Постанова
від 09.10.2014 по справі 2-а-2081/2011
БУСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер №2-а-2081/2011

Провадження № 6-а/440/7/2014

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2014 року

Буський районний суд Львівської області у складі:

головуючого-судді Кос І.Б.,

при секретарі Дутка С.І.

з участю заявниці ОСОБА_1,

представника заявниці ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Буськ справу за заявою ОСОБА_1 до Буської міської ради Львівської області, треті особи: Управління Держземагенства у Буському району та ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення суб?єкта владних повноважень

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернулась в суд із указаною заявою в порядку статті 267 КАС України. Просить суд визнати протиправним та скасувати рішення 32 сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.08.2014 року «Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року».

В обґрунтування заявленої вимоги покликається на те, що постановою Буського районного суду Львівської області від 10.10.2013 року було задоволено її позов до Буської міської ради, якою, зокрема, зобов'язано міську раду розглянути питання про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1. Вказане рішення оскаржувалось та набрало законної сили. За результатами чого, судом було видано виконавчий лист від 27.05.2014 року, що став підставою для відкриття виконавчого провадження ВДВС Буського РУЮ Львівської області від 06.06.2014 року. Проте, 01.09.2014 року заявниця отримала з виконавчої служби лист, з якого довідалась про те, що дане виконавче провадження було закінчено 20.08.2014 року. До вказаного листа державним виконавцем було долучено копію рішення Буської міської ради від 13.08.2014 року «Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року», яким у наданні дозволу ОСОБА_1 було відмовлено, що стало підставою для закінчення виконавчого провадження. Так, оскаржуване заявницею рішення мотивовано лише тим, що чинним земельним законодавством з 1 січня 2013 року не передбачено технічної документації із землеустрою, а тому виконати рішення суду неможливо. Проте, із наведеними доводами міської ради заявниця не погоджується, вважаючи оскаржуване рішення протиправним та просить суд його скасувати.

ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 в судовому засіданні заявлені вимоги підтримали повністю та просять суд їх задовольнити з наведених вище підстав. Крім того, заявниця додатково суду повідомила про те, що про розгляд вищевказаного питання Буська міська рада її не повідомляла, участі в розгляді сесії вона не приймала, а про оскаржуване рішення довідалась виключного від державного виконавця. Вважає, що міською радою було порушено процедуру розгляду даного питання, яка передбачена для розгляду земельних спорів. Представник заявниці зауважила про те, що оскаржуване рішення сесії Буської міської ради датоване 13.08.2014 року, однак згідно протоколу сесії, така мала місце 30.07.2014 року, а тому вважає, що вказане питання на сесії ради по суті не розглядалось, а рішення фактично не приймалось. Також, настоюють на тому, що заявниці було відмовлено виключно з формальних підстав, а не з мотивів розгляду цього питання, а судове рішення Буською міською радою виконано не було. З цих підстав просять дане рішення визнати протиправним та скасувати.

Відповідач: Буська міська рада Львівської області явку свого повноважного представника в судове засідання не забезпечила, незважаючи на те, що була належним чином повідомлена про час і місце розгляду даної справи, а заявлених вимог по суті не оспорила.

Третя особа: Управління Держземагенства в Буському районі Львівської області області явку свого повноважного представника в судове засідання не забезпечило, незважаючи на те, що було належним чином повідомлене про час і місце розгляду даної справи.

Третя особа: ОСОБА_3 в судове засідання не з'явився, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час і місце розгляду даної справи.

В силу абзацу 7 частини 9 статті 267 КАС України у разі відповідності заяви вказаним вище вимогам вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання. Неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду такої заяви.

Заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали та з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що постановою Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення ІІІ сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.01.2011 року «Про розгляд заяви ОСОБА_1» про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,09 га для передачі її у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в АДРЕСА_1. Зобов'язано Буську міську раду розглянути питання про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1. Визнано протиправним та скасовано рішення 15 сесії 5 скликання Буської міської ради від 12.03.2008 року в частині припинення права користування ОСОБА_4 земельною ділянкою площею 0,10 га по АДРЕСА_1. Визнано протиправним та скасовано рішення 29 сесії 5 скликання Буської міської ради від 02.10.2009 року «Про передачу земельних ділянок у власність» в частині надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку для передачі її у власність і виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_1 площею 0,10 га для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_3». Визнано недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 994974, виданим 25 березня 2011 року ОСОБА_3, реєстраційний № 462060001000064, кадастровий номер 4620610100:13:005:0137 та скасовано державну реєстрацію земельної ділянки і державного акту.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.04.2014 року вказана вище постанова Буського районного суду Львівської області залишена без змін.

26 травня 2014 року Буським районним судом Львівської області було видано виконавчий лист про примусове виконання постанови суду, в якому зобов'язано Буську міську раду розглянути питання про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1.

6 червня 2014 року заступником начальника відділу ДВС Буського РУЮ Львівської області Поцілуйком П.В. було відкрито виконавче провадження з примусового виконання вказаної постанови суду, про що ним винесено постанову про відкриття виконавчого провадження серії ВП № 43583723.

20 серпня 2014 року заступником начальника відділу ДВС Буського РУЮ Львівської області Поцілуйком П.В. було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження серії ВП № 43583723, підставою якої послужило рішення 32 сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.08.2014 року «Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року», що є предметом оскарження в цій адміністративній справі.

13 серпня 2014 року Рішенням 32 сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.08.2014 року «Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року» було відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 5 статті 124 Конституції України передбачено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до частини 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Згідно вимог статті 14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Як вбачається з оскаржуваного рішення від 13.08.2014 року, останнє мотивовано тим, що згідно ст. 79-1 Земельного кодексу України, прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про Державний земельний кадастр» технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку з 1 січня 2013 року не передбачено та на сьогоднішній день виконати неможливо, а тому Буська міська рада відмовила ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1.

З матеріалів справи вбачається, оскаржуване рішення Буської міської ради датовано 13.08.2014 року.

Проте, з представлено суду протоколу 32 сесії шостого скликання Буської міської ради, вищевказана сесія, на якій під пунктом «37» розглядалась Постанова Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року, вбачається, що оскаржуване рішення приймалось сесією ради ще 30.07.2014 року.

Крім цього, як вбачається з наведеного вище протоколу сесії Буської міської ради від 30.07.2014 року, питання про надання дозволу ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд і орієнтовною площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність у АДРЕСА_1, не розглядалось, а виключно постанова Буського районного суду Львівської області від 10.10.2013 року.

При цьому, заявниця участі в даній сесії ради не приймала, як і не повідомлялась про розгляд її земельного питання, що є порушенням вимог ст.ст. 159, 160 Земельного кодексу України.

Так, в силу ч. 2 ст. 159 ЗК України земельні спори розглядаються за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору. У разі відсутності однієї із сторін при першому вирішенні питання і відсутності офіційної згоди на розгляд питання розгляд спору переноситься. Повторне відкладання розгляду спору може мати місце лише з поважних причин.

Статтею 160 ЗК України передбачено, що сторони, які беруть участь у земельному спорі, мають право знайомитися з матеріалами щодо цього спору, робити з них виписки, брати участь у розгляді земельного спору, подавати документи та інші докази, порушувати клопотання, давати усні і письмові пояснення, заперечувати проти клопотань та доказів іншої сторони, одержувати копію рішення щодо земельного спору, і, у разі незгоди з цим рішенням, оскаржувати його.

З наведено вбачається, що заявниця ОСОБА_1 була позбавлена права на участь в розгляді її земельного питання, що є порушенням її прав, зазначених вище.

Окрім цього, оскаржуване рішення відповідача про відмову заявниці в розгляді її земельного питання мотивоване відсутністю у законодавстві з 1 січня 2013 року технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, незважаючи на те, що в постанові суду про це вказано.

Так, в мотивах постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року зазначено про те, що Законом України «Про державний земельний кадастр» внесено відповідні зміни до Земельного кодексу України в частині державної реєстрації речових прав на земельні ділянки та ведення Державного земельного кадастру, які набрали чинності з 01.01.2013 року. З 01.01.2013 року не передбачено видачу державних актів на право на земельні ділянки. Із 1 січня 2013 року державна реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України.

Відтак, відмова Буської міської ради у наданні дозволу ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, з підстав неврегульованості даного питання з 1 січня 2013 року та неможливості у зв'язку із цим виконати постанову суду, на думку суду, на увагу не заслуговує, оскільки вказана обставина зазначена в мотивувальній частині постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року, яка підлягає до виконання відповідачем.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що Буською міською радою Постанова Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року виконана не була, оскільки оскаржуване рішення Буської міської ради на сесії не приймалось, враховуючи те, що вказана сесія мала місце 30.07.2014 року, а згадане рішення датоване 13.08.2014 року. Заявниця ОСОБА_1 участі в розгляді сесією ради з приводу розгляду її земельного спору не приймала, а про його розгляд не повідомлялась.

Відповідно до ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, оскаржуване рішення Буської міської ради, яке оскаржується в даній справі, прийняте з порушенням вимог Земельного кодексу України, чого відповідачем не спростовано.

Згідно ч. 10 ст. 267 КАС України у разі наявності підстав для задоволення заяви суд ухвалює одну із постанов, що передбачені частиною другою статті 162 цього Кодексу.

Пунктом 1 частини другої статті 162 цього Кодексу передбачено, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

За наведених обставин, заява ОСОБА_1 про визнання рішення 32 сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.08.2014 року «Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року» протиправним та його скасування є обґрунтованою, а тому підлягає до задоволення.

Ураховуючи викладене, на підставі ст.ст. 19, 124 Конституції України, та керуючись ст.ст. 78, 118, 121, 125, 126, 142, 159, 160 Земельного кодексу України, а також статтями 6, 11, 14, 71, 72, 122, 138, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Визнати протиправним та скасувати рішення 32 сесії шостого скликання Буської міської ради від 13.08.2014 року "Про розгляд Постанови Буського районного суду Львівської області від 10 жовтня 2013 року".

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Буський районний суд Львівської області протягом 10-ти днів з дня її проголошення.

Суддя І. Б. Кос

СудБуський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення09.10.2014
Оприлюднено27.10.2014
Номер документу41008330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2081/2011

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Таращанський районний суд Київської області

Потеряйко С. А.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Білецька В. І.

Постанова від 09.10.2014

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Постанова від 09.10.2014

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 12.11.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні