Рішення
від 09.07.2013 по справі 5011-47/15551-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 5011-47/15551-2012 09.07.13 За позовом Заступника прокурора Голосіївського району міста Києва в інтересах держави в особі

Київської міської ради

До Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісно-пропускний пункт-1»

Про розірвання договору оренди та зобов'язання вчинити дії

Суддя Станік С.Р.

Представники:

Прокурор: Діброва В.С. - посвідчення

від позивача: не з?явився

від відповідача: Сахненко Т.В. - представник за довіреністю;

В судовому засіданні 09.07.2013 судом у відповідності до статті 85 Господарського процессуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора Голосіївського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідача про:

- розірвання договору оренди земельних ділянок на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0, 1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500, 18 грн. та на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053) площею 0,1689 га, нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., які знаходяться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, укладений між Київською міською радою (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) та товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісно- пропускний пункт-1» (03069, місто Київ, вулиця Кіровоградська, будинок 38/58, офіс 13, код ЄДРПОУ 33053583) та зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447;

- зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісно-пропускний пункт-1», (03069, місто Київ, вулиця Кіровоградська, будинок 38/58, офіс 13, код ЄДРПОУ 33053583) повернути територіальній громаді міста в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0,1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500,18 грн. та земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053) площею 0,1689 га, нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., які знаходяться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.11.2012 було порушено провадження у справі № 5011-47/15551-2012, розгляд справи було призначено на 27.11.2012.

Розпорядженням В.о. Голови господарського суду міста Києва від 27.11.2012 справу № 5011-47/15551-2012 передано судді Курдельчуку І.Д. для подальшого розгляду, у зв'язку із перебуванням судді Станіка С.Р. у відпустці.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2012 суддя Курдельчук І.Д. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження та призначив розгляд справи на 20.12.2012.

Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва від 18.12.2012, у зв'язку із виходом судді Станіка С.Р. з відпустки та враховуючи велику завантаженість судді Курдельчука І.Д. справу № 5011-47/15551-2012 було передано судді Станіку С.Р. для подальшого розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.12.2012 суддя Станік С.Р. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження та призначив розгляд справи на 20.12.2012.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.12.2012 розгляд справи було відкладено до 22.01.2012.

Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва від 22.01.2013 справу № 5011-47/15551-2012 передано судді Курдельчуку І.Д. для подальшого розгляду, у зв'язку із перебуванням судді Станіка С.Р. на лікарняному.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.01.2013 суддя Курдельчук І.Д. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження та призначив розгляд справи на 21.03.2012.

Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва від 05.02.2013, у зв'язку із виходом судді Станіка С.Р. з відпустки та враховуючи велику завантаженість судді Курдельчука І.Д. справу № 5011-47/15551-2012 було передано судді Станіку С.Р. для подальшого розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.03.2013 суддя Станік С.Р. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження, розгляд справи розпочав заново та призначив розгляд справи в судовому засіданні 21.03.2013.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.03.2013 розгляд справи було відкладено до 07.05.2013.

Розпорядженням В.о. Голови господарського суду міста Києва від 07.05.2013 справу № 5011-47/15551-2012 передано судді Босому В.П. для подальшого розгляду, у зв'язку із перебуванням судді Станіка С.Р. у відпустці.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.05.2013 суддя Босий В.П. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження, розгляд справи розпочав заново та призначив розгляд справи в судовому засіданні 28.05.2013.

Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва від 13.05.2013, у зв'язку із виходом судді Станіка С.Р. з відпустки та враховуючи велику завантаженість судді Босого В.П. справу № 5011-47/15551-2012 було передано судді Станіку С.Р. для подальшого розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.05.2013 суддя Станік С.Р. прийняв справу № 5011-47/15551-2012 до свого провадження, розгляд справи розпочав заново та призначив розгляд справи в судовому засіданні 28.05.2013.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.05.2013 розгляд справи відкладено до 11.06.2013, а ухвалою від 11.06.2013 - до 09.07.2013.

В судовому засіданні 09.07.2013 прокурор заявлені вимоги в інтересах держави в особі Київської міської ради підтримав у повному обсязі, просив суд позов задовольнити. В обгрунтування позову зазначав про те, що згідно умов договору оренди, укладеного між Київською міською радою та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447, відповідачу в оренду було передано земельну ділянку площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 строком на 15 років, а також земельну ділянку площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 строком на 5 років, які розташовані за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва. Проте відповідачем всупереч умов договору оренди не завершено забудову земельної ділянки площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва в строки, встановлені проектною документацією, але не пізніше ніж через три роки з моменту державної реєстрації договору, а тому на підставі п. 8.4. та 11.4 договору оренди , вказаний договір в частині наведеної земельної ділянки підлягає розірванню в судовому порядку, а земельна ділянка поверненню у власність територіальної громади м. Києва.

Щодо підстав повернення на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, прокурор вказував на те, що згідно умов договору оренди земельна ділянка була передана відповідачу строком на 5 років, який сплив у 2011 році, а отже термін дії оренди в частині саме вказаної земельної ділянки припинився, у зв?язку з чим вона підлягає поверненню згідно п. 11.8 договору оренди та ст. 34 Закону України «Про оренду землі».

Київська міська рада в судові засідання по справі представників не направляла, причин неявки представників суд не повідомляла. Через канцелярію Господарського суду міста Києва заяв та клопотань не подавав. Про проведення судового засідання був повідомлений належним чином за адресою свого місцезнаходження. Суд зазначає про те, що відповідач був обізнаний про наявність судового спору та не був обмежений у своїх процесуальних правах надати відзив та витребувані документи через канцелярію суду або шляхом їх направлення на адресу суду поштовим відправленням, про що зазначалось в ухвалах суду.

Представник відповідача в судовому засіданні 09.07.2013 проти заявлених вимог заперечував, просив суд у задоволенні позову відмовити. Заперечення відповідача у письмовому відзиві мотивовані тим, що підстави для розірвання договору оренди, укладеного між Київською міською радою та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», зареєстрованого у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447, саме внаслідок незабудови у обумовлений строк земельної ділянки площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049, розташованої за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва - відсутні, оскільки підставою для розірвання договору оренди земельної ділянки є саме факт використання землі не за цільовим призначенням, а не факт нездійснення забудови земельної ділянки, що узгоджується, на думку відповідача, з приписами ст.ст. 24,25, 32 Закону України «Про оренду землі», ст. 143 Земельного кодексу України.

Також, відповідач у письмовому відзиві вказував і на те, що підстави для повернення на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва - відсутні, оскільки дійсно, вказана земельна ділянка передавалась відповідачу строком на 5 років, але відповідач в порядку статті 33 Закону України «Про оренду землі» звертався до Київської міської ради з листами про продовження строку оренди наведеної земельної ділянки. А оскільки Київська міська рада заперечень щодо користування відповідачем земельної ділянки - не висловила, відповідач і на даний час використовує земельну ділянку, а тому згідно ч. 6 статті 33 Закону України «Про оренду землі» договір оренди в частині оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва - є продовженим та той же строк, тобто на 5 років.

Також, судом було розглянуто заявлене відповідачем клопотання про зупинення провадження у справі на підставі статті 79 Господарського процесуального кодексу України до завершення реорганізації ТОВ «Сервісно-пропускний пункт-1» та встановлення його правонаступника.

Статтею 79 Господарського процесуального кодексу України, зокрема, передбачено, що господарський суд має право зупинити провадження у справі за клопотанням сторони, прокурора, який бере участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою у випадку заміни однієї з сторін її правонаступником.

Заміна однієї із сторін її правонаступником внаслідок реорганізації підприємства, організації відбувається відповідно до статті 25 Господарського процесуального кодексу України.

За приписами статті 25 зазначеного Кодексу, в разі вибуття однієї з сторін у спірному або встановленому рішенням господарського суду правовідношенні внаслідок реорганізації підприємства чи організації господарський суд здійснює заміну цієї сторони її правонаступником, вказуючи про це в рішенні або ухвалі.

З урахуванням викладеного, враховуючи думки присутніх представників щодо заявленого клопотання, суд встановив, що предметом розгляду у даній справі є правовідносини, які виникли саме внаслідок укладення договору оренди між Київською міською радою та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447, згідно якого саме відповідачу в оренду було передано земельну ділянку площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 строком на 15 років, а також земельну ділянку площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 строком на 5 років, які розташовані за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва. А оскільки позов мотивований прокурором тим, що саме відповідачем не здійснено забудову земельної ділянки і не повернуто земельну ділянку на користь територіальної громади, тобто саме відповідачем не виконано умови наведеного договору, а отже, з метою надання правової оцінки діям відповідача при виконанні умов договору оренди земельних ділянок, спір може бути вирішений судом і до встановлення правонаступника відповідача, а тому заявлене клопотання про зупинення провадження у справі судом відхиляється як безпідставне та необґрунтоване.

Суд у відповідності до статті 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає спір за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника відповідача та прокурора, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 5 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, встановлених законом.

Частиною 1 ст. 15 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною другою цієї статті визначено способи захисту цивільних прав та інтересів. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Відповідно до ст. 20 Цивільного кодексу України, право на захист особа здійснює на свій розсуд.

З огляду на положення зазначеної норми та принцип диспозитивності у господарському судочинстві, позивач має право вільно обирати способи захисту порушеного права чи інтересу.

Відповідно до ст. 2 ГПК України, господарський суд порушує справи, зокрема, за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обгрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або державою.

Конституційний суд у рішенні від 08.04.1999 у справі №3-рн/99 (далі рішення Конституційного суду) вказав, що прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, і ця заява, за статтею 2 Арбітражного процесуального кодексу України (зараз ГПК), є підставою для порушення справи в арбітражному суді.

Із врахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до ст.13 Конституції України земля є об"єктом власності Українського народу, від імені якого права власності здійснюють органи державної влади та органи державної влади і місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України в державній власності перебувають усі землі України, за винятком комунальної та приватної власності.

Право державної власності на землю набувається та реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради Міністрів АРК, Київської та Севастопольської міської Ради, районних державних адміністрацій у відповідності до закону.

Згідно зі ст. 9 Земельного кодексу України передача земельних ділянок у власність чи користування громадян чи юридичних осіб відноситься до повноважень Ради.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ", місцеве самоврядування у м. Києві здійснюється територіальною громадою міста, в тому числі, через Київську міську раду.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.

Відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Відповідно до ч. 2 статті 16 Закону України "Про оренду землі", укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Згідно п. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Таким чином, прокурором вірно визначено позивача - Київську міську раду, як орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Як встановлено судом, рішенням Господарського суду міста Києва від 09.08.2006 № 32/364 було задоволено позов ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1» до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), а саме: визнано укладеним між Київською міською радою, як орендодавцем, та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», як орендарем, договір оренди земельних ділянок на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва розмірами 0,13 га - строком на 15 років, та 0,20 га - строком на 5 років, а також зобов?язано Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) зареєструвати вказаний договір оренди.

08.11.2006 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за № 79-6-00447 було зареєстровано договір оренди земельних ділянок (далі - договір оренди земельних ділянок), укладений між Київською міською радою, як орендодавцем, та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», як орендарем, згідно умов якого орендодавець передає, а орендар приймає в оренду (строкове, платне користування) земельні ділянки, визначену цим договором.

Згідно пункту 2.1 договору оренди земельних ділянок, об'єктом оренди відповідно до Договору є земельні ділянки за наступними характеристиками: місце розташування - на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва; розмір - 0,1125 га та 0,1689 га в межах червоних ліній; цільове призначення: земельної ділянки площею 0,1125 га - для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе-мотелю з паркінгом, літнім майданчиком та мийкою; земельної ділянки площею 0,1689 га - для благоустрою прилеглої території; кадастрові номери - 000000000:90:099:0049, 8 000000000:90:099:0053.

Відповідно до пункту 3.1 договору оренди земельних ділянок, договір для земельної ділянки, зазначеної в п. 2.1 площею 0,1125 га, укладено на 15 років, для земельної ділянки, зазначеної в п. 2.1 , площею 0,1689 га, укладено на 5 років.

Умовами договору оренди земельних ділянок сторони узгодили, що земельні ділянки є переданими в день державної реєстрації договору (п. 6.1), право на оренду земельних ділянок виникає після державної реєстрації цього договору (п. 6.2), після припинення дії договору орендар повертає орендодавцю земельні ділянки у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав їх в оренду (п. 7.1), орендодавець має право вимагати від орендаря: використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором; дотримання місцевих правил забудови; своєчасного внесення орендної плати; дострокового розірвання цього Договору, відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору (п.8.1), орендар зобов'язаний, зокрема: приступити до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та акту приймання-передачі земельної ділянки та державної реєстрації цього договору; завершити забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку, але не пізніше, ніж через три роки з моменту державної реєстрації цього договору (п.8.4), договір припиняється в разі закінчення строків, на які його було укладено (п. 11.3), договір може бути розірваний зокрема: за рішенням суду, в порядку, встановленому законом; в односторонньому порядку за ініціативою орендодавця, із звільненням орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли орендар використовує земельну ділянку способами які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови земельної ділянки, встановлених п.8.4. Договору; здійснення без згоди орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам (п.11.4), Договір може бути достроково розірваний у разі не виконання орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору (п.11.5), у разі припинення або розірвання договору орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором (п.11.8) у разі не виконання орендарем умов цього договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний (п.12.2) .

Пунктом 11.7 договору оренди земельних ділянок сторони визначили умови поновлення договору, а саме: після закінчення строків, на які було укладено цей договір, орендар за умови належного виконання своїх обов?язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 3 місяці до закінчення строків дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

08.11.2006 між Київською міською радою, як орендодавцем, та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», як орендарем, було складено Акт приймання - передачі земельних ділянок, відповідно до якого орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду земельні ділянки з наступними характеристиками: місце розташування - на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва; розмір - 0,1125 га та 0,1689 га в межах червоних ліній; цільове призначення: земельної ділянки площею 0,1125 га - для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе-мотелю з паркінгом, літнім майданчиком та мийкою; земельної ділянки площею 0,1689 га - для благоустрою прилеглої території; кадастрові номери - 000000000:90:099:0049, 8 000000000:90:099:0053.

03.04.2012 посадовою особою Головного управління земельних ресурсів Іваненко І.М. відповідно до Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель м. Києва та статей 187,189 Земельного кодексу України, на підставі запиту прокуратури м. Києва, проведено обстеження земельних ділянок розміром 0,1125 га та 0,1689 га в межах червоних ліній з цільовим призначенням: земельної ділянки площею 0,1125 га - для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе-мотелю з паркінгом, літнім майданчиком та мийкою; земельної ділянки площею 0,1689 га - для благоустрою прилеглої території; кадастрові номери - 000000000:90:099:0049, 8 000000000:90:099:0053, за результатами якого складено Акт обстеження № 672/01, в якому вказано про те, що відповідач фактично до використання земельної ділянки не приступив, ділянка вільна від забудови, будівельні роботи не ведуться.

Прокурором до матеріалів справи надано засвідчену ним копію листа Головного управління земельних ресурсів від 22.06.2012 № 05-358/17242, наданого у відповідь на запит прокуратури Голосіївського району міста Києва, в якому вказано про те, що процедуру та підстави підготовки рішень Київської міської ради щодо оренди земельних ділянок, в тому числі поновлення договорів оренди землі в межах міста Києва визначено Тимчасовим порядком передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність у м. Києві, затвердженим рішенням Київради від 15.07.2004 № 457/1867. Також, вказано про те, що реєстрація договору щодо поновлення договору оренди від 08.11.2006 № 79-6-00447 в частині ТОВ «Сервісно - пропускний пункт-1» строку оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер - 8 000000000:90:099:0053 - Головним управлінням не здійснювалось. Проте, ТОВ «Сервісно - пропускний пункт-1» звернулось до Київської міської ради з клопотанням про поновлення договору та внесення відповідних змін (лист № 0140-10 від 07.12.2010), розробило відповідну проектну документацію, яка була повернута на доопрацювання у липні 2011 року і повторно для погодження та підготовки проекту рішення Київради документація до Головного управління не надавалась.

Також, відповідно до листа Департаменту земельних ресурсів від 05.06.2013 № 05704-11692, наданого на запит прокуратури, Департамент повідомив про те, що станом на 31.12.2012 реєстрація договору про поновлення договору оренди земельних ділянок від 08.11.2006 за № 79-6-00447 (кадастрові номери - 000000000:90:099:0049, 8 000000000:90:099:0053) - не здійснювалась.

В свою чергу відповідачем до матеріалів справи надано належним чином ним засвідчені копії наступних документів:

- Лист № 0140-10 від 07.12.2010, адресований секретарю Київської міської ради, в якому відповідач наголошуючи на тому, що відносно оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер - 8 000000000:90:099:0053 на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва спливає строк короткострокової оренди згідно договору оренди земельних ділянок, просив продовжити термін оренди на ділянку на термін 7 років, а також змінити цільове призначення земельної ділянки площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049;

- Лист № 07-11 від 05.12.2011, адресований голові Київської міської державної адміністрації, в якому відповідач наголошуючи на тому, що відносно оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер - 8 000000000:90:099:0053 на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва спливає строк короткострокової оренди згідно договору оренди земельних ділянок, просив продовжити термін оренди на ділянку на термін 7 років;

- Лист № 0140-10 від 27.11.2012, адресований секретарю Київської міської ради, в якому відповідач наголошуючи на тому, що відносно оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер - 8 000000000:90:099:0053 на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва спливає строк короткострокової оренди згідно договору оренди земельних ділянок, просив продовжити термін оренди.

Як зазначав прокурор у позові, земельна ділянка (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0,1125 га, на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва має нормативну грошову оцінку 427500,18 грн., а земельна ділянка (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053) площею 0,1689 га, за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, має нормативну грошову оцінку 641 820, 27 грн.

Згідно статі 1 Закону України «Про оренду землі» , оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Ч. 2 статті 4 Закону України «Про оренду землі», орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до вимог статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно статі 15 наведеного Закону, істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.

З урахуванням наведеного, судом встанолено, що 08.11.2006 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за № 79-6-00447 було зареєстровано договір оренди земельних ділянок, укладений між Київською міською радою, як орендодавцем, та ТОВ «Сервісно- пропускний пункт-1», як орендарем, згідно умов якого орендодавець передає, а орендар приймає в оренду (строкове, платне користування) земельні ділянки площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 строком на 15 років, а також земельну ділянку площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 строком на 5 років, які розташовані за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва.

Отже, земельні ділянки, які розташовані за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, а саме: площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 та площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 були передані відповідачу в оренду на наступні строки оренди: земельна ділянка площею 0, 1125 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049 на строк оренди до 08.11.2021, а земельна ділянка площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 - на строк оренди до 08.11.2011.

В свою чергу, станом на момент закінчення строку оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053, тобто станом на 08.11.2011, порядок поновлення договору оренди був визначений у статті 33 Закону України «Про оренду землі» (редакції Закону України від 17.02.2011 р. N 3038-VI).

Зокрема, стаття 33 Закону України «Про оренду землі» (редакції Закону України від 17.02.2011 р. N 3038-VI) визначала, що по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із:

- власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);

- уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу.

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.

Згідно з ч. 1 статті 34 Закону України "Про оренду землі", у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця. У разі невиконання орендарем обов'язку щодо умов повернення орендодавцеві земельної ділянки орендар зобов'язаний відшкодувати орендодавцю завдані збитки.

Відповідно до п. 11.8 Договору у разі припинення або розірвання договору орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.

Таким чином, судом встановлено, що строк оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, передбачений п. 3.1 договору оренди земельних ділянок припинився 08.11.2011., а суду станом на момент вирішення спору не подано доказів поновлення строку дії договору в частині оренди зазначеної земельної ділянки.

Також, судом встановлено, що відповідачем не було дотримано і порядку поновлення договору оренди земельних ділянок в частини поновлення строку оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, який передбачено статтею 33 Закону України «Про оренду землі» в редакції Закону України від 17.02.2011 р. N 3038-VI, чинній на момент закінчення строку оренди наведеної земельної ділянки, доказів надсилання листів - повідомлень разом з додатковою угодою на адресу саме уповноваженого органу місцевого самоврядування - суду станом на момент вирішення спору не надано, а отже і посилання відповідача у відзиві як на підставу відмови в позові в цій частині на автоматичне продовження строку оренди земельної ділянки - судом відхиляється як безпідставне та необґрунтоване та таке, що суперечить вимогам наведеної норми закону та спростовується наявними матеріалами справи.

Таким чином, оскільки відповідач, всупереч п. 7.1 та 11.8 договору оренди земельних ділянок та ст.ст. 31, 34 Закону України «Про оренду землі» після припинення строку дії договору оренди земельних ділянок частині оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва (08.11.2011), вказану орендовану земельну ділянку у власність територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради - не повернув, доказів того, що строк дії договору оренди в частині строку оренди зазначеної земельної ділянки було поновлено у встановленому законом порядку - суду станом на момент вирішення спору не надано.

Таким чином, враховуючи те, що відповідач після припинення строку дії договору оренди земельних ділянок частині оренди земельної ділянки площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва (08.11.2011) - не повернув позивачу наведену земельну ділянку, обов'язок по її поверненню покладено саме на відповідача згідно п. 7.1 та п. 8.4 договору, який ним не виконано і належних доказів його виконання суду станом на момент вирішення спору не надано, а тому з урахуванням приписів ст. 34 Закону України «Про оренду землі», суд дійшов висновку про те, що вимога прокурора про зобов'язання відповідача повернути територіальній громаді міста Києва в особі Київській міській раді земельну ділянку площею 0,1689 га, кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053 за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, нормативною грошовою оцінкою 641 820,27 грн. - є законною, обґрунтованоюта такою, що підлягає задоволенню.

Також, розглянувши вимоги прокурора у позові про розірвання договору оренди земельних ділянок на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0, 1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500, 18 грн. та на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053) площею 0,1689 га, нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., які знаходяться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, укладений між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісно- пропускний пункт-1» та зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447, а також зобов?язання відповідача повернути земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0, 1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500, 18 грн. - суд дійшов наступних висновків.

Прокурор у позові в обгрунтування вимог в цій частині нормативно посилався на ст. 32 ч.1 Закону України «Про оренду землі», а також на порушення відповідачем п.п. 8.4 договору оренди земельних ділянок щодо недотримання трирічного строку забудови.

Згідно статі 15 Закону України "Про оренду землі" визначено, що істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.

Статтею 22 Закону України "Про оренду землі" встановлено право орендодавця вимагати від орендаря використання землі за цільовим призначенням, визначеним у договорі оренди земельної ділянки. Аналогічне положення закріплене і в п. 3.1. договору оренди земельних ділянок.

Відповідно до статті 32 Закону України "Про оренду землі" на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.

Згідно статті 24 Закону України "Про оренду землі", орендодавець має право вимагати від орендаря: використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди; дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил (абзац третій частини першої статті 24 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 17.02.2011 р. N 3038-VI), дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються; своєчасного внесення орендної плати. Орендодавець зобов'язаний: передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди; при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки; не вчиняти дій, які б перешкоджали орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою; відшкодувати орендарю капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкта оренди, яке проводилося орендарем за згодою орендодавця; попередити орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкта оренди. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого надавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Відповідно до статті 25 Закону України "Про оренду землі", орендар земельної ділянки має право: самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі; за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження; отримувати продукцію і доходи; здійснювати в установленому законодавством порядку за письмовою згодою орендодавця будівництво водогосподарських споруд та меліоративних систем. Орендар земельної ділянки зобов'язаний: приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку; виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі; дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу державної податкової служби.

Згідно з вимогами статті 34 Закону України "Про оренду землі» в разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця. У разі невиконання орендарем обов'язку щодо умов повернення орендодавцеві земельної ділянки орендар зобов'язаний відшкодувати орендодавцю завдані збитки.

Згідно зі статтею 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

В свою чергу, пунктом 2.20 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» (зі змінами і доповненнями), визначено, що у вирішенні спорів про розірвання договору оренди земельної ділянки судам слід враховувати, що відповідно до статті 32 Закону України "Про оренду землі" на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених умовами договору, та з підстав, визначених статтями 24 і 25 Закону України "Про оренду землі", у разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також з підстав, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.

Згідно з пунктом 2.20 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», у разі встановлення порушень, передбачених статтею 143 Земельного кодексу України, зокрема, коли земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням, визначеним умовами договору, та у спосіб, що суперечить екологічним вимогам, суди мають правові підстави для задоволення вимог про розірвання договору оренди на підставі статті 32 Закону України "Про оренду землі». Про невиконання відповідачем умов договору щодо використання землі за цільовим призначенням може свідчити, зокрема, відсутність проведення будь-яких будівельних робіт на об'єкті, що може підтверджуватися, наприклад, актом, складеним Державною архітектурно-будівельною інспекцією. Разом з тим слід звернути увагу на те, що підставою для розірвання договору оренди землі є саме факт використання землі не за цільовим призначенням, а не, наприклад, невикористання земельної ділянки для забудови протягом трьох років підряд.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що прокурором не було доведено належними та допустимими доказами в розумінні ст. ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України порушення відповідачем умов договору оренди земельних ділянок, з якими закон пов??язує саме розірвання договору, зокрема з підстав використання землі не за цільовим призначенням. Зокрема, в матеріалах справи наявний Акт обстеження № 672/01 від 03.04.2012, складений посадовою особою Головного управління земельних ресурсів, в якому не зафіксовано ту обставину, що відповідач використовує земельні ділянки не за цільовим призначенням, а вказується лише про те, що відповідач фактично до використання земельної ділянки не приступив, ділянка вільна від забудови, будівельні роботи не ведуться. Прокурором жодним чином не обґрунтовано у чому конкретно полягає шкода, завдана органу місцевого самоврядування у зв'язку із зазначеною обставиною, та чим саме така обставина порушує чи обмежує права орендодавця, а відтак, чи буде це істотним порушенням умов договору оренди, що в подальшому може потягнути його розірвання.

Таким чином, суд дійшов висновку, що невикористання відповідачем земельних ділянок для забудови протягом трьох років підряд - не є порушенням вимог Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», зокрема ст. 24 та 25, саме недотримання яких є підставами для розірвання договору оренди земельних ділянок згідно статті 32 Закону України "Про оренду землі" в судовому порядку, і чим права та охоронювані законом інтереси орендодавця (Київської міської ради) обумовлені наведеними нормами закону - не порушуються, а тому вимоги прокурора в частині розірвання договору оренди земельних ділянок на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0, 1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500, 18 грн. та на земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0053) площею 0,1689 га, нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., які знаходяться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва, укладений між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісно- пропускний пункт-1» та зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 08.11.2008 за № 79-6-00447, а також зобов?язання відповідача повернути земельну ділянку (кадастровий номер 8 000000000:90:099:0049) площею 0, 1125 га, нормативною грошовою оцінкою 427500, 18 грн. - не є законними та обґрунтованими не були доведені належними і допустимими доказами, а тому задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З огляду на викладене, вимоги прокурора, заявлені у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради підлягають частковому задоволенню, а саме в частині зобов?язання товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісно-пропускний пункт-1», (03069, місто Київ, вулиця Кіровоградська, будинок 38/58, офіс 13, код ЄДРПОУ 33053583) повернути територіальній громаді міста в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) земельну ділянку площею 0,1689 га, нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., яка знаходиться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва. В іншій частині позов задоволенню не підлягає.

Щодо розподілу судових витрат, суд враховує приписи п. 4.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 7 від 21.02.2013 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України», яким визначено, що приймаючи рішення зі справи, провадження в якій порушено за заявою прокурора, господарський суд у разі повного або часткового задоволення позову (скарги) стягує судовий збір з відповідача (повністю або пропорційно задоволеним вимогам), якщо він не звільнений від сплати судового збору; у разі ж повної або часткової відмови в позові судовий збір стягується з визначеного прокурором позивача (так само повністю або пропорційно задоволеним вимогам), за винятком випадків, коли останнього звільнено від сплати судового збору та коли позивачем у справі є сам прокурор. Стягнення відповідних сум судового збору здійснюється в доход державного бюджету України.

Згідно п. 15 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору органи місцевого самоврядування звільнені зокрема за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з відчуженням земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Таким чином, судовий збір, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягає стягненню з відповідача в сумі 1147,00 грн. в доход Державного бюджету України пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 33, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

. 2. Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісно-пропускний пункт-1», (03069, місто Київ, вулиця Кіровоградська, будинок 38/58, офіс 13, код ЄДРПОУ 33053583) повернути територіальній громаді міста в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) земельну ділянку площею 0,1689 га (кадастровий номер - 8 000000000:90:099:0053), нормативною грошовою оцінкою 641 820, 27 грн., яка знаходиться за адресою: на розі Столичного шосе та вулиці Лютневої у Голосіївському районі м. Києва.

3. В іншій частині позову - відмовити

4. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісно-пропускний пункт-1», (03069, місто Київ, вулиця Кіровоградська, будинок 38/58, офіс 13, код ЄДРПОУ 33053583) в доход Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1 147 (одну тисячу сто сорок сім) грн. 00 коп.

5. Видати наказ відповідно до ст. 116 ГПК України.

6. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя С.Р.Станік

Дата підписання рішення - 15.07.2013

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.07.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32431444
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-47/15551-2012

Постанова від 17.03.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

Постанова від 11.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 11.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 02.10.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 18.09.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 17.07.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Станік С.Р.

Рішення від 09.07.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Станік С.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні