cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01.07.2013 Справа № 901/1420/13
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект», м. Севастополь,
до відповідачів: 1) Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради, смт Сімеїз, м. Ялта,
2) Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» в особі Ялтинської філії Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект», м. Ялта
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) Сімеїзської селищної ради, смт Сімеїз, м. Ялта,
2) Державного підприємства «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування», м.Київ,
3) Товариства з обмеженою відповідальністю «Бюро генерального планування», м. Київ
про визнання протиправним і скасування рішення, визнання недійсними результатів конкурсних торгів та спонукання до виконання певних дій.
Суддя Лагутіна Н.М.
Представники:
від позивача - Дюкар Є.С., довіреність від 13.05.2013, представник,
від відповідача 1 - Рошинський М.С., довіреність №02-14/98 від 17.01.2013, представник,
від відповідача 2 - не з'явився,
від третіх осіб - не з'явились.
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект» звернулось до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою до відповідачів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради та Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» в особі Ялтинської філії Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» про визнання протиправним і скасування рішення комітету з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради про акцепт пропозицій конкурсних торгів від 09.04.2013, оформленого протоколом комітету з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради від 09.04.2013; визнання недійсними результатів конкурсних торгів « 71.11.3 - послуг з планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе)», проведених комітетом з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради та зобов'язання виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради повторно призначити та провести конкурсні торги « 71.11.3 - послуг з планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе)», а також про стягнення судових витрат.
Позовні вимоги мотивовані порушенням Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради при проведенні конкурсних торгів з державної закупівлі вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель», а саме: допущення до участі у конкурсних торгах філії підприємства, яка не є ані юридичною, ані фізичною особою, не опублікування на офіційному веб-сайті відомостей про внесення змін до документації конкурсних торгів, ненадання позивачу рішення комітету з конкурсних торгів, у зв'язку з чим рішення комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради про акцепт пропозицій конкурсних торгів від 09.04.2013 має бути визнано протиправним і скасовано, а результати конкурсних торгів - визнані недійсними.
Відповідачами позовні вимоги не визнавались у повному обсязі з підстав, викладених у відзивах на позовні вимоги, ними стверджується, що конкурсні торги були проведені з дотриманням вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» та спростовують доводи позивача нормами законодавства.
Треті особи явку представників у жодне судове засідання не забезпечили, будь-яких заяв або пояснень відносно своєї правової позиції щодо позовних вимог у матеріали справи суду не надали.
Ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 03.06.2013 продовжено строк розгляду спору на 15 днів.
Розгляд справи відкладався відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого ст. 69 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Господарського процесуального кодексу України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Так, характер позову, обґрунтування вимог та заперечень сторін спору щодо захисту своїх прав та інтересів у судовому процесі, дає суду підстави визначити спір між Товариством з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект» та Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради і Державним підприємством «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» в особі Ялтинської філії Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект», як спір який заснований на економічних засадах здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, правовідносини якого регулюються Законом України «Про здійснення державних закупівель».
Відповідно до положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» Замовником - Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради - 06.02.2013 було здійснено оголошення про проведення процедури закупівлі та на офіціальному загальнодержавному веб-порталі «Державні закупівлі» опубліковано інформацію про закупівлю та документацію конкурсних торгів.
Пунктами 1.3, 1.4 документації конкурсних торгів визначено, зокрема, наступне: предмет закупівлі - послуги щодо планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе), код згідно з ДК 016:2010 - 71.11.3; вид предмету закупівлі - послуга, місце надання послуг - смт Сімеїз, строк надання послуг - протягом 2013 року, процедура закупівлі - відкриті торги.
Пропозиція конкурсних торгів подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатаному конверті (п. 3.1 документації конкурсних торгів).
У п. 4.1 документації конкурсних торгів визначено кінцевий строк подання пропозицій конкурсних торгів - 22.03.2013 до 09 год. 00 хв.
Пунктом 4.2 документації конкурсних торгів визначено, що розкриття пропозицій торгів відбудеться 22.03.2013 об 11 год. 00 хв.
Згідно наявного у матеріалах справи протоколу від 11.03.2013 (а. с. 164) засіданням комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради вирішено внести відповідні зміни до конкурсної документації та розмістити на порталі державних закупівель, а також надіслати зміни до тих учасників, що отримали документацію особисто.
Зазначеними змінами (а. с. 149) було викладено п. 3.7 документації з конкурсних торгів у наступній редакції: « 3.7. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: якість послуг повинна відповідати нормам ДБН Д.1.1.7-2000 та іншим нормам у сфері розробки містобудування у межах технічного завдання. Детальніше у Технічному завданні (Додаток 2)», а також внесено певні зміни до технічного завдання. Крім того згідно ст. 23 Закону України «Про здійснення державних закупівель» строк подання пропозицій продовжено і датою кінцевого строку подання пропозицій та датою розкриття пропозицій визначено 29.03.2013. У п. 3.1, 4.1, 4.2 документації дату змінено на 29.03.2013.
Вказані зміни було опубліковано на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Державні закупівлі» 12.03.2013 о 10 год. 32 хв.
За результатами процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів, про що складено відповідний протокол (а. с. 51), до аналізу пропозицій було допущено трьох учасників з чотирьох - Товариство з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект», Державне підприємство «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» та Ялтинська філію Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект». Товариство з обмеженою відповідальністю «Бюро генерального планування» до аналізу пропозицій допущено не було у зв'язку з відсутністю довідки про наявність працівників та довідки про досвід роботи.
По результатам розгляду пропозицій конкурсних торгів учасником-переможцем визначено Ялтинську філію Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект». Дата прийняття рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції за результатами застосування закупівлі в одного учасника) - 09.04.2013.
Повідомлення про результати розгляду пропозицій конкурсних торгів було направлено позивачу 09.04.2013 листом за вих. №02-14/615 (а. с. 52).
Звернувшись до Господарського суду Автономної Республіки Крим з даним позовом позивач посилається на чисельні порушення Закону України «Про здійснення державних закупівель», які допущені Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради при проведенні конкурсних торгів з державної закупівлі. Не погоджуючись з результатами проведення конкурсних торгів позивач просить суд визнати їх недійсними.
Оцінивши подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивач в обґрунтування своїх вимог посилається на ч. 1 ст. 3 Цивільного кодексу України, згідно якої учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи та ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель», у п. 33 якої визначено, що учасник процедури закупівлі - це будь-яка фізична або юридична особа, яка підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі шляхом подачі пропозиції конкурсних торгів або заявки на участь в електронному реверсивному аукціоні, або цінової пропозиції, або пропозиції на переговорах у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника.
Позивач стверджує, що Ялтинська філія Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» не мала права на участь у процедурі закупівлі, оскільки не є ані фізичною, ані юридичною особою, а допущення її Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради до участі є грубим порушенням.
Вказане твердження позивача є безпідставним та не приймається судом до уваги у зв'язку з наступним.
Відповідно до чинного законодавства юридичні особи для здійснення своїх функцій мають право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами. Коло повноважень відокремленого підрозділу юридичної особи визначається установчими документами останньої, положенням про відособлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, або довіреністю, виданою нею ж у встановленому порядку керівникові цього підрозділу.
Відповідно до ст. 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.
Державне підприємство «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» є юридичною особою та діє на підставі статуту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №154 від 10.04.2012 та зареєстрованого 29.05.2012.
Ялтинська філія Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» діє на підставі положення, затвердженого наказом Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» №36 від 12.06.2009 та погодженого з Міністерством регіонального розвитку та будівництва України 12.06.2009.
З наявної у матеріалах справи довідки Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим серії АА №527768 від 11.06.2012 (а. с. 79) вбачається, що Ялтинську філію Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з правовим статусом - без права юридичної особи за ідентифікаційним кодом 02497855.
Згідно п. 1.7 положення філія здійснює свою діяльність від імені підприємства і в межах повноважень, встановлених цим положенням. Діяльність філії спрямовується та координується підприємством.
Пунктом 3.1 положення встановлені права філії, зокрема, представляти інтереси підприємства у взаємовідносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами, за погодженням з підприємством.
Довіреністю від 03.01.2013 Державне підприємство «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» в особі директора Золотарьова І.Г. уповноважило директора Ялтинської філії Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» Попова Б.В. на укладання та підписання договорів.
Державне підприємство «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» листом від 25.02.2013 за вих. №70/1 (а. с. 121) звернулось до директора Ялтинської філії з проханням подати пропозицію щодо участі у конкурсних торгах, оголошених Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради, від імені Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» в особі Ялтинської філії. Також вказаним листом директора філії уповноважено на підготовку і належне подання необхідної документації на конкурсні торги у відповідності до діючого законодавства України та у випадку акцепту поданої конкурсної пропозиції доручено укласти договір на виконання робіт та виконання їх силами Ялтинської філії.
Таким чином матеріалами справи підтверджується, що Ялтинська філія була уповноважена Державним підприємством «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект» на представництво інтересів головного підприємства шляхом подання пропозиції щодо участі у конкурсних торгах, а отже діяла саме від імені Державного підприємства «Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут «КримНДІпроект».
Іншою підставою визнання протиправним і скасування рішення комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради позивач вважає порушення Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради норми ч. 1 ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» в частині оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про внесення змін до документації конкурсних торгів.
Вказане твердження не приймається судом до уваги, оскільки спростовується матеріалами справи.
Як вже зазначалось, протоколом від 11.03.2013 (а. с. 164) засіданням комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради вирішено внести відповідні зміни до конкурсної документації та розмістити на порталі державних закупівель. У вказаному протоколі також зазначено, що у зв'язку з тим, що такі зміни є суттєвими, строк подання конкурсних пропозицій згідно ст. 23 Закону України «Про здійснення державних закупівель» продовжується на сім днів і становить 29.03.2013.
Так, згідно ч. 1 ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель», замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) у порядку, встановленому цим Законом, надає таку інформацію про закупівлю, зокрема: зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій.
Відповідно до ч. 2 ст. 23 вказаного Закону замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів внести зміни до документації конкурсних торгів, продовживши строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менше ніж на сім днів, та повідомити письмово протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про внесення зазначених змін усіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Позивач не представив суду жодного доказу того, що відповідачем було оприлюднено, як цього вимагає вказані положення Закону України «Про здійснення державних закупівель», оголошення відносно внесення змін до документації конкурсних торгів в порушення встановлених строків.
Натомість, з наявної у матеріалах справи роздруківки з офіційного загальнодержавного веб-порталу «Державні закупівлі» (а. с. 109) вбачається, що рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів було прийнято комітетом конкурсних торгів та вчасно оприлюднено на вказаному веб-порталі 12.03.2013 о 10 год. 32 хв.
Крім того з матеріалів справи вбачається, що конкурсна пропозиція позивача враховує внесені до документації конкурсних торгів зміни та відповідає їм, пропозицію позивача з урахуванням змін до конкурсної документації було допущено до оцінки пропозицій конкурсних торгів.
З наведеного виходить, що позивач був належним чином повідомлений та знав про внесені зміни до документації конкурсних торгів. Самим позивачем у позові зазначено, що головою конкурсного комітету його було повідомлено про перенесення строку подання пропозицій конкурсних торгів з 22.03.2013 на 29.03.2013.
Також позивач стверджує, що ним не було отримано рішення від 09.04.2013 про акцепт пропозиції конкурсних торгів, що також є порушенням.
Дану підставу суд також вважає безпідставною та не бере до уваги у звязку з наступним.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник зобов'язаний протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця надіслати переможцю торгів повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, а всім учасникам - письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника - переможця, пропозицію конкурсних торгів якого визнано найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.
Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції обов'язково безоплатно публікується у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.
З матеріалів справи вбачається, що повідомлення про результати розгляду пропозицій конкурсних торгів у день прийняття рішення виконкомом було направлено Товариству з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект» листом за вих. №02-14/615 від 09.04.2013 та отримано ним 18.04.2013. Даний факт наводиться позивачем у позовній заяві та не заперечується ним.
Вимога про публікацію повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів також дотримана відповідачем, що підтверджується роздруківкою з офіціального загальнодержавного веб-порталу «Державні закупівлі» (а. с. 107-108), а отже відповідачем не порушено приписів Закону.
Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «КримНДОпроект».
Вступна і резолютивна частини рішення оголошені у судовому засіданні 01.07.2013.
Повне рішення складено 05.07.2013.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 33, 43, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Суддя Н.М. Лагутіна
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2013 |
Оприлюднено | 08.07.2013 |
Номер документу | 32220129 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Воронцова Наталія Владиславівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Воронцова Наталія Владиславівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Воронцова Наталія Владиславівна
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Н.М. Лагутіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні