Постанова
від 23.05.2013 по справі 24пд/5014/2929/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

21.05.2013 р. справа №24пд/5014/2929/2012

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: суддів:Ушенко Л.В., Богатиря К.В., Дучал Н.М. при секретарі судового засідання:Висовнєнко О.О. за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача (скаржника) - Грабовецький А.О., довіреність №б/н від 28.01.2013р.; від третьої особи-1 - не з'явився; від третьої особи-2 - не з'явився; розглянувши апеляційну скаргуПриватного підприємства «Дубль», м. Луганськ на рішення господарського судуЛуганської області від 24.01.2013р. (повний текст підписано 28.01.2013р.) у справі№ 24пд/5014/2929/2012 (суддя Рябцева О.В.) за позовомЛуганської міської ради до Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: 1) Управління Держкомзему у м. Луганськ Луганської області, м. Луганськ; 2) Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, м. Луганськ про внесення змін до договору оренди землі від 08.09.2006р.

ВСТАНОВИВ:

Луганська міська рада звернулась до господарського суду Луганської області з позовної заявою до Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ про внесення змін та доповнень до п.п.2.3, 4.1, 4.7 договору оренди землі від 08.09.2006р., укладеного між Луганською міською радою та Приватним підприємством «Дубль», державна реєстрація від 29.11.2006р. за №040640200643.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 16.11.2012р. за даною позовною заявою було порушено провадження у справі № 24пд/5014/2929/2012, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Управління Держкомзему у м. Луганськ Луганської області.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 16.01.2013 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, було залучено Реєстраційну службу Луганського міського управління юстиції.

Рішенням господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у даній справі позовні вимоги Луганської міської ради задоволені в повному обсязі. Внесено зміни до п.п. 2.3, 4.1, 4.7 договору оренди землі від 08.09.2006р., укладений між Луганською міською радою та Приватним підприємством «Дубль», державна реєстрація від 29.11.2006р. за №040640200643, а саме:

- доповнено п. 2.3. розділу 2 «Об'єкт оренди» договору новим абзацом наступного змісту: «На момент укладення цього договору про внесення змін до договору оренди землі від 08.09.2006р., державна реєстрація від 29.11.2006р. №040640200643, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 1467588 (один мільйон чотириста шістдесят сім тисяч п'ятсот вісімдесят вісім) грн. 08 коп.";

- викладено п. 4.1. розділу 4 «Орендна плата» договору у новій редакції: « 4.1. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку збільшеного на коефіцієнт 3,5»;

- доповнено п. 4.7. розділу 4 «Орендна плата» договору новим абзацом наступного змісту: «На момент укладання цього договору про внесення змін до договору оренди землі від 08.09.2006р., державна реєстрація від 29.11.2006р. № 040640200643, розмір річної орендної плати у гривнях, згідно мети використання земельної ділянки, складає - 51365 (п'ятдесят одна тисяча триста шістдесят п'ять) грн. 59 коп.».

Рішення суду мотивоване доведеністю позовних вимог належними і допустимими доказами та їх обґрунтованістю.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Приватне підприємство «Дубль», м.Луганськ звернулося до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у справі №24пд/5014/2929/2012 та прийняти нове рішення про часткове задоволення позовних вимог в частині внесення змін до п. 4.1 розділу 4 «Орендна плата» договору оренди землі від 08.09.2006р., виклавши його в новій редакції: «Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку збільшеного на коефіцієнт 3,5». В задоволенні решти позовних вимог Луганської міської ради скаржник просить відмовити.

В обґрунтування підстав для скасування рішення суду в частині задоволених позовних вимог про внесення змін та доповнень до п.п. п.п.2.3, 4.7 спірного договору оренди землі від 08.09.2006р. щодо встановлення нового розміру нормативної грошової оцінки землі та орендної плати за користування земельною ділянкою, скаржник посилається на неповне з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд визнав встановленими, невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, та невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права. Вважає позовні вимоги Луганської міської ради в цій частині необґрунтованими та безпідставними, такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства щодо порядку визначення та оформлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Розпорядженням голови Донецького апеляційного господарського суду від 08.04.2013р., для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючий - суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Богатир К.В., суддя Дучал Н.М.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 10.04.2013р. порушено апеляційне провадження у справі №24пд/5014/2929/2012, справу призначено до розгляду на 21.05.2013р.

Позивач - Луганська міська рада своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалося.

Треті особи - Управління Держкомзему у м. Луганськ Луганської області, м.Луганськ та Реєстраційна служба Луганського міського управління юстиції, м. Луганськ пояснень на апеляційну скаргу суду не надали.

В судовому засіданні 21.05.2013р. представник скаржника підтримав апеляційну скаргу, просив частково скасувати рішення господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у справі №24пд/5014/2929/2012 в частині задоволення позовних вимог про внесення змін до п.п. п.п.2.3, 4.7 спірного договору оренди землі від 08.09.2006р. та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні в цій частині позовних вимог.

Представники позивача та третіх осіб в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 10.04.2013р. явка представників сторін та третіх осіб не була визнана обов'язковою.

Враховуючи викладене, судова колегія вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників позивача та третіх осіб за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень місцевого господарського суду в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, судова колегія встановила наступне.

24.03.2006р. Луганською міською радою було прийнято рішення №42/182 про передачу Приватному підприємству «Дубль» в оренду терміном на 49 років земельної ділянки, яка за своїм цільовим призначенням (категорією) відноситься до земель житлової та громадської забудови, площею 0,2723 під будівництво та розміщення торговельного, побутового, автосервісного комплексу, складських споруд, під'їзної колії та благоустрій прилеглої території за адресою: м. Луганськ, вул. 26 Бакинських комісарів (біля кафе, розташованого за адресою: вул. 26 Бакинських комісарів, 150-в) в межах, визначених проектом відведення земельної ділянки.

На виконання зазначеного рішення міської ради, 08.09.2006р. між Луганською міською радою та Приватним підприємством «Дубль» був укладений договір оренди землі, зареєстрований у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі Жовтневого району м. Луганська 29.11.2006р. за №040640200643.

Відповідно до п. 1.1 вказаного договору, орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку під будівництво та розміщення торговельного, побутового, автосервісного комплексу, складських споруд, під'їзної колії та благоустрій прилеглої території за адресою: м. Луганськ, вул. 26 Бакинських комісарів (біля кафе, розташованого за адресою: вул. 26 Бакинських комісарів, 150-в).

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2723га, вільна від забудови та некапітальних споруд (п.п. 2.1, 2.2 договору).

В п. 2.3. договору визначено, що на момент укладання договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 599128,08грн.

Пунктом 3.1 договору передбачено, що він укладений на 49 років.

Згідно із п. 4.1 договору, річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях збільшеного на коефіцієнт 2,5.

Відповідно до п. 4.5 договору, розмір орендної плати переглядається один раз на рік, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, в інших випадках, передбачених законом.

За умовами п. 4.7. договору, на момент укладання договору розмір річної орендної плати згідно визначеної мети використання складає 14 978,20грн.

Пунктом 9.4. договору передбачені обов'язки орендаря, зокрема, він зобов'язаний:

- для обчислення розміру річної орендної плати звернутися в тижневий термін з моменту державної реєстрації договору оренди землі, а у подальшому звертатись щороку не пізніше місячного терміну після проведення у встановленому законодавством порядку індексації грошової оцінки землі, до Управління Луганської міської ради з питань регулювання земельних відносин для отримання відповідної довідки;

- самостійно, на підставі вищезазначеної довідки, обчислювати розмір орендної плати;

- приступити до використання земельної ділянки протягом двох років від прийняття рішення Луганської міської ради від 24.03.2006 за № 42/182.

Згідно п. 11.1 договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

За змістом Довідки розрахунку розмірів земельного податку (річного) від 03.08.2006р. № 1031, виданої на момент укладання договору оренди землі Управлінням Луганської міської ради з питань регулювання земельних відносин, яка є невід'ємною частиною договору, при визначенні нормативної грошової оцінки землі, був застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5, як для земель комерційного використання.

Не погодившись з визначенням функції використання орендованої ним земельної ділянки - для земель комерційного використання (на той час на зазначеній земельній ділянці велися проектні та підготовчі для будівництва роботи), Приватне підприємство «Дубль» зверталось до Жовтневого районного суду м. Луганська з адміністративним позовом до Управління нерухомим майном Луганської міської ради про визнання протиправними дій.

Постановою Жовтневого районного суду м. Луганська від 15.11.2007 в адміністративній справі № 2-а-413/2007р. задоволено позовні вимоги Приватного підприємства «Дубль». Зобов'язано Управління нерухомими майном Луганської міської ради видати довідку для розрахунку розміру орендної плати на 2007 рік і видавати в подальшому таку довідку з функціональним коефіцієнтом 0,5 стосовно земельної ділянки, площею 0,2723га до введення в експлуатацію відповідним державним органом закінченого будівництвом об'єкту нерухомого майна, який складається з торговельного, побутового, автосервісного комплексу, складських споруд, під'їзного путі та благоустрою прилеглої території.

Як вбачається з матеріалів справи, після винесення зазначеної постанови суду Приватне підприємство «Дубль» не зверталось до Луганської міської ради з пропозицією про внесення змін до договору оренди землі від 24.03.2006р. щодо розміру грошової оцінки землі та розміру орендної плати за земельну ділянку, розрахованих з урахуванням коефіцієнту функціонального призначення земельної ділянки 0,5.

28.12.2007р. Луганською міською радою було прийнято рішення №28/10 про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Луганська, яке набрало чинності з 01.03.2008р.

Повна редакція рішення була розміщена на офіційному сайті Луганського міського голови та Луганської міської ради та оприлюднена в газеті «Жизнь Луганска» №14 (924) від 02.04.2008р.

Рішенням Луганської міської ради №65/150 від 29.04.2010р. було доручено Управлінню нерухомим майном Луганської міської ради здійснити аналіз діючих договорів оренди землі і направити від імені Луганської міської ради пропозиції відповідним землекористувачам про внесення змін у зв'язку із затвердженням нової нормативної грошової оцінки земель.

27.08.2010р. Луганською міською радою було прийнято рішення №69/27, яким були врегульовані деякі питання укладання договорів оренди землі, зокрема, щодо узгодження сторонами поряд з іншими необхідними умовами, які визначають у відповідності до вимог чинного законодавства та актів міської ради, істотні умови щодо порядку розрахунку та зміни розміру орендної плати за користування земельною ділянкою, обов'язку орендаря приступити до використання земельної ділянки у разі її передачі під будівництво та розміщення об'єктів нерухомого майна протягом трьох років з дня ухвалення міською радою відповідного рішення, тощо.

Крім того, даним рішенням міської ради було уповноважено Управлінням нерухомим майном Луганської області на підставі рішення Луганської міської ради №28/10 від 28.12.2007р. або згідно іншого нормативно-правового рішення, прийнятого замість вказаного, визначати та змінювати на підставі відповідних документів нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі, коефіцієнти функціонального використання земельних ділянко, про що надавати відповідні довідки.

У зв'язку з набранням чинності Податкового кодексу України, рішенням Луганської міської ради № 9/2 від 27.05.2011р. «Про деякі питання щодо орендної плати за землю м.Луганська» були затверджені договірні коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок в межах міста Луганська з урахуванням мети використання земельних ділянок. Зокрема, для земель під супермаркети, гіпермаркети та об'єкти торгівлі, які є нерухомим майном, що розміщені на земельній ділянці площею більше 1000 кв.м. встановлено коефіцієнт 3,5 до розміру земельного податку.

Повна редакція рішення була розміщена на офіційному сайті Луганського міського голови та Луганської міської ради та оприлюднена в газеті «Жизнь Луганска» №23 (1095) від 01.06.2011р.

Управлінням Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, в присутності директора Приватного підприємства «Дубль» Фісенко О.М., 26.07.2012р. було проведено обстеження спірної земельної ділянки, орендованої Приватним підприємством «Дубль», з питання дотримання вимог земельного законодавства на землях Луганської області, за результатами якої було складено акт обстеження зазначеної земельної ділянки від 26.07.2012р. За результатами обстеження було встановлено, що на земельній ділянці розташовано: асфальтовану парковку, зупинку громадського автотранспорту, замощення (на момент перевірки з літнім майданчиком), огорожа, навіс, дерев'яна альтанка, підсобне приміщення, частина будівлі кафе «Чорний кіт», зелені насадження та територія під господарські споруди. Вказана частина земельної ділянки огороджена, але не використовується земле землекористувачем.

Як встановлено судом першої інстанції, земельна ділянка площею 0,135га, на якій побудовано кафе «Чорний кіт», знаходиться в користуванні Приватного підприємства «Дубль» на підставі Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ЛГ № 003192/2 від 11.07.2000р. Згідно схематичного плану МКП «Бюро технічної інвентаризації» у м. Луганську, складеному в січні 2002 року, на цій земельній ділянці побудовано об'єкт нерухомості, який знаходиться в межах наданої земельної ділянки. Спірна земельна ділянка, що орендується відповідачем згідно плану-схеми, що є невід'ємною частиною договору, межує із землями Приватного підприємства «Дубль» за вищевказаним Державним актом з трьох сторін, і, як зазначено в п. 1.1 спірного договору оренди від 24.03.2006р., розташована біля кафе. Доказів добудови відповідачем зазначеного кафе в матеріалах справи не містяться.

27.07.2012р. Луганська міська рада звернулась до Управління Держкомзему у м.Луганськ Луганської області з листом №2133 щодо надання інформації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, яке листом №4242/4-2-14 від 31.07.2012р. повідомило орендодавця про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який становить 1 467 588,08грн. Дана оцінка була визначена з урахуванням коефіцієнту функціонального використання 2,5.

13.08.2012р., з метою приведення умов спірного договору оренди землі від 24.03.2006р. у відповідність до вимог діючого законодавства та рішення міської ради від 27.05.2011р. №9/2 та від 28.12.2007р. №28/10, на адресу відповідача - Приватного підприємства «Дубль» Луганською міською радою листом №01/03-13/4722/0/2-12 було направлено пропозицію про внесення змін до договорів оренди землі від 24.03.2006р. з відповідним проектом додаткової угоди до зазначеного договору, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 45).

У зв'язку з неотриманням у встановлений строк відповіді орендаря на вищевказану пропозицію, Луганська міська рада звернулася до господарського суду Луганської області з позовом до Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ про внесення змін та доповнень до п.п.2.3, 4.1, 4.7 договору оренди землі від 08.09.2006р., укладеного між Луганською міською радою та Приватним підприємством «Дубль», державна реєстрація від 29.11.2006р. за №040640200643., що є предметом спору у даній справі.

Перевіривши правильність та повноту встановлених судом першої інстанції фактичних обставин справи, які мають значення для правильного вирішення спору, дотримання норм матеріального та процесуального права, судова колегія дійшла висновку про те, що апеляційна скарга Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ задоволенню не підлягає, з огляду на наступне.

Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України «Про оренду землі»).

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 зазначеного Закону).

Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Аналогічні положення закріплені в ч. 4 ст. 188 Господарського кодексу України, в якій визначено, що у разі недосягнення сторонами згоди щодо зміни (розірвання) договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Таким чином, нормами законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін випадках, встановлених договором або законом.

В договорі оренди (п. 4.5) передбачені випадки перегляду розміру орендної плати, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, в інших випадках, передбачених законом.

Згідно ст. 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і є обов'язковим платежем, відповідно до Податкового кодексу України.

Як вбачається із матеріалів справи, зміна розміру орендної плати за користування спірними земельними ділянками пов'язана із прийняттям Луганською міською радою рішення № 9/2 від 27.05.2011р. «Про деякі питання щодо орендної плати за землю м.Луганська», яким були затверджені договірні коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок в межах міста Луганська з урахуванням мети використання земельних ділянок та затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки землі рішення Луганської міської ради №28/10 від 28.12.2007р.

Згідно із ч. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, в тому числі, переданих у приватну власність) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради.

До виключної компетенції міської ради належить вирішення питань регулювання земельних відносин в межах міста (п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Згідно із ч. 1 ст. 59 зазначеного Закону, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1 ст. 79 зазначеного Закону).

Відповідно до п. 1 рішення Луганської міської № 9/2 від 27.05.2011р., розмір річної орендної плати за земельну ділянку встановлюється в розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту залежно від мети використання земельної ділянки, яка (мета) та які (договірні коефіцієнти) зазначені в додатку до цього рішення. При цьому розмір річної орендної плати за будь-яку земельну ділянку повинен бути не меншим ніж трикратний розмір земельного податку за цю земельну ділянку, який передбачений п. 288.5.1 та п. 288.5.2 Податковим кодексом України, та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки.

Згідно із додатком до зазначеного рішення міської ради, для земель під супермаркети, гіпермаркети та об'єкти торгівлі, які є нерухомим майном, що розміщені на земельній ділянці площею більше 1000 кв.м. встановлено коефіцієнт 3,5 до розміру земельного податку.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення Луганської міської № 9/2 від 27.05.2011р. є регуляторним актом, воно було оприлюднене в газеті «Жизнь Луганска» №14 (924) від 02.04.2008р., воно не скасоване, не визнане недійсним, отже, місцевий господарський суд обґрунтовано дійшов висновку, що дане рішення є підставою для зміни розміру орендної плати та внесення змін до договору оренди землі стосовно розміру орендної плати.

Зазначена правова позиція узгоджується із п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 «Про деякі питання розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», в якому, зокрема, зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Умовами спірного договору оренди земельної ділянки від 24.03.2006р., зареєстрованого 29.11.2006р. за №040640200643, визначено, що земельна ділянка передається в оренду під будівництво та розміщення торговельного, побутового, авто сервісного комплексу, складських споруд, під'їзного путі та благоустрій прилеглої території (п. 5.1 договору), а цільовим призначенням земельної ділянки є: землі житлової та громадської забудови (п. 5.2 договору).

Довідкою розрахунку розмірів земельного податку (річного) від 03.08.2006р. № 1031, виданої Управлінням Луганської міської ради з питань регулювання земельних відносин, яка є невід'ємною частиною договору, передбачено, що при визначенні розміру нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, був застосований коефіцієнт функціонального використання 2,5, як для земель комерційного використання, встановлений п. 4.1 договору оренди.

Позивач підписав договір оренди землі без зауважень, отже, погодився із визначенням такого коефіцієнту в розмірі 2,5. В подальшому зміни до спірного договору оренди земельної ділянки в частині розміру орендної плати та грошової оцінки землі з урахуванням іншого коефіцієнту (0,5) сторонами не вносились.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про оренду землі», за результатами нормативної грошової оцінки землі складається технічна документація, яка затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Рішенням Луганської міської ради №28/10 від 28.12.2007р. затверджена нова технічна документація з нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до листа №4242/4-2-14 від 31.07.2012р. Управлінням Держкомзему у м.Луганську Луганської області, нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки площею 0,2723га складає 1 467 588,08грн.(з урахуванням коефіцієнту функціонального використання - 2,5 - землі комерційного призначення ).

Відповідно до наявних в матеріалах справи витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданих до матеріалів справи Управлінням Луганської міської ради з питань земельних ресурсів, розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки також визначений з урахуванням коефіцієнту функціонального використання 2,5 - землі комерційного використання. При цьому призначення спірної земельної ділянки є: під будівництво та розміщення торговельного, побутового, авто сервісного комплексу, складських споруд, під'їзного путі та благоустрій прилеглої території.

Одночасно, у відповідності до положень ст. 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок є базовою для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Як вбачається з апеляційної скарги, Приватним підприємством «Дубль» фактично не оскаржується рішення місцевого господарського суду в частині задоволення позовних вимог Луганської міської ради про внесення змін до п. 4.1. розділу 4 «Орендна плата» договору оренди землі від 24.03.2006р. шляхом викладення його в новій редакції: « 4.1. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку збільшеного на коефіцієнт 3,5». Одночасно, скаржник не згоден з розміром нормативної грошової оцінки та орендної плати за користування спірною земельною ділянкою, вказаними позивачем в позовній заяві, оскільки вважає, що при їх розрахунку необхідно враховувати функціональний коефіцієнт 0,5 - для земель, зайнятих поточним та відведені під майбутнє будівництво, встановлений постановою Жовтневого районного суду м. Луганська від 15.11.2007р. в адміністративній справі № 2-а-413/2007р., а не 2,5, як передбачається в спірному договорі оренди землі, оскільки на даний час будівництво на спірній земельній ділянці не завершено.

Дані доводи скаржника не приймаються колегією суддів до уваги, оскільки після прийняття судом зазначеної постанови відповідач не звертався до Луганської міської ради з відповідною пропозицією про внесення змін до договору оренди землі від 24.03.2006р. щодо розрахунку річної орендної плати за користування спірною земельною ділянкою з урахуванням коефіцієнту 0,5.

Виходячи з викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо необхідності внесення змін до п.п. 2.3, 4.7 договору оренди землі від 24.03.2006р. шляхом викладення їх в новій редакції та обґрунтованості доводів позивача - Луганської міської ради щодо застосування зазначеного коефіцієнту для розрахунку грошової оцінки спірної земельної ділянки та визначення нового розміру орендної плати.

Таким чином, місцевим господарським судом було повно з'ясовані усі обставини, що мають значення для справи, висновки суду відповідають обставинам справи, норми матеріального та процесуального права місцевим господарським судом застосовані правильно.

Інші доводи, викладені в апеляційній скарзі, не приймаються до уваги колегією суддів, оскільки правомірність висновків суду першої інстанції не спростовується наявними в даній справи матеріалами та фактичними обставинами.

З огляду на вищевикладене, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ є такою, що не підлягає задоволенню, а рішення господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у справі №24пд/5014/2929/2012 підлягає залишенню без змін.

Судові витрати за розгляд апеляційної скарги, відповідно до ст. 49 ГПК України, покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 91, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Дубль», м. Луганськ на рішення господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у справі №24пд/5014/2929/2012 - залишити без задоволення.

2. Рішення господарського суду Луганської області від 24.01.2013р. у справі №24пд/5014/2929/2012 - залишити без змін.

3. Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня її прийняття.

Головуючий Л.В. Ушенко

Судді К.В. Богатир

Н.М. Дучал

Повний текст постанови складено та підписано 23 травня 2013 року.

Надруковано: 8 прим.

1 прим. - скаржнику,

1 прим. - позивачу;

3 прим. - третім особам;

1 прим. - у справу;

1 прим. - ГСЛО

1 прим. - ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено23.05.2013
Номер документу31354369
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24пд/5014/2929/2012

Постанова від 23.05.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 10.04.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Манжур В.В.

Ухвала від 07.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Рішення від 24.01.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 16.01.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 25.12.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 16.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні