Постанова
від 26.09.2013 по справі 901/1420/13
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2013 року Справа № 901/1420/13

Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Воронцової Н.В.,

суддів Фенько Т.П.,

Проценко О.І.,

за участю представників сторін:

представник позивача: не з'явився - ТОВ "КримНДОпроект";

представник відповідача: Рошинський Максим Станіславович, довіреність №02-14/98 від 17.01.13р. - Виконавчий комітет Сімеїзської селищної ради;

представник відповідача: Надьярова Світлана Валеріївна, довіреність №358 від 25.09.13р. - ДП "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі Ялтинської філії ДП "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект";

представник відповідача: Лебедєва Нінель Арсенівна, довіреність б/н від 07.05.13р. -ДП "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі Ялтинської філії ДП "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" ;

представники третіх осіб: не з'явилися;

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" на рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Лагутіна Н.М.) від 01.07.2013р. у справі № 901/1420-13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект"

до відповідачів Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі Ялтинської філії Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект"

Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради

треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Бюро генерального планування"

Державне підприємство "Науково-дослідний і проектний інститут містобудування" Сімеїзська селищна рада

про визнання протиправним і скасування рішення, визнання недійсними результатів конкурсних торгів та спонукання до виконання певних дій

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" звернулось до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою до відповідачів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради та Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі Ялтинської філії Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" про визнання протиправним і скасування рішення комітету з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради про акцепт пропозицій конкурсних торгів від 09.04.2013, оформленого протоколом комітету з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради від 09.04.2013; визнання недійсними результатів конкурсних торгів " 71.11.3 - послуг з планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе)", проведених комітетом з конкурсних торгів виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради та зобов'язання виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради повторно призначити та провести конкурсні торги " 71.11.3 - послуг з планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе)"

Рішенням господарського суду АР Крим від 01 липня 2013 року у справі №901/1420/13 (суддя Лагутіна Н. М.) в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, місцевий господарський суд виходив із того, що Ялтинська філія була уповноважена Державним підприємством "Головний територіальний науково - дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" на представництво інтересів головного підприємства шляхом подання пропозиції щодо участі у конкурсних торгах. Також, суд зазначив, що позивач не довів оприлюднення відповідачем в порядку визначеному ЗУ "Про здійснення державних закупівель" оголошення відносно внесення змін до документації конкурсних торгів в порушення встановлених строків, а навпаки матеріали справи містять докази про своєчасність оприлюднення рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів на відповідному веб-порталі 12.03.2013р. о 10 год. 32 хв.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" звернулося до Севастопольського апеляційного господарського суду із апеляційної скаргою, в якій просить скасувати оспорюване рішення та прийняте нове, яким позов задовольнити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що при проведені конкурсних торгів з державної закупівлі допущено ряд грубих порушень Закону України "Про здійснення державних закупівель", а саме переможцем процедури закупівля стала Ялтинська Філя ДП "Головний територіальний науково - дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект", яка не має статусу юридичної особи та зміни, які були внесенні до конкурсної документації, не були затверджені рішенням конкурсного комітету і не направлялися на адресу позивача.

Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19 липня 2013 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" прийнято до провадження та призначено до розгляду колегією суддів у складі: головуючого судді Воронцової Н. В., суддів Антонової І. В., Євдокімова І. В.

Розпорядженням В. о. секретаря судової палати Севастопольського апеляційного господарського суду від 19 вересня 2013 року, в зв'язку з відпусткою судді Антонової І. В. та Євдокімова І. В.

З огляду на зміну складу колегії суддів, двохмісячний строк розгляду апеляційної скарги у справі №901/1420/13 почався заново, а саме з 19 вересня 2013 року (п. 3.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції").

Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19.09.2013р., розгляд справи було відкладено на 26.09.2013р. о 09 год. 40 хв.

У судовому засіданні, яке відбулося 26 вересня 2013 року, представники відповідача - ДП "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" проти задоволення апеляційної скарги заперечували, посилаючись на законність оспорюваного рішення, за мотивами викладеними у відзиві на скаргу.

Інший відповідач - Виконавчий комітет Сімеїзської селищної ради також заперечував проти задоволення апеляційної скарги.

Представники позивача і третіх осіб в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, ухвалою суду від 19.09.2013р.

Слід зазначити, що через канцелярію суду від позивача надійшли додаткові пояснення по справі від 25.09.2013р. за вих. №393/13.

Судова колегія, беручи до уваги те, що відповідно до частини 2 статті 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі, судова колегія визнала можливим розглянути справу за відсутності нез'явившихся учасників судового процесу, які були повідомлені про час та місце розгляду справи.

Повторно розглянувши матеріали справи в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія встановила наступне.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено місцевим господарським судом, відповідно до положень Закону України "Про здійснення державних закупівель" Замовником - Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради - 06.02.2013р. було здійснено оголошення про проведення процедури закупівлі та на офіціальному загальнодержавному веб-порталі "Державні закупівлі" опубліковано інформацію про закупівлю та документацію конкурсних торгів.

Пунктами 1.3, 1.4 документації конкурсних торгів визначено, зокрема, наступне: предмет закупівлі - послуги щодо планування міських і сільських поселень (розробка генеральних планів населених пунктів Сімеїзської селищної ради (смт. Сімеїз, Понизівка, Кацівелі, Паркове, Голуба затока, Берегове та село Оползневе), код згідно з ДК 016:2010 - 71.11.3; вид предмету закупівлі - послуга, місце надання послуг - смт Сімеїз, строк надання послуг - протягом 2013 року, процедура закупівлі - відкриті торги.

Пропозиція конкурсних торгів подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатаному конверті (п. 3.1 документації конкурсних торгів).

У п. 4.1 документації конкурсних торгів визначено кінцевий строк подання пропозицій конкурсних торгів - 22.03.2013р. до 09 год. 00 хв.

Пунктом 4.2 документації конкурсних торгів визначено, що розкриття пропозицій торгів відбудеться 22.03.2013р. об 11 год. 00 хв.

Згідно наявного у матеріалах справи протоколу від 11.03.2013р. (а. с. 164) засіданням комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради вирішено внести відповідні зміни до конкурсної документації та розмістити на порталі державних закупівель, а також надіслати зміни до тих учасників, що отримали документацію особисто.

Зазначеними змінами (а. с. 149) було викладено п. 3.7 документації з конкурсних торгів у наступній редакції: " 3.7. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: якість послуг повинна відповідати нормам ДБН Д.1.1.7-2000 та іншим нормам у сфері розробки містобудування у межах технічного завдання. Детальніше у Технічному завданні (Додаток 2)", а також внесено певні зміни до технічного завдання. Крім того згідно ст. 23 Закону України "Про здійснення державних закупівель" строк подання пропозицій продовжено і датою кінцевого строку подання пропозицій та датою розкриття пропозицій визначено 29.03.2013р. У п. 3.1, 4.1, 4.2 документації дату змінено на 29.03.2013р.

Вказані зміни було опубліковано на офіційному загальнодержавному веб-порталі "Державні закупівлі" 12.03.2013р. о 10 год. 32 хв.

За результатами процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів, про що складено відповідний протокол (а. с. 51), до аналізу пропозицій було допущено трьох учасників з чотирьох - Товариство з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект", Державне підприємство "Науково-дослідний і проектний інститут містобудування" та Ялтинська філію Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект". Товариство з обмеженою відповідальністю "Бюро генерального планування" до аналізу пропозицій допущено не було у зв'язку з відсутністю довідки про наявність працівників та довідки про досвід роботи.

По результатам розгляду пропозицій конкурсних торгів учасником-переможцем визначено Ялтинську філію Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект". Дата прийняття рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції за результатами застосування закупівлі в одного учасника) - 09.04.2013р.

Повідомлення про результати розгляду пропозицій конкурсних торгів було направлено позивачу 09.04.2013р. листом за вих. №02-14/615 (а. с. 52).

Позов мотивований тим, що при проведенні конкурсних торгів з державної закупівлі Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради були допущені порушення Закону України "Про здійснення державних закупівель", а тому позивач просить суд визнати їх недійсними.

Проаналізувавши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, вислухавши присутніх в судовому засіданні представників сторін, колегія суддів Севастопольського апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, позивач стверджує, що Ялтинська філія Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" не мала права на участь у процедурі закупівлі, оскільки не є ані фізичною, ані юридичною особою, а допущення її Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради до участі є грубим порушенням.

Проте, таке твердження позивача є помилковим та підставно не прийнято місцевим господарським судом під час розгляду справи, у зв'язку з наступним.

Відповідно до чинного законодавства юридичні особи для здійснення своїх функцій мають право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами. Коло повноважень відокремленого підрозділу юридичної особи визначається установчими документами останньої, положенням про відособлений підрозділ, яке затверджено юридичною особою, або довіреністю, виданою нею ж у встановленому порядку керівникові цього підрозділу.

Відповідно до ст. 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Як вбачається з матеріалів справи, Державне підприємство "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" є юридичною особою та діє на підставі статуту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №154 від 10.04.2012р. та зареєстрованого 29.05.2012р.

В свою чергу, Ялтинська філія Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" діє на підставі положення, затвердженого наказом Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" №36 від 12.06.2009р. та погодженого з Міністерством регіонального розвитку та будівництва України 12.06.2009р.

З наявної у матеріалах справи довідки Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим серії АА №527768 від 11.06.2012р. (а. с. 79) вбачається, що Ялтинську філію Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з правовим статусом - без права юридичної особи за ідентифікаційним кодом 02497855.

Згідно п. 1.7 положення філія здійснює свою діяльність від імені підприємства і в межах повноважень, встановлених цим положенням. Діяльність філії спрямовується та координується підприємством.

Пунктом 3.1 положення встановлені права філії, зокрема, представляти інтереси підприємства у взаємовідносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами, за погодженням з підприємством.

Довіреністю від 03.01.2013р. Державне підприємство "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі директора Золотарьова І.Г. уповноважило директора Ялтинської філії Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" Попова Б.В. на укладання та підписання договорів.

Державне підприємство "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" листом від 25.02.2013р. за вих. №70/1 (а. с. 121) звернулось до директора Ялтинської філії з проханням подати пропозицію щодо участі у конкурсних торгах, оголошених Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради, від імені Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" в особі Ялтинської філії. Також, вказаним листом директора філії уповноважено на підготовку і належне подання необхідної документації на конкурсні торги у відповідності до діючого законодавства України та у випадку акцепту поданої конкурсної пропозиції доручено укласти договір на виконання робіт та виконання їх силами Ялтинської філії.

З огляду на вище встановлене, колегія суддів погоджується із висновком місцевого господарського суду, що Ялтинська філія була уповноважена Державним підприємством "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект" на представництво інтересів головного підприємства шляхом подання пропозиції щодо участі у конкурсних торгах, а отже діяла саме від імені Державного підприємства "Головний територіальний науково-дослідний і проектний інститут "КримНДІпроект".

Відносно посилання позивача на порушення Виконавчим комітетом Сімеїзської селищної ради норми ч. 1 ст. 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель" в частині оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про внесення змін до документації конкурсних торгів, колегія суддів зазначає наступне.

Як вже вказувалося вище, протоколом від 11.03.2013р. (а. с. 164) засіданням комітету з конкурсних торгів Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради вирішено внести відповідні зміни до конкурсної документації та розмістити на порталі державних закупівель. У вказаному протоколі також зазначено, що у зв'язку з тим, що такі зміни є суттєвими, строк подання конкурсних пропозицій згідно ст. 23 Закону України "Про здійснення державних закупівель" продовжується на сім днів і становить 29.03.2013.

Частина 1 ст. 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель", передбачає, що замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) у порядку, встановленому цим Законом, надає таку інформацію про закупівлю, зокрема: зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій.

Відповідно до ч. 2 ст. 23 вказаного Закону замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів внести зміни до документації конкурсних торгів, продовживши строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менше ніж на сім днів, та повідомити письмово протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про внесення зазначених змін усіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.

Однак, позивач не представив суду жодного доказу того, що відповідачем було оприлюднено, як цього вимагає вказані положення Закону України "Про здійснення державних закупівель", оголошення відносно внесення змін до документації конкурсних торгів в порушення встановлених строків.

Натомість, з наявної у матеріалах справи роздруківки з офіційного загальнодержавного веб-порталу "Державні закупівлі" (а. с. 109) вбачається, що рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів було прийнято комітетом конкурсних торгів та вчасно оприлюднено на вказаному веб-порталі 12.03.2013р. о 10 год. 32 хв.

Крім того, як вірно було встановлено і місцевим господарським судом, з матеріалів справи вбачається, що конкурсна пропозиція позивача враховує внесені до документації конкурсних торгів зміни та відповідає їм, пропозицію позивача з урахуванням змін до конкурсної документації було допущено до оцінки пропозицій конкурсних торгів.

Вказані обставини свідчать про обізнаність позивача щодо внесених зміни до документації конкурсних торгів та у позові зазначено, що головою конкурсного комітету його було повідомлено про перенесення строку подання пропозицій конкурсних торгів з 22.03.2013р. на 29.03.2013р.

Також позивач стверджує, що ним не було отримано рішення від 09.04.2013р. про акцепт пропозиції конкурсних торгів, що також є порушенням.

Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовник зобов'язаний протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця надіслати переможцю торгів повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, а всім учасникам - письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника - переможця, пропозицію конкурсних торгів якого визнано найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.

Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції обов'язково безоплатно публікується у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

Так, з матеріалів справи вбачається, що повідомлення про результати розгляду пропозицій конкурсних торгів у день прийняття рішення виконкомом було направлено Товариству з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" листом за вих. №02-14/615 від 09.04.2013 р. та отримано ним 18.04.2013р. Даний факт наводиться позивачем у позовній заяві та не заперечується ним.

Вимога про публікацію повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів також дотримана відповідачем, що підтверджується роздруківкою з офіціального загальнодержавного веб-порталу "Державні закупівлі" (а. с. 107-108), а отже відповідачем не порушено приписів Закону.

Таким чином, під час вирішення спору, місцевий господарським судом правильно встановлені усі обставини, що мають значення для справи, їм надана вірна юридична оцінка, норми права застосовані вірно, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильних висновків суду.

За наведених вище обставин, колегія суддів Севастопольського апеляційного господарського суду не знайшла законних підстав для задоволення вимог апеляційної скарги, а тому залишає оспорюване рішення без змін, а скаргу - без задоволення.

Керуючись статтями 99, 101, 103 (пунктом 1), 105 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КримНДОпроект" залишити без задоволення.

2. Рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 01.07.2013р. у справі № 901/1420-13 залишити без змін.

Головуючий суддя Н.В. Воронцова

Судді Т.П. Фенько

О.І. Проценко

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення26.09.2013
Оприлюднено02.10.2013
Номер документу33822929
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —901/1420/13

Постанова від 26.09.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Ухвала від 19.09.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Ухвала від 19.07.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Рішення від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Н.М. Лагутіна

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Н.М. Лагутіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні