cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"22" квітня 2013 р. Справа № 911/667/13-г
за позовом Фастівського міжрайонного прокурора Київської області м. Фастів в інтересах держави в особі: Київської обласної державної адміністрації, м. Київ
до 1) Фастівської районної державної адміністрації Київської області, м. Фастів
2) Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Журавлівське", Київська область, Фастівський район, с. Мала Снітинка
за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Управління Держземагенства у Фастівському районі Київської області, м. Фастів
про визнання недійсними розпоряджень, державного акту та зобов'язання повернути земельну ділянку
Суддя Наріжний С.Ю.
За участю представників:
від прокуратури: Барановська В.В. - посвідчення № 009565 від 15.10.2012 р.;
від позивача: не з'явився;
від відповідача 1: Дубровська І.О. - посвідчення № 158 від 23.02.2012 р.;
від відповідача 2: Слободянюк О.О. - директор, протокол № 1 від 06.03.2000 р.;
Семиз Н.Г. - довіреність б/н від 18.02.2013 р.;
від третьої особи: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
До господарського суду звернувся Фастівський міжрайонний прокурор Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації (далі - позивач) з позовом до Фастівської районної державної адміністрації Київської області (далі - відповідач 1) та Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Журавлівське" (далі - відповідач 2) про визнання недійсними розпоряджень, державного акту та зобов'язання повернути земельну ділянку.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що розпорядження Фастівської районної державної адміністрації № 06-22/756 від 18.05.2006 р., № 328 від 04.05.2007 р. та виданий на їх підставі державний акт серії ЯЕ № 108532 на право власності на земельну ділянку, площею 7,1411 га, розташованій по вул. Польовій в с. Мала Снітинка Фастівського району суперечать нормам земельного законодавства, а саме принципам регулювання земельних відносин в Україні, закріплених в ст. 14 Конституції України та ст. ст. 1, 5 Земельного кодексу України.
Ухвалою господарського суду Київської області від 25.02.2013 р. порушено провадження у справі № 911/667/13-г та призначено її до розгляду в судовому засіданні.
18.03.2013 р. до господарського суду Київської області від представника відповідача 1 надійшло заперечення на позовну заяву, відповідно до якого відповідач 1 просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі посилаючись на те, що оскільки засновники СТОВ «Журавлівське» є колишніми працівниками КСП «Фастівський», то відповідно до ч. 8 ст. 25 Земельного кодексу України та ст. 31 Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство» вони правомірно отримали у власність земельну ділянку, що являється господарськими дворами.
18.03.2013 р. до господарського суду Київської області від представника відповідача 2 надійшло заперечення на позовну заяву, відповідно до якого він просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі посилаючись на те, що при передачі спірної земельної ділянки у власність СТОВ «Журавлівське» Фастівська районна державна адміністрація діяла в межах своїх повноважень у відповідності до ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України.
В судове засідання 22.04.2013 р. представник позивача та третьої особи не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Представники прокуратури та відповідача 1 та відповідача 2 з'явилися та надали суду пояснення по суті позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про наступне.
Фастівською міжрайонною прокуратурою на підставі акту документальної перевірки, проведеної КРВ у м. Васильків та Васильківському районі ревізії фінансово-господарської діяльності Фастівської районної державної адміністрації за період з 01.01.2007 р. до 01.11.2010 р. проведено перевірку додержання вимог земельного законодавства при наданні у власність суб'єктів господарювання земель на території Фастівського району, за результатами якої встановлено наступне.
На підставі свідоцтва про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства серії КИ-XXIV № 001961 від 01.12.2005 р., виданого Малоснітинською сільською радою Фастівського району взамін погашених майнових сертифікатів громадян-членів колишнього КСП Фастівське», у яких СТОВ «Журавлівське» на підставі відповідних цивільно-правових угод викупило нерухоме майно, що підлягало паюванню, а також свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого Малоснітинською сільською радою 30.12.2005 р., зареєстрованого Фастівським МБТІ 30.12.2005 р. за № 458 в книзі № 4, за СТОВ «Журавлівське» зареєстровано право власності на об'єкти нерухомості, а саме:
1) будівлю телятника на 200 голів по вул. Польовій, 15 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
2) будівлю телятника на 160 голів по вул. Польовій, 13 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
3) будівлю телятника на 100 голів по вул. Польовій, 11 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
4) конюшню по вул. Польовій, 9 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
5) силососховище по вул. Польовій, 8 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
6) зерносклад по вул. Польовій, 7 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
7) будівлю телятника на 200 голів по вул. Польовій, 6 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
8) кормоцех по вул. Польовій, 4 в с. Мала Снітинка Фастівського району;
9) будівлю контори по вул. Польовій, 1 в с. Мала Снітинка Фастівського району.
Господарським судом встановлено, що розпорядженням Фастівської РДА від 18.05.2006 р. № 06-22/756 СТОВ «Журавлівське» надано дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку під господарським комплексом колишнього КСП «Фастівське» в с. Мала Снітинка по вул. Польова (без зазначення номеру) в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області площею 7,14108 га.
При цьому, однією з вимог дозволу Фастівською РДА вказано на обов'язковість проходження зазначеною технічною документацією із землеустрою державної землевпорядної експертизи до подання її на розгляд та затвердження.
Розпорядженням Фастівської РДА від 04.05.2007 р. № 328 «Про передачу земельної ділянки у власність дирекції СТОВ «Журавлівське» для ведення сільськогосподарського виробництва в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» для ведення сільськогосподарського виробництва площею 7,14108 га в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області та безоплатно передано вказану земельну ділянку сільськогосподарського призначення (категорія земель - під господарськими будівлями і дворами) у власність зазначеного товариства.
На виконання вказаного розпорядження Фастівської РДА 10.05.2007 р., СТОВ «Журавлівське» видано державний акт серії ЯЕ № 108532 на право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 3224984200:02:006:0143), площею 7,1411 га, що розташована в с. Мала Снітинка по вул. Польовій б/н для ведення сільськогосподарського виробництва, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних атів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:07:032:00001.
Нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки станом на 04.05.2007 р. проведена не була, однак, згідно з висновком про експертну грошову оцінку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, проведеного експертно-оціночною фірмою ПП «Експертиза-Центр» (сертифікат ФДМУ України № 9096/09 від 17.11.2009 р., ліцензія Державного агентства земельних ресурсів України АВ№ 332283 від 11.09.2007 р.) на замовлення КРВ у м. Васильків та Васильківському районі, експертна ринкова вартість зазначеної земельної ділянки на той час складала 2 206 627,66 грн.
Відповідно до положень ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції від 31.03.2006 р. та 13.01.2007 р. чинній на час надання товариству дозволу на розробку технічної документації та передачі спірної земельної ділянки у власність) набуття права на землю юридичними особами із земель державної або комунальної власності здійснювалось шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
При цьому, як встановлено господарським судом, ні земельним, ні будь-яким іншим чинним на той час законодавством України, безоплатна передача земельних ділянок у власність юридичним особам не передбачалась.
Така безоплатна передача земель державної або комунальної власності чинним на той час земельним законодавством (як і чинним на сьогоднішній день) передбачалась лише у власність громадян (ч. З ст. 116 Земельного кодексу України) у чітко визначених розмірах і порядку (ч. 4 ст. 116, 118, 121 Земельного кодексу України).
Статтею 82 Земельного кодексу України передбачено виключний перелік підстав набуття юридичними особами (заснованими громадянами України або юридичними особами України) земельних ділянок у власність для здійснення підприємницької діяльності, а саме: придбання за договором купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного фонду; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом.
Відповідно до ч. 8 ст. 25 Земельного кодексу України внутрігосподарські шляхи, господарські двори, полезахисні лісосмуги та інші захисні насадження, гідротехнічні споруди, водойми тощо можуть бути відповідно до цього Кодексу передані у власність громадян, сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, що створені колишніми працівниками державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій.
Разом з цим, згідно зі ст. 28 даного Кодексу право власності на землі сільськогосподарського призначення сільськогосподарськими підприємствами, установами та організаціями, крім державних і комунальних, може набуватися лише шляхом внесення до статутного фонду земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами. Реалізація права власності на землю зазначеними сільськогосподарськими підприємствами здійснюється відповідно до закону.
Проведеною міжрайпрокуратурою перевіркою встановлено, що державну реєстрацію СТОВ «Журавлівське» як новоствореної юридичної особи проведено 09.03.2000 р., про що здійснено запис державним реєстратором Фастівської РДА за № 1350 120 0000000044.
Засновниками СТОВ «Журавлівське» є Семиз Н.Г. та Слободянюк О.О., які є колишніми працівниками КСП «Фастівське», яке не було ні державним, ні комунальним сільськогосподарським підприємством.
Згідно з п. 1.8 Статуту товариства «Товариство організовує свою діяльність на базі приватної власності засновників на майно та земельні паї, а також на орендованих земельних паях та майні переданих йому в оренду їх власниками. Товариство є правонаступником КСП «Фастівське» лише в частині взятих в оренду майнових паїв.»
Відповідно до п. 2.1 Статуту «Товариство створюється як сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю, засноване на приватній власності на землю та майно засновників, а також орендованих земельних та майнових паїв, з метою найбільшого ефективного використання земельних, майнових, людських ресурсів, створення робочих місць на селі, задоволення потреб громадян в товарах і послугах та одержання прибутку.»
Таким чином, господарським судом встановлено, що засновниками СТОВ «Журавлівське» до статутного фонду підприємства спірна земельна ділянка не вносилась, оскільки ніколи не перебувала у їхній власності, як і не вносились будь-які інші землі, належні їм на праві власності, що також підтверджується листом управління Держкомзему у Фастівському районі Київської області від 18.05.2011 р. за № 2267.
Крім того, в розділі 4 Статуту СТОВ «Журавлівське» чітко виписано, що статутний фонд товариства становить 7 400 грн., який внесений засновниками у вигляді грошових коштів по 3 700 грн. кожним.
Аналогічна інформація міститься у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданого на вимогу міжрайпрокуратури державним реєстратором Фастівської РДА 25.10.2012 за № 70/07-05.
Водночас, у вищевказаному витязі відсутні відомості про найменування та місцезнаходження юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, що свідчить про те, що СТОВ «Журавлівське» не є правонаступником КСП «Фастівське», виходячи з положень цивільного законодавства України (перетворення, поділ, виділ, злиття, приєднання тощо).
Вказаний факт відсутності правонаступництва СТОВ «Журавлівське» від КСП «Фастівське» підтверджується також інформацією, наданою державним реєстратором Фастівської РДА 31.10.2012 р. за № 72/07-05.
Відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України 1991 року землі КСП поділялися на землі загального користування несільськогосподарського використання (господарські будівлі і двори, проїзди, дороги) і землі сільськогосподарського використання
Відповідно до ст. 6 вищевказаного Кодексу під час обчислення розміру земельної частки (паю) враховувалися лише сільськогосподарські угіддя (рілля, пасовища, сіножаті).
Враховуючи, що землі під господарськими будівлями і дворами не є сільськогосподарськими угіддями, вони не підлягали паюванню між членами КСП «Фастівське».
На підтвердження вищевказаного факту прокурором надано до суду лист-інформацію управління Держкомзему у Фастівському районі від 23.10.2012 за № 4413, в якому, зокрема, зазначено, що земельні ділянки під господарським комплексом підприємства не підлягали паюванню і ніколи не паювались.
Згідно даних державної статистичної звітності форми 6-зем, 2-зем станом на 01.01.2000 р. спірна земельна ділянка площею 7,1411 га, на якій розташовані викуплені товариством господарські будівлі і двори, перебувала в колективній власності і рахувалась за КСП «Фастівське» на підставі державного акту серії KB № 3224984200/27 від 09.04.1997 р. як частина земельної ділянки загальною площею 1798,2 га (ділянка № 6 загальною площею 129,3 га).
Однак, як встановлено господарським судом, станом на 01.01.2004 р. вищевказана земельна ділянка рахувалась як землі державної власності, які перебували у користуванні СТОВ «Журавлівське». При цьому будь-якої інформації про знаходження зазначеної землі у колективній власності СТОВ «Журавлівське» з 2000 року до надання її у приватну власність товариства у формі 6-зем за жоден з років не відображені.
За таких обставин спірна земельна ділянка після припинення КСП «Фастівське», як і інші нерозпайовані землі колективної власності та постійного користування підприємства, перейшли у відання Малоснітинської сільської ради і знову стали землями державної власності.
Відповідно до ч. 1 ст. 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Отже, враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про те, що у зв'язку з припиненням КСП «Фастівське» як юридичної особи припинилось і право колективної власності та постійного користування останнього на земельні ділянки, які не підлягали паюванню, і знаходились під господарським комплексом підприємства.
Так, згідно з положеннями ст. 377 Цивільного кодексу України та ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод.
Таким чином, у разі встановлення факту правомірного набуття особою права на нерухоме майно особа набуває право на відповідну земельну ділянку, на якій воно розміщене, лише за наявності у попереднього власника майна належно оформленого права на цю земельну ділянку.
Отже, навіть наявність на земельній ділянці нерухомого майна не є безумовною підставою для безоплатної передачі земельної ділянки державної чи комунальної власності юридичній особі у власність.
Водночас, з виникненням права власності на будівлю чи споруду у юридичної особи виникає право одержати земельну ділянку в користування, а відповідний повноважний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування зобов'язаний розглянути таке питання та прийняти відповідне рішення в строки, встановлені законом.
Враховуючи, що зазначена земельна ділянка відносилась до земель державної форми власності, а жодною нормою чинного на той час земельного законодавства (як і чинного на сьогоднішній день) не передбачалось можливості безоплатної передачі земель державної чи комунальної власності у власність юридичним особам, СТОВ «Журавлівське» могло набути її у власність шляхом викупу, тобто у спрощеному порядку без проведення земельних торгів (ч. 2 ст. 127 Земельного кодексу України).
Таким чином, з огляду на приписи ст.ст. 182, ст. 331 ч. 2, 657 ЦК України покупець нерухомого майна вправі вимагати оформлення відповідних прав на земельну ділянку, зайняту нерухомістю, з моменту державної реєстрації переходу права власності на нерухоме майно, однак з додержанням всіх необхідних, законодавчо визначених процедур.
Проте, всупереч вимогам земельного та цивільного законодавства, розпорядженням Фастівської РДА від 04.05.07 № 328 земельну ділянку державної форми власності сільськогосподарського призначення (категорія земель - під господарськими будівлями і дворами) загальною площею 7,14108 га в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва передано у власність СТОВ «Журавлівське» безоплатно, в зв'язку з чим 10.05.2007 р. відповідачу 2 незаконно було видано державний акт серії ЯЕ № 108532 на право власності на спірну земельну ділянку (кадастровий номер 3224984200:02:006:0143), який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних атів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №02:07:032:00001.
Крім того, як встановлено господарським судом, в порушення вимог ст. 186 Земельного кодексу України, ст.ст. 20, 50 Закону України «Про землеустрій», Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 № 677, ст.ст. 9, 35 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» при передачі земельної ділянки у власність СТОВ «Журавлівське» не розроблявся проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки у власність та не одержано висновок державної землевпорядної експертизи.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про землеустрій» землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.
Згідно зі ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок. Порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку проект відведення земельної ділянки не розробляється у разі: коли земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у власність або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурсних засадах (за результатами земельних торгів).
Згідно з п. 9 Порядку проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.
Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства (ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», п. 10 Порядку).
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» лише позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією. При цьому реалізація заходів, передбачених документацією із землеустрою, яка є об'єктом обов'язкової державної експертизи, без одержання її позитивних висновків забороняється.
Як встановлено господарським судом, технічна документація із землеустрою щодо надання спірної земельної ділянки у власність СТОВ «Журавлівське» для ведення сільськогосподарського виробництва оформлена з порушенням вищевказаних вимог законодавства, оскільки в ній відсутні відповідні погодження та висновки природоохоронного органу, санітарно-епідеміологічної служби, охорони культурної спадщини, та не одержано висновку державної землевпорядної експертизи, незважаючи на те, що межі спірної земельної ділянки, яка безоплатно передавалась у власність без зміни її цільового призначення, раніше не були визначені в натурі (на місцевості).
Відповідно до ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Державні акти про право власності або право постійного користування на земельну ділянку є документами, що посвідчують відповідне право і видаються на підставі рішень Кабінету Міністрів України, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських, селищних, сільських рад, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій. А тому, у спорах, пов'язаних з правом власності або постійного користування земельними ділянками, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти про право власності чи постійного користування.
Вказана правова позиція викладена у постанові Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин».
Таким чином, в повній мірі дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Фастівського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації підлягають задоволенню в повному обсязі.
Доводи відповідача 1 та відповідача 2, викладені в наданих до суду запереченнях на позовну заяву, господарським судом до уваги не приймаються, оскільки вони спростовуються вищенаведеним.
Витрати, пов'язані з розглядом справи відповідно до ст. 49 ГПК України щодо сплати судового збору за вимогу про визнання недійсним розпорядження Фастівської районної державної адміністрації покладаються на Фастівську районну державну адміністрацію за ставкою, як за немайнову вимогу в розмірі 1147 грн., за вимогу про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку на сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» за ставкою, як за немайнову вимогу в розмірі 1147 грн. За вимогу зобов'язати Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» повернути земельну ділянку, загальною площею 7,1411 га, кадастровий номер 3224984200:02:006:0143, експертна вартість якої становить 2206627,66 грн., до земель державної власності в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області мито покладається судом на Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» за ставкою судового збору, як за майнову вимогу в розмірі 44132,55 грн, що розрахована за формулою 2206627,66 грн./100Х2=44132,55 грн. Відповідно до пп. 2.2.1 п. 2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 21.02.2013, № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" судовий збір з позовної заяви про визнання права власності на майно, витребування або повернення майна (в тому числі в зв'язку з вимогами, заснованими на приписах частини п'ятої статті 216, статті 1212 Цивільного кодексу України тощо) визначається з урахуванням вартості спірного майна, тобто як зі спору майнового характеру. При цьому суд не повинен визначати вартість майна за відповідними вимогами, оскільки за змістом пункту 3 частини другої статті 54 і статті 55 ГПК такий обов'язок покладається на позивача (в тому числі і в тих випадках, коли правові наслідки у вигляді повернення майна застосовуються з ініціативи господарського суду, наприклад, при визнанні договору недійсним - пункт 1 статті 83 ГПК).
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним розпорядження Фастівської районної державної адміністрації № 06-22/756 від 18.05.2006 р. «Про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку» та № 328 від 04.05.2007 р. «Про передачу земельної ділянки у власність дирекції СТОВ «Журавлівське» для ведення сільськогосподарського виробництва в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області».
3. Визнати недійсним державний акт серії ЯЕ № 108532 на право власності на земельну ділянку, загальною площею 7,1411 га, кадастровий номер 3224984200:02:006:0143, виданий 10.05.2007 р. Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Журавлівське», який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 02:07:032:00001.
4. Зобов'язати Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» (08523, Київська область, Фастівський район, с. Мала Снітинка, вул. Гагаріна, 127, кв. 3, код ЄДРПОУ 30786247) повернути земельну ділянку, загальною площею 7,1411 га, кадастровий номер 3224984200:02:006:0143, експертна вартість якої становить 2 206 627,66 грн., до земель державної власності в межах Малоснітинської сільської ради Фастівського району Київської області у придатному для подальшого використання за цільовим призначенням стані, в якому вона знаходилась до надання її у власність вказаному товариству.
5. Стягнути з Фастівської районної державної адміністрації (08500, Київська область, м. Фастів, пл. Соборна, 1 код ЄДРПОУ 24074109) в дохід державного бюджету (р/р - 31214206783001 ГУ ДКС України у Київській області, МФО 821018, код ЄДРПОУ 37955989, банк отримувача - ГУ ДКС України у Київській області, код класифікації 22030001) судові витрати: 1147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. судового збору.
6. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Журавлівське» (08523, Київська область, Фастівський район, с. Мала Снітинка, вул. Гагаріна, 127, кв. 3, код ЄДРПОУ 30786247) в дохід державного бюджету (р/р - 31214206783001 ГУ ДКС України у Київській області, МФО 821018, код ЄДРПОУ 37955989, банк отримувача - ГУ ДКС України у Київській області, код класифікації 22030001) судові витрати: 45279 (сорок п'ять тисяч двісті сімдесят дев'ять) грн. 55 коп. судового збору.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Наріжний С.Ю.
Дата виготовлення та підписання рішення 26.04.2013 року
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2013 |
Оприлюднено | 30.04.2013 |
Номер документу | 30989965 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Наріжний С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні