Постанова
від 02.07.2013 по справі 5015/4959/12
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2013 року Справа № 5015/4959/12 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Дроботової Т.Б. - головуючого, Волковицької Н.О., Рогач Л.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" на постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 11.04.2013р. у справі№ 5015/4959/12 Господарського суду Львівської області за позовомГалицької районної адміністрації Львівської міської ради доТовариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Фізична особа-підприємець ОСОБА_4 продемонтаж тимчасової споруди за участю представників: позивачане з'явився (про час та місце судового засідання повідомлений належно) відповідачане з'явився (про час та місце судового засідання повідомлений належно) третьої особине з'явився (про час та місце судового засідання повідомлений належно)

ВСТАНОВИВ:

23.11.2012 року Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до господарського суду з позовом про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" демонтувати тимчасові споруди, розташовані за адресами: м. Львів, пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану), м.Львів, вул. Шпитальна, 1 (навпроти ТЦ "Магнус"), посилаючись на порушення відповідачем відповідних приписів Правил благоустрою м.Львова, затверджені ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011року, Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м.Львові, затверджені ухвалою Львівської міської ради від 27.12.2007 № 1470, Порядку надання дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у малих архітектурних формах і схем та переліків розміщення малих архітектурних форм на території м.Львова (в редакції ухвали Львівської міської ради від 21.05.2009 №2685); вимогу позивача добровільно демонтувати тимчасові споруди не виконано.

Відповідач відзив на позов не надав.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 22.01.2013 року (суддя Н.Мороз) позов задоволено; зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" здійснити демонтаж тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на пл.Галицькій (зупинка громадського транспорту біля фонтану) у м.Львові та тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на вул. Шпитальній, 1 (навпроти ТЦ "Магнус"); стягнуто з відповідача на користь позивача 1073 грн. судового збору.

Судове рішення вмотивоване порушенням відповідачем Правил благоустрою м.Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011року, Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м.Львові, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 27.12.2007 № 1470, Порядку надання дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у малих архітектурних формах і схем та переліків розміщення малих архітектурних форм на території м.Львова (в редакції ухвали Львівської міської ради від 21.05.2009 №2685) у зв'язку з відсутністю у відповідача повного пакету дозвільних документів на розміщення тимчасових споруд та невиконанням у добровільному порядку зобов'язання позивача здійснити демонтаж самочинно встановлених малих архітектурних форм за вказаними адресами.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 11.04.2013р. (судді: Орищин Г.В. - головуючий, Галушко Н.А., Краєвська М.В.) рішення місцевого господарського суду залишено без змін як законне та обґрунтоване.

Не погоджуючись з висновками господарських судів попередніх інстанцій, Товариство з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" подало до Вищого господарського суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати рішення та постанову у даній справі, прийнявши рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Касаційну скаргу вмотивовано доводами про неправильне застосування господарськими судами норм матеріального та порушення норм процесуального права, через що висновки, викладені в оскаржуваних рішеннях, не відповідають обставинам справи, а саме: дані малі архітектурні форми (павільйони) не були споруджені самовільно, оскільки включені до Перспективної схеми розміщення малих архітектурних форм як частини Програми комплексного благоустрою території міста, на їх встановлення відповідач отримав дозвільні документи та уклав договори оренди тимчасових споруд за вказаною адресою; окрім цього відповідач подав пакет документів до Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради для погодження ескізу фасадів та паспорту прив'язки цих споруд, однак позивач до цього часу не надав відповіді на це звернення.

Позивач відзив на касаційну скаргу не подав; сторони не скористалися правом на участь належно уповноважених представників у судовому засіданні.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в судових рішеннях, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 111 7 Господарського процесуального кодексу України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підстав встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати чи вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду або відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або перевіряти докази.

Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, 21.09.2012р. комісією працівників Галицької районної адміністрації (начальник, провідний спеціаліст, юрист відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації та завідувач сектору благоустрою ЛКП ШРП Галицького району) з виходом на місце було складено два акти обстеження тимчасових споруд (малих архітектурних форм) щодо наявності дозвільних документів на розміщення таких споруд за адресами: м.Львів, пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та м.Львів, вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру "Магнус"), які належать ТзОВ "Авангард-плюс". Вказаною комісією встановлено, що тимчасові споруди за вказаними адресами встановлені та функціонують без повного пакету дозвільних документів, що складається з договорів оренди землі для обслуговування малих архітектурних форм, паспортів прив?язки тимчасових споруд, висновків управління архітектури щодо відповідності тимчасових споруд паспортам привязки для здійснення підприємницької діяльності, дозволів (режимів роботи) департаменту економічної політики на розміщення об?єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг (побутового обслуговування) (а.с.7-8).

Натомість, 21.09.2012р. Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради скеровано на адресу ТзОВ "Авангард-плюс" приписи №№71,72вих, якими зобов'язано в термін до 25.09.2012р. здійснити оформлення повного пакету дозвільних документів для розміщення належних йому тимчасових споруд або провести демонтаж таких об?єктів (а.с.9-10), які відповідачем не виконані, що підтверджується актами проведення обстеження на таких об?єктах від 26.09.2012р. (а.с.11-12).

Розпорядженнями Галицької районної адміністрації №498 та №502 від 08.10.2012р. зобов'язано ТзОВ "Авангард-плюс" у термін до 16.10.2012р. демонтувати тимчасові споруди (малі архфтектурні форми) на пл.Галицька (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та вул.Шпитальна, 1 (навпроти торгового центру "Магнус") у м. Львові (а.с.54-55), які надіслані на адресу відповідача 08.10.2012р. (а.с.56).

Листом від 16.10.2012р. №31 у відповідь на звернення відповідача від 24.09.2012р. позивачем надано роз"яснення щодо переліку документів щодо використання тимчасової споруди та вказано на необхідність виконання розпорядження адміністрації про демонтаж.

Актами проведення обстеження від 17.10.2012р. та від 12.12.2012р., складених працівниками відділів соціально-економічного розвитку та комунального господарства Галицької районної адміністрації м. Львова на виконання розпоряджень №498 та №502 від 08.10.2012р. встановлено, що малі архітектурні форми за вказаними адресами ТзОВ "Авангард-плюс" не демонтовано (а.с.57-59), в зв'язку з чим Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради заявлено позовні вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" про демонтаж тимчасових споруд.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

За частинами 1 та 4 статті 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом; рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Також згідно із частиною 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні " акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах своїх повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно з п.1.3. Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва, та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011р. тимчасова споруда торговельного,побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічними регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Відповідно до пунктів 2.1.,2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва, та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011р. підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки тимчасової споруди, встановлення тимчасової споруди здійснюється відповідно до паспорта прив"язки, відхилення від паспорта прив"язки тимчасової споруди не допускається, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив"язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу, розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.

Згідно з пунктами 3, 4, 5 ухвали міської ради від 21.05.2009 р.№ 2685 "Про внесення змін до ухвал міської ради від 27.12.2007 № 1470, від 18.12.2008 № 2311 та від 09.04.2009 № 2606", для отримання паспорта прив'язки на розміщення (встановлення) малої архітектурної форми, висновку на відповідність існуючої малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності погодженому проекту, дозволу (режиму роботи) департаменту економічної політики на розміщення об'єкта торгівлі у МАФ та оформлення договору оренди землі для розміщення МАФ, суб'єкт господарювання подає або надсилає рекомендованим листом в управління "Дозвільний офіс" відповідні письмові заяви встановленої форми.

Згідно з пунктом 1.10 Правил благоустрою м.Львова, які затверджені Ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 №376 самочинне встановлення (малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами) - це встановлення малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами, дозвіл на встановлення яких не видавався або закінчився і не був продовжений у передбачені терміни або був скасований у встановленому порядку.

Згідно з ухвалою Львівської міської ради від 27.12.2007 № 1470 «Про затвердження Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м.Львові і порядок надання дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у малих архітектурних формах і схем та переліків розміщення малих архітектурних форм на території м.Львова» (в редакції згідно з ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2685), демонтажу підлягають: малі архітектурні форми, для яких закінчився договір оренди землі і суб'єкту господарювання відмовлено у його продовженні, самовільно встановлені малі архітектурні форми, малі архітектурні форми, зовнішній вигляд яких не відповідає затвердженому проекту прив'язки та суб'єкту господарювання мотивовано відмовлено у погодженні існуючого вигляду малої архітектурної форми.

Пунктом 8 ухвали Львівської міської ради від 15.12.2011 №1012, районним адміністраціям надано право на звернення до суду з позовом про примусовий демонтаж тимчасових споруд (малих архітектурних форм).

За змістом статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо із актів цивільного законодавства, а у випадках, встановлених цими актами - безпосередньо з актів органів центральної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до статей 33 та 34 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, належними та допустимими у справі доказами.

Місцевим та апеляційним господарськими судами досліджено, що відповідач не надав документів, які б підтверджували його право на розміщення тимчасових споруд (договорів оренди землі для обслуговування малих архітектурних форм, паспортів прив?язки тимчасових споруд, висновків управління архітектури щодо відповідності тимчасових споруд паспортам прив'язки для здійснення підприємницької діяльності, дозволів (режимів роботи) департаменту економічної політики на розміщення об?єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг (побутового обслуговування, тощо), обов?язкова наявність яких визначена пунктами 2.1.,2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відтак, задовольняючи позовні вимоги, господарські суди попередніх інстанцій достовірно встановили, що у відповідача відсутні необхідні дозвільні документи на встановлення та функціонування тимчасових споруд на пл.Галицькій (зупинка громадського транспорту біля фонтану) та на вул. Шпитальній, 1 (навпроти ТЦ "Магнус"), у порушення розпоряджень голови Галицької районної адміністрації від 08.10.2012р. №502 та № 498, виданих в межах наданих йому повноважень, відповідний обов'язок відповідача демонтувати зазначені тимчасові споруди ним не виконано.

Доводи касаційної скарги не може бути прийнято до уваги, оскільки вони жодним чином не спростовують належно встановлених судами істотних обставин справи та не зазначають норм матеріального права, порушених чи неправильно застосованих судами при вирішенні даного спору.

За частиною 1 статті 111 10 Господарського процесуального кодексу України підставами для скасування або зміни рішення місцевого чи апеляційного господарського суду або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Перевіривши у відповідності до частини 2 статті 111 5 Господарського процесуального кодексу України юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у постанові апеляційного та рішенні місцевого господарського суду, колегія суддів дійшла висновків про те, що господарські суди в порядку статей 43, 99, 101 Господарського процесуального кодексу України розглядаючи справу, розглянули всебічно, повно та об'єктивно в судовому процесі всі обставини справи в їх сукупності, дослідили подані сторонами в обґрунтування своїх вимог та заперечень докази, вірно застосували норми матеріального та процесуального права, відтак їх висновки про задоволення позовних вимог є обґрунтованими та відповідають чинному законодавству.

Твердження заявника про порушення і неправильне застосування господарськими судами норм матеріального та процесуального права не знайшли свого підтвердження та суперечать матеріалам справи, в зв'язку з чим підстав для скасування прийнятих у справі рішень колегія суддів не вбачає.

Керуючись статтями 43, 111 7 , пунктом 1 статті 111 9 , статтями 111 10 , 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Авангард-плюс" залишити без задоволення.

Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 11.04.2013р. у справі № 5015/4959/12 Господарського суду Львівської області та рішення Господарського суду Львівської області від 22.01.2013р. залишити без змін.

Головуючий Т. Дроботова

Судді Н. Волковицька

Л. Рогач

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення02.07.2013
Оприлюднено08.07.2013
Номер документу32223941
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/4959/12

Ухвала від 03.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Постанова від 02.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 07.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Постанова від 11.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 14.02.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Рішення від 22.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

Ухвала від 26.11.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мороз Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні