Постанова
від 05.06.2013 по справі 2270/8451/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/8451/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 червня 2013 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Лабань Г.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Чемеровецького підприємства теплових мереж про примусове виконання рішення № 170 від 25.05.2011 року та стягнення економічних санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Державна інспекція з контролю за цінами в Хмельницькій області 07.07.2011 року звернулась до суду з адміністративним позовом до Чемеровецького підприємства теплових мереж про примусове виконання рішення № 170 від 25.05.2011 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що проведеною перевіркою додержання державної дисципліни цін Чемеровецьким підприємством теплових мереж встановлено необгрунтоване одержання виручки в період з 07.12.2010 року по 24.12.2010 року внаслідок надання послуг теплопостачання населенню по завищених тарифах та в період з травня 2010 року по квітень 2011 року внаслідок безпідставно включення «Послуги про співпрацю» у витрати на послуги з виробництва теплової енергії. Тим самим було порушено вимоги ст.5 Закону України «про оподаткування прибутку підприємств», ст..20,31,32 ЗУ „Про житлово - комунальні послуги" від 24.06.2004 р.№1875- ІV., постанови КМУ "Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення постачання гарячої води". Загальна сума необґрунтовано отриманої виручки становить 119907,33 грн.

На підставі виявленого порушення Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області прийнято рішення від 25.05.2011 року за № 170 про застосування економічних санкцій-стягнення необґрунтовано отриманої виручки в сумі 119907,33 грн. та штрафу в сумі 293814,66 грн.

В добровільному порядку відповідач не сплатив штрафних санкцій, а тому позивач просить стягнути з відповідача заборгованість по економічних санкціях в сумі 119907,33 грн. та штрафу в сумі 293814,66 грн.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 20 липня 2011 року по справі було відкрито провадження та призначено судове засідання на 06.09.2011 року .

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2011 року за клопотанням сторін було зупинено провадження до набрання законної сили рішенням по справі №2270/7651/11 за позовом Чемеровецького підприємства теплових мереж до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області про скасування рішення №170 від 25.05.2011 року.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року провадження поновлено, замінено Державну інспекцію з контролю за цінами в Хмельницькій області на належного позивача - Міністерство економічного розвитку та торгівлі України та призначено судове засідання на 22.04.2013 року.

22.04.2013 року судове засідання по справі відкладено через неявку сторін та відкладено на 08.05.2013 року.

08.05.2013 року сторони в судове засідання повторно не з'явились, представник Міністерства економічного розвитку та торгівлі України надіслав на адресу суду клопотання про заміну належного позивача. Розгляд клопотання було відкладено на 20.05.2013 року.

Ухвалою ХОАС від 20 травня 2013 року Мінекономрозвитку було замінено на належного позивача - Державну інспекцію України з контролю за цінами. Розгляд справи призначено на 05.06.2013 року.

Від Державної інспекції України з контролю за цінами поступило клопотання про розгляд справи за відсутності представника за наявними у справі матеріалами.

Представник відповідача неодноразово на судові засідання не з"являвся, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду, про що свідчать поштові повідомлення про вручення.

Суд вважає можливим відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, оскільки явка сторін судом не визнавалась обов"язковою, справу розглянути у письмовому провадженні..

Дослідивши в сукупності докази по справі, суд вважає, що заявлений позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Чемеровецьке підприємство теплових мереж, як суб'єкт підприємницької діяльності зареєстроване та включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (код ЄДРПОУ 14177848).

Метою діяльності є виробництво теплової енергії та розподіл її серед замовників, розвиток і вдосконалення системи теплопостачання, в цілях якісного забезпечення тепловою енергією житлового фонду місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Хмельницькій області було проведено планову перевірку відповідача з питань додержання вимог постанови КМУ від 10.07.2006 року №955 "Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води" за період з 07.12.2010 року по 24.12.2010 року.

За результатами перевірки було складено Акт.

У висновку до акту зазначено, що перевіркою питань додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів Чемеровецьке ПТМ встановлено порушення вимог ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», ст..20,31,32 ЗУ „Про житлово - комунальні послуги" від 24.06.2004 р.№1875- ІV., постанови КМУ "Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення постачання гарячої води" та безпідставно включив «Послуги про співпрацю» у витрати на послуги з виробництва теплової енергії за період з травня 2010 року по квітень 2011 року, що призвело до отримання ним за вказаний період необґрунтованої виручки в загальному розмірі 119907,33 грн.

На підставі акту перевірки №370 від 18.05.2011 року прийняте Рішення № 170 від 25.05.2011 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у вигляді вилучення у дохід державного бюджету 119907,33 грн. і стягнення штрафу в сумі 293814, 66 грн., та Припис №1385 від 25.05.2011 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін, яким зобов'язав позивача усунути порушення державної дисципліни цін шляхом внесення вказаних сум на відповідні рахунки бюджету(з представленням платіжних документів).

Чемеровецьке підприємство теплових мереж звернулось з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №170 від 25.05.2011 року і припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін від 24.05.2011 року №1386.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.09.2011 року по справі №2270/7651/11 за позовом Чемеровецького підприємства теплових мереж до Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №170 від 25.05.2011 року і припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін від 24.05.2011 року №1386, позов задоволено частково. Рішення ДІКЦ в Хмельницькій області №170 від 25.05.2011 року в частині вилучення у Чемеровецького підприємства теплових мереж у - 88255,39 грн., в частині стягнення штрафу 230510,78 грн.- скасовано. Припис ДІКЦ в Хмельницькій області №1386 від 24.05 2011 року - скасовано.

Постанова набрала законної сили 18 грудня 2012 року.

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Судом встановлено, що рішення виконавчого комітету Чемеровецької селищної ради від 07.12.2010 року №2 «Про затвердження тарифів на послуги теплопостачання для І групи споживачів-населення селища Чемерівці» опубліковане у газеті "Нове життя" від 24.12.2010 року №103-104.

Відповідно до ч.5 ст.59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Згідно ч. 5 ст.32 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що у разі зміни вартості житлово-комунальних послуг виконавець/виробник не пізніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенням причин зміни вартості та наданням відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження відповідних органів.

Тобто відповідач, в порушення чинного законодавства почав застосовувати встановлені (затвердженні) рішенням виконавчого комітету Чемеровецької селищної ради тарифи з 07.12.2010 року, а не з 24.12.2010 року після їх оприлюднення.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позивачем правомірно встановлено порушення, яке полягає в отриманні відповідачем необгрунтовано отриманої виручки в результаті надання послуг з теплопостачання населенню по завищених тарифах за період з 07.12.2010 року по 24.12.2010 року в сумі 31651,94 грн. та штрафні санкції в сумі 63303,88 грн., а тому позовні вимоги підлягають частковому задоволенню на загальну суму 94955,82 грн. ( 31651,94 грн. + (31651,94 х 2= 63303,88грн.) = 63303,88грн.).

Керуючись ст.ст.158-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з Чемеровецького підприємства теплових мереж (місцезнаходження: Хмельницька область, смт. Чемерівці, вул.60-річчя Жовтня, 10а, код ЄДРПОУ 14177848) суму незаконно отриманої виручки в сумі 31651,94 грн. та штрафні санкції в розмірі 63303,88 грн., а всього 94955,82 грн. ( дев'яносто чотири тисячі дев"ятсот п"ятьдесят п"ять гривень 82 коп.) в дохід Державного бюджету України.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2013
Оприлюднено19.06.2013
Номер документу31877155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/8451/11

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 06.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Постанова від 05.06.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні