Постанова
від 03.06.2013 по справі 2а-12344/12/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 червня 2013 р. (о 09:59) Справа №2а-12344/12/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Андруцький О.М., НОМЕР_1, довіреність № б/н від 06.11.2012 року;

від відповідача - не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства «Компанія Сугрім»

до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 001702302 від 17.10.2012 року, № 0001632302 від 17.10.2012 року.

Суть спору: Приватне підприємство «Компанія Сугрім» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (далі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 17.10.2012 року № 0001702302, яким згідно п.п. 54.3.2. п. 54.3 ст. 54, п. 123.1 ст. 123 ПК України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 288 611,50 грн., у тому числі 237 891,00 грн. за основним платежем, 50 720,50 грн. за штрафними санкціями та № 0001602302, яким згідно п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, п. 123.1 ст. 123 ПК України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 329 386,00 грн., у тому числі 290 000,00 грн. за основним платежем, 39 386,00 грн. за штрафними санкціями.

У судовому засіданні 03.06.2013 року представник позивача на задоволенні позову наполягав.

У судове засідання 03.06.2013 року представник відповідача не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відповідач надіслав до суду заперечення проти адміністративного позову.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Компанія Сугрім» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим 10.04.2006 року, ідентифікаційний код юридичної особи 34192908, місцезнаходження: 97400, Автономна Республіка Крим, м. Євпаторія, вул. 9 травня, б. 77, кв. 8, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 638310, довідкою № 44-450-34-174 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (т.с. 1 а.с. 68, 69).

Приватне підприємство «Компанія Сугрім» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 11.04.2006 року за № 287/29-0, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Євпаторії (т.с. 1 а.с. 71).

Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 17.04.2006 року № 00301083, індивідуальний податковий номер - 341929001059 (т.с. 1 а.с. 70).

Судом встановлено, що в період з 25.09.2012 року по 01.10.2012 року посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим ДПС, на підставі наказу ДПІ у м. Євпаторії АРК ДПС № 703 від 25.09.2012 року було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Компанія Сугрім» (код ЄДРПОУ 34192908) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій з платниками податків ТОВ БВП «Строитель-плюс» (код ЄДРПОУ- 31263808), ПП «Ротонда Торг» (код ЄДРПОУ - 36165656), ПП «Габарит-груп» (код ЄДРПОУ - 35941644), ПП «Команд» (код ЄДРПОУ - 37081766), за період з 01.01.2009 р. по 30.03.2012 р.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 1531/22-02/34192908 від 08.10.2012 року, у якому встановлено:

- порушення п.п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5, п. 8.1, п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.1997 року № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями, п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст.138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 319 854 грн., у тому числі за: 1 квартал 2009 року заниження на суму 16 687 грн., 1 півріччя 2009 року заниження на суму 29 854 грн., 3 квартали 2009 року заниження на суму 42 146 грн., 2009 рік заниження на суму 55 855 грн., 1 квартал 2010 року заниження на суму 17 958 грн., 1 півріччя 2010 року заниження на суму 50 749 грн., 3 квартали 2010 року заниження на суму 67 207 грн., 2010 рік заниження на суму 109 202 грн., 1 квартал 2011 року заниження на суму 27 032 грн., 2 квартал 2011 року заниження на суму 15 403 грн., 2-3 квартали 2011 року заниження на суму 66 750 грн., 2-4 квартали 2011 року заниження на суму 105 428 грн., 1 квартал 2012 року заниження на суму 22 337 грн. по взаємовідносинам з наступними контрагентами: ТОВ БВП «Строитель-плюс» (код за ЄДРПОУ 312163808), ПП «Ротонда Торг» (код за ЄДРПОУ 36165656), ПП «Габарит-Груп» (код за ЄДРПОУ35941644), ПП «Комманд» (код за ЄДРПОУ 37081766);

- порушення п.п. 7.4.1., 7.4.5.п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 266 621,92 грн., у тому числі: за січень 2009 року у сумі 4 050,00 грн., за лютий 2009 року у сумі 5 083,33 грн., за березень 2009 року у сумі 4 216,67 грн., за квітень 2009 року у сумі 3 750,00, за травень 2009 року у сумі 4 950,00 грн., за червень 2009 року у сумі 1 833,33 грн., за липень 2009 року у сумі 3 033,33 грн., за серпень 2009 року у сумі 1 816,67 грн., за вересень 2009 року у сумі 4 066,67 грн., за жовтень 2009 року у сумі 2 816,67 грн., за листопад 2009 року у сумі 3 433,33 грн., за грудень 2009 року у сумі 3 016,67 грн., за січень 2010 року у сумі 4 483,33 грн., за лютий 2010 року у сумі 1 650,00 грн., за березень 2010 року у сумі 5 733,33 грн., за квітень 2010 року у сумі 5 116,66 грн., за травень 2010 року у сумі 2 983,33 грн., за червень 2010 року у сумі 20 249,00 грн., за липень 2010 року у сумі 5 033,33 грн., за серпень 2010 року у сумі 5 713,33 грн., за вересень 2010 року у сумі 3 950,00 грн., за жовтень 2010 року у сумі 4 433,33 грн., за листопад 2010 року у сумі 9 330,13 грн., за грудень 2010 року у сумі 19 832,97 грн., за січень 2011 року у сумі 6 591,67 грн., за лютий 2011 року у сумі 10 709,17 грн., за березень 2011 року у сумі 4 325,00 грн., за квітень 2011 року у сумі 9 717,67 грн., за травень 2011 року у сумі 2 300,00 грн., за червень 2011 року у сумі 1 375,00 грн., за липень 2011 року у сумі 7 291,67 грн., за серпень 2011 року у сумі 20 556,5 грн., за вересень 2011 року у сумі 16 802,6 грн., за жовтень 2011 року у сумі 7 631,67 грн., за листопад 2011 року у сумі 10 821,66 грн., за грудень 2011 року у сумі 15 180,05 грн., за січень 2012 року у сумі 8 625,00 грн., за лютий 2012 року у сумі 12 648,82 грн. (т.с. 1 а.с. 22-67).

На підставі зазначеного акту були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0001702302 від 17.10.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку додану вартість у сумі 288 611,50 грн., у тому числі 237 891,00 грн. за основним платежем, 50 720,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, № 0001632302 від 17.10.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств 329 386,00 грн., у тому числі 290 000,00 грн. за основним платежем, 39 386,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (т.с. 1 а.с. 17, 18).

Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями № 0001702302 та № 0001632302 від 17.10.2013 року позивач оскаржив їх до суду.

В ході розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині завищення податкового кредиту, податку на прибуток підприємств, та встановлено наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94ВР (далі - Закон № 334/94), який діяв на час спірних взаємовідносин, господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на:

суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону;

суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94 валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Валовий доход включає: загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94).

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 334/94 валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 зазначеного закону до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п. 5.3.9.п. 5.3 ст. 5 Закону № 334/94 не включаються до складу валових витрат витрати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.

Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.

У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.

Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.

Перелік витрат, що не включаються до складу валових надано у п. 3 ст. 3 Закону № 334/94, у тому числі за даним пунктом не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Згідно з п. 5.11 ст. 5 вищевказаного Закону установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.

Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. (п.п.138.2 ст. 138 ПК України).

Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.

Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (п.п.139.1.9,п. 139.1 ст. 139 ПК України).

Пунктом 1.7. статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 р. (далі Закон № 168) встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вищевказаного Закону об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).

Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).

Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону № 168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.

У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).

Отримання такої скарги є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого постачальника для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з цього податку за такою цивільно-правовою операцією.

Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є:

транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами;

касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість).

Відповідно п.п. 7.5. Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дату виписування податкової накладної;

в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;

е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);

є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;

ж) ціну поставки без врахування податку;

з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;

и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.

Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 198.1. ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).

Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

З аналізу вищевказаних норм, суд робить висновок, що для включення суми податку на додану вартість до суми податкового кредиту необхідно дотримання двох умов:

- наявність податкової накладної чи митної декларації,

- придбання або виготовлення товару і послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в рамках господарської діяльності платника податку; придбання (будівництво, спорудження) (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) в тому числі з метою використання у виробництві або постачанні товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Таким чином, умовами для включення нарахованої (сплаченої) суми ПДВ у склад податкового кредиту є наявність документального підтвердження використання витрат підприємства в його господарської діяльності та наявність належно заповнених податкових накладних.

Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій (п.1 ст.9 Закону № 996). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону № 996). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону № 996. Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст.9 Закону № 996).

Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995р., первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Для оподаткування мають значення бухгалтерські документи, що відображають господарські операції та фіксують отриманий прибуток і інші економічні показники господарської діяльності.

Бухгалтерські документі - це сукупність письмових актів, фіксуючих здійснені господарські операції відповідно до вимог законодавства.

Бухгалтерські документи в роботі суб'єкта господарювання служать, як відомо, засобом ведення обліку матеріальних цінностей і грошових коштів. На підставі бухгалтерських документів (документації) контролюється правильність здійсненних операцій, ведеться поточний аналіз виконаної роботи, встановлюються причини господарських порушень, тобто документація виконує контрольно - аналітичні функції.

Правове значення бухгалтерських документів проявляється в тому, що з їх допомогою підтверджується правильність зареєстрованих в обліку фактів. Факт наявності первинного документу не може бути проігнорований контролюючим органом, оскільки тільки аналіз первинних документів може давати об'єктивну картину господарської діяльності і, віддзеркалення її результатів у податковій звітності. Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п.1.32 Закону №334).

Згідно п.1 ст.3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Відповідно до п.2 ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.

Статтею 42 Господарського кодексу України передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Підприємництво здійснюється на основі самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону (ст.44 Господарського кодексу України ).

Судом встановлено, що 05.01.2009 року між ТОВ БВП «Строитель Плюс» (Виконавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Замовник) було укладено договір № 38 на здійснення транспортних послуг, предметом якого є зобов'язання Виконавця надати Замовнику транспортні послуги із перевезення вантажів. Сторонами погоджено проведення розрахунків по ставкам, вказаним в разових заявках. Сплату за транспортні послуги здійснювати згідно рахунків Виконавця по факту виконаних робіт. Сплату виконаних послуг здійснювати впродовж трьох банківських днів з моменту отримання Замовником повністю оформлених документів. Термін дії договору з 05.01.2009 року по 31.12.2009 року (т.с. 2 а.с. 62).

04.01.2010 року між ТОВ БВП «Строитель Плюс» (Виконавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Замовник) було укладено договір № 15 на здійснення транспортних послуг, предметом якого є зобов'язання Виконавця надати Замовнику транспортні послуги із перевезення вантажів. Сторонами погоджено проведення розрахунків по ставкам, вказаним в разових заявках. Сплату за транспортні послуги здійснювати згідно рахунків Виконавця по факту виконаних робіт. Сплату виконаних послуг здійснювати впродовж трьох банківських днів з моменту отримання Замовником повністю оформлених документів. Термін дії договору з 04.01.2010 року по 31.12.2010 року. Додатковими угодами № 1 від 31.12.2010 року, № 2 від 31.12.2011 року продовжено термін дії договору до 31.12.2012 року (т.с. 2 а.с. 64-66).

На виконання зазначених договорів ТОВ БВП «Строитель-Плюс» здійснило на користь ПП «Компанія Сугрім» перевезення вантажів (морської солі) покупцям - фармацевтичним підприємствам, які розташовані в АР Крим та поза її межами на суму 759 580, 00 грн., у тому числі ПДВ - 126 596,67 грн., що підтверджується актами приймання-передачі наданих послуг, товарно-транспортними накладними.

БВП «Строитель-Плюс» виписано на ім'я ПП «Компанія Сугрім» податкові накладні № 72 від 15.01.2009 р., № 73 від 16.01.2009 р., № 74 від 17.01.2009 р., № 176 від 23.01.2009 р., № 265 від 28.01.2009 р., № 292 від 02.02.2009 р., № 435 від 12.02.2009 р., № 460 від 16.02.2009 р., № 590 від 19.02.2009 р., № 630 від 20.02.2009 р., № 649 від 23.02.2009 р., № 849 від 02.03.2009 р., № 867 від 03.03.2009 р., № 941 від 16.03.2009 р., № 942 від 16.03.2009 р., № 953 від 17.03.2009 р., № 988 від 20.03.2009 р., № 1037 від 31.03.2009 р., № 1241 від 01.04.2009 р., № 1280 від 06.04.2009 р., № 1380 від 10.04.2009 р., № 1467 від 22.04.2009 р., № 1463 від 24.04.2009 р., № 1464 від 24.04.2009 р., № 1550 від 30.04.2009 р., № 1771 від 12.05.2009 р., № 1839 від 18.05.2009 р., № № 1920 від 20.05.2009 р., № 2070 від 28.05.2009 р., № 2071 від 29.05.2009 р., № 2340 від 09.06.2009 р., № 2436 від 15.06.2009 р., № 2588 від 26.06.2009 р., № 2589 від26.06.2009 р., № 2674 від 30.06.2009 р., № 2922 від 08.07.2009 р., № 2959 від 15.07.2009 р., № 2970 від 16.07.2009 р., № 3057 від 20.07.2009 р., № 3088 від 27.07.2009 р., № 3220 від 31.07.2009 р., № 3379 від 04.08.2009 р., № 3442 від 10.08.2009 р., № 3640 від 25.08.2009 р., № 3645 від 27.08.2009 р., № 3708 від 31.08.2009 р., № 3885 від 01.09.2009 р., № 4030 від 16.09.2009 р., № 4115 від 23.09.2009 р., № № 4125 від 24.09.2009 р., № 4222 від 30.09.2009 р., № 4415/1 від 07.10.2009 р., № 4436 від 09.10.2009 р., № 4515 від 15.10.2009 р., № 4531 від 19.10.2009 р., № 4690 від 30.10.2009 р., № 4989 від 04.11.2009 р., № 4990 від 05.11.2009 р., № 5080 від 13.11.2009 р., № 5120 від 16.11.2009 р., № 5138 від 17.11.2009 р., № 5471 від 30.11.2009 р., № 5556 від 01.12.2009 р., № 5635 від 09.12.2009 р., № 5642 від 11.12.2009 р., № 5977 від 25.12.2009 р., № 5999 від 28.12.2009 р., № 11 від 06.01.2010 р., № 115 від 27.01.2010 р., № 153 від 28.01.2010 р., № 154 від 29.01.2010 р., № 463 від 10.02.2010 р., № 511 від 15.02.2010 р., № 560 від 17.02.2010 р., № 628 від 25.02.2010 р., № 635 від 26.02.2010 р., № 744/1 від 03.03.2010 р., № 842 від 15.03.2010 р., № 859 від 18.03.2010 р., № 918 від 22.03.2010 р., № 1083 від 29.03.2010 р., № 1120 від 31.03.2010 р., № 1270 від 02.04.2010 р., № 1345 від 12.04.2010 р., № 1402/1 від 19.04.2010 р., № 1464/1 від 26.04.2010 р., № 1630 від 30.04.2010 р., № 1704 від 06.05.2010 р., № 1745/1 від 11.05.2010 р., № 1796 від 14.05.2010 р., №1862 від 20.05.2010 р., № 1967 від 28.05.2010 р., № 2280 від 31.05.2010 р., № 2247 від 01.06.2010 р., № 2400 від 16.06.2010 р., № 2418 від 17.06.2010 р., № 2456 від 23.06.2010 р., № 2641 від 30.06.2010 р., № 2826 від 01.07.2010 р., № 2894 від 08.07.2010 р., № 2950 від 12.07.2010 р., № 3047 від 20.07.2010 р., № 3048 від 20.07.2010 р., № 3230 від 30.07.2010 р., № 4017 від 02.08.2010 р., № 4027 від 11.08.2010 р., № 4029 від 12.08.2010 р., № 4053 від 16.08.2010 р., № 4110 від 25.08.2010 р., № 4194 від 31.08.2010 р., № 4797 від 16.09.2010 р., № 4819 від 23.09.2010 р., № 4829 від 24.09.2010 р., № 5002 від 30.09.2010 р., № 5687 від 08.10.2010 р., № 5703 від 12.10.2010 р., № 5716 від 13.10.2010 р., № 5728 від 15.10.2010 р., № 5837 від 29.10.2010 р., № 6361 від 01.11.2010 р., № 6368 від 09.11.2010 р., № 6372 від 12.11.2010 р., № 6385 від 23.11.2010 р., № 6432 від 30.11.2010 р., № 8039 від 03.12.2010 р., №8042 від 07.12.2010 р., №8049 від 10.12.2010 р., № 8065 від 25.12.2010 р., № 8083 від 28.12.2010 р., № 8088 від 29.12.2010 р., № 63 від 04.01.2011 р., № 70 від 18.01.2011 р., № 80 від 20.01.2011 р., № 145 від 27.01.2011 р., № 175 від 31.01.2011 р., № 639 від 04.02.2011 р., №644 від 18.02.2011 р., № 645 від 18.02.2011 р., № 245 від 23.02.2011 р., № 668 від 25.02.2011 р., № 680 від 28.02.2011 р., № 132 від 16.03.2011 р., № 211 від 22.03.2011 р., № 219 від 23.03.2011 р., № 258 від 25.03.2011 р., № 417 від 31.03.2011 р., № 16 від 02.04.2011 р., № 143 від 12.04.2011 р., № 161 від 13.04.2011 р., № 305 від 25.04.2011 р., № 322 від 26.04.2011 р., № 436 від 29.04.2011 р., № № 295 від 23.05.2011 р., № 361 від 26.05.2011 р., № 489 від 31.05.2011 р., № 8 від 01.06.2011 р., № 54 від 03.06.2011 р., № 231 від 20.06.2011 р., № 18 від 01.07.2011 р., № 41 від 04.07.2011 р., № 125 від 11.07.2011 р., № 294 від 22.07.2011 р., № 404 від 29.07.2011 р., № 9 від 01.08.2011 р., № 74 від 04.08.2011 р., № 339 від 26.08.2011 р., № 410 від 30.08.2011 р., № 105 від 09.09.2011 р., № 124 від 12.09.2011 р., № 128 від 12.09.2011 р., № 97 від 19.09.2011 р., № 224 від 19.09.2011 р., № 358 від 29.09.2011 р., № 37 від 05.10.2011 р., № 110 від 10.10.2011 р., № 151 від 18.10.2011 р., №284 від 28.10.2011 р., № 11 від 01.11.2011 р., № 38 від 02.11.2011 р., № 148 від 15.11.2011 р., № 222 від 21.11.2011 р., № 251 від 23.11.2011 р., № 304 від 28.11.2011 р., № 63 від 15.12.2011 р., № 96 від 07.12.2011 р., № 274 від 19.12.2011 р., № 386 від 26.12.2011 р., № 25 від 10.01.2012 р., № 39 від 11.01.2012 р., № 24.01.2012 р., № 194 від 26.01.2012 р., № 204 від 27.01.2012 р.

На підставі рахунків на оплату № 63 від 15.01.2009 р., № 64 від 16.01.2009 р., №83 від 17.01.2009 р., № 130 від 23.01.2009 р., №252 від 28.01.2009 р., № 329 від 02.02.2009 р., № 480 від 12.02.2009 р., № 530 від 16.02.2009 р., № 570 від 19.02.2009 р., № 620 від 20.02.2009 р., № 629 від 23.02.2009 р., № 891 від 02.03.2009 р., № 948 від 03.03.2009 р., № 1028 від 16.03.2009 р., № 1029 від 16.03.2009 р., № 1048 від 17.03.2009 р., № 1103 від 20.03.2009 р., № 1180 від 31.03.2009 р., № 01.04.2009 р., № 1447 від 06.04.2009 р., № 1550 від 10.04.2009 р., № 1660 від 22.04.2009 р., № 1691 від 24.04.2009 р., № 1692 від 24.04.2009 р., № 1780 від 30.04.2009 р., № 1960 від 12.03.2009 р., № 2037 від 18.05.2009 р., № 2113 від 20.03.2009 р., № 2310 від 28.05.2009 р., № 2311 від 29.05.2009 р., № 2556 від 09.06.2009 р., № 2646 від 15.06.2009 р., № 2846 від 26.06.2009 р., № 2847 від 26.06.2009 р., № 2902 від 30.06.2009 р., № 3214 від 08.07.2009 р., № 3560 від 15.07.2009 р., № 3581 від 16.07.2009 р., № 3656 від 20.07.2009 р., № 3705 від 27.07.2009 р., № 3822 від 31.07.2009 р., № 3971 від 04.08.2009 р., № 4059 від 10.08.2009 р., № 4310 від 25.08.2009 р., № 4331 від 27.08.2009 р., № 4380 від 31.08.2009 р., № 4510 від 01.09.2009 р., № 4794 від 16.09.2009 р., № 4800 від 23.09.2009 р., № 4810 від 24.09.2009 р., № 4910 від 30.09.2009 р., № 5049 від 07.10.2009 р., № 5074 від 09.10.2009 р., № 5092 від 15.10.2009 р., № 5180 від 19.10.2009 р., № 5382 від 30.10.2009 р., № 5536 від 04.11.2009 р., № 5537 від 05.11.2009 р., № 5635 від 13.11.2009 р., № 5722 від 16.11.2009 р., № 5740 від 17.11.2009 р., № 5880 від 30.11.2009 р., № 6104 від 01.12.2009 р., № 6206 від 09.12.2009 р., № 6220 від 11.12.2009 р., № 6478 від 25.12.2009 р., № 6487 від 28.12.2009 р., № 157 від 27.01.2010 р., № 158 від 28.01.2010 р., № 159 від 29.01.2010 р., № 412 від 10.02.2010 р., № 471 від 15.02.2010 р., № 488 від 17.02.2010 р., № 608 від 25.02.2010, № 617 від 26.02.2010 р., № 809 від 03.03.2010 р., № 911 від 15.03.2010 р., № 913 від 18.03.2010 р., № 955 від 22.03.2010 р., № 1150 від 29.03.2010 р., № 1180 від 31.03.2010 р., № 1300 від 02.04.2010 р., № 1388 від 12.04.2010 р., № 1466 від 19.04.2010 р., № 1529 від 26.04.2010 р., № 1600 від 30.04.2010 р., № 1821 від 06.05.2010 р., № 1841 відж 11.05.2010 р., № 1878 від 14.05.2010 р., № 1949 від 20.05.2010 р., № 2240 від 28.05.2010 р., № 2262 від 31.05.2010 р., № 2416 від 01.06.2010 р., № 2440 від 16.06.2010 р., № 2445 від 17.06.2010 р., № 2474 від 23.06.2010 р., № 2542 від 30.06.2010 р., № 2714 від 01.07.2010 р., № 2750 від 08.07.2010 р., № 2807 від 12.07.2010 р., № 2985 від 20.07.2010 р., № 2986 від 20.07.2010 р., № 3240 від 30.07.2010 р., № 3567 від 02.08.2010 р., № 3683 від 11.08.2010 р., № 3693 від 12.08.2010 р., № 3699 від 16.08.2010 р., № 3759 від 25.08.2010 р., № 3827 від 31.08.2010 р., № 4259 від 16.09.2010 р., № 4294 від 23.09.2010 р., № 4302 від 24.09.2010 р., № 4490 від 30.09.2010 р., № 4904 від 08.10.2010 р., №4938 від 12.10.2010 р., № 4958 від 13.10.2010 р., № 4970 від 15.10.2010 р., № 5049 від 29.10.2010 р., № 5494 від 01.11.2010 р., № 5521 від 09.11.2010 р., № 5538 від 12.11.2010 р., № 5546 від 23.11.2010 р., № 5554 від 30.11.2010 р., № 5668 від 03.12.2010 р., № 5676 від 07.12.2010 р., № 5685 від 10.12.2010 р., № 6106 від 25.12.2010 р., № 6128 від 28.12.2010 р., № 6129 від 29.12.2010 р., № 143 від 14.01.2011 р., № 164 від 18.01.2011 р., № 170 від 20.01.2011 р., № 177 від 27.01.2011 р., № 214 від 31.01.2011 р., № 417 від 04.02.2011 р., № 588 від 18.02.2011 р., № 589 від 18.02.2011 р., № 604 від 23.02.2011 р., № 618 від 25.02.2011 р., № 637 від 28.02.2011 р., № 783 від 16.03.2011 р., № 809 від 22.03.2011 р., № 879 від 23.03.2011 р., № 884 від 25.03.2011 р., № 919 від 31.03.2011 р., № 1106 від 02.04.2011 р., № 1128 від 12.04.2011 р., № 1166 від 13.04.2011 р., № 1183 від 25.04.2011 р., № 1185 від 26.04.2011 р., № 1226 від 29.04.2011 р., № 1551 від 23.05.2011 р., № 1597 від 26.05.2011 р., № 1675 від 31.05.2011 р., № 1727 від 01.06.2011 р., № 1743 від 03.06.2011 р., № 1951 від 20.06.2011 р., № 2082 від 01.07.2011 р., № 2100 від 04.07.2011 р., № 2116 від 11.07.2011 р., № 2240 від 22.07.2011 р., № 2300 від 29.07.2011 р., № 2803 від 01.08.2011 р., № 2851 від 04.08.2011 р., № 3089 від 26.08.2011 р., № 3090 від 30.08.3011 р., № 3330 від 09.09.2011 р., № 3340 від 12.09.2011 р., № 3341 від 12.09.2011 р., № 3421 від 19.09.2011 р., № 3422 від 19.09.2011 р., № 3540 від 29.09.2011 р., № 3676 від 05.10.2011 р., № 3710 від 10.10.2011 р., № 3719 від 18.10.2011 р., № 3823 від 28.10.2011 р., № 3962 від 01.11.2011 р., № 3964 від 01.11.2011 р., № 4038 від 15.11.2011 р., № 4056 від 21.11.2011 р., № 4059 від 23.11.2011 р., № 4249 від 28.11.2011 р., № 4498 від 05.12.2011 р., № 4514 від 07.12.2011 р., № 4582 від 19.12.2011 р., № 4636 від 26.12.2011 р., № № 18 від 10.01.2012 р., № 28 від 11.01.2012 р., № 153 від 24.01.2012 р., № 159 від 26.01.2012 р., № 174 від 27.01.2012 р. позивачем сплачено ТОВ БВП «Строитель-Плюс» за надані транспортні послуги 632 983,33 грн., у тому числі ПДВ 126 596,67 грн.(т.с. 8 а.с. 1-229, т.с. 9 а.с.1-251, т.с. 10 а.с. 1-181).

01.06.2010 року між ПП «Габарит-Груп» (Виконавець) та ПП «Компанією Сугрім» (Замовник) було укладено договір № 64 про виготовлення дизайн макету, за умовами якого Виконавець здійснює для Замовника дизайнерські роботи по виготовленню оригінал-макетів, фарбові діленню, зразків дизайнерських макетів. Сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, або іншим способом, незабороненим законодавством України. Вартість робіт по договору визначається згідно актів виконання робіт. Термін дії договору з 01.06.2010 року по 31.12.2010 року (т.с. 2 а.а. 53).

На виконання зазначеного договору ПП «Габарит-Груп» здійснило на користь ПП «Компанія Сугрім» дизайнерські роботи по виготовленню оригінал-макетів, фарбові діленню, зразків дизайнерських макетів пакетів для фасування морської солі, а також для перепродажу дизайнерських макетів ПП «Компанія Сугрім» іншим користувачам на суму 83 946,00 грн., у т.ч. ПДВ - 13 949,00 грн., що підтверджується актом виконаних робіт по виготовленню дизайн макетів від 14.10.2010 року (т.с. 7 а.с. 75-76).

14.06.2010 року ПП «Габарит-Груп» виписано на ім'я ПП «Компанія Сугрім» податкову накладну № 518 на загальну суму 83 694,00 грн., у тому числі ПДВ 13 949,00 грн.(т.с. 7 а.с. 77).

На підставі рахунку на оплату № 476 від 14.06.2010 року позивачем сплачено ПП «Габарит-Груп» за дизайнерські послуги 83 694,00 грн., у тому числі ПДВ 13 949,00 грн. (т.с. 7 а.с. 74, 78-82).

05.01.2009 року між ПП «Ротонда Торг» (Продавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу № 6, предметом якого є зобов'язання Продавця продати Покупцю товар в асортименті і кількості згідно відпускної ціни, вказаної в накладних на кожну партію товару. Відповідно до умов Договору, Сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом 100% оплати по факту поставки або з відстрочкою платежу на строк до 30 днів з дня поставки. Сплата за поставлений товар здійснюється із згоди Продавця будь-яким засобом, що не суперечить діючому законодавству України. Загальна вартість договору визначається із загальної кількості сум постачань в період дії Договору. Термін дії договору з 05.01.2009 р. по 31.12.2009 р. (т.с. 2 а.с. 59).

04.01.2010 року між ПП «Ротонда Торг» (Продавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу № 26, предметом якого є зобов'язання Продавця продати Покупцю товар в асортименті і кількості згідно відпускної ціни, вказаної в накладних на кожну партію товару. Відповідно до умов Договору, Сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом 100% оплати по факту поставки або з відстрочкою платежу на строк до 30 днів з дня поставки. Сплата за поставлений товар здійснюється із згоди Продавця будь-яким засобом, що не суперечить діючому законодавству України. Загальна вартість договору визначається із загальної кількості сум постачань в період дії Договору. Термін дії договору з 04.01.2010 року по 31.12.2010 року (т.с. 2 а.с. 60).

Додатковою угодою № 1 від 31.12.2010 року термін дії договору продовжено до 31.12.2011 року (т.с. 2 а.с. 61).

На виконання зазначених договорів ПП «Ротонда Торг» здійснило на користь ПП «Компанія Сугрім» продаж морської солі та піддонів для її перевезення, на суму 313 771,80 грн., у тому числі ПДВ 52 295,31 грн.

ПП «Ротонда Торг» виписано на ім'я ПП «Компанія Сугрім» видаткові накладні № 70 від 29.01.2009 року, № 152 від 25.02.2009 року, № 443 від 12.05.2009 року, № 516 від 20.05.2009 року, № 1268 від 10.09.2009 року, № 1558 від 02.11.2009 року, № 123 від 25.01.2010 року, № 492 від 01.03.2010 року, № 946 від 07.05.2010 року, № 1563 від 01.06.2010 року, № 2080 від 02.08.2010 року, № 3179 від 11.10.2010 року, № 3859 від 23.12.2010 року,№ 145 від 10.01.2011 року, № 287 від 04.02.2011 року, № 825 від 06.04.2011 року, № 1353 від 01.07.2011 року, № 1925 від 07.09.2011 року, № 2263 від 06.10.2011 року.

ПП «Ротонда Торг» виписано на ім'я ПП «Компанія Сугрім» податкові накладні № 70 від 29.01.2009 року, № 152 від 25.02.2009 року, № 443 від 12.05.2009 року, № 516 від 20.05.2009 року, № 1268 від 10.09.2009 року, № 1558 від 02.11.2009 року, № 123 від 25.01.2010 року, № 492 від 01.03.2010 року, № 945 від 07.05.2010 року, № 1563 від 01.06.2010 року, № 2080 від 02.08.2010 року, № 3179 від 11.10.2010 року, № 3859 від 23.12.2010 року,№ 145 від 10.01.2011 року, № 287 від 04.02.2011 року, № 48 від 06.04.2011 року, № 10 від 01.07.2011 року, № 52 від 07.09.2011 року, № 38 від 06.10.2011 року.

На підставі рахунків на оплату № 67 від 29.01 2009 р., № 83 від 25.02.2009 р., № 288 від 12.05.2009 р., № 320 від 20.05.2009 р., № 842 від 10.09.2009 р., № 1042 від 02.11.2009 р., № 56 від 25.01.2010 р., № 217 від 01.03.2010 р., № 517 від 07.05.2010 р., № 941 від 01.07.2010 р., № 1427 від 02.08.2010 р., № 1921 від 11.10.2010 р., № 2241 від 23.12.2010 р., № 137 від 10.01.2011 р., № 330 від 04.02.2011 р., № 652 від 06.04.2011 р., № 988 від 01.07.2011 р., № 1552 від 07.09.2011 р., № 1792 від 06.10.2011 р., позивачем сплачено ПП «Ротонда Торг» 313 771,80 грн., у тому числі ПДВ 52 295,31 грн. (т.с. 7 а.с. 143-205).

01.11.2010 року між ПП «Комманд» (Виконавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Замовник) укладено договір № 189 про виготовлення дизайн макету, предметом якого є зобов'язання Виконавця здійснити для Замовника дизайнерські роботи по виготовленню оригінал-макетів, фарбовіділеннню, зразків дизайнерських макетів. Відповідно до умов договору, сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, або іншим способом, незабороненим діючим законодавством України. Вартість робіт по договору визначається згідно актів виконаних робіт. Термін дії договору з 01.11.2010 р. по 31.12.2011 р. (т.с. 2 а.с.54).

01.11.2011 року між ПП «Комманд» (Продавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу № 507, предметом якого є зобов'язання Продавця продати Покупцю товар в асортименті і кількості згідно відпускної ціни, вказаної в накладних на кожну партію товару. Відповідно до умов договору, сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом 100 % оплати по факту поставки або з відстрочкою платежу на строк 30 днів з дня поставки. Сплата за поставлений товар здійснюється із згоди Продавця будь-яким способом що не суперечить діючому законодавству України. Загальна вартість договору визначається із загальної кількості сум постачань на період дії договору. Термін дії договору з 01.11.2011 р. по 31.12.20112 р. (т.с. 2 а.с. 55).

31.12.2011 року між ПП «Комманд» (Виконавець) та ПП «Компанія Сугрім» (Замовник) укладено договір № 608 про виготовлення дизайн макету, предметом якого є зобов'язання Виконавця здійснити для Замовника дизайнерські роботи по виготовленню оригінал-макетів, фарбовіділеннню, зразків дизайнерських макетів. Відповідно до умов договору, сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, або іншим способом, незабороненим діючим законодавством України. Вартість робіт по договору визначається згідно актів виконаних робіт. Термін дії договору з 01.01.2012 р. по 31.12.2012 р. (т.с. 2 а.с. 57).

01.01.2012 року між ПП «Комманд» (Перевізник) та ПП «Компанія Сугрім» (Відправник) укладено договір перевезення вантажу № 43, предметом якого є зобов'язання Перевізника надати Замовнику послуги із перевезення вантажу, а саме: сіль морську у мішках на піддонах, сіль морську розсипом. Відповідно до умов договору сторонами погоджено проведення розрахунків шляхом переказу грошових коштів на поточний рахунок Перевізника або готівкою в касу Перевізника. Розрахунки між Перевізником і Замовником здійснюються на підставі рахунків та актів виконаних робіт. Загальна вартість договору визначається із загальної кількості всіх перевезень за місяць згідно зведеного рахунку та зведеного акту перевезення за кожний місяць. Термін дії договору з 30.01.2012 року (т.с. 2 а.с. 57-58).

На підставі зазначених договорів ПП «Комманд» здійснило на користь ПП «Компанія Сугрім» дизайнерські послуги щодо виготовлення оригінал-макетів, зразків дизайнерських макетів пакетів для фасування морської солі, а також для перепродажу дизайнерських макетів ПП "Компанія Сугрім» іншим користувачам, продаж морської солі та перевезення вантажів (морської солі) покупцям - фармацевтичним підприємствам, які розташовані в АР Крим та поза її межами на суму 442 685,62 грн., у тому числі ПДВ 73 780,94 грн.

ПП «Комманд» на ім'я ПП «Компанія Сугрім» виписані податкові накладні: № 1447 від 18.11.2010 р., № 2034 від 23.12.2010 р., № 101 від 15.08.2011 р., № 30 від 05.09.2011 р., № 63 від 03.11.2011 р., № 74 від 06.12.2011 р., №207 від 22.12.2011 р., № 24 від 09.01.2012 р., № 365 від 17.02.2012, № 445 від 21.02.2012, № 521 від 22.02.2012 р., № 543 від 23.02.2012 р., № 566 від 24.02.2012 р., № 646 від 28.02.2012 р.

На підставі рахунків на оплату № 1091 від 18.11.2010 р., № 1323 від 23.12.2010 р., № 1377 від 15.08.2011 р., № 1520 від 05.09.2011 р., № 2041 від 03.11.2011 р., № 25 від 09.01.2012 р., № 517 від 17.02.2012 р., № 565 від 21.02.2012 р., № 599 від 23.02.2012 р.№ 612 від 24.02.2012 р., № 627 від 28.02.2012 р. позивачем сплачено ПП «Комманд» 442 685,62 грн., у тому числі ПДВ 73 780,94 грн. (т.с. 7 а.с. 83-142).

Використання позивачем товару та робіт, отриманих за договорами, укладеними із ТОВ БВП «Строитель-Плюс», ПП «Габарит-Груп», ПП «Ротонда-Торг», ПП «Комманд» у власній господарській діяльності підтверджується договорами про виготовлення дизайн макету, договорами купівлі-продажу, актами приймання виконаних робіт (послуг), видатковими накладними, рахунками на оплату.

Таким чином, суд вважає, що первинними документами податкового та бухгалтерського обліку ПП «Компанія Сугрім» (акти надання послуг, товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, податкові накладні, рахунки, квітанції, фіскальні чеки) не підтверджуються висновки, встановлені за актом перевірки ДПІ у м. Євпаторії АР Крим ДПС № 1531/22-02/34192908 від 08.10.2012 року щодо заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 319 854 грн., та заниження позивачем податку на додану вартість всього у сумі 266 621,92 грн. за період з 01.01.2009 р. по 31.03.2012 року.

Також суд зазначає, що згідно з висновком судової економічної експертизи № 292/12 судової економічної експертизи по матеріалам адміністративної справи № 2а-12344/12/0170/14 від 30.04.2013 року висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АРК ДПС № 1531/22-02/34192908 від 08.10.2012 року первинними документами бухгалтерського і податкового обліку Приватного підприємства «Компанія Сугрім» не підтверджуються. Фактичне здійснення господарських операцій позивача із БВП «Строитель-Плюс», ПП «Габарит-Груп», ПП «Ротонда-Торг» та ПП «Комманд» за період з 01.01.2009 року по 31.03.2012 року підтверджується первинними документами бухгалтерського і податкового обліку Приватного підприємства «Компанія «Сугрім». Фактичне виконання робіт (надання послуг) БВП «Строитель-Плюс», ПП «Габарит-Груп», ПП «Ротонда-Торг» та ПП «Комманд» за період з 01.01.2009 року по 31.03.2012 року підтверджується на суму 1 599 731,42 грн. (вартість без ПДВ - 1 333 109,50 грн., ПДВ - 266 621,92 грн.), в тому числі по контрагентах: ТОВ БВП «Строитель-Плюс» (код ЄДРПОУ-31263808) у розмірі 759 580,00 грн. (вартість без ПДВ - 632 983,33 грн., ПДВ - 126 596,67 грн.); ПП «Ротонда Торг» (код ЄДРПОУ - 36165656) у розмірі 313 771,80 грн. (вартість без ПДВ - 261 476,49 грн., ПДВ - 52 295,30 грн.); ПП «Габарит-груп» (код ЄДРПОУ - 35941644) у розмірі 83 694,00 грн. (вартість без ПДВ - 69 745,00 грн., ПДВ - 13949,00 грн.); ПП «Комманд» (код ЄДРПОУ - 37081766) у розмірі 442 685,62 грн. (вартість без ПДВ - 368,68 грн., ПДВ - 73 780,94 грн.). Документами бухгалтерського і податкового обліку Приватного підприємства «Компанія Сугрім» підтверджуються факти придбання, використання у сласній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), сплата вартості цих товарів (робіт, послуг) контрагентам, транспортування та зберігання таких товарів (т.с. 1 а.с. 137-180).

Суд погоджується з вищевказаним висновком № 292/12 судової економічної експертизи від 30.04.2013 року.

За таких умов, податкові повідомлення-рішення № 0001702302 та № 0001602302 від 17.10.2012 року, є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією в м. Євпаторії АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У судовому засіданні 03.06.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 07.06.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 0001702302 від 17.10.2012 року та № 0001602302 від 17.10.2012 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Компанія Сугрім» (ЄДРПОУ 34192908) витрати зі сплати судового збору у сумі 2 416,00 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.06.2013
Оприлюднено18.06.2013
Номер документу31832291
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12344/12/0170/14

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 15.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 03.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 01.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні