Постанова
від 28.05.2013 по справі 826/439/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 травня 2013 року 10:39 № 826/439/13-а

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Декор Система»

до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії

Суддя : Смолій І.В.

Секретар с/з : Колесник І.Ю.

За участю:

Від Позивача : Музиченко Ю.В.

Від Відповідача : Кец Х.В., Перепелюк О.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 28.05.2013р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернулися до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС про визнання неправомірним та скасування наказу визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити дії.

Ухвалою суду від 29.01.13р. відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду по суті.

В судове засідання 28.05.13р. з'явились сторони.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, змін та доповнень до позову не подав. В обґрунтування позовних вимог посилався на обставини викладені в позовній заяві та додатково подані докази.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив, в обґрунтування заперечень посилався на обставини викладені в акті перевірки та письмових запереченнях.

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до наказу ДПІ у Подільському районі м. Києва від 20.12.12р. № 2123 "Про проведення документальної позапланової перевірки", на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, наказано провести документальну позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Декор Система» по взаємовідносинах з ТОВ «П-Мобайл». Термін перевірки з 20.12.2012р. по 24.12.2012р. За результатами перевірки складено акт від 21.12.12р. за № 643/22-604/37975015 (надалі - акт перевірки).

Позивач вважає протиправними дії податкового органу щодо призначення та проведення позапланової перевірки, а також протиправним наказ про її призначення у зв'язку із відсутністю підстав для проведення документальної позапланової перевірки.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про безпідставність позовних вимог виходячи з наступних міркувань.

Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Відповідно до пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Пункт 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначає вичерпний перелік обставин для здійснення документальної позапланової перевірки.

Так, відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку коли за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Таким чином, з аналізу наведених правових норм суд приходить до висновку, що документальна позапланова перевірка проводиться на підставі наказу керівника органу державної податкової служби та за наявності підстав для її проведення; в свою чергу можливість для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та прийняття відповідного наказу на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України виникає виключно за наявності двох умов: 1) виявлення фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства; 2) не надання платником пояснень та їх документального підтвердження на запит податкового органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Вирішуючи питання наявності підстав для проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, та, відповідно, для прийняття наказу про призначення такої перевірки, суд звертає увагу на наступне.

Судом встановлено, що письмовий запит від 23.10.12р. за № 12635/10/15-242 про надання письмових пояснень та їх документальні підтвердження було вручено особисто директору товариства.

Позивачем не заперечується факт отримання запиту, однак вказується на те, що ним було надано повну інформацію з приводу поставлених у запиті питань та надано усю підтверджуючу документацію.

Як зазначалось вище не надання платником пояснень та їх документального підтвердження на запит податкового органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту є підставою для призначення позапланової перевірки.

Натомість встановлені судом обставини, свідчать про те, що хоча позивачем і надавалась відповідь на письмовий запит податкового органу, однак надана документація не у повній мірі відображала поставлені у запиті питання.

Враховуючи наведені фактичні обставини справи, суд не знаходить підстав для задоволення позовних, на переконання суду відповідачем у повні мірі доведено правомірність дій та спірного наказу, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Постанова набуває законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Смолій І.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.05.2013
Оприлюднено30.05.2013
Номер документу31498080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/439/13-а

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 01.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 28.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні