України про визнання кредиторських вимог у сумі 1 630 597,24 грн. по справі № 5008/1279/2011

За заявою Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, код ЄДРПОУ 14312950), в інтересах якого діє ліквідаційна комісія в особі голови ліквідаційної комісії - Градюка Олександра Івановича

про банкрутство Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, код ЄДРПОУ 14312950).

Суддя В.І. Карпинець

Представники:

від заявника: явка не визнавалась обов"язковою ( на власний розсуд)

від ліквідатора: Градюк О.І. - ліквідатор ВАТ „Берточ"

Суть спору: Розгляд заяви Державного агентства резерву України від 08.12.2011р. № 235/0/5 - 11 - ДСК (вхідний номер канцелярії суду 05/1-16-16/2012 від 03.01.2012р.) про визнання кредиторських вимог у сумі 1 630 597,24 грн..

Дана заява розглядається судом по суті у даному судовому засіданні, з урахуванням підстав, зазначених в ухвалі суду від 04.04.2013р. по справі № 5008/1279/2011 (а. с. 174-175).

Заявник у поданій заяві (а. с. 74 -78) свої вимоги до божника ( банкрута) зокрема обґрунтовує тим, що оскільки відбулося вибуття матеріальних цінностей мобілізаційного резерву у кількості, зазначеній у таблиці на сторінці 2 заяви від 08.12.2011р. № 235/0/5 - 11 - ДСК (а. с. 76), щодо яких не забезпечено збереження, з підстав зазначених в акті перевірки від 27.04.2007р., тому даним боржником підлягає відшкодуванню вартість даних матеріальних цінностей станом на 08.11.2011р. та яка становить 706 219,18грн. та відповідно до вимог п.10 ст. 14 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" даний боржник зобов"язаний додатково відшкодувати штраф у розмірі 100 відсотків вартості виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності та який становить суму 490 951,42грн., а також пеню з вартості відсутнього їх обсягу за кожний день до повного повернення матеріальних цінностей та яка становить нараховану суму 433 426,64грн.

Заявником додатково до матеріалів справи надіслано у вигляді факсограми письмове пояснення від 17.04.2013р. (а. с. 176-177) та в якому, зокрема наведено додаткове обґрунтування щодо заявленого штрафу та пені, з посиланням на норму Закону України „ Про державний матеріальний резерв" ту ж саму, що зазначена у заяві та з додатковим посиланням на статті 936, 942 та 949 Цивільного кодексу України.

Ліквідатор поданим до матеріалів справи відзивом (а. с. 104) та у даному судовому засіданні , зокрема заперечує вимоги заявника частково у заявленій до стягнення сумі вартості матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, які відсутні на підприємстві зберігача, із зазначенням тієї обставини, що така їх вартість є завищеною, виходячи із того факту, що Державним агентством резерву України було виставлено на продаж у 2009 році всі наявні матеріальні цінності, які знаходяться на зберіганні на підприємстві зберігачеві та які є розброньованими, повна вартість яких була зазначена 238 157,50грн., станом на 28.05.2009р. та у процентному відношенні, які складають 95 відсотків до тих щодо яких незабезпечено збереження. У підтвердження даної обставини поданим у даному судовому засіданні листом від 17.04.2013р. (а. с. 180) ліквідатором долучено до матеріалів справи засвідчені копії з листа Державного агентства резерву України від 28.05.2009р. (а. с. 181-182); переліку матеріальних цінностей, що підлягають реалізації (а. с. 183) та бланку заявки на участь в аукціоні (а. с. 184).

Вищезазначеним відзивом ліквідатор повністю заперечує вимоги у заявленому штрафі та пені, оскільки вибуття даних матеріальних цінностей відбулося в результаті їх крадіжки, що підтверджується порушеними кримінальними справами за даними ознаками.

Заявник у надісланому до матеріалів справи запереченні на відзив ліквідатора (а. с. 119 - 127), зокрема посилається на ту обставину, що факт не забезпечення збереження матеріальних цінностей мобілізаційного резерву підтверджено актом перевірки від 27.04.2007р. та їх відсутність не заперечується ліквідатором, а посилання ліквідатора щодо вибуття таких матеріальних цінностей мобілізаційного резерву в результаті крадіжки не може бути прийнято до уваги, оскільки такий факт є тільки зафіксований у порушених кримінальних справах за даними ознаками, без наявності вироку суду щодо притягнення винних осіб до відповідальності, оскільки такі не встановлені слідством. Також зазначає, що вартість матеріальних цінностей мобілізаційного резерву по яких не забезпечено збереження визначена на момент подання заяви до суду, що відповідає вимогам ч.7 ст. 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та додатково зазначено що до вимог, які регулюються нормами Закону України „ Про державний матеріальний резерв" щодо збереження матеріальних цінностей мобілізаційного резерву та відповідальності за допущені порушення зберігачем щодо таких матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, позовна давність не застосовується.

Проаналізувавши наявні у справі доказові матеріали щодо заявлених заявником вимог до боржника та заслухавши пояснення ліквідатора, суд

Встановив:

Як вбачається з Акту від 27.04.2007р." Про результати планової перевірки з питань наявності, якісного стану, умов зберігання , обліку, звітності, та руху матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, які знаходяться на відповідальному зберіганні Відкритого акціонерного товариства „Берточ", код ЄДРПОУ 14312950, за період з 06.11 2001р. по 27.04.2007р. " (а. с. 58-67) перевіркою встановлено, що фактична наявність матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, становить різницю у вимірних одиницях, які зазначено у таблиці 2 по розділу 4 „ Якісне та кількісне зберігання матеріальних цінностей мобілізаційного резерву" (а. с. 63) та що дана різниця виникла в результаті крадіжки.

Матеріальні цінності мобілізаційного резерву, щодо яких встановлено не забезпечення збереження, відповідно до Акту перевірки від 27.04.2007р. також зазначено у відповідних вимірних одиницях у наведеній таблиці у поданій заяві від 08.12.2011р. (а. с. 46). Ліквідатором боржника не заперечується вищезазначена обставина відсутності матеріальних цінностей мобілізаційного резерву у відповідних вимірних одиницях, зазначених, як у таблиці 2 по розділу 4 Акту від 27.04.2007р., так і в наведеній таблиці у поданій заявником заяві від 08.12.2011р. та їх вибуття в результаті крадіжки.

У статті 1 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" наведено поняття державного резерву та зазначено, що Державний резерв є особливим державним запасом матеріальних цінностей, призначених для використання в цілях і в порядку, передбачених цим Законом. У складі державного резерву створюється незнижуваний запас матеріальних цінностей (постійно підтримуваний обсяг їх зберігання) (п.1 ст.1 Закону).

У статті 2 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" наведено визначення термінів та які вживаються в такому значенні, зокрема відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву - зберігання закладених до державного резерву матеріальних цінностей у постачальника (виробника) або одержувача (споживача) без надання йому права користуватися цими матеріальними цінностями до прийняття у встановленому порядку рішення про відпуск їх з державного резерву.

Вимогами статті 14 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" передбачена відповідальність за операції з матеріальними цінностями державного резерву та ч. 1 п.10 даної статті Закону передбачено, що у разі незабезпечення збереження матеріальних цінностей державного резерву, в тому числі самовільного відчуження, з юридичних осіб, на відповідальному зберіганні яких перебувають ці цінності, стягується штраф у розмірі 100 відсотків вартості виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності (самовільного відчуження), а також пеня з вартості відсутнього їх обсягу за кожний день до повного повернення матеріальних цінностей, а ч.2 п.10 даної статті Закону передбачено, що юридичні особи, зокрема відшкодовують вартість відсутніх матеріальних цінностей державного резерву виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності.

Отже із вищезазначеного вбачається, що підприємством, на відповідальному зберіганні якого перебувають матеріальні цінності мобілізаційного резерву, підлягає відшкодуванню вартість відсутніх матеріальних цінностей державного резерву виходячи з їх ринкової ціни на день виявлення факту відсутності.

Факт відсутності матеріальних цінностей мобілізаційного резерву у відповідних вимірних одиницях, встановлений Актом перевірки від 27.04.2007р. та що також відображено у таблиці 2 розділу 4 даного Акту перевірки (а. с. 63).

Ринкові ціни вартості відсутніх матеріальних цінностей державного (мобілізаційного) резерву, станом на 27.04.2007р. зазначені у службовій записці №0.62/93 від 24.11.2011р. (а. с. 57) та загальна їх вартість з ПДВ на 27.04.2007р. становить 490 951,42грн., що зазначено у таблиці поданої заяви від 08.12.2011р. (а. с. 46).

За вищенаведених обставин, з урахуванням вимог ч.2 п.10 ст. 14 Закону України „Про державний матеріальний резерв" суд вважає, що оскільки такі матеріальні цінності мобілізаційного резерву відсутні, то боржником, як зберігачем матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, у зв"язку з їх не збереженням у кількості зазначеній в Акті перевірки від 27.04.2007р. (а. с. 63) та у таблиці поданої заяви від 08.12.2011р. (а. с. 46), підлягає відшкодуванню Державному агентству резерву України їх ринкова вартість на день виявлення факту відсутності та яка становить суму 490 951,42грн. та не може вважатися таким, що підлягає відшкодуванню їх ринкова вартість станом на 08.11.2011р. про що зазначено заявником у заяві, з посиланням на вимоги ч.7 ст. 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки даною вимогою вищезазначеного Закону передбачено, що склад і розмір грошових зобов'язань, в тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням процентів, які зобов'язаний сплатити боржник, визначаються на день подачі в господарський суд заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Законом, тобто в даному випадку вищезазначене стосується того, що такі вимоги повинні існувати (бути в наявності) на день подачі в господарський суд заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, та дане не може стосуватися вимоги щодо відшкодування вартості матеріальних цінностей мобілізаційного резерву по яких не забезпечено збереження , оскільки як було зазначено вище, відповідно до вимог ч.2 п.10 ст. 14 Закону України „Про державний матеріальний резерв", підлягає відшкодуванню їх ринкова вартість на день виявлення факту відсутності, а не на день звернення із заявою до суду.

Стосовно заявленої вимоги щодо стягнення штрафу у розмірі 100 відсотків вартості матеріальних цінностей мобілізаційного резерву у разі незабезпечення їх збереження, а також пені з вартості відсутнього їх обсягу за кожний день до повного повернення матеріальних цінностей, відповідно до вимог ч. 1 п.10 ст. 14 Закону України „ Про державний матеріальний резерв" слід зазначити наступне.

Така відповідальність зберігача настає при наявності у його діях вини та умислу щодо незабезпечення збереження матеріальних цінностей мобілізаційного резерву, які знаходяться на відповідальному зберіганні.

У даному випадку, як було зазначено вище, вибуття таких матеріальних цінностей мобілізаційного резерву відбулося в внаслідок випадку (в результаті крадіжки), про що зазначено безпосередньо в Акті перевірки від 27.04.2007р. (а.с.63), та з урахуванням факту порушення Берегівським РВ УМВС України в Закарпатській області .кримінальних справах по даному факту, що підтверджується наявним у матеріалах справи доказом (а. с. 107), а тому боржник не повинен нести перед заявником відповідальність у вигляді штрафу у заявленій до стягнення сумі 490 951,42грн. та у сумі 433 426,64грн. нарахованої пені, з огляду на вищезазначене.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст.1, 3-1, 5, 22, 23, 24, 25, 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1 . Заяву Державного агентства резерву України про визнання кредиторських вимог у сумі 1 630 597,24 грн., задоволити частково.

2. Визнати Державне агентство резерву України (м. Київ, вул. Пушкінська, 28, ідентифікаційний код 37472392) кредитором Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, ідентифікаційний код 14312950) з вимогами у сумі 490 951,42грн.

3. В іншій частині заявлених кредиторських вимог, відмовити.

Копію даної ухвали надіслати заявнику та ліквідатору боржника.

Суддя В.І. Карпинець

Дата ухвалення рішення17.04.2013
Оприлюднено18.04.2013
Номер документу30741019
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство Відкритого акціонерного товариства „Берточ" (м. Берегово, вул. Ів. Франка, 15, код ЄДРПОУ 14312950).

Судовий реєстр по справі —5008/1279/2011

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Карпинець В.І.

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Карпинець В.І.

Ухвала від 06.11.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 10.10.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 24.09.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Ухвала від 21.08.2013

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Йосипчук О.С.

Постанова від 23.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 12.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 27.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

Ухвала від 08.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні