Постанова
від 27.06.2013 по справі 250/1967/13-а
ЯСИНУВАТСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №250/1967/13-а

Номер провадження2-а/250/79/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2013 року м. Ясинувата

Ясинуватський міськрайонний суд донецької області у складі:

головуючого - судді Бичкова П.Ю.,

при секретарі - Черевко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області про оскарження дій суб'єкті владних повноважень щодо виплати допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку,-

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідача та просить визнати неправомірними дії Управління праці то соціального захисту населення Ясинуватської міської ради донецької області щодо виплати допомоги по догляду за дитиною, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі меншому ніж прожитковий мінімум для дітей до шести років. Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області провести перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років з урахуванням проведених виплат та стягнути з державного бюджету України на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору у розмірі 34 грн.41 коп.

В обґрунтування свої позовних вимог позивачка вказала, вона є матір'ю ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1. На підставі заяви відповідачем було призначено виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Розмір виплати вищевказаної допомоги складає 130 гривень щомісячно.

З діями відповідача щодо виплати допомоги по догляду за дитиною у розмірі меншому ніж прожитковий мінімуму не погоджується.

В судове засідання позивач ОСОБА_1 не з'явилась, але надала заяву у якій позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила розглянути справу у її відсутність.

Представник відповідача надавши заперечення вказав, що позов не визнає, зазначив, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень. Вважає, що прийняте управлінням праці та соціального захисту населення рішення цілком відповідає діючому законодавству, тому не має підстав для перерахунку та виплати допомоги відповідачеві згідно його позовних вимог.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно свідоцтва про народження ОСОБА_1 є матір'ю ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.6).

Згідно з довідкою Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради ОСОБА_1 отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку: з грудня 2011р. - 54,52 грн., січень 2012 р. - 29,35 грн., лютий 2012 р. - 130,00 грн., березень 2012 року - 130,00 грн., квітень 2012 р. - 130,00 грн., травень 2012 р. - 130,00 грн., червень 2012 р. - 130,00 грн., липень 2012 р. - 130,00 грн., серпень 2012 р. - 130,00 грн., вересень 2012 р. - 130,00 грн., жовтень 2012 р. - 130,00 грн., листопад 2012 р. - 130,00 грн., грудень 2012 р. - 130,00 грн., січень 2013 р. - 130,00 грн., лютий 2013 р. - 130,00 грн., березень 2013 р. - 130,00 грн., квітень 2013 р. - 130,00 грн., травень 2013 р. - 130,00 грн.

Статтею 46 Конституції України громадянам гарантовано право на соціальний захист, що включає, зокрема право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності за рахунок страхових внесків громадян, підприємств установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних приватних заходів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

До 1 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28.12.2007 № 107-VІ «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» - правовідносини щодо виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку регулювалися Законом України від 21.11.1992 № 2811-ХІІ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", дія якого поширювалася на осіб, не застрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2001 р., який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб.

Розмір допомоги також визначався цими законами. Зокрема, статтею 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, а відповідно до статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Законами України Про державний бюджет України на 2012, 2013 рік не встановлювалось на 2012, 2013 рік іншого, ніж визначено законами України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» та Закону «Про державну допомогу сім'ям з дітьми розміру допомоги, а положення постанви КМУ № 1751 від 27.12.2007 року в тій частині, в якій воно суперечить названим законам, застосовуватися не можуть. »

Пунктами 23, 25 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» були внесені відповідні зміни до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням». Зокрема, змінами до статті 13 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» було виключено статті 40-44.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 (далі - рішення № 10-рп/2008) визнано неконституційними низку положень Закону № 107-VI, в тому числі й пункту 25 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» щодо виключення статей 40-44 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.

Таким чином, з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення № 10-рп/2008 відновили свою дію вищезазначені положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», а з 1 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми".

Проте, ст. 46 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» установлено, що у 2009 р. допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Аналогічним чином врегульовано спірні правовідносини у 2010 р. ст.45 Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік».

В зв'язку з тим, що у передбачений законом спосіб положення Законів України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» та «;Про Державний бюджет України на 2010 рік» не визнано неконституційними та не скасовано, у 2009-2010 р. допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначалась та виплачувалась у відповідності до п. 22 Постанови КМУ №1751 від 27.12.2001р. «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми».

Оскільки ані Законом України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», ані іншими Законами, не встановлювалось на 2011р. інший, ніж у Законах України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» розмір допомоги, а дії Законів про бюджет діяли, відповідно, лише у 2009 та 2010 роках, спірні правовідносини з 01.01.2011 р. регулюються Законами України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми"та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», а положення Постанови КМУ №1751 від 27.12.2001р. «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» в тій частині, в якій воно суперечить названим законам, застосовуватися не може. Отже, з 01.01.2011р. у відповідача виник обов'язок здійснювати виплату державної допомоги в розмірах, передбачених Законами України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Оскільки у справі, що розглядається, суд встановив, що спір виник щодо виплати допомоги з листопада 2012 року особі, яка не застрахована у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, то за таких обставин суд дійшов висновку, що на відносини щодо виплати допомоги такій особі у зазначеному періоді поширюються норми спеціального Закону (яким є Закон України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми"), відповідно до статті 15 якого допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Відповідно до ст. 94 КАС України, суд вважає за необхідне стячгнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору у розмірі 34 грн. 41 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 18, 71, 86, 88, 99, 100, 159-163 КАС України, 15 ЗУ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми",-

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області про оскарження дій суб'єкті владних повноважень щодо виплати допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку- задовольнити повністю.

Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради донецької області щодо виплати допомоги по догляду за дитиною, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі меншому ніж прожитковий мінімум для дітей до шести років.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради провести перерахунок допомоги по догляду за дитиною, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років х урахуванням проведених виплат.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору у розмірі 34,41 грн.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Ясинуватський міськрайонний суд донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів, з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набуває чинності після закінчення строку подання апеляційної скарги. Якщо апеляційна скарга не була подана протягом десяти днів, постанова суду набуває чинності після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набуває чинності після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: П. Ю. Бичков

СудЯсинуватський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.06.2013
Оприлюднено03.07.2013
Номер документу32151384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —250/1967/13-а

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 27.06.2013

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні