Постанова
від 13.05.2013 по справі 2-а-2081/2011
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-2081/2011 Головуючий у 1-й інстанції: Заріцький С.М.

Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 травня 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Грищенко Т.М.,

суддів - Лічевецького І.О. та Мацедонської В.Е.,

розглянувши, в порядку письмового провадження апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області на постанову Вишгородського районного суду Київської області від 21 червня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В

Постановою Вишгородського районного суду Київської області від 21 червня 2011 року адміністративний позов задоволено, а саме: визнано дії Управління Пенсійного фонду України Вишгородського району щодо відмови у виплаті ОСОБА_2 щомісячної доплати, як непрацюючому пенсіонеру в зоні посиленого радіологічного контролю, згідно ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров»ю у розмірі 15 % прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян» відповідно до ст. 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» -неправомірними. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України Вишгородського району провести перерахунок і виплатити ОСОБА_2 недоотриману суму щомісячної грошової доплати як непрацюючому пенсіонеру, який проживає в зоні посиленого радіологічного контролю, згідно ст. 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 22.05.2008 року з подальшою виплатою в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, виходячи з розміру, встановленого Законом України «Про державний бюджет України» на відповідний рік.

Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України Вишгородського району провести перерахунок і випалити ОСОБА_2 недоотриману суму додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю у розмірі 15% прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, як різницю між фактично виплаченою сумою пенсії та належною сумою відповідно до ст. 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 22.05.2008р. з подальшою виплатою у розмірі 15% прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить оскаржувану постанову скасувати, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач є пенсіонеромі постійно проживає на території Вишгородського району - тобто, в зоні посиленого радіологічного контролю та має право згідно ч.1 ст. 39 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на щомісячну доплату в розмірі 1 мінімальної заробітної плати.

Згідно ст. 49 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», пенсії особам, віднесеним до категорій 1,2,3,4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 51 Закону України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796, позивачу, як потерпілому 4 категорії, додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 15 % мінімальної пенсії за віком.

Суд першої інстанції при задоволенні позову правомірно виходив з принципу пріоритетності законів над підзаконними актами при визначенні розміру виплат позивачу та застосував зазначені вище норми Закону, не взявши до уваги вимоги положень постанов КМ України, на підставі яких проводилося нарахування спірних виплат позивачу раніше, оскільки останні істотно звужують обсяг встановлених законом прав позивача.

Апелянтом в порушення вимог частин 1, 2 статті 71 КАС України не надано жодних доказів на спростування правомірності оскаржуваної постанови суду першої інстанції в даній частині.

Разом з тим, колегія суддів не може погодитися з висновком суду першої інстанції щодо періоду стягнення таких виплат, а саме, на думку колегії суддів, Вишгородський районний суд Київської області дійшов до помилкового висновку в частині задоволення позову за період з 22.05.2008 року з подальшою виплатою.

Так, відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 99 КАС України (в редакції чинній на час звернення з даним позовом) адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Колегія суддів, дійшла до висновку, що про порушення свого права позивач дізнався в момент отримання вказаної надбавки, та з врахуванням того, що позивач звернувся в суд 15.06.2011 року, позовні вимоги за період з 22.05.2008 року по 14 грудня 2010 року, слід залишити без розгляду у відповідності до вимог ст. 99 та ст. 100 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду першої інстанції залишенню без розгляду в частині позовних вимог за період з 22.05.2008 року по 14 грудня 2010 року.

Разом з тим, судова колегія зазначає, що згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Із наведеного випливає, що в адміністративному судочинстві підлягають захисту порушені права, свободи та інтереси осіб у сфері публічно-правових відносин.

Суд першої інстанції на зазначені положення уваги не звернув та помилково зобов'язав Управління проводити виплати з нарахуванням їх в подальшому, за відсутності порушеного права позивача у майбутньому.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 99, 100, 160, 198, 202, 205 та 207 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області - задовольнити частково.

Постанову Вишгородського районного суду Київської області від 21 червня 2011 року скасувати та прийняти нову постанову.

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати дії управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області неправомірними. Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України Вишгородського району провести перерахунок і виплатити ОСОБА_2 недоотриману суму щомісячної грошової доплати як непрацюючому пенсіонеру, який проживає в зоні посиленого радіологічного контролю, згідно ст. 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 15.12.2010р. по 22.07.2011р. в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України Вишгородського району провести перерахунок і випалити ОСОБА_2 недоотриману суму додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю у розмірі 15% прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, як різницю між фактично виплаченою сумою пенсії та належною сумою відповідно до ст. 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період з 15.12.2010р. по 22.07.2011р.

Адміністративний позов в частині позовних вимог за період з 22.05.2008 року по 14 грудня 2010 року - залишити без розгляду.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: Грищенко Т.М.

Судді: Лічевецький І.О.

Мацедонська В.Е.

Головуючий суддя Грищенко Т.М.

Судді: Лічевецький І.О.

Мацедонська В.Е.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено15.05.2013
Номер документу31164267
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2081/2011

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Білецька В. І.

Постанова від 09.10.2014

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Постанова від 09.10.2014

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 12.11.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні