Ухвала
від 04.06.2013 по справі 2а-15940/11/0170/26
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-15940/11/0170/26

04.06.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Мунтян О.І.

секретар судового засідання Бондаренко К.С.

за участю сторін:

представник позивача- Товариства з обмеженою відповідальністю "Аксіома"- не з'явився, представник відповідача- Державної податкової інспекції у місті Ялті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби- Кірюшкіна Кристина Олександрівна, довіреність № 658/9/10 від 12.02.13,

третя особа -Державний реєстратор виконавчого комітету Ялтинської міської ради- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність,

розглянувши матеріали справи за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Петренко В.В. ) від 01.11.12 у справі № 2а-15940/11/0170/26

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аксіома" (вул. Казанцева, буд.11 кв.1,Ялта,Автономна Республіка Крим,98624)

до Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби (вул. Васильєва, 16,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)

третя особа:

Державний реєстратор виконавчого комітету Ялтинської міської ради (пл. Советська, 1, Ялта, Автономна Республіка Крим,98600)

про визнання протиправним та скасування рішення,,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.11.12 у справі № 2а-15940/11/0170/26 адміністративний позов задоволено: визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим від 10.11.2011 № 75 реєстраційний номер 23402/10/29-0 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Аксіома" з моменту винесення; зобов'язано Державну податкову інспекцію в м. Ялта Державної податкової служби вчинити дії по поновленню дії свідоцтва № 100054066 серія НБ про реєстрацію ТОВ "Аксіома" платником податку на додану вартість з моменту його анулювання відповідачем. Вирішено питання щодо судового збору.

Не погодившись з постановою суду, представник Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби звернувся до Севастопольського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу з підстав, що викладені в ній.

Позивач та третя особа явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином. Від представника третьої особи надійшла заява про розгляд справи у його відсутність.

Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Аксіома" зареєстровано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим, за адресою: 98624, АР Крим, м. Ялта, вул. Казанцева, буд. 11, кв. 1, ідентифікаційний код юридичної особи 33006397, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.8).

Згідно свідоцтва №100054066 від 19.07.2007 позивач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в м. Ялта АР Крим Державної податкової служби як платник податку на додану вартість з 02.08.2004 (а.с.9).

Державною податковою службою до податкової міліції надіслано запит від 16.08.2011 №643/15-2 «Про встановлення місцезнаходження (місце проживання) платника податків», а саме Товариства з обмеженою відповідальністю «Аксіома» (а.с.149).

На підставі запиту від 16.08.2011 №643/15-2 «Про встановлення місцезнаходження (місце проживання) платника податків», податковою міліцією проведено перевірку по встановленню місцезнаходження (місця проживання) платника податків, за результатами якої складено довідку в якій зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено та /або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця жодного відношення не мають, вжито всіх заходів, передбачених пунктом 4.13 розділу 4 Положення (а.с.111).

03.10.2011 ДПІ в м. Ялта АР Крим направлено повідомлення №5074/9/29-0 Державному реєстратору при виконавчому комітеті Ялтинської міської ради про відсутність юридичної особи за місцезнаходження (а.с.112).

06.10.2011 державним реєстратором виконавчого комітету Ялтинської міської ради на адресу місцезнаходження юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Аксіома»: м. Ялта, вул. Казанцева, буд.11, кв.1 направлено повідомлення про те, що у зв'язку з отриманням від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, запропоновано ТОВ «Аксіома» протягом місяця до 06.11.2011 підтвердити реєстраційні відомості про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Аксіома» (а.с.103).

Зазначене повідомлення про підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу позивач отримав 10.10.2011, що підтверджено довідкою Центру поштового зв'язку №3 від 06.11.2011 року за №07/98 (а.с.47).

10.11.2011 державним реєстратором внесені відомості до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Аксіома», номер запису 11461440005004160 від 08.11.2011.

Дії відповідача щодо внесення до ЄДР запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу оскаржено позивачем до Ялтинського міського суду АР Крим (а..с162-163). За результатами розгляду справи, постановою Ялтинського міського суду АР Крим від 07.06.2012 визнано незаконними дії начальника відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців виконавчого комітету Ялтинської міської ради Воробйової Олени Данилівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Аксіома», номер запису 11461440005004160 від 08.2011; зобов'язано скасувати запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Аксіома», номер запису 11461440005004160 від 08.11.2011 (а.с.184).

Ухвалою Севастопольського апеляційного суду АР Крим від 11.09.2012 апеляційну скаргу начальника відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Ялтинської міської ради Воробйової Олени Данилівни залишено без задоволення, постанову Ялтинського міського суду АР Крим від 07.06.2012 у справі №2а-0124/331/12 залишено без змін (а.с.185-187).

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що ДПІ в м. Ялта АР Крим не було надано безперечного доказу, який би свідчив про правомірність прийнятого рішення.

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 184.1 ст. 184 (пп. "ж") Податкового Кодексу України передбачено, що реєстрація платника податку на додану вартість діє до дати анулювання такої реєстрації, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Аналогічне викладене в розділі V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10р. № 978.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 №755-IV ( зі змінами та доповненнями) (далі -Закон).

Згідно ч.ч. 1,5 Закону, Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.

Відповідно до приписів ст. 18 Закону, відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.

Таким чином, анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у відповідності до "п.п. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України може мати місце лише у випадку, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, тобто дані Державного реєстратора.

Відповідно до п.п. 5.1 та п.п. 5.2 п. 5 розділу V Положення, податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтверджуючих документів (відомостей).

Як вбачається з п.п. 5.3 п. 5 розділу V Положення, за наявності зазначених підтверджуючих документів (відомостей), податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Згідно до п.п. 5.2.11 п. 5.2 п. 5 Розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.10р. №978, анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б"- "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б"- "и" пункту 1 цього розділу), зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомостей з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Як вбачається з рішення відповідача про анулювання реєстрації платника ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю "Аксіома" № 75 від 10.11.2011 з підстав пп. "ж" п. 184.1 ст. 184 ПК України, підставою для його прийняття було внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

На підтвердження зазначеного факту ДПІ в м. Ялта АР Крим надано Витяг з ЄДР, відповідно до якого державним реєстратором було внесено відповідний запис.

Відповідно до вимог п.п. "ж"п.184.1 ст.184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"від 15.05.2003 р. №755-IV (далі -Закон №755-IV).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців представляє собою засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 5 ст.17 Закону №755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до приписів ст. 18 Закону №755-IV, відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.

Таким чином, анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у відповідності до п.п. "ж"п. 184.1 ст. 184 ПК України може мати місце лише у випадку, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, тобто дані Державного реєстратора.

В рішенні від 10.11.2012 №75 відповідачем зазначено про порушення позивачем, яке виявилося у відсутності позивача за місцезнаходженням, що підтверджується внесеним до Єдиного державного реєстру відповідного запису №11461440005004160.

Згідно ч. 11 ст.19 Закону №755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Окрім того, судом першої інстанції встановлено невідповідність довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ «Аксіома» вимогам Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 №336 (далі - Положення №336).

Як вказано в довідці від 23.09.2011 працівниками податкової міліції проведені необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ «Аксіома», однак зазначена довідка не містить ані переліку вказаних заходів, ані зазначення причин, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків. Більш того, в матеріалах справи взагалі відсутні відомості про проведення опитування керівників підприємства, про таке опитування не повідомлено і представниками сторін.

Судом першої інстанції правильно зазначено на те, що форма довідки від 23.09.2011 не відповідає по формі вимогам Положення №336, оскільки замість 2 пунктів містить 3 пункти, зміст яких не відповідає в повному обсязі формі довідки, затвердженої вказаним Положенням (а.с.148).

Також, текст рішення ДПІ в м. Ялта АР Крим №75 від 10.11.2011 про анулювання реєстрації платника податків ТОВ «Аксіома» позивачем подавались декларації з ПДВ за періоди з серпня 2004 року по вересень 2011 року (а.с.11).

Відповідно до вимог пп.49.18.1 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Пунктом 202.1 ст. 202 ПК України встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Судом залучено до матеріалів справи копії податкових декларацій з ПДВ за 2010-2011 рік (а.с. 28-44), які підтверджують наявність оподатковуваних операцій за вказаний період.

Таким чином, ДПІ в м. Ялта АР Крим, приймаючи рішення №75 від 10.11.2011 про анулювання реєстрації ТОВ «Аксіома» платником податку на додану вартість, на підставі п.п. "ж"п.184.1 ст. 184 ПК України, керувалось непідтвердженою у встановленому законодавством порядку інформацією про відсутність ТОВ «Аксіома» за місцезнаходженням.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.11.12 у справі № 2а-15940/11/0170/26 изалишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.11.12 у справі № 2а-15940/11/0170/26 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення виготовлений 10 червня 2013 р.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис О.І. Мунтян

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2013
Оприлюднено12.06.2013
Номер документу31761741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15940/11/0170/26

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 01.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 04.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні