ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2013 рокум. Ужгород№ 807/309/13-а
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Федоровій Г.Ф.
за участю: позивача: Благодійне мале підприємство "Дар" ,- представник Шпуганич В.П.
відповідача: Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області ,- представник Гайович В.М.
треті особи: ТзОВ "Столична торгівельна агенція ", ТзОВ "Алатар-Техно",КПД "Будтехніка"- представники не з"явилися.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Благодійне мале підприємство "Дар" до Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень , -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 05 червня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 10 червня 2013 року.
Позивач - Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернувся із адміністративним позовом до Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області, треті особи ТзОВ "Столична торгівельна агенція ", ТзОВ "Алатар-Техно", КПД "Будтехніка" області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Хустська об'єднана державна податкова інспекція ДПС у Закарпатській області податковим повідомленням-рішенням нарахувала до сплати благодійному малому підприємству "Дар" суму в розмірі 173 418,00 грн. зобов'язання за основним платежем та 43 355,00 грн. штрафні санкції за порушення позивачем вимог податкового законодавства а саме ст. 198 ПК України щодо збільшення податкового кредиту .
Оскаржуване позивачем податкове-повідомлення-рішення ґрунтується на акті перевірки від 28.01.2013 року № 52/22/19103659. Так в акті про результати документальної позапланової перевірки БМП "Дар" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків КПД "Будтехніка" та ТОВ "Столична торгівельна агенція", встановлено факт неправомірного завищення податкового кредиту в сумі 173 418.00 грн. у тому числі за грудень 2011 року в сумі 36233.00 грн., за березень 2012 р. в сумі 22 817.00 грн., за травень 2012 р. в сумі 25 729,00 грн., за серпень 86 250.00 грн., за вересень 2012 р. в сумі 2389.0 грн. Також ,зазначає позивач, перевіркою не встановлено реального здійснення господарських операцій БМП "Дар" з ТОВ КПД "Будтехніка" та ТОВ "Столична торгівельна агенція" .
Позивач вважає податкове повідомлення-рішення від 29 січня 2013 року № 0000042342 протиправним та прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки отримані БМП "Дар" від КПД "Будтехніка" та ТОВ "Столична торгівельна агенція" податкові накладні оформлені відповідно до вимог ст. 201 ПК України, а також інші наявні підтверджуючі первинні документи надавали право позивачу БМП "Дар" віднести до складу податкового кредиту суму 173 418 грн. відтак визначення грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 173 418 а також штрафну санкцію в розмірі 43 355 грн. на думку позивача є незаконним.
Не погоджується позивач з висновками, викладеними в акті щодо фіктивності КПД "Будтехніка" та ТОВ "Столична торгівельна агенція", а також відсутність господарських зносин з суб'єктами господарювання.
Позивач наголошує на тому , що висновки відповідача, зазначені в акті перевірки не знаходять свого підтвердження , а відтак позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000042342 від 29 січня 2013 року прийнятого на підставі вказаного акту перевірки на думку позивача не підлягають задоволенню.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав наведених у адміністративному позові.
Представник відповідача заперечив щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі з мотивів наведених у письмових запереченнях. А саме, Хустська об'єднана державна податкова інспекція повністю не погоджується з вимогами, викладеними в позовній заяві, вважає, що такі ґрунтуються на нормах матеріального права, які не спростовують правомірності дій податкового органу щодо визначення платнику до сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість з огляду на наведене .
Отже, перевіркою встановлено порушення БМП "Дар" :
1. п.198.1, п.198.3 , п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ знижено до сплати в бюджет податок на додану вартість на загальну суму 173418,00 грн., у тому числі за грудень 2011 р. в сумі 36233,00 грн., за березень 2012 р. в сумі 22817,0 грн., за травень 2012 р. в сумі 25729.0 грн. за серпень 2012 р. в сумі 86250,00 грн., за вересень 2012 р. в 2389,0 грн.
2. Перевіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій БМП-Дар" (код за ЄДРПОУ 19103659) з ТОВ "КПД-Будтехніка" (код за ЄДРПОУ 37404998) за грудень 2011 р. та березень 2012 р., з ТОВ «СТОЛИЧНА ТОРГОВЕЛЬНА АГЕНЦІЯ» (код за ЄДРПОУ 37568634) за травень 2012 р. серпень 2012 р., вересень 2012 р., з ТОВ «Алатар-техно» (код за ЄДРПОУ 35619105) за серпень 2012 р.
За результатами розгляду акта перевірки БПМ "Дар" від 28.01.2013 року №52/19103659/22 Хустською ОДШ 29 січня 2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000042342 про визначення платнику податків 173418,00 грн. грошового зобов'язання о податку на додану вартість та 43355,00 грн. штрафних санкцій.
В ході проведення позапланової документальної невиїзної перевірки БМП «Дар» (акт від 15.01.2013 року №52/19103659/22) встановлено, що БМП „Дар" мав правові відносини з платниками податків ТОВ "КПД-Будтехніка" (код за ЄДРПОУ 37404998) за грудень 2011 р. та березень 2012 р. ТОВ «СТОЛИЧНА ТОРГОВЕЛЬНА АГЕНЦІЯ» (код за ЄДРПОУ 37568634) за травень 2012 р., серпень 2012 р., вересень 2012 р.. ТОВ «Алатар-техно» (код за ЄДРПОУ19105) за серпень 2012 р.
Відповідач у своїх запереченнях наголошує на тому, що фінансово-господарська діяльність БМП "Дар" здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право дієздатності БМП "Дар"", фінансово-господарські взаємовідносини БМП "Дар" та контрагентами-постачатьниками є фіктивними правочинами , та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами .
У зв'язку з наведеним, Хустська ОДПІ вважає, що податкове повідомлення - рішення Хустської ОДПІ від 29 січня 2013 року №0000042342 про визначення платнику податків 173418,00 грн. грошового зобов'язання по податку на додану вартість та 43355,00 грн. штрафних санкцій є законним та скасуванню не підлягає, а тому просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю.
Представники третіх осіб в судове засідання не зявилися, хоча були належним чином повідомлені про розгляд справи.
Заслухавши сторони, встановивши обставини справи, які були перевірені в судовому засіданні належними та допустимими доказами в їх сукупності, суд приходить до наступного.
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Благодійне мале підприємство "Дар" зареєстроване за адресою : 90400, Закарпатська область, м. Хуст, вулиця Визволення, будинок 38, ідентифікаційний код 19103659( а. с. 46).
28 січня 2013 року Хустською об'єднана державною податкова інспекцією Закарпатської області складено Акт № 52/19103659/22 Про результати документальної позапланової перевірки БМП "Дар" щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків КПД "Будтехніка" код 37404998 та ТОВ "Столична торгівельна агенція", код 37568634 за травень 2012 року, серпень 2012 року, вересень 2012 року , ТОВ " Алтар - техно" код ЄДРПОУ 35619105 за серпень 2012 року.
Перевіркою встановлено порушення БМП "Дар" :
1. п.198.1, п.198.3 , п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ знижено до сплати в бюджет податок на додану вартість на загальну суму 173418,00 грн., у тому числі за грудень 2011 р. в сумі 36233,00 грн., за березень 2012 р. в сумі 22817,0 грн., за травень 2012 р. в сумі 25729.0 грн. за серпень 2012 р. в сумі 86250,00 грн., за вересень 2012 р. в 2389,0 грн.
2. Перевіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій БМП-Дар" (код за ЄДРПОУ 19103659) з ТОВ "КПД-Будтехніка" (код за ЄДРПОУ 37404998) за грудень 2011 р. та березень 2012 р., з ТОВ «СТОЛИЧНА ТОРГОВЕЛЬНА АГЕНЦІЯ» (код за ЄДРПОУ 37568634) за травень 2012 р. серпень 2012 р., вересень 2012 р., з ТОВ «Алатар-техно» (код за ЄДРПОУ 35619105) за серпень 2012 р.( а.с.11-26).
За результатами розгляду акта перевірки БПМ "Дар" від 28.01.2013 року №52/19103659/22 Хустською ОДПІ 29 січня 2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000042342 про визначення платнику податків 173418,00 грн. грошового зобов'язання о податку на додану вартість та 43355,00 грн. штрафних санкцій ( а.с. 8).
В ході проведення позапланової документальної невиїзної перевірки БМП «Дар» встановлено, що БМП „Дар" мав правові відносини з платниками податків ТОВ "КПД-Будтехніка" (код за ЄДРПОУ 37404998) за грудень 2011 р. та березень 2012 р. ТОВ «СТОЛИЧНА ТОРГОВЕЛЬНА АГЕНЦІЯ» (код за ЄДРПОУ 37568634) за травень 2012 р., серпень 2012 р., вересень 2012 р., ТОВ «Алатар-техно» (код за ЄДРПОУ19105) за серпень 2012 р.
Так правовідносини позивача з КПД "Будтехніка" ґрунтуються на умовах договору Б/Н від 01 лютого 2012 року ( а.с. 27).
БМП "Дар" віднесено до податкового кредиту за грудень 2011 р суми ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ "КПД- Будтехніка":
- податкова накладна № 33 від 02.12.2011р.- ПДВ 32900.00 грн. ;( а.с.38)
- податкова накладна №50 від 05.12.2011р.-ПДВ 3333,33грн. ( а.с. 37).
Разом сума ПДВ -36233,33грн.
БМП "Дар " віднесено до податкового кредиту за березень 2012 р. суму ПДВ по податковій накладній № 223 від 21.03.2012 року , виписаній ТОВ "КПД-Будтехніка" - ПДВ 22816,67 грн. ( а.с. 28).
Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва листом від 21.09.2012 №7099/7/7/22-40 ( а.с. 158-159), надіслано акт від 19.09.2012 № 1393/22-40/37404998 про неможливість проведення перевірки ТОВ "КПД-Будтехніка" з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредит з податку на додану вартість за період: серпень-грудень 2011 року, березень-серпень 2012 року ( а.с. - 160-202).
Даною перевіркою встановлено, що ТОВ "КПД-Будтехніка" згідно баз ДПС підприємство має стан - 9 - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.
В ході проведення перевірки встановлено неможливість фактичного здійснення ТОВ "КПД- Будтехніка" господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.
Встановлено порушення ч. 1 ст. 203, ч. і ст.207. ст. 215 . п 1 ст. 216. ст. 228, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ " КПД- Будтехніка " з постачальниками та покупцями, відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п. 198.1. п. 198.2, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами та доповненнями.
Враховуючи вищенаведене - операції купівлі-продажу ТОВ "КПД- Будтехніка" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними.
Таким чином, БМП "Дар", завищено податковий кредит по податку на додану вартість в сумі 59050,0 грн. по взаєморозрахунках з ТОВ "КПД- Будтехніка", в т.ч. за грудень 2011 р. в сумі 36233,33 грн., за березень 2012 р. в сумі 22816,67 грн.
БМП "Дар віднесено до податкового кредиту за травень 2012 р. суму ПДВ по податковій накладній № 173 від 25.05.2012 р. - ПДВ 25729.17 грн.. виписаній ТОВ «Столична торговельна агенція »( т. 2 а.с.36).
ДПІ У Печерському районі було здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Столична торговельна агенція » щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за вересень 2012 року. В результаті чого був складений Акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Столична торговельна агенція » щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за вересень 2012 року." від 13.12.2012 року № 5413/22-9/37568634 ( а.с. 113-132).
За даними ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС фактичне місцезнаходження ТОВ "Столична торговельна агенція " 1103, м.Київ, вул. Кіквідзе. буд. 13/В.
Стан платника - « 9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.
У зв'язку з вищенаведеним провести перевірку ТОВ «Столична торговельна агенція » немає можливості .
За результатами зустрічної звірки встановлено відсутність реального здійснення операцій ТОВ «Столична торговельна агенція » при придбанні та продажу товарів (робіт, послуг) .
Встановлено порушення ч.5 ст.203, ч.1,2 ст. 215 , ст.216, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «Столична торговельна агенція » при придбанні та продажу товарів (послуг). Товар (послуги) по вказаних правочинах не був переданий в порушення ст. 662, 655 та 656 ЦК України.
Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів послуг) за період з 01.05.2009 року по 30.04.2012 року, які підпадають під визначення до п. п. 14.1.27 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ( із змінами та доповненнями);
Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за вересень 2012 року, які підпадають під визначення ст. 22, 185 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями).
Таким чином, БМП "Дар" завищено податковий кредит з податку на додану вартість в сумі 8333,33 грн. по взаєморозрахунках з ТОВ «Столична торговельна агенція » (код за ЄДРПОУ 37568634), в т.ч. за вересень 2012 р. в сумі 8333,33 грн.
БМП "Дар" віднесено до податкового кредиту за серпень 2012 р. суму ПДВ по податковій накладній №216 від 14.08.2012 р. - ПДВ 61666,67 грн., виписаній ТОВ «Столична торговельна агенція » (код ЄДРПОУ 37568634).
ДПІ у Печерському районі м. Києва листом від 01.11.12 № 15993 /10/22-411 надіслано акт від 01.11.2012 року № 4577 / 22-4/37568634 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Столична торговельна агенція » код за ЄДРПОУ 37568634 щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Інтербудлогістика» (код ЄДРПОУ 35529635) за серпень 2012р.( а. с. 134-147).
Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим. що ТОВ «Столична торговельна агенція » за податковою адресою (м. Київ. вул. Кіквідзе. буд. 1 З/В) не знаходиться.
Стан платника « 9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.
Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) у підприємства - постачальника ТОВ «Інтербудлогістика» код за ЄДРПОУ 35529635 з серпні 2012 р. по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) підприємствам - покупцям ТОВ «Столична торговельна агенція » в розумінні ст.22. ст.185 Податкового Кодексу України.
Звіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ «Столична торговельна агенція » (код за ЄДРПОУ 37568634) в серпні 2012 року .
Встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст.22, ст.185 Податкового Кодексу України.
Таким чином, за результатами перевірки не підтверджено задекларовані ТОВ«Столична торговельна агенція » (код за ЄДРПОУ 37568634) податкові зобов'язання з ПДВ в серпні 2012 р., а також не підтверджено задекларований ТОВ «Столична торговельна агенція » (код за ЄДРПОУ 37568634) податковий кредит з ПДВ по контрагенту-постачальнику ТОВ «ІНТЕРБУДЛОГІСТИКА» код за ЄДРПОУ 35529635 за серпень 2011 р.
Таким чином, БМП "Дар" завищено податковий кредит по податку на додану вартість в сумі 61666,67 грн. по взаєморозрахунках з ТОВ «Столична торговельна агенція » (код за ЄДРПОУ 37568634), в т.ч. за серпень 2012 р. в сумі 61666,67 грн.
БМП "Дар" віднесено до податкового кредиту за серпень 2012 року суми ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ «Алатар-техно» (код ЄДРПОУ 35619105):
- податкова накладна №10 від 17.08.2012р - ПДВ 9833.33 грн.;
- податкова накладна №32 від 29.08.2012р - ПДВ 10000,0 грн.;
- податкова накладна №37 від 30.08.2012р - ПДВ 6666.67 грн.:
- податкова накладна №38 від 30.08.2012р - ПДВ 5500.0 грн..;
- податкова накладна №55 від 31.08.2012р - ПДВ 9666.67 грн.
Разом сума ПДВ - 41666,67 грн. ( а.с.40-44).
ДПІ у Деснянському районі м. Києва надіслано акт від 26.10.2012 р. №641/22-1/35619105 "Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Алатар-техно» (код за ЄДРПОУ 35619105) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2012 по 30.09.2012р."
На дату написання ДПІ у Деснянському районі м.Києва акту перевірки стан платника -« 7» - ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВІДСУТНІСТЬ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ.
Перевірку проведено з урахуванням висновку ЕВПМ. який погоджений з юридичним відділом ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС щодо наявності ознак «фіктивності» та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «Алатар-техно» та письмового пояснення директора ОСОБА_3 про непричетність до реєстрації ТОВ «Алатар-техно» (а. с. 110-111)..
ОСОБА_3 пояснив, що непричетний до ведення фінансово-господарської діяльності на підприємстві, звітність не формував та не підписував і нікого на це не уповноважував, в кого знаходиться печатка підприємства йому невідомо. Хто керував рахунком підприємства також невідомо. Послуги не надавав, акти виконаних робіт не підписував, будь-які фінансово-господарські документи пов'язані з діяльністю ТОВ «Алатар - техно» не підписував.
В зв'язку з відсутністю доказів фактичного надання послуг, правомірності формування податкового кредиту та згідно отриманої копії пояснення директора та засновника ТОВ "Алатар-техно" ОСОБА_3, опитаного співробітниками ЕВПМ ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС, який повідомив про непричетність до реєстрації та ведення господарської діяльності даного СГД, доручень на представлення своїх інтересів в органах державної влади не надавав, договорів та накладних не підписував, податкової звітності до органів ДПС не подавав та не підписував, відповідно первинні документи виписані контрагентами - постачальниками за період діяльності з 01.01.2012р. по 30.09.2012р. в адресу ТОВ «Алатар-техно» не можуть бути відображені у складі податкового кредиту ТОВ «Алатар-техно».
Враховуючи вищевикладене відсутні підтвердження правомірності формування податкових зобов'язань. ( а. с. 85-109).
Таким чине БМП "Дар" завищено податковий кредит по податку на додану вартість в сумі 41666,67 грн . по взаєморозрахунках з ТОВ «Алатар-техно» код за ЄДРПОУ 3561910: т.ч. за серпень 2012р в сумі 41666.67 грн.
Враховуючи наведене вище, при здійсненні свої фінансово-господарської діяльності платником не враховано, а отже порушено наступні приписи чинного законодавства:
Оформлення договірних відносин між суб'єктами господарювання регламентується Цивільним Кодексом України .
Статтями 626,629 Цивільного Кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. При цьому, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно ст.665 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову с Предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому (ст. 656 України).
Згідно ст. 662 ЦК України продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу . Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст. 658 ЦК України право продажу товару, крім випадків примусові продажу та інших випадків, встановлених законом, належить власникові товару. Якщо продавець товару не є його власником, покупець набуває право власності лише у випадку, якщо власник не має права вимагати його повернення.
Моментом виконання обов'язку продавця щодо передачі товару згідно ст. 664 ЦК України є: вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар; надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.
Частина 1 статті 203 ЦК України визначає, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу (Цивільному Кодекс ), іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обновлені ним.
Відповідно до п. 1, п.2 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Недійсним є правочин. якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно статті 228 ЦК України , правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Правочин , який порушує публічний порядок, є нікчемним.
Згідно із ч. 1 ст. 216 Цивільного кодексу України , недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
Ведення бухгалтерського обліку, який є підставою для податкового обліку, регламентується Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІУ та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168/704 , так:
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІУ (далі по тексту Закон від 16.07.99 № 996-ХГУ) . із внесеними змінами та доповненнями, встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання: назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші лані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно п.2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІУ - фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-Х1У визначено, що бухгалтерський облік фінансова звітність ґрунтуються на таких основних принципах: превалювання сутності формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з їх юридичної форми.
Згідно з п.2.4. п.2.6 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168 704, первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити, назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади , прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа. Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну та фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам. Такі документи повинні бути передані головному бухгалтеру підприємства, установи для прийняття рішення.
Відповідно до п.2.5 Положення документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства.
Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.
Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. №996-ХІУ (із змінами та доповненнями).
Відповідно до ст.8 Закону від 16.07.99 № 996-ХІУ , відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Ведення податкового обліку регламентується , зокрема, Податковим кодексом України, Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженим Наказом ДПА України від 25.01.2011 №41, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 за №197/18935. та Наказом ДПА України від 21.02.2011 №114 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 397/19135 .
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. в
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами , що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI , податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів /послуг , але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ , не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями .
У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Тобто, згідно п.198.3. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, для включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту, треба здійснити операції з придбання товарів та мати належним чином оформлені податкові накладні, видані платником податку на додану вартість.
Відповідно до вимог п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ із змінами та доповненнями, податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є податковим документом.
Підпунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ із змінами та доповненнями передбачено що. податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Відповідно до п.201.6.ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року Ж2755-УІ, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Згідно п.4 "Порядку заповнення податкової накладної", затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 21.12.2010 року за № 969. зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України від 29.12.2010 року за № 1401/18696. зі змінами: сплачена І нарахована) сума податку на додану вартість у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з поставки товарів (послуг) продавця у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних.
Відповідно до п.7 "Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних" , затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 року за № 1002. зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України від 29.12.2010 року за № 1402/18697 , зі змінами, реєстр є основою для відображення в податкових деклараціях з податку на додану вартість зведених результатів операцій з поставки товарів (послуг), які оподатковуються за ставкою 20 %.
Виходячи з вищенаведеного, відображенню у бухгалтерському обліку та податковій звітності підлягає лише та господарська операція, яка фактично відбулась, при наявності первинного документу, що підтверджує таку господарську операцію.
У зв'язку з вищевикладеним, перевіркою не підтверджується отримання виконаних робіт від постачальників ТОВ "КПД-Будтехніка" (код за ЄДРПОУ 37404998) за грудень 2011 р. та березень 2012 р., ТОВ «СТОЛИЧНА ТОРГОВЕЛЬНА АГЕНЦІЯ» (код за ЄДРПОУ 37568634) за травень 2012 р., серпень 2012 р., вересень 2012 р., ТОВ «Алатар - техно» (код за ЄДРПОУ 35619105) за серпень 2О12.р.
З вищезазначених фактів, вбачається, що фінансово-господарська діяльність БМП "Дар" здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право дієздатності БМП "Дар"", фінансово-господарські взаємовідносини
ІП "Дар" та контрагентами - постачальниками є фіктивними правочинами, та такими, що шено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами.
Згідно з п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ , право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
У відповідності до Інформаційного листа ВАСУ № 1936/11/13-11 здійснення реальної господарської операції повинна бути стверджена доказами , якими позивач обгрнтовує дані обставини , а безтоварність господарських операцій повинна бути доведена податковим органом.
У відповідності до ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Статтею 70 КАС України встановлено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. 2. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
У відповідності до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. . В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд приходить до висновку, що оскаржуване позивачем рішення відповідає вимогам встановленим ч. 3 ст. 2 КАС України , де зазначено , що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В позові Благодійне мале підприємство "Дар" до Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 29 січня 2013 року № 0000042342 - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня отримання постанови в повному обсязі через Закарпатський окружний адміністративний суд до Львівського апеляційного адміністративного суду.
СуддяЗ.Б. Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2013 |
Оприлюднено | 14.06.2013 |
Номер документу | 31796244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні