Постанова
від 08.04.2013 по справі 826/2355/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 квітня 2013 року 10:45 № 826/2355/13-а

за позовомОСОБА_1 до Держаної реєстраційної служби України третя особа Українська федерація профспілкових організацій - профспілка працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, організацій та установ проскасування наказу №8 від 11.01.2013 року, зобов'язання вчинити певні дії Колегія суддів у складі:

Головуючий суддя - Вовк П.В.,

Судді: Амельохін В.В., Огурцов О.П.

при секретарі судового засідання - Вишняк В.С.

Представники:

від позивачаОСОБА_2 від відповідача Коваленко М.М. від третьої особиВернидуб Д.В., Янчевськ О.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАСУ в судовому засіданні 08.04.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст складено і підписано 12.04.2013 року.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (далі - позивач або ОСОБА_1) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної реєстраційної служби України (далі - відповідач або реєстраційна служба), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Українська федерація профспілкових організацій - профспілка працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, організацій та установ, про скасування наказу № 8 від 11.01.2013 року «Про взяття до відома інформації про зміни до статуту та у складі керівних органів Української федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств»; зобов'язання відновити в реєстрі громадських об'єднань відомості щодо керівних органів, найменування та статуту Української федерації профспілкових організацій - профспілки працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, організацій та установ (ІПН - 14360357, місцезнаходження: 04053, вул. Артема, 21, м. Київ) у складі та в редакції до внесення змін на підставі Наказу Державної реєстраційної служби України від 11.01.2013 року №8 «Про взяття до відома інформації про зміни до статут та у складі керівних органів Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств»; зобов'язання направити Шевченківській районній в м. Києві державній адміністрації документи, необхідні для відновлення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей щодо керівних органів, найменування та статуту Української федерації профспілкових організацій - профспілки працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, організацій та установ (ІПН - 14360357, місцезнаходження: 04053, вул. Артема, 21, м. Київ) у складі та в редакції до внесення змін на підставі Наказу Державної реєстраційної служби України від 11.01.2013 року №8 «Про взяття до відома інформації про зміни до статут та у складі керівних органів Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств».

Представник позивача позов підтримав, в обґрунтування позовних вимог зазначив про протиправність оскаржуваного наказу з огляду на те, що: документи, подані третьою особою відповідачу для взяття до відома інформації про зміни до його статуту та інформації про зміни у складі його керівних органів, прийнятих VII позачерговим звітно-виборним З'їздом членів Української Федерації профспілок організацій - профспілки працівників спільних підприємств, що відбувся 25 жовтня 2012 року, підписані не уповноваженою на те особою; а також те, що третя особа не усувала порушень законодавства, які стали підставою для прийняття відповідачем наказу від 06.12.2012 року №1943, яким третій особі було відмовлено у взятті до відома зазначеної інформації.

Представник відповідача та третьої особи проти позову заперечили з мотивів, викладених у письмових запереченнях проти позову, та просили відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають фактичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як свідчать матеріали справи, 25 жовтня 2012 року було проведено VII позачерговий звітно-виборний З'їзд членів Української Федерації профспілок організацій - профспілки працівників спільних підприємств (далі - З'їзд).

Рішеннями, оформленими у вигляді постанов від 25.10.2012 року (а.с.187-192), З'їздом обрано Мандатну комісію Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств (далі - УФПО СП) у складі 3-х осіб; затверджено доповідь Мандатної комісії УФПО СП щодо повноважень З'їзду, підтверджено повноваження 37-ми делегатів З'їзду, обраних організаційними ланками згідно з нормою представництва, встановленою постановою Правління Федерації від 20.09.2012 року (копія в матеріалах справи); затверджено нову редакцію Статуту УФПО СП та змінено назву УФПО СП на назву: «Українська федерація профспілкових організацій - профспілка працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, органі та установ» (далі - УФПО); обрано Головою УФПО Буринського С.В.; обрано членів Правління УФПО.

Листом від 31 жовтня 2012 року Головою УФПО Буринським С.В було подано документи Державній реєстраційній службі України для внесення вищевказаних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР). Крім того, зазначений лист містив клопотання про видачу дубліката Свідоцтва про реєстрацію об'єднання громадян №1299 від 30.12.1999 року (далі - Свідоцтво), у зв'язку із втратою оригіналу та виписку з ЄДР.

05.12.2012 року Державною реєстраційною службою України складено правовий висновок щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування змін до статутних документів та інформації про зміни у складі керівних органів та документів, поданих для видачі дубліката свідоцтва про реєстрацію УФПО СП, згідно якого за результатами правової експертизи відповідач дійшов висновку про те, що інформація про зміни до статуту та у складі керівних органів Федерації, прийнятих на З'їзді, не може бути взята до відома, а дублікат Свідоцтва не може бути виданий.

Як на підставу відмови у взятті до відома інформації про зміни до статуту та у складі керівних органів УФПО СП, а також видачі дубліката Свідоцтва, відповідачем вказано на ненадання УФПО СП довідки органу внутрішніх справ про реєстрацію заяви про втрату оригіналів установчих документів та на не відповідність нової редакції Статуту законодавству.

Наказом Державної реєстраційної служби України від 06.12.2012 року №1943 (додаток - Правовий висновок від 05.12.2012) було відмовлено у видачі дубліката Свідоцтва та у взятті до відома інформації про зміни до статуту та у складі керівних органів УФПО СП, прийняті З'їздом.

Листом від 20 грудня 2012 року (а.с. 184), з урахуванням Правового висновку від 05.12.2012 року, УФПО було надано Державній реєстраційній службі України додаткові документи для внесення змін до ЄДР, зокрема:

- висновок щодо правомочності членів Правління УФПО (копії постанов з'їздів УФПО СП про зміни складу членів Правління УФПО СП, починаючи з 1999 року, та копію постанови про обрання нового складу членів Правління УФПО);

- Копію протоколу VI позачергового з'їзду УФПО СП від 15.08.2012 року (а.с. 137-140) на підтвердження звільнення ОСОБА_9 з посади Президента УФПО СП та складення Віце-президентом Забродою В.К. його повноважень, та обрання на посаду В.о. президента Федерації Буринського С.В.

- копію довідки ДІМ Шевченківського РУ ГУ МВС України в м. Києві про втрату оригіналів установчих документів та печаток УФПО СП, копії звернень до Генеральної прокуратури України та органів МВС із зазначеного приводу;

- нову редакція статуту УФПО, з урахуванням виправлень технічної помилки.

З урахуванням наданих додаткових документів, 10.01.2013 року Державною реєстраційною службою України складено правовий висновок щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування змін до статутних документів та інформації про зміни у складі керівних органів та документів, поданих для видачі дубліката свідоцтва про реєстрацію УФПО СП, згідно якого, за результатами правової експертизи відповідач дійшов висновку про те, що інформація про зміни до статуту та у складі керівних органів УФПО СП, прийняті З'їздом, може бути взята до відома, оскільки подані Профспілкою документи відповідають законодавству та статуту Профспілки. Крім того, у зв'язку зі зміною мети на назви з Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств на Українська федерація профспілкових організацій - профспілка працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, органі та установ, відповідач дійшов висновку про видачу нового свідоцтва про легалізацію, а також визнання таким, що втратив чинність, наказу Державної реєстраційної служби України від 06.12.2012 року №1943.

Наказом Державної реєстраційної служби України від 11.01.2013 року (додаток - Правовий висновок від 10.01.2013 року) було взято до відома інформацію про зміни до статуту та у складі керівних органів УФПО СП; визначено видати нове свідоцтво про легалізацію у зв'язку зі зміною мети та назви з Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств на Українська федерація профспілкових організацій - профспілка працівників підприємств з іноземними інвестиціями, господарських товариств, органі та установ; визнано таким, що втратив чинність, наказ Державної реєстраційної служби України від 06.12.2012 року №1943.

Відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» № 1045-XIV від 15 вересня 1999 року (далі - Закон №1045), професійні спілки це добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).

Частинами 1, 2 статті 15 Закону №1045 встановлено, що об'єднання профспілок діють відповідно до законодавства та своїх статутів (положень), які приймаються засновниками. Статут (положення) об'єднання профспілок приймається (затверджується) з'їздом або конференцією повноважних представників усіх профспілок, які є його засновниками (учасниками), і не повинен суперечити законодавству України.

Статтею 16 названого Закону передбачено порядок легалізації профспілок, їх об'єднань, зокрема: легалізація всеукраїнських профспілок та їх об'єднань, інших профспілок та їх об'єднань здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.

Для легалізації профспілок, об'єднань профспілок їх засновники або керівники виборних органів подають заяви. До заяви додаються статут (положення), протокол з'їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки з рішенням про його затвердження, відомості про виборні органи, наявність організацій профспілки у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, про засновників об'єднань.

На підставі поданих профспілкою, об'єднанням профспілок документів легалізуючий орган у місячний термін підтверджує заявлений статус за ознаками, визначеними статтею 11 цього Закону, включає профспілку, об'єднання профспілок до реєстру об'єднань громадян і видає профспілці, об'єднанню профспілок свідоцтво про легалізацію із зазначенням відповідного статусу

Легалізуючий орган не може відмовити в легалізації профспілки, об'єднання профспілок. У разі невідповідності поданих документів профспілки, об'єднання профспілок зазначеному статусу легалізуючий орган пропонує профспілці, об'єднанню профспілок надати додаткову документацію, необхідну для підтвердження статусу .

Правові засади діяльності Укрдержреєтру визначає Положення про Державну реєстраційну службу України, затверджене Указом Президента України від 06.04.2010 № 1085/2010 (далі - Положення).

Пунктом 1 Положення встановлено, що Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

Згідно з п. 2 Положення Укрдержреєстр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра юстиції України.

Відповідно до пп. 21 п. 3 Положення Укрдержреєстр відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, вживає визначені законом заходи у разі порушення політичними партіями Конституції та законів України, здійснює контроль за додержанням громадськими організаціями положень статуту.

Згідно з пп. 19 п. 3 Положення Укрдержреєстр реєструє, бере до відома, погоджує зміни до статутних документів та керівних органів зареєстрованих (легалізованих) громадських формувань, реєструє зміни до статутів.

Процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Державною реєстраційною службою України та структурними підрозділами територіальних органів Мін'юсту України, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань визначає Порядок підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 08.07.2011 N 1828/5 (далі - Порядок).

Пунктом 5 Порядку встановлено, що реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування.

Відповідно до п. 8 Порядку Укрдержреєстр та структурні підрозділи територіальних органів Мін'юсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру (далі - легалізуючий орган), зобов'язані прийняти одне з таких рішень про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування; про відмову у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування у строк, визначений законами України та іншими актами законодавства України.

Згідно з п. 9 Порядку рішення, зазначені у пункті 8 цього Порядку, приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту України, а в разі реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів - також на підставі статуту (положення) відповідного громадського формування.

Такі рішення оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів. Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу.

Пунктом 13 Порядку встановлено, що на підставі правових висновків готується наказ, який підписують Голова Укрдержреєстру, начальники головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції.

Матеріали справи свідчать, що відповідність вимогам статуту проведення позачергового з'їзду було предметом перевірки Державної реєстраційної служби України.

За результатами такої перевірки (правової експертизи) Державною реєстраційною службою України було складено Правовий висновок від 10.01.2013 року, яким було встановлено, що VII позачерговий звітно-виборний З'їзд членів УФПО СП від 25 жовтня 2012 року, скликаний у відповідності до ст. 28 Статуту, а правомочність засідання Правління УФПО СП від 20.09.2012 року та VII позачерговий звітно-виборний З'їзду УФПО СП від 25.10.2012 року підтверджується відповідно до ст. 29 та п. 39.16 ст. 34 Статуту.

На підставі вказаного правового висновку відповідачем був прийнятий оскаржуваний наказ від 11.01.2013 року №8 «Про взяття до відома інформації про зміни до статут та у складі керівних органів Української Федерації профспілкових організацій - профспілки працівників спільних підприємств» (далі - Наказ №8).

Поміж іншого, суд також зазначає, що з огляду на вищевказані норми законодавства, при здійсненні правової експертизи документів, поданих профспілковою організацією, до повноважень відповідача не належить перевірка членства осіб, які обираються до виборних органів профспілки.

Натомість, недійсність прийнятих VII позачерговим звітно-виборний З'їздом УФПО СП рішень, що стали підставою для прийняття оскаржуваного наказу, не були предметом судового дослідження, оскільки їх недійсність, у відповідності до ст. 15 Цивільного процесуального кодексу України належить розглядати в порядку цивільного судочинства.

З аналізу фактичних обставин справи, на підставі наведених норм законодавства, суд приходить до висновку, що при прийнятті до відома інформації про зміни складу керівних органів УФПО СП відповідачем було дотримано вищевказані норми Положення та Закону №1045. За таких обставин, оскаржуваний наказ було прийнято відповідачем з врахуванням всіх істотних обставин та з дотриманням вимог законодавства.

Крім того, суд вказує на те, що заяву про взяття до відома інформації про зміни до статуту та у складі керівних органів було подано уповноваженою на те особою - Буринським С.В., оскільки згідно з протоколом VI позачергового з'їзду УФПО СП від 15.08.2012 року (а.с. 137-140) ОСОБА_9 було звільнено з посади Президента УФПО СП, а Буринського С.В. одноголосно обрано В.о. Президента УФПО СП. В подальшому, рішенням від 25.10.2012 року №П-7з-5 (а.с. 189), прийнятим З'їздом Буринського С.В. обрано Головою УФПО.

Також, не підлягають задоволенню вимоги щодо зобов'язання відповідача відновити в реєстрі громадських об'єднань відомості щодо керівних органів, найменування та статуту УФПО у складі та в редакції до внесення змін на підставі оскаржуваного наказу та зобов'язання відповідача направити Шевченківській районній в м. Києві державній адміністрації документи, необхідні для відновлення ЄДР відомостей щодо керівних органів, найменування та статуту УФПО у складі та в редакції до внесення змін на підставі оскаржуваного наказу, оскільки зазначені вимоги є похідними від вимоги про скасування Наказу №8. Враховуючи ту обставину, що в ході розгляду справи судом не встановлено підстав для скасування Наказу №8, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення решти позовних вимог.

Підсумовуючи вищевикладене, суд при вирішенні даного спору, враховуючи зміст ч. 3 ст. 2 КАС України, перевіривши відповідність оскаржуваних позивачем дій та рішення відповідача усім вищезазначеним вимогам, дійшов висновку про доведеність відповідачем правомірності прийнятого ним рішення.

Оцінивши докази, які є у матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що відповідачем доведена правомірність вчинених ним дій, а судом не встановлено підстав для визнання їх протиправними.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 69 - 72, 158-163 КАСУ, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова, відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України , набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Головуючий суддя П.В. Вовк

Судді В.В. Амельохін

О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено20.05.2013
Номер документу31255550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2355/13-а

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 08.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні