Ухвала
від 20.11.2013 по справі 826/4890/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/4890/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І.В.

Суддя-доповідач: Гром Л.М.

У Х В А Л А

Іменем України

20 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді - Гром Л.М.;

суддів - Бєлової Л.В.,

Міщука М.С.,

при секретарі судового засідання: Мотилю В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 травня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Елтіс» до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій,

в с т а н о в и в:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 травня 2013 року позов задоволено повністю, визнано протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по проведенню зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" щодо підтвердження господарських відносин ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012.-30.11.2012р.; визнано протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" у формі Акту від 15.03.13р. №1005/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012. -30.11.2012р.; визнано протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ "ЕЛТІС" у формі Акту від 16.04.13р. №1373/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з ПП "Транс Логістик" (код ЄДРПОУ 34307753), ПП "Росціус" (код ЄДРПОУ 37057466), ТОВ ВКФ "Віта-Авто" (код ЄДРПОУ 30473709), ПП "Мерком" (код ЄДРПОУ 32591407), ТОВ "Мірідан" (код ЄДРПОУ 34307753), ТОВ "ТВК Рамос" (код ЄДРПОУ 35717665), ТОВ "Укрпартнер Трейд" (код ЄДРПОУ 38120732), ПП "Інтер-Транс Груп" (код ЄДРПОУ 38110090) за період з 01.01.2012.-30.11.2012р

Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 травня 2013 року Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби звернулась до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем складено Акт за №1005/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛТІС» щодо підтвердження господарських відносин з ПП «Транс Логістик», ПП «Росціус», ТОВ ВКФ «Віта-Авто», ПП «Мерком», ТОВ «Мірідан», ТОВ «ТВК Ромас», ТОВ «Укрпартнер Трейд», ПП «Інтер-Транс Груп» платниками податків за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року.

Крім того, працівниками Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС 16.04.2013р. складено Акт за №1373/22-10/30782038 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛТІС» щодо підтвердження господарських відносин з ПП «Транс Логістик», ПП «Росціус», ТОВ ВКФ «Віта-Авто», ПП «Мерком», ТОВ «Мірідан», ТОВ «ТВК Ромас», ТОВ «Укрпартнер Трейд», ПП «Інтер Транс Груп» за період з 01.01.2012 року по 30.11.2012 року.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом при здійсненні заходів щодо проведення зустрічної звірки було порушено норми податкового законодавства.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п.п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Згідно з п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Крім того, відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно п.п. 3, 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено в ході судового розгляду справи, податковим органом, всупереч наведеним нормам, не було надіслано позивачу письмовий запит про надання інформації.

Крім того, в зазначених актах про неможливість проведення зустрічних звірок викладені висновки з приводу обставин здійснення позивачем господарської діяльності, однак, як встановлено судом, зустрічна звірка фактично не відбулась.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає необхідним зазначити, що оскільки зустрічні звірки не є перевірками платника податків, письмовий документ який складається після проведення такої звірки (довідка) не може містити у собі висновки посадових осіб податкового органу про порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства, у тому числі і про реальність, повноту, достовірність, господарських операцій такої особи. Тобто дані висновки є протиправними, а тому не можуть братися до уваги та використовуватися податковими органами під час проведення перевірок інших платників податків, як податкова інформація чи доказова база.

Також, з матеріалів справи вбачається, що під час проведення зустрічної звірки відповідачем не було встановлено обставин, які б унеможливили проведення зустрічної звірки. Наявність стану " 9", як про це зазначено в Акті (арк. 3) не підтверджує відсутність позивача за місцезнаходженням, оскільки, відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні.

В свою чергу, податковим органом не було проведено жодних заходів по з'ясуванню місцезнаходження ТОВ «Елтіс», як того вимагає Порядок обліку платників податків та зборів, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588, (далі - Порядок), у зв'язку з чим, висновки про відсутність позивача за адресою місцезнаходження є необґрунтованими.

Враховуючи в сукупності наведене вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність дій податкового органу при складанні актів про неможливість проведення зустрічної звірки.

За таких обставин підстав для задоволення апеляційної скарги судова колегія не вбачає.

Отже, судова колегія визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, враховуючи відповідні правові норми та встановлені обставини, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про застосування статті 200 КАС України.

Керуючись статтями 195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд,

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 травня 2013 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.

Головуючий:

Судді:

Ухвала складена у повному обсязі 25.11.2013р.

Головуючий суддя Гром Л.М.

Судді: Бєлова Л.В.

Міщук М.С.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2013
Оприлюднено26.11.2013
Номер документу35465412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4890/13-а

Постанова від 27.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні