Постанова
від 11.04.2013 по справі 5015/4959/12
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" квітня 2013 р. Справа № 5015/4959/12

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

головуючого судді Орищин Г.В.

суддів Галушко Н.А.

Краєвської М.В.

розглянув апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" від 04.02.2013 р.

на рішення господарського суду Львівської області

від 22.01.2013р. у справі № 5015/4959/12

за позовом Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс", м. Львів

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, м. Львів

про демонтаж тимчасової споруди (малої архітектурної форми)

за участю представників сторін:

від позивача Дмитрасевич Р.В.

від відповідача Харечко У.Л.

від третьої особи ОСОБА_2

Права та обов'язки, передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України, роз'яснено.

В С Т А Н О В И В:

Рішенням господарського суду Львівської області від 22.01.2013 р. у справі №5015/4959/12 (суддя Н.Мороз) позов Галицької районної адміністрації Львівської міської ради задоволено, зобов"язано товариство з обмеженою відповідальністю (далі-ТзОВ) "Авангард-плюс" здійснити демонтаж тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на пл.Галицькій (зупинка громадського транспорту біля фонтану) у м.Львові та тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на вул. Шпитальній, 1 (навпроти ТЦ «Магнус»); присуджено до стягнення з відповідача на користь позивача 1 073, 00 грн. судового збору.

Рішення суду мотивовано тим, що за відсутності у відповідача повного пакету дозвільних документів на розміщення тимчасових споруд на пл.Галицькій та на вул. Шпитальній, 1 у м.Львові, розпорядженнями голови Галицької районної адміністрації Львівської міської ради №498 та №502 від 08.10.2012р. зобов'язано ТзОВ «Авангард-плюс» здійснити демонтаж самочинно встановлених малих архітектурних форм за вказаними адресами, які добровільно відповідачем не виконано, відтак, суд, з посиланням на Правила благоустрою м.Львова, затверджені ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011року, Правила розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м.Львові, затверджені ухвалою Львівської міської ради від 27.12.2007 № 1470, Порядок надання дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у малих архітектурних формах і схем та переліків розміщення малих архітектурних форм на території м.Львова (в редакції ухвали Львівської міської ради від 21.05.2009 №2685), задоволив позов.

Дане рішення оскаржується відповідачем, оскільки, на його думку, прийнято з неповним з?ясуванням обставин, що мають значення для справи, з неправильним застосуванням норм матеріального права, просить рішення скасувати і прийняти нове, яким в позові відмовити. Свої вимоги скаржник обгрунтовує тим, що судом не взято до уваги, що малі архітектурні форми, розміщені за адресами пл.Галицька та вул. Шпитальна, 1 у м.Львові включені до Перспективної схеми розміщення малих архітектурних форм як частини Програми комплексного благоустрою території міста; виготовлені згідно проекту типової форми, затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 15.12.2011р. №1012; розміщені за вказаними адресами при наявності погодження управління охорони історичного середовища Львівської міської ради про відповідність даних тимчасових споруд державним стандартам, нормам і правилам; використовуються за наявності у ТзОВ «Авангард-плюс» торгового патенту серії ТПВ №077774 від 05.09.2012р. та наказу про видачу ліцензії від 31.08.2012р. №322, відтак, висновок суду про відсутність правовстановлюючих дозвільних документів на право встановлення малої архітектурної форми скаржник вважає помилковим. Разом з цим, відповідач зазначає, що відсутність відповіді Львівської міської ради на звернення ТзОВ «Авангард-плюс» до управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради про погодження ескізів фасадів та паспортів прив?язки даних тимчасових споруд, не може розцінюватись як самовільне встановлення таких тимчасових споруд.

Представник відповідача, який брав участь в судовому засіданні 11.04.2013р., підтримав доводи апеляційної скарги.

Позивач заперечив доводи скаржника з підстав, викладених у відзиві на апеляційну скаргу (а.с.132-133) та усними поясненнями представника в судових засіданнях, зокрема, зазначив про відсутність у відповідача паспортів прив?язки тимчасових споруд, обов'язковість яких для розміщення тимчасової споруди встановлена п.п.2.1, 2.20, 2.21,2.30, 2.31 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011р.

Третя особа також заперечила доводи апеляційної скарги у поданих письмових та усних поясненнях (а.с. 136-137), які аналогічні поясненням, поданими позивачем.

З матеріалів справи та апеляційної скарги вбачається наступне:

21.09.2012р. комісією працівників Галицької районної адміністрації (начальник, провідний спеціаліст, юрист відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації та завідувач сектору благоустрою ЛКП ШРП Галицького району) з виходом на місце було складено два акти обстеження тимчасових споруд (малих архітектурних форм) щодо наявності дозвільних документів на розміщення таких споруд за адресами: м.Львів, пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та м.Львів, вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру «Магнус»), які належать ТзОВ «Авангард-плюс». Зокрема, встановлено, що тимчасові споруди за вказаними адресами встановлені та функціонують без повного пакету дозвільних документів, що складається з договорів оренди землі для обслуговування малих архітектурних форм, паспортів прив?язки тимчасових споруд, висновків управління архітектури щодо відповідності тимчасових споруд паспортам привязки для здійснення підприємницької діяльності, дозволів (режимів роботи) департаменту економічної політики на розміщення об?єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг (побутового обслуговування) -а.с.7-8.

21.09.2012р. Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради скеровано на адресу ТзОВ «Авангард-плюс» приписи №№71,72вих, якими зобов'язано в термін до 25.09.2012р. здійснити оформлення повного пакету дозвільних документів для розміщення належних йому тимчасових споруд або провести демонтаж таких об?єктів (а.с.9-10), які відповідачем не виконані, що підтверджується актами проведення обстеження на таких об?єктах від 26.09.2012р. (а.с.11-12).

Розпорядженнями Галицької районної адміністрації №498 та №502 від 08.10.2012р. зобов'язано ТзОВ «Авангард-плюс» у термін до 16.10.2012р. демонтувати тимчасові споруди (малі архфтектурні форми) на пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру «Магнус») у м. Львові (а.с.54-55), які надіслані на адресу відповідача 08.10.2012р. (а.с.56).

Листом від 16.10.2012р. №31 у відповідь на звернення відповідача від 24.09.2012р. позивачем надано роз"яснення щодо переліку документів щодо використання тимчасової споруди та вказано на необхідність виконання розпорядження адміністрації про демонтаж.

Відповідно до актів проведення обстеження від 17.10.2012р. та від 12.12.2012р., складених працівниками відділів соціально-економічного розвитку та комунального господарства Галицької районної адміністрації м. Львова на виконання розпоряджень №498 та №502 від 08.10.2012р., проведено обстеження, в результаті якого встановлено, що малі архітектурні форми за вказаними адресами ТзОВ «Авангард-плюс» не демонтовано (а.с.57-59).

Дані обставини стали підставою для звернення Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до суду з позовом про зобов'язання ТзОВ «Авангард-плюс» здійснити демонтаж тимчасових споруд, розташованих за адресами: м.Львів, пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та м.Львів, вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру «Магнус»).

Судова колегія, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши подані сторонами докази на відповідність їх фактичним обставинам і матеріалам справи, вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги та, відповідно, скасування оскаржуваного рішення - відсутні, з огляду на наступне:

Відповідно до частин 1, 3, 4 ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Нормами ч.1 ст.13 ЦК України визначено, що цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно із ч.1 ст.73 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 19.10.2006р. №219, районна адміністрація має право звертатись у встановленому порядку до судових органів з позовними заявами для реалізації завдань та виконання покладених на неї повноважень.

Пунктом 8 ухвали Львівської міської ради від 15.12.2011 №1012, районним адміністраціям надано право на звернення до суду з позовом про примусовий демонтаж тимчасових споруд (малих архітектурних форм).

Згідно ст.5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і Положення про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради та її структури, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 06.01.2012р. №04, позивач є виконавчим органом Львівської міської ради, наділений правом звернення до суду з позовами зі справ, що виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрацій повноважень; голова районної адміністрації у межах своїх повноважень і на виконання завдань районної адміністрації видає розпорядження, які є обов?язковими для виконання всіма органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами на території району.

Розпорядженнями Галицької районної адміністрації №498 та №502 від 08.10.2012р. зобов'язано ТзОВ «Авангард-плюс» у термін до 16.10.2012р. демонтувати тимчасові споруди (малі архфтектурні форми) на пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру «Магнус») у м. Львові (а.с.54-55), які надіслані на адресу відповідача 08.10.2012р. (а.с.56). Докази скасування чи визнання недійсними даних розпоряджень в матеріалах справи відсутні.

Як вбачається з матеріалів справи, дані розпорядження прийняті у зв?язку з відсутністю у відповідача необхідних дозвільних документів на встановлення та функціонування тимчасових споруд, обов?язковість наявності яких визначена п.п. 2.1.,2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва, та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011р., зокрема, встановлено, що підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив"язки тимчасової споруди. Встановлення тимчасової споруди здійснюється відповідно до паспорта прив"язки. Відхилення від паспорта прив"язки тимчасової споруди не допускається. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив"язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу. Розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.

Згідно п. З, 4, 5 ухвали міської ради від 21.05.2009 р.№ 2685 "Про внесення змін до ухвал міської ради від 27.12.2007 № 1470, від 18.12.2008 № 2311 та від 09.04.2009 № 2606", для отримання паспорта прив'язки на розміщення (встановлення) малої архітектурної форми, висновку на відповідність існуючої малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності погодженому проекту, дозволу (режиму роботи) департаменту економічної політики на розміщення об'єкта торгівлі у МАФ та оформлення договору оренди землі для розміщення МАФ, суб'єкт господарювання подає або надсилає рекомендованим листом в управління "Дозвільний офіс" відповідні письмові заяви встановленої форми.

Судова колегія зазначає, що відповідачем ні в суді першої інстанції, ні під час розгляду справи в апеляційному проваджені не долучено до матеріалів справи документів, які б підтверджували його право на розміщення тимчасових споруд (договорів оренди землі для обслуговування малих архітектурних форм, паспортів прив?язки тимчасових споруд, висновків управління архітектури щодо відповідності тимчасових споруд паспортам привязки для здійснення підприємницької діяльності, дозволів (режимів роботи) департаменту економічної політики на розміщення об?єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг (побутового обслуговування, тощо).

Разом з цим, судова колегія зазначає, що відповідачем не виконано вимог розпорядження голови Галицької районної адміністрації про демонтаж тимчасових споруд (докази зворотнього матеріали справи не містять), відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підтверджені відповідними доказами.

З врахуванням викладеного, судова колегія не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення місцевого господарського суду, як такого, що прийнято у відповідності до матеріалів та обставин справи з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.

Судові витрати за подання апеляційної скарги, відповідно до ст.49 ГПК України, покладаються на скаржника.

Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд -

П О С Т А Н О В И В:

Рішення господарського суду Львівської області від 22.01.2013р. у справі №5015/4959/12 залишити без змін, а апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард-плюс» - без задоволення.

Повернути товариству з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" з Державного бюджету України 37грн. судового збору, зайво сплаченого по квитанції №15 від 04.02.2013р.

Місцевому господарському суду видати ухвалу на виконання даної постанови.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Матеріали справи повернути в місцевий господарський суд.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 16.04.2013р.

Головуючий суддя Орищин Г.В.

суддя Галушко Н.А.

суддя Краєвська М.В.

Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено19.04.2013
Номер документу30756559
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/4959/12

Ухвала від 03.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Постанова від 02.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 07.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Постанова від 11.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 14.02.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Рішення від 22.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 26.11.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні