ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18.02.2009
р.
№ 10/484
Окружний адміністративний суд
міста Києва у складі головуючого судді Ковзеля П.О. при секретарі судового
засідання Павелків С.Р., розглянувши адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у
Дарницькому районі міста Києва
до
ОСОБА_1
про
стягнення заборгованості 592,58
грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з
позовною заявою, в якій просить стягнути з відповідача податкову заборгованість
в сумі 592,58 грн.
В судовому засіданні представник
позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач заперечення на позов не
надав, в судове засідання не з'явився, явку своїх представників в судове
засідання не забезпечив, хоча про час та
місце розгляду справи був повідомлений належним чином. У зв'язку з нез'явленням
відповідача чи його представників та ненаданням витребуваних доказів розгляд
справи відкладався, ухвала про призначення розгляду справи та повістки
направлялися відповідачу за наявною у матеріалах справи адресою.
Відповідно до ст. 128 КАС України
справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України в судовому засіданні 18.02.2009 проголошено вступну та резолютивну
частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на
23.02.2009, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної
частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС
України.
Розглянувши подані позивачем
документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і
повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно
оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по
суті, суд встановив наступне.
ОСОБА_1. зареєстрована як суб'єкт
підприємницької діяльності - фізична особа Дарницькою районною у м. Києві
державною адміністрацією (свідоцтво НОМЕР_1 від 03.05.2001), знаходиться на
податковому обліку в Державній податковій інспекції у Дарницькому районі м.
Києва.
01.01.2006 відповідачу видано
свідоцтво про сплату єдиного податку серії Г НОМЕР_2
Відповідно до облікової картки
платника податків позивача, обліковується заборгованість з єдиного податку у
розмірі 592,58 грн.
Позивачем було надіслано на адресу
відповідача першу податкову вимогу НОМЕР_3 від 19.05.2006, яка відповідно до
копії поштового повідомлення про вручення була отримана відповідачем
29.05.2006, а також другу податкову вимогуНОМЕР_4від 29.06.2006, яка відповідно
до копії поштового повідомлення про вручення була отримана відповідачем
10.07.2006.
Доказів оскарження в апеляційному
чи судовому порядку зазначених податкових вимог суду не надано.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону
України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими фондами” податкове
зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або
державних цільових фондів відповідну суму коштів у
порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами
України.
Спрощена система оподаткування,
обліку та звітності, запроваджена Указом Президента України “Про спрощену
систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” (в
редакції Указу від 28.06.1999 № 746/99), передбачає особливий порядок
оподаткування суб'єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку.
Крім того єдиний податок не включено до переліку видів податків і зборів
(обов'язкових платежів), що справляються на території України, передбачених
Законом України “Про систему оподаткування” від 25.06.1999 № 1251-ХІІ. Таким
чином, терміни подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб'єктом малого підприємництва
встановлені саме вищевказаним Указом.
Відповідно до п. 1 Указу Президента
України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів
малого підприємництва” спрощена система оподаткування, обліку та звітності
запроваджується фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без
створення юридичної особи
і у трудових відносинах з
якими, включаючи членів їх сімей,
протягом року перебуває
не більше 10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції.
Пунктом 2 Указу Президента України
“Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого
підприємництва” передбачено, що ставка єдиного
податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб
встановлюється місцевими радами
за місцем їх державної реєстрації
залежно від виду
діяльності і не
може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. Суб'єкт
підприємницької діяльності - фізична особа
сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного
місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Рішенням РДА у Дарницькому районі
м. Києва встановлено, що ставкою єдиного податку в Дарницькому районі м. Києва
в сфері торгівельної діяльності є фіксована сума 200 грн.
Як вбачається з наведених норм,
обов'язок зі сплати єдиного податку суб'єктом підприємницької діяльності
-фізичною особою ставиться в залежність лише від належної реєстрації такої
особи як суб'єкта підприємницької діяльності та застосування ним спрощеної
системи оподаткування у відповідності з вимогами законодавства.
Як зазначалось вище, відповідач
зареєстрований як платник податків та застосовує спрощену систему
оподаткування, що покладає на нього обов'язок сплачувати єдиний податок
щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок
відділень Державного казначейства України.
Відтак, відповідно до п. 1.2 ст. 1
Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов'язання відповідача
зі сплати єдиного податку є зобов'язанням платника податків сплатити до бюджету
відповідну суму коштів у порядку
та у строки, визначені Указом
Президента України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності
суб'єктів малого підприємництва”.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України
“Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами” податковий борг (недоїмка) визначається як
податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності),
самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи
судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також
пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5
Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена сума податкового
зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5
вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Оскільки податкове зобов'язання
відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається
судом податковим боргом.
Відповідно до підпункту “а” пп.
6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” перша податкова
вимога надсилається не раніше
першого робочого дня після
закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового
зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження
податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника
податків, обов'язок погасити суму
податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до підпункту “б” пп.
6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” друга податкова
вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від
дня направлення (вручення) першої
податкової вимоги, у разі непогашення
платником податків суми
податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога
додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може
містити повідомлення про дату
та час проведення опису активів
платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час
проведення публічних торгів з їх продажу.
Як видно з матеріалів справи,
податкові вимоги направлені відповідачу відповідно до наведених положень
законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС
України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її
вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи
позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов
висновку, що позовні вимоги ДПІ у Дарницькому районі м. Києва підлягають
задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь
суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за
відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із
залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий
збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97,
158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податкової інспекції
у Дарницькому районі м. Києва задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (НОМЕР_5,
АДРЕСА_1) податкову заборгованість з єдиного податку в сумі 592,58 грн. (п'ятсот
дев'яносто дві гривні) на розрахунковий рахунок НОМЕР_6 до УДК у Дарницькому
районі м. Києва, кодНОМЕР_7 у банку ГУДКУ у м. Києві, МФО НОМЕР_8, кодова
строка НОМЕР_9.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному
обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання
через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням
протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
П.О. Ковзель
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2009 |
Оприлюднено | 27.03.2009 |
Номер документу | 3215206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Ковзель П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні