Постанова
від 14.12.2006 по справі 15/351
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/351

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

 "14" грудня 2006 р. Справа №  15/351

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Мохонько К.М., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Кіровоград

до відповідача: СВК „ім. Шевченка” с. Костомарівка Бобринецького району

про стягнення 25434 грн. 05 коп.

Представники сторін:

від позивача – не з'явився

від відповідача – Плюта В.М. довіреність б/н  від 05.03.06р.

при секретарі судового засідання - Максименко Ю.П.

В судовому засіданні 12.12.06р. оголошувалась перерва до 14.12.06р. на 10 годину 00 хвилин.

                                                     ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до відповідача про стягнення 25434 грн. 05 коп. штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2005 році. В судовому засіданні 12.12.06р. представник позивача позовні вимоги підтримала, представник відповідача позов заперечив, надав письмові пояснення.

Справа розглядається за наявними в ній документами.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача господарський суд з'ясував наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Як вбачається із звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік середньооблікова чисельність штатних працівників у 2005 році становила 235 чоловік, на підприємстві працювало 4 інваліда при нормативі для працевлаштування 9 інвалідів.

Частиною 1 ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в України” передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів / далі – органи працевлаштування інвалідів /.

Відповідно до ст. ст. 19-20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств / об'єднань /, установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Керівники підприємств / об'єднань /, установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Підприємства / об'єднання /, установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві / в об'єднанні/, в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Сплату штрафних санкцій підприємства / об'єднання /, установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів / обов'язкових платежів /.

У разі відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства / об'єднання /, установи і організації в порядку, передбаченому законом.

Аналіз зазначених положень Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в України” дає підстави для висновку про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов'язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в частині 1 ст. 18 цього Закону. Це підтверджується і змістом абзацу 2 пункту 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів / затверджений постановою КМУ № 1434 від 26.09.02р. /, згідно з яким завданням Фонду є здійснення контролю за додержанням підприємствами нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, а також підпункту 3 пункту 4 та підпункту 3 пункту 5 цього Положення, якими Фонду надано право здійснювати контроль за своєчасним перерахуванням підприємствами штрафних санкцій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та здійснювати перевірки підприємств щодо нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Положення Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” не встановлюють обов'язку підприємства щодо підбору та працевлаштування інвалідів з метою заповнення вакансій, оскільки даний обов'язок покладається на органи працевлаштування, перелічені в ст. 18 Закону. Проте, підприємство зобов'язано створити / пристосувати / робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів і повідомити зазначені органи про наявність вільних робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праця інвалідів.

У відповідача в 2005 році фактично працювало 8 інвалідів: Прокозенцев В.В., Найденко О.О., Драгоман В.І., Сендзюк О.М., Каушан В.О., Нелюк В.М., Терещенко Л.Ф., Журило В.Ф. Викладене підтверджується: Драгоман В.І. – посвідчення серія ААБ № 142122; Сендзюк О.М. – довідка МСЕК № 071017; Терещенко Л.Ф. – посвідчення серія ААБ № 142409; Каушан В.О. – посвідчення серія АГ № 763331; Журило В.Ф. – посвідчення № 116123; Найденко О.О. – посвідчення серія ААБ № 121013; Прокозенцев В.В. – посвідчення № 116902; Нелюк В.М. – довідка Костомарівської сільської ради про смерть 09.11.05р., посвідчення № 118607, а також трудовими книжками на працюючих. Для всіх зазначених інвалідів розроблені інструкції про робоче місце інваліда.

У листі від 18.04.06р. Костомарівська сільська рада повідомила, що на обліку сільської ради інваліди, які б мали бажання працювати в СВК „ім. Шевченка” в період з 01.01.2005 року по 01.01.2006 року не рахувались.

В листі від 19.04.06р. управління праці та соціального захисту населення Бобринецької райдержадміністрації повідомило, що з 01.01.05р. по 19.04.06р. інваліди, які бажали б працевлаштуватися в СВК ім. Шевченка в управлінні на обліку не перебувають.   

В листі від 19.04.06р. Бобринецький районний центр зайнятості повідомив, що в період з 01.01.05р. по 01.01.06р. не звертались інваліди, бажаючи працевлаштуватися в СВК ім. Шевченка. Але, відповідач не надав доказів подання до районного центру зайнятості на протязі 2005 року звітів форми № 3-ПН про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.   

Стосовно одного нествореного і незайнятого робочого місця інваліда слід зазначати наступне.

Відповідач подав документи на зазначене робоче місце на Борка Д.Д. Однак, з наданого посвідчення серія ААБ № 120778 на Борка Д.Д. вбачається, що інвалідність встановлена на термін з 1 серпня 2002 року по 31 серпня 2003 року. В трудовій книжці Борка Д.Д. є запис, що він 22.01.05р. звільнений з членів СВК ім. Шевченка згідно поданої заяви.

Таким чином, на протязі 2005 року у відповідача з необхідних 9 інвалідів працювало 8 інвалідів, тобто штрафні санкції підлягають стягненню за одне нестворене робоче місце для інваліда в сумі 5086 грн. 80 коп.

Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 18-20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст. ст. 69 – 71, 86, 122, 158 – 163 Кодексу адміністративного судочинства України господарський суд

                                           ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з СВК ім. "Шевченка" с. Костомарівка Бобринецького району р/р 260084630 в АППБ "Аваль" м. Бобринець МФО 323538 код ЄДРПОУ 03757784 на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Кіровоград вул. 50 років Жовтня 7А р/р 31212230600064 ВДК у Бобринецькому районі банк: Управління Держказначейства в Кіровоградській  області МФО 823016 код ЄДРПОУ 23896921 - 5086 грн. 80 коп. штрафу.

В задоволенні решти позову - відмовити.

За заявою стягувача після набрання постановою законної сили господарський суд видає виконавчий лист.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України – з дня складання в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя   К.М.Мохонько

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення14.12.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу313789
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/351

Рішення від 01.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 26.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 18.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 27.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 19.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 19.01.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Рішення від 02.09.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Ухвала від 05.08.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Постанова від 23.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні