Ухвала
від 22.08.2013 по справі 250/1967/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Бичков П.Ю.

Суддя-доповідач - Казначеєв Е.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2013 року справа №250/1967/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Казначеєва Е.Г., суддів Васильєвої І.А., Яманко В.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області на постанову Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 р. у справі № 250/1967/13-а (головуючий І інстанції Бичков П.Ю.) за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області про оскарження дій суб'єкта владних повноважень щодо виплати допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку,-

ВСТАНОВИВ:

28 травня 2013 року ОСОБА_2 звернулась до Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області, в якому просила визнати неправомірними дії Управління праці то соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області щодо виплати допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 листопада 2012 року до досягнення трирічного віку у розмірі меншому ніж прожитковий мінімум для дітей до шести років, зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області провести перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років з урахуванням проведених виплат та стягнути з державного бюджету України на користь ОСОБА_2 суму сплаченого судового збору у розмірі 34 грн.41 коп.

Постановою Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 року позовні вимоги були задоволенні. Суд першої інстанції визнав неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області щодо виплати допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1,з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі меншому ніж прожитковий мінімум для дітей до шести років, зобов'язав Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради провести перерахунок допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років з урахуванням проведених виплат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою і просив апеляційний суд скасувати рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Як встановлено судом першої та апеляційної інстанції, згідно свідоцтва про народженя ОСОБА_2 є матір'ю ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.6).

Наказом Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області № 93-в від 15.12.2011 року секретарю судового засідання ОСОБА_2 надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років з 19.12.2011 року по ІНФОРМАЦІЯ_1.(а.с.17)

Позивачка з 19.12.2011 року перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Згідно з довідкою Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради ОСОБА_2 отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку: з грудня 2011р. - 54,52 грн., січень 2012 р. - 29,35 грн., лютий 2012 р. - 130,00 грн., березень 2012 року - 130,00 грн., квітень 2012 р. - 130,00 грн., травень 2012 р. - 130,00 грн., червень 2012 р. - 130,00 грн., липень 2012 р. - 130,00 грн., серпень 2012 р. - 130,00 грн., вересень 2012 р. - 130,00 грн., жовтень 2012 р. - 130,00 грн., листопад 2012 р. - 130,00 грн., грудень 2012 р. - 130,00 грн., січень 2013 р. - 130,00 грн., лютий 2013 р. - 130,00 грн., березень 2013 р. - 130,00 грн., квітень 2013 р. - 130,00 грн., травень 2013 р. - 130,00 грн.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» № 2811-ХІІ (далі - Закон № 2811-ХІІ), при народженні дитини, повинна виплачуватись допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму.

Також, колегія суддів зазначає, що до 1 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28 грудня 2007 № 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (далі - Закон № 107-VI) - правовідносини щодо виплати допомоги регулювалися Законом № 2811-ХІІ, дія якого поширювалася на осіб, не застрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III (далі - Закон № 2240-III), який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб.

Статтею 43 Закону № 2240-III було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Згідно пунктів 23, 25 розділу ІІ Закону № 107-VI були внесені відповідні зміни до Закону № 2811-ХІІ та Закону № 2240-III. Зокрема, змінами до статті 13 Закону № 2811-ХІІ його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону № 2240-III було виключено статті 40-44.

Рішенням від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 Конституційний Суд України визнав неконституційними низку положень Закону № 107-VI, в тому числі й пункт 25 розділу II Закону № 107-VI щодо виключення статей 40-44 Закону № 2240-III.

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону № 107-VI було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.

Тому, колегія судів вважає, що з часу проголошення вищевказаного рішення Конституційного суду від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008, відновили свою дію вищезазначені положення Закону № 2240-III, а з 1 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону № 2811-ХІІ.

Відповідно до ст.46 Закону України від 26 грудня 2008 № 835-VI "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та ст. 45 Закону України від 27 квітня 2010 року № 2154-VI "Про Державний бюджет України на 2010 рік" (далі - Закон № 2154-VI) у 2009, 2010 роках допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону № 2240-ІІІ призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 саме на виконання Закону № 2811-ХІІ (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 45 Закону № 2154-VI не приймався.

Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-III на виконання статті 45 Закону № 2154-VI Кабінетом Міністрів України не визначалися.

Законами України Про державний бюджет України на 2012, 2013 рік не встановлювалось на 2012, 2013 рік іншого, ніж визначено законами України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» та Закону «Про державну допомогу сім'ям з дітьми розміру допомоги.

Аналізуючи вищенаведене, колегія судів дійшла висновку, що на відносини щодо виплати допомоги за період з 27 листопада 2012 року ОСОБА_2, яка застрахована у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, поширюються норми спеціального Закону (яким є Закон № 2240-III), відповідно до статті 43 якого допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду України від 25 грудня 2012 року, яка є обов'язковою для суду відповідно до статті 244-2 КАС України.

Стосовно посилання апелянта в апеляційній скарзі на те, що виплати за Законом № 2240-III повинні здійснюватись Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а не відповідачем, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», роботу щодо призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми організовує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», покриття витрат на виплату державної допомоги сім'ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.

Згідно ст. 5 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).

Відповідно до п. 15 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1751, днем звернення за призначенням допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку вважається день прийняття органом праці та соціального захисту населення відповідної заяви з усіма необхідними документами.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що законодавством обов'язок щодо призначення і виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку покладено на органи соціального захисту населення, які здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, що спростовує посилання відповідача в апеляційній скарзі.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції були правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

З огляду на вищезазначене та керуючись ст.ст. 195, 197, п.1, ч.1 ст.198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області на постанову Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 р. у справі № 250/1967/13-а залишити без задоволення.

Постанову Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 р. у справі № 250/1967/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: Е.Г.Казначеєв

Судді: І.А.Васильєва

В.Г.Яманко

Окрема думка

судді Донецького апеляційного адміністративного суду Яманко В. Г.

щодо ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду

від 22 серпня 2013 року у справі № 250/1967/13-а

Донецький апеляційний адміністративний суд в ухвалі від 22 серпня 2013 року у справі № 250/1967/13-а, прийнятої за наслідками розгляду постанови Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 року за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради Донецької області про оскарження дій відповідача щодо виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, залишив без задоволення апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради та без змін постанову Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 року.

При прийнятті судового рішення суд апеляційної інстанції виходив з дослідження фактичних обставин справи, правової оцінки приписів Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року (далі - Закон № 2240), Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року № 2811-XII (далі - Закон № 2811), постанови Верховного Суду України від 25 грудня 2012 року та дійшов висновку про необхідність підтримання судового рішення першої інстанції про задоволення позову ОСОБА_2 з застосуванням у спірних правовідносинах приписів статті 43 Закону № 2240 в частині виплати позивачу допомоги по догляду за дитиною з 27 листопада 2012 року до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років з урахуванням проведених виплат.

Частиною 3 статті 25 КАС України передбачено, що суддя, не згідний із судовим рішенням за наслідками розгляду адміністративної справи, може письмово викласти свою окрему думку. Цей документ не оголошується в судовому засіданні, приєднується до справи і є відкритим для ознайомлення.

З огляду на не згоду з висновками викладеними в постанові Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 27 червня 2013 року та ухвалі Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 серпня 2013 року у справі № 250/1967/13-а зазначаю наступне.

Позивач - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, є матір'ю ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджено свідоцтвом про народження. Позивач перебуває на обліку в УПСЗН як отримувач допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - особа, яка застрахована в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з січня 2012 року по травень 2013 року по 130 грн. призначеної відповідно до статті 15 Закону № 2811 та Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751.

Закон № 2240, застосований у спірних правовідносинах, відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 року (далі - Закон № 107) внесено зміни до статті 1 Закону № 2240 та виключено пункти 3, 4 статті 34, статті 40-44 Закону № 2240. Ці положення Закону № 107 рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними). Тобто, з 22 травня 2008 року відновлена дія норм статті 1, пунктів 3, 4 статті 34, статей 40-44 Закону № 2240 в редакції, яка діяла до внесення змін Законом № 107-VI від 28 грудня 2007 року.

Стаття 9 Закону № 2240 визначає, що фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. За статтею 43 вказаного закону допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Статтею 56 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-V передбачено, що з 1 січня 2007 року допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону № 2811 та Закону № 2240 здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам. На виконання вказаної статті була прийнята Кабінетом Міністрів України постанова «Про питання виплати застрахованим особам допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку» від 16 січня 2007 року № 32, згідно з якою в 2007 році допомога при народженні дитини та допомога за дитиною по досягнення нею трирічного віку застрахованим особам за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з 1 січня - призначається органами праці та соціального захисту населення за місцем проживання застрахованих осіб.

Відповідно до наказу Міністерства праці та соціальної політики України «Про деякі питання виплати допомоги при народженні дитини та догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку застрахованим особам» від 29 січня 2007 року № 32 прийнятий порядок передачі документів (справ) від страхувальників та робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його відділень органам праці та соціального захисту населення для продовження виплат застрахованим особам допомоги при народженні та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Згідно наведеного порядку у 2007 році всі документи (справи) були передані органами Фонду до органів праці та соціального захисту населення.

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VІ, який набув чинності з 1 січня 2011 року, були внесені зміни до статті 21 Закону № 2240, згідно з якими з 2011 року Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснює фінансування страхувальників - роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам через районні, міжрайонні, міські виконавчі дирекції Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду. Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 26, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 р. за № 111/18849, затверджений Порядок фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, за яким до переліку видів матеріального забезпечення, які фінансуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за Законом № 2240 визначеному в пункті 1 вказаного Порядку, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку не відноситься.

Відповідно до статті 2 Закону № 2811 порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми за цим Законом встановлюється Кабінетом Міністрів України. Згідно статті 4 вказаного закону покриття витрат на виплату державної допомоги сім'ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.

Статтею 5 Закону № 2811 передбачено, що всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону № 2811 (в редакції Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107-VI) допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень. Ця норма діє з 1 січня 2008 року в наведеній редакції, на період 2011-2013 років не зупинялася, неконституційною не визнавалася.

Згідно з частиною 4 статті 1 Закону № 2811 порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На даний час є діючим та таким, що не визнаний неконституційним Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 (далі - Порядок № 1751), підпунктом 3 пункту 1 якого визначено, що цей Порядок визначає умови призначення і виплати таких видів державної допомоги сім'ям з дітьми, передбачених Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", як, зокрема, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Згідно з пунктом 22 Порядку № 1751 та відповідно до статті 15 Закону № 2811 допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 р. - 50 відсотками, з 1 січня 2009 р. - 75 відсотками, з 1 січня 2010 р. - 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 гривень.

Також, слід зазначити, що відповідно з правовою позицією Конституційного Суду України, викладеною у Рішенні від 3 жовтня 1997 року № 4-зп у справі про набуття чинності Конституцією України, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не визначено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше (абзац п'ятий пункту 3 мотивувальної частини вказаного Рішення)

Стаття 43 Закону № 2240 в наступній редакції «Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом» введена в дію з 1 січня 2002 року згідно із Законом України від 11 січня 2001 року № 2213-III, дію вказаної статті було зупинено на 2006 рік згідно із Законом України від 20 грудня 2005 р. № 3235-IV, на 2007 рік - згідно із Законом України від 19 грудня 2006 р. № 489-V. Зупинення дії статті 43 на 2007 рік, передбачене пунктом 7 статті 71 Закону України від 19 грудня 2006 р. № 489-V, визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 р. № 6-рп/2007. В наступному статтю 43 було виключено згідно із Законом України від 28 грудня 2007 р. № 107-VI, проте зміни, внесені підпунктом 12 пункту 25 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. N 107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 р. № 10-рп/2008. Правлінням Фонду на виконання статті 43 Закону № 2240 розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку не приймався.

За частиною 2 статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Статтею 69 Закону України «Про Конституційний Суд України» № 422/96-ВР від 16 жовтня 1996 року передбачено, що рішення і висновки Конституційного Суду України рівною мірою є обов'язковими до виконання.

Тобто, приведена редакція статті 43 Закону № 2240 введена в дію з 1 січня 2002 року.

Частина 1 статті 15 Закону № 2811 в редакції «Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень» діє з 1 січня 2008 року відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 р. № 107-VI.

Таким чином, чинна редакція частини 1 статті 15 Закону № 2811 прийнята пізніше ніж була введена в дію застосована судом першої інстанції редакція статті 43 Закону № 2240, тому застосуванню підлягає з двох однопредметних законів регулюючих розмір допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку приписи саме Закону № 2811. Крім того, УПСЗН не є органом, який здійснює виплати допомоги по догляду за дитиною застрахованим особам з коштів Фонду, а призначає та виплачує кошти виключно з Державного бюджету України, тому покладення на УПСЗН обов'язків щодо здійснення виплат допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірах встановлених статтею 43 Закону № 2240 призведе до перевищення обсягів бюджетних асигнувань, передбачених діючими законами про державний бюджет для виплат допомоги вказаного виду органами управління та соціального захисту.

Суддя Донецького апеляційного адміністративного суду В.Г.Яманко

22 серпня 2013 року

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2013
Оприлюднено27.08.2013
Номер документу33117934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —250/1967/13-а

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 27.06.2013

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні