Ухвала
від 05.06.2013 по справі 7/232
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"05" червня 2013 р. Справа №7/232

За позовом Дочірнього підприємства "Чернівецький облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"

до відповідача - Державної податкової інспекції у м. Чернівці

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень

Суддя М.І.Ніколаєв

Представники сторін:

від позивача: Чернушка Й.І., дов. від 22.02.2012 року.

від відповідача: Фуштей М.В., дов від 01.04.2013 року.

СУТЬ СПОРУ : Дочірнє підприємство "Чернівецький облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, прийнятих ДПІ у м. Чернівці від 17.05.05р.

Ухвалою суду від 19.08.2005 року порушено провадження у справі, а ухвалою суду від 19.10.2005 року провадження по справі зупинено до результатів перевірки Генеральної прокуратури України та розгляду кримінальної справи №49-1495.

Ухвалою суду від 25.03.2013 року поновлено провадження по справі, судовий розгляд призначено на 05.06.2013 року.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провадження по справі підлягає припиненню, а справу належить передати для розгляду по суті до Чернівецького окружного адміністративного суду з наступних підстав.

Згідно пункту 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (закон втратив силу 05.07.2012 року) Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з п. 11 ст. 10 вищевказаного Закону державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до Указу Президента України «Про Міністерство доходів і зборів України» - останнє є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганізуються.

Положенням «Про Міністерство доходів і зборів України» затвердженого указом президента України від 18.03.2013 року №141/2013 встановлено, що Міндоходів України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міндоходів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань:

- забезпечення формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізації єдиної державної податкової, державної митної політики;

- забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок);

- забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

При цьому, Міндоходів України відповідно до покладених на нього завдань: звертається до суду у випадках, передбачених законодавством (п. 4 вищевказаного положення).

Отже, податковий орган є суб'єктом владних повноважень, а даний спір є публічно-правовий і на нього, згідно приписів статей 4, 17 Кодексу адміністративного судочинства України поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Пунктом 6 розділу VІІ Прикінцеві та перехідні положення КАС України встановлено, що до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Адміністративні справи, провадження в яких було відкрито місцевими та апеляційними господарськими судами до початку діяльності відповідного адміністративного суду, розглядаються і вирішуються цими судами відповідно до абзацу першого цього пункту.

Відповідно до пункту 7 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення КАС України, після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, заяви у справах щодо відмови органу державної реєстрації актів цивільного стану внести виправлення в актовий запис цивільного стану (глави 29 - 32 і 36 Цивільного процесуального кодексу України 1963 року), позовні заяви у господарських справах, що віднесені цим Кодексом до адміністративної юрисдикції, а також апеляційні, касаційні скарги (подання), заяви (подання) про перегляд судових рішень у зв'язку з нововиявленими та винятковими обставинами у таких справах, подані і не розглянуті до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.

Оскільки господарським судом Чернівецької області провадження у справі порушене до вступу в дію (з 01.09.2005) Кодексу адміністративного судочинства України у даній справі як у господарській, господарський суд мав після набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України припинити провадження у даній справі, яка стала юрисдикційно підвідомчою адміністративному суду, та відкрити провадження за нормами КАС України, що свого часу не було зроблено, оскільки провадження у справі було зупинене.

Разом з тим, після поновлення провадження у справі і на час розгляду справи вже розпочав свою діяльність (з 02.03.2009) окружний адміністративний суд Чернівецької області, отже, господарський суд позбавлений повноважень вирішувати по суті адміністративні справи за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на викладене господарський суд дійшов висновку про необхідність припинення провадження у справі як в такій, що не підвідомча господарському суду та передачі справи для розгляду по суті за встановленою підвідомчістю.

Аналогічну позицію викладено в Постанові ВГС України по справі №9/127 від 19.05.2011 року.

На підставі викладеного, керуючись пунктом 1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Провадження у справі припинити.

2. Справу направити за підвідомчістю до Чернівецького окружного адміністративного суду.

Суддя М.І.Ніколаєв

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення05.06.2013
Оприлюднено07.06.2013
Номер документу31668274
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/232

Судовий наказ від 28.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 11.02.2010

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Банасько О.О.

Ухвала від 05.06.2013

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Ухвала від 01.10.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Стойка О.В.

Ухвала від 30.08.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Стойка О.В.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Рішення від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 03.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

Ухвала від 14.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сгара Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні