Постанова
від 23.05.2013 по справі 826/4890/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 травня 2013 року 11:39 № 826/4890/13-а

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Елтіс" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києві ДПС про визнання протиправними дії, Суддя Смолій І.В.,

Секретар судового засідання Мар'янченко Д.А.

Представники:

Від позивача Куракін Ю.В. Від відповідачаГривнак А.В. На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 23.05.2013р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києві ДПС про визнання протиправними дій.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.04.2013р. відкрито провадження у адміністративній справі та призначено справу до розгляду по суті.

В судовому засіданні 29.04.13р. позивачем подано заяву про збільшення позовних вимог.

В судове засідання 23.05.13р. з'явились сторони.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, у урахуванням поданих уточнень та заяви про збільшення позовних вимог. В обґрунтування позовних вимог зіслався на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов заперечив в повному обсязі, в обґрунтування заперечень на позов зіслався на обставини викладені в письмових запереченнях на позов та в актах перевірки.

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Працівниками Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС 15.03.2013р. складено Акт за №1005/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛТІС» щодо підтвердження господарських відносин з ПП «Транс Логістик», ПП «Росціус», ТОВ ВКФ «Віта-Авто», ПП «Мерком», ТОВ «Мірідан», ТОВ «ТВК Ромас», ТОВ «Укрпартнер Трейд», ПП «Інтер-Транс Груп» платниками податків за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року.

Крім того, працівниками Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС 16.04.2013р. складено Акт за №1373/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛТІС» щодо підтвердження господарських відносин з ПП «Транс Логістик», ПП «Росціус», ТОВ ВКФ «Віта-Авто», ПП «Мерком», ТОВ «Мірідан», ТОВ «ТВК Ромас», ТОВ «Укрпартнер Трейд», ПП «Інтер Транс Груп» за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року.

Позивач вважає, дії податкового органу щодо складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки протиправними, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання щодо підставності позовних вимог, виходячи з наступних міркувань.

Згідно п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно з п.п.2, 3 Порядку про проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 (надалі по тексту - Порядок про проведення зустрічних звірок) зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до п.4 Порядку про проведення зустрічних звірок орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до пп.4.4 п.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

З аналізу викладених норм вбачається, що обов'язковою умовою проведення зустрічної звірки є направлення податковим органом платнику податків запиту про подання інформації та її документального підтвердження, а складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки допускається лише у випадку встановлення відсутності платника податків за податковою адресою .

За результатами судового розгляду встановлено, що податковим органом при здійсненні заходів щодо проведення зустрічної звірки, всупереч наведеним вище нормам не було направлено позивачу запит про надання інформації та її документальне підтвердження, що було підтверджено в судовому засіданні представником відповідача.

Крім того представник відповідача пояснив, що зустрічну звірку не можливо провести у зв'язку із тим, що на момент проведення перевірки ТОВ «Елтіс» мало стан 9 -направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, а тому запити про надання інформації податковим органом не складались.

Наведені фактичні обставини справи а також норми чинного законодавства у повній мірі підтверджують доводи наведені позивачем та у повній мірі свідчать про протиправність дій податкового органу при складанні актів про неможливість проведення зустрічної звірки, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 2 cт. 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України 1 встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представником позивача надано суду достатні та беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

За таких обставин позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При розгляді справи, суд перевіряє відповідність оскаржуваного рішення принципам, визначеним ч.3 ст.2 КАС України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, керуючись ст.ст. 39, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по проведенню зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" щодо підтвердження господарських відносин ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012.-30.11.2012р.

3. Визнати протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" у формі Акту від 15.03.13р. №1005/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012. -30.11.2012р.

4. Визнати протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" у формі Акту від 16.04.13р. №1373/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012.-30.11.2012р.

5. Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в розмірі 34, 41грн на користь ТОВ "ЕЛТІС" (код ЄДРПОУ 30782038, місце знаходження: м. Київ вул. Мічуріна, д.64) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києві ДПС (01011, м. Київ, вул. Лєскова, 2, код ЄДРПОУ 26088831) за рахунок бюджетних асигнувань.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено04.06.2013
Номер документу31586261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4890/13-а

Постанова від 27.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні