Постанова
від 05.07.2013 по справі 812/4551/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 липня 2013 року Справа № 812/4551/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Прудника С,В.,

при секретарі судового засідання: Якимчук В.В.,

за участі :

представника позивача: Прямової В.В. (дов.№174 від 17.06.2013),

представника відповідача: Трофимової Г.В. (дов.№91/09-13 від 03.01.2013)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» до управління Пенсійного фонду України в м.Красному Лучі Луганської області про скасування рішень про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) від 24.04.2013 року №733, №729, №728, №727, №725, №726, №731, -

ВСТАНОВИВ:

16 травня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» до управління Пенсійного фонду України в м.Красному Лучі Луганської області про скасування рішень про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) від 24.04.2013 року №733, №729, №728, №727, №725, №726, №731.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 30 квітня 2013 року ДП «Краснолуцький ВРП» отримало від УПФУ в м. Красний Луч Луганської області рішення від 24 квітня 2013 року №733 на суму 558, 29 грн., №729 на суму 364, 80 грн., №728 на суму 1767, 07 грн., №730 на суму 3255, 62 грн., №732 на суму 1163,30 грн., №727 на суму 2978, 09 грн.,№725 на суму 3106, 39 грн., №726 на суму 3004, 68 грн., №731 на суму 1, 43 грн. про застосування до державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20 січня 2012 по 20 листопада 2012 на підставі п. 2 ч. 11. ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»

ДП «Краснолуцький ВРП» не згодне з усіма винесеними рішеннями суб'єкта владних повноважень у повному обсязі з наступних підстав. Позивач за вказаний в рішеннях УПФУ період з 20.01.2012 по 20.11.2012 року знаходилось у процедурі санації по справі про банкрутство № 05/356-9/2856.

Згідно ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції, що діяла на момент вказаний в рішеннях про застосування фінансових санкцій) мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушення провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Дію мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.

Крім того, позивач зазначає, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2013 року по справі № 812/157/13-а позовні вимоги УПФУ в м. Красний Луч задоволено в повному обсязі, стягнуто за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року в сумі 80446 грн.64 коп, а ухвалою від 10 квітня 2013 року недоїмка в сумі 80446,64 грн. розстрочена строком по квітень 2016 рік

Позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення Управління пенсійного фонду України в м. Красний Луч луганської області №№727-733 від 24 квітня 2013 року

Представник позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позовну заяву у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, проти задоволення позовних вимог заперечував та надав письмові заперечення проти позову.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.

З матеріалів справи вбачається, що Державне підприємство «Краснолуцький відділ робітничого постачання» зареєстрований як юридична особа Виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області від 21.01.1992 за № 1 380 120 0000 000512, код ЄДРПОУ 00182395.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.11.1997 порушено провадження у справі про банкрутство № 05/356-9/2856 відносно боржника - ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання». Ухвалою господарського суду від 22.05.2001 року судом було визначено проводити подальший розгляд справи № 05/356-9/2856 про банкрутство підприємства за нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» зі стадії розпорядження майном, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою суду від 02.10.2001 року введено процедуру санації боржника, термін якої та повноваження керуючого санацією і розпорядника майна неодноразово продовжувались, в останнє ухвалою суду від 31.01.2013 провадження по справі припинено, мораторій на задоволення вимог кредитора - скасований (а.с.13-14).

24 квітня 2013 року ДП «Краснолуцький ВРП» отримало від Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області рішення від 24.04.2013 №733 на суму 558, 29 грн., №729 на суму 364, 80 грн., №728 на суму 1767, 07 грн., №730 на суму 3255, 62 грн., №732 на суму 1163,30 грн., №727 на суму 2978, 09 грн.,№725 на суму 3106, 39 грн., №726 на суму 3004, 68 грн., №731 на суму 1, 43 грн. про застосування до державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20 січня 2012 по 20 листопада 2012 на підставі п. 2 ч. 11. ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (а.с. 15-23).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з ДП «Краснолуцький ВРП» заборгованості з єдиного внеску в сумі 80446,64 грн., яка виникла в період з жовтня 2011 року по серпень 2012року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2013 року по справі № 812/157/13-а позовні вимоги УПФУ в м. Красний Луч задоволено в повному обсязі (а.с.24-26), стягнуто за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року в сумі 80446 грн.64 коп, а ухвалою від 10 квітня 2013 року недоїмка в сумі 80446,64 грн. розстрочена строком по квітень 2016 року (а.с.27-28).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон України № 2464-VI)

Згідно п.2 ч.1 ст.1 вищезазначеного Закону України єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

У відповідності до п.1. ч.1. ст.4 Закону України № 2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Однією з обов'язків Платника єдиного внеску, згідно Закону, являється своєчасність, повність нараховування, обчислення та сплата єдиного внеску. Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Згідно ч.8 ст.9 Закону України № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Відповідно до ст.25 Закону України, рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сумм. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до територіального органу Пенсійного фонду або позову до суду.

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Рішення територіального органу Пенсійного фонду про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк територіальний орган Пенсійного фонду про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Згідно п. п. 7.2.2. «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року №994/18289, розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особових рахунків платників.

З матеріалів справи вбачається, що сума заборгованості позивача по штрафних санкціях та нарахування пені за несплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування складає 16 199, 67 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості (а.с.29-33).

Судом було встановлено, що оскаржувані рішення №№725-733 від 24.04.2013 були винесені УПФУ після встановлення Луганським окружним адміністративним судом способу та порядку виконання судового рішення.

Крім того, зазначеною постановою стягнуто заборгованість з єдиного внеску за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року. Як вбачається з матеріалів справи, за рішенням №733 стягнуто борг за період з 30.01.2012 по 20.02.2012, рішенням №729 - 20.02.2012, рішенням №728 - за період з 20.03.2012 по 20.06.2012, рішенням №730 - 20.06.2012, рішенням №727 - 20.07.2012, рішенням №732 - 20.07.2012, рішенням №725 - 20.08.2012, №726 - 20.09.2012, №731 - з 22.10.2012 по 20.11.2012 року.

Таким чином в судовому засіданні було встановлено, що Управління Пенсійного Фонду України в м. Красний Луч Луганської області не мало підстав, згідно з вимогами статті 25 Закону № 2464-VI для нарахування штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску рішеннями №733, 729, 728, 730, 727, 732, 725, 726.

Судом встановлено, що штрафні санкції за рішенням №731 нараховано за період з жовтня 2012 року по листопад 2012 року, тоді як ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року у справі №812/157/13-а визначено порядок розстрочення виконання постанови суду від 06.02.2013 року у справі №812/157/13-а щодо заборгованості з єдиного внеску за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року.

Отже, рішення №731 про застосування штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску є правомірним, а позовні вимоги в частині визнання протиправним і скасування зазначеного рішення такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивачем доведено суду неправомірність нарахування позивачеві штрафних санкцій та нарахування пені за рішеннями №733, №729, №728, №730, №727, №732, №725, №726.

За таких обставин, позовні вимоги щодо скасування рішень від 24 квітня 2013 року №733 на суму 558, 29 грн., №729 на суму 364, 80 грн., №728 на суму 1767, 07 грн., №730 на суму 3255, 62 грн., №732 на суму 1163,30 грн., №727 на суму 2978, 09 грн.,№725 на суму 3106, 39 грн., №726 на суму 3004, 68 грн. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

З позовних вимог вбачається, що позивачем заявлено дві самостійних вимоги, майнового та не майнового характеру, які суд задовольняє частково.

Позивач сплатив судовий збір майнового характеру на рахунок ГУДКСУ у м. Луганську в сумі 162 грн. ( а.с.2, 38) та немайнового характеру в сумі 34,41 грн.(а.с.39). Оскільки позовні вимоги задоволено частково, підлягає поверненню судовий збір у сумі 174, 59 грн.( 34,41:9=3грн.82 коп; 34,41-3,82=30 грн.59 коп.; 162:9=18 грн., 162-18=144; 144+30,59=174 грн.59 коп).

Отже, суд вважає за необхідне повернути позивачу судовий збір у розмірі 174 грн.59 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» до управління Пенсійного фонду України в м.Красному Лучі Луганської області про скасування рішень про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) від 24.04.2013 року №733, №729, №728, №727, №725, №726, №731, задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в м.Красному Лучі Луганської області від 24 квітня 2013 року №733 на суму 558, 29 грн., №729 на суму 364, 80 грн., №728 на суму 1767, 07 грн., №730 на суму 3255, 62 грн., №732 на суму 1163,30 грн., №727 на суму 2978, 09 грн., №725 на суму 3106, 39 грн., №726 на суму 3004, 68 грн..

У решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 174, 59 грн. (сто сімдесят чотири гривні 59 копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 09 липня 2013 року.

Суддя С.В. Прудник

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2013
Оприлюднено12.07.2013
Номер документу32304048
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/4551/13-а

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 05.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні