ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2012 року Справа № 2а/2370/4434/2012
15 год. 40 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Руденко А.В.,
при секретарі -Чемерин О.В.,
за участю:
представників позивача -Тостановської Т.Г.(за посадою), Висоцької І.В. (за довіреністю),
представника відповідача -Дутко О.І.(за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Т»до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області про скасування постанови про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності та припису про усунення порушень у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект-Т»звернулося до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області, в якому просить- скасувати постанову від 05.11.2012р. № 1303 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис № 416 від 31.10.2012р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил в частині вимоги про приведення робочого проекту у відповідність до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та будівельних норм до 30.11.2012 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ті обставини, що актом перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 31.10.2012р. встановлені порушення у сфері містобудівної діяльності на реконструкції існуючих приміщень магазину-кафе з добудовою магазину та надбудовою другого поверху під кафе по вул. Леніна, 2 в м. Черкаси, а саме: в робочому проекті до приміщення кафе на другому поверсі не передбачені пристрої та заходи для безперешкодного доступу маломобільних груп населення (пристрої вертикального підйому, улаштування сангігієнічних приміщень), також будівля кафе знаходиться на відстані менше 6 метрів від червоної лінії. На підставі вказаного акту відповідачем прийняті протокол №1023 від 31.10.2012р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, припис №416 від 31.10.2012р. про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та постанова № 1303 від 05.11.2012р., якою на позивача накладено штраф у сумі 100620 грн.
Позивач вважає, що постанова про накладення штрафу та припис про усунення недоліків порушення вимог містобудівної діяльності є незаконними з таких підстав:
- перевірка проведена з порушенням Порядку здійснення державного архітектурно-будівеьного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553, оскільки направлення про проведення перевірки позивачеві не направлялось, перевірка позивача фактично не проводилась, пояснення не відбирались, акт перевірки і протокол складались без участі керівника позивача;
- відповідач здійснив перевірку з перевищенням повноважень, передбачених пунктом 4 Положення про Державну архітектурно-будівельну комісію, оскільки проведення експертизи на стадії проектування не входить до компетенції відповідача;
- при наданні замовнику будівництва дозволу на початок робіт відповідач зауважень до проекту реконструкції не висував, при цьому проект реконструкції був наданий відповідачеві разом з декларацією на початок будівельних робіт;
- пасажирські ліфти і інші засоби вертикального транспорту робочим проектом реконструкції не передбачені, оскільки відповідно до пункту 4.4 ДБН В.2.2-17-2006 та пункту 6.1.2 ДБНВ.2.2-25-2009 завданням на проектування замовника реконструкції не встановлені, наявність пасажирських ліфтів та інших засобів вертикального підйому на другий поверх кафе для безперешкодного доступу і зручного користування кафе мало мобільними відвідувачами -інвалідами колясочниками не є обов'язковою, оскільки відповідно до вимог вказаних ДБН обідня зала на першому поверсі обладнана пандусами при вході;
- відстань 1,2 метри від будівлі кафе до червоної лінії передбачена містобудівними умовами і обмеженнями, затвердженими рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 29.11.2011р. №1837, проект робочого проекту реконструкції був погоджений Містобудівною радою, що підтверджується копією протоколу засідання, вимога щодо розміщення закладів харчування на відстані не менше ніж 6 метрів від червоної лінії розповсюджується на нове будівництво, а не на реконструкцію. З огляду на зазначене просить припис про усунення порушення та постанову про застосування штрафу скасувати.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечувала, зазначивши, що позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті будівництва «Реконструкція існуючих приміщень магазину-кафе з добудовою магазину та надбудовою другого поверху під кафе по вул. Леніна, 2 в м. Черкаси» проведена головним державним інспектором інспекції Безкровною К.В. 25.10.2012р. на підставі статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»та Порядку здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553. Проведення перевірок з правильності розробки проекту на відповідність наявних у ній архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил відповідно до пункту 2 Порядку №553 відноситься до компетенції відповідача. В ході перевірки виявлено відсутність у робочому проекті пристроїв вертикального підйому на другий поверх кафе та сангігієнічних приміщень, що є порушенням пунктів 12.1.1, 2.2.5, 12.6.12 ДБН В.2.2-9-2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні положення», пунктів 4.1, 6.1.5, 7.2.1 ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення», пункту 6.1.2 ДБН В.2.2-25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства і заклади харчування (заклади ресторанного господарства». Також будівля кафе розташовується на відстані менше 6 м від червоної лінії, що є порушенням пункту 5.2.8 ДБН В.2.2-25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства».
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані письмові докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект-Т»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 15.07.2010р., ідентифікаційний код 37181259, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи серії А 01 № 136080.
Судом встановлено, що головним державним інспектором інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області Безкровною К.В. на підставі направлення від 25.10.2012р. №708 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил товариством з обмеженою відповідальністю «Україна-Центр»(замовника будівництва) при здійсненні реконструкції існуючих приміщень магазину-кафе з добудовою магазину та надбудовою другого поверху під кафе по вул. Леніна, 2 в м. Черкаси, за результатами якої складено акт перевірки від 31.10.2012р.
Актом перевірки від 31.10.2012р. встановлено, що будівництво проводилось згідно робочого проекту, розробленого ТОВ «Проект-Т», при розробленні якого допущені наступні порушення:
- не передбачені пристрої вертикального підйому для безперешкодного доступу маломобільних груп населення до приміщення кафе на другому поверсі та не улаштовані сангігієнічні приміщення на другому поверсі, що є порушенням пп. 12.1.1, 12.2.5, 12.6.12 ДБН В.2.2-9-2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення»; пп. 4.1, 6.1.5, 7.2.1 ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»; п. 6.1.2 ДБН В.2.2-25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства)»;
- будівля, в якій розміщується кафе, розташовується на відстані менше 6 м (1.2 м згідно містобудівних умов, розділу 6 загальної пояснювальної записки робочого проекту) від червоної лінії, що є порушенням п. 5.2.8 ДБН В. 2.2-25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства)».
31.10.2012р. головним державним інспектором інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області Безкровною К.В. складено протокол №1023 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яким встановлені допущені позивачем у робочому проекті вищевказані порушення та призначено розгляд справи про порушення у сфері містобудівної діяльності на 05.11.2012р. У протоколі зазначено, що він складений у присутності головного інженера проекту Тостановської Т.П., яка від підпису у протоколі та отримання його копії відмовилась.
31.10.2012р. на підставі акта перевірки відповідачем винесено припис № 416 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким від позивача вимагається привести робочий проект у відповідність до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та будівельних норм до 30.11.2012р.
05.11.2012р. начальником інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області Захарченком А.В. на підставі акта перевірки від 31.10.2012р., протоколу №1023 від 31.10.2012р. та припису № 416 від 31.10.2012р. прийнято постанову № 1303, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацем 1 пункту 1 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»та накладено штраф у розмірі 100620, 00 грн.
Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності визначаються Законом України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999р. № 687-XIV (у подальшому -Закон №687).
Відповідно до статті 1 Закону №687 об'єктами архітектурної діяльності (об'єктами архітектури) є будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси.
Статтею 9 Закону №687 передбачено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Згідно з частиною першою статті 7 Закону №687 проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю архітектора, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до статті 26 Закону №687 архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані додержуватися державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування.
Згідно з ДБН В.2.2-17:2006 маломобільні групи населення - люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуги, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі. До маломобільних груп населення відносяться інваліди, люди з тимчасовими порушеннями здоров'я, вагітні жінки, люди старшого (похилого) віку, люди з дитячими колясками тощо.
Підпунктом 12.1.1 ДБН В.2.2-9-2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення»передбачено, що при проектуванні громадських будинків, споруд та груп приміщень, як правило, слід створювати рівні можливості одержання послуг усіма категоріями населення, у тому числі і маломобільними. Перелік об'єктів (будинків, споруд, приміщень, місць обслуговування), доступних маломобільним відвідувачам, встановлюється завданням на проектування.
Підпунктом 12.2.5 вказаних ДБН передбачено, що за відсутності у будинку ліфтів і неможливості влаштування пандуса слід передбачити встановлення спеціального підйомника або ліфта, пристосованого для індивідуального користування відвідувачами на кріслах-колясках.
Пунктом 12.6.12 вказаних ДБН передбачені параметри санітарно-гігієнічних приміщень, а саме: розміри кабін вбиралень для відвідувачів на кріслі-колясці повинні мати ширину не менше 1,65м та глибину 1,8м, двері мають відчинятись назовні.
Пунктом 4.1 ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»передбачено, що при проектуванні та реконструкції громадських і житлових будинків слід передбачати для інвалідів і громадян інших маломобільних груп населення умови життєдіяльності, однакові з рештою категорій населення.
Підпунктом 6.1.5 вказаних ДБН передбачено, що приміщення, де можуть перебувати інваліди на кріслах-колясках, слід розміщувати на рівні входу, найближчого до поверхні землі. При іншому розміщенні приміщень по висоті будинку, крім сходів, слід передбачати пандуси, ліфти, піднімальні платформи, вертикальні підйомники або інші пристрої для переміщення інвалідів.
Підпунктом 7.2.1 вказаних ДБН передбачено, що при проектуванні громадських будинків та споруд слід керуватися положеннями, зокрема, ДБН В.2.2-9, забезпечуючи потреби інвалідів та інших маломобільних груп населення. У зоні обслуговування відвідувачів громадських будинків і споруд різного призначення слід передбачати місця для інвалідів і інших маломобільних груп населення із розрахунку не менше 5% загальної місткості закладу або розрахункової кількості відвідувачів, у тому числі і при виділенні зон спеціалізованого обслуговування маломобільних груп населення у будинку.
Підпунктом. 6.1.2 ДБН В.2.2-25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства)»передбачено, що для маломобільних відвідувачів слід передбачати пристрої і заходи для безперешкодного доступу і зручного користування приміщеннями цією категорією відвідувачів: пандуси при входах в будинок; належні двері і тамбури; пристрої вертикального підйому в будинках заввишки більше ніж один поверх (за відсутності в них пасажирських ліфтів); пристрої і пристосування для інвалідів.
За висновком відповідача позивач не влаштував пристрої вертикального підйому до приміщення кафе на другому поверсі по вул. Леніна 2, м .Черкаси та сангігієнічне приміщення, пристосоване для інвалідів, на другому поверсі, чим порушив приписи вказаних норм.
Вирішуючи питання про наявність вказаного порушення, суд виходить з того, що відповідно до пункту 12.1.2 ДБН В.2.2-9-2009 якість проектних рішень громадських будинків, доступних до маломобільних груп відвідувачів, повинна досягатися при дотриманні наступних обов'язкових вимог:
- обов'язкової досяжності місця обслуговування, забезпечення безперешкодного переміщення відвідувачів;
- безпеки шляхів ручу, місць обслуговування і відпочинку відвідувачів; забезпечення своєчасного одержання повноцінної і якісної інформації відвідувачами;
- комфортності середовища перебування й обслуговування відвідувачів.
Проектні вирішення, проектовані пристрої і заходи, призначені для маломобільних відвідувачів, не повинні знижувати ефективності експлуатації будинків, а також зручності одержання послуги іншими категоріями відвідувачів.
Відповідно до підпункту 1) пункту 12.2 вказаного ДБН, який передбачає вимоги щодо доступності громадських будинків для маломобільних відвідувачів, у проектах повинно бути передбачене згідно з містобудівними вимогами безперешкодне і зручне переміщення маломобільниїх відвідувачів по ділянці установи, закладу чи підприємства.
Пунктом 4.2 ДБН В.2.2.17:2006 передбачено, що перелік об'єктів, доступних для інвалідів і інших маломобільних груп населення, розрахункова кількість і категорія інвалідів, а також група мобільності маломобільних груп населення встановлюються у завданні на проектування.
Відповідно до пункту 4.4 вказаних ДБН проектні рішення об'єктів, доступних для інвалідів, не повинні обмежувати умови життєдіяльності інших груп населення, а також ефективність експлуатації будинків. З цією метою слід проектувати адаптовані для потреб інвалідів універсальні елементи будинків і споруд, які використовуються усіма групами населення. Необхідність застосування спеціалізованих елементів, що враховують специфічні потреби інвалідів, установлюються завданням на проектування.
Пунктом 7.2.2 вказаних ДБН визначено, що за наявності декількох ідентичних місць (приладів, пристроїв тощо) обслуговування відвідувачів 5% їхньої загальної кількості, але не менше одного повинні бути запроектовані так, щоб інвалід міг ними скористатися.
За змістом вказаних приписів доступність маломобільних груп населення до послуг, що надаються, забезпечується шляхом їх надання підприємством в цілому чи на певній його ділянці, а при наявності декількох ідентичних місць надання послуги -не менше ніж одним таким місцем. Відтак, діючими ДБН передбачені вимоги щодо забезпечення доступності послуги, а не доступності всіх місць, де така послуга надається.
Згідно з поясненнями представників позивача та відповідача, завданням на проектування замовника -ТОВ «Україна-Центр», копіями декларацій про початок виконання будівельних робіт від 28.02.2012р. та про готовність об'єкта до експлуатації від 29.11.2012р. встановлено, що робочим проектом позивача передбачена реконструкція існуючих приміщень магазину-кафе по вул. Леніна, 2 в м. Черкаси шляхом добудови магазину та надбудови кафе на другому поверсі. Після реконструкції приміщення кафе знаходиться як на першому, так і на другому поверхах. При цьому при вході в кафе на першому поверсі встановлені пандуси для маломобільних груп населення.
Беручи до уваги вказані обставини, суд приходить до висновку, що доступність маломобільних груп населення до послуг громадського харчування в приміщенні кафе по вул. Леніна, 2 в м. Черкаси забезпечена шляхом доступу до послуг, що надаються на першому поверсі, тому порушення вимог ДБН щодо відсутності пристроїв вертикального підйому на другий поверх приміщення кафе та влаштування сангігієнічних приміщень на другому поверсі при проектуванні реконструкції кафе відсутні.
Підпунктом 5.2.8 ДБН В.2.2-2009 передбачено, що будинки і споруди, в яких розміщуються підприємства харчування (заклади ресторанного господарства), повинні розташовуватися не менше ніж в 6 м від червоної лінії.
Заперечуючи проти порушення вказаного припису, позивач посилається на містобудівні умови і обмеження, затверджені рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 29.11.2011р. №1837, згідно з якими відстань від об'єкта, який проектується, до меж червоних ліній забудови передбачена 1,2 м до вул. Хрещатик та 1 м до вул. Леніна, та зазначає, що пункт 5.2 вказаних ДБН називається «Вимоги до ділянки», тому розповсюджуються лише на проектування будівництва нових будинків і при проектуванні реконструкції не застосовуються.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»від 17.02.2011р. № 3038-VI проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 29 вказаного Закону основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження, які надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури, і завдання на проектування, які видаються замовником.
Відповідно до пункту 9) частини першої статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок належить до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Частиною другою статті 26 Закону №687 передбачено, що проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам державних стандартів, норм і правил.
За змістом вказаних норм дотримання проектною організацією та головним архітектором містобудівних умов та обмежень є обов'язковим.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 2 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» від 14.10.1994р. № 208/94-ВР проектні організації несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.
Згідно зі статтею 239 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема, адміністративно-господарський штраф.
Передбачені Законом України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14.10.1994р. № 208/94-ВР штрафні санкції є адміністративно-господарськими санкціями, тому повинні застосовуватись у порядку, передбаченому Господарським Кодексом України.
Так, відповідно до статті 241 Господарського кодексу України адміністративно-господарський штраф -це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності.
Судом встановлено, що містобудівні умови та обмеження, затверджені рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 29.11.2011р. №1837, видані з порушенням підпункту 5.2.8 ДБН В.2.2-2009 щодо розміщення приміщення магазину- кафе на відстані менш ніж 6 м до червоних ліній, однак вони є обов'язковими для позивача, тому суд вважає, що позивач не допустив порушення вимог вказаних ДБН.
При цьому суд не погоджується з доводами позивача, що вимоги щодо магазину-кафе на відстані 6 м до червоних ліній стосуються лише нового будівництва, оскільки відповідно до пункту 1.1 ДБН В.2.2-25-2009 ці норми встановлюють вимоги до проектування нових і таких, що реконструюються, підприємств харчування (закладів ресторанного господарства).
Суд також не погоджується з доводами позивача щодо відсутності у відповідача компетенції на проведення перевірки робочого проекту реконструкції.
Так, статтею 41 Закону №3038 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, який здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 26 вказаного Закону забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Відтак, розроблення проектної документації є складовою частиною містобудівної діяльності.
Статтею 10 Закону №687 передбачено, що для додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд, який покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.
Пунктом 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 533 від 23.05.2011р., передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.
З огляду на вказані приписи здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням будівельних норм, державних стандартів і правил при розробленні робочого проекта реконструкції магазину-кафе відноситься до компетенції відповідача.
Посилання позивача на відсутність фактичної перевірки суд вважає необґрунтованим, оскільки оскаржувані постанова про накладення штрафу та припис прийняті на підставі акта перевірки від 31.10.2012р. замовника будівництва -ТОВ «Україна-Центр», проведеної відповідно до Порядку №533.
Щодо посилання позивача на ту обставину, що відповідачеві були відомі обставини щодо відсутності пристроїв вертикального підйому на другий поверх кафе і відстань до червоних ліній менше ніж 6м з 07.03.2012р., тобто починаючи з дня реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт замовника ТОВ «Україна-Центр», суд зазначає, що вказану обставину представник відповідача у судовому засіданні підтвердив, тому штрафні санкції застосовані відповідачем через шість місяців його виявлення, що суперечить пункту 11 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»від 14.10.1994р. № 208/94-ВР, який передбачає, що штраф може бути накладено на суб'єктів містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніш як через три роки з дня його вчинення. Однак суд при вирішенні питання про скасування спірної постанови виходить з відсутності факту порушень ДБН, відтак, обставина щодо порушення строку застосування штрафних санкцій в даному випадку значення не має.
Суд вважає необгрунтованими заперечення відповідача щодо наявності порушень вимог ДБН з підстав, зазначених вище.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кодексом адміністративного судочинства України (частина третя статті 2) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи встановлені фактичні обставини справи, суд приходить до висновку, що постанова від 05.11.2012р. №1303 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 100620 грн. та припис №416 від 31.10.2012р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил прийняті безпідставно, відтак, позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області від 05.11.2012р. №1303 про накладення на товариство з обмеженою відповідальністю «Проект-Т»штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 100620 (сто тисяч шістсот двадцять) гривень.
Визнати протиправним та скасувати припис інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області від 31.10.2012р. №416 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Стягнути з Державного бюджету України з рахунків інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Леніна, 31/1) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Т»(18000, м. Черкаси, вул. Пилипенка, 1, кв. 70) судовий збір у сумі 1006 (одна тисяча шість) гривень 20 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.В. Руденко
Повний текст постанови виготовлено 18 січня 2013 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2013 |
Номер документу | 31349162 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні