5.3
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 липня 2013 року Справа № 812/5573/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов публічного акціонерного товариства «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до Луганської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на пердмет спору - приватне підприємство «Реванш-Авто» про визнання дій відповідачів такими, що не відповідають чинному законодавству, визнання недісним конкурсу, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» (далі- ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956», позивач) звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Луганської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на пердмет спору - приватне підприємство «Реван-Авто» про визнання дій відповідачів такими, що не відповідають чинному законодавству.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731) відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081(далі-Порядок), було оголошено конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах.
Так, позивачем, згідно із п. 29 Порядку, 10.06.2013 були подані заяви та усі необхідні документи для участі в конкурсі по 2 об'єктах : № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ АС, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС- Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС - Платонівка.
Вважає, що відповідачами порушено вимоги ст. 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт» щодо визначення та встановлення умов відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування, а саме: при визначені умов конкурсу організатором не проведено аналізу показників роботи маршрутів; не проведено аналізу рівня задоволення потреб пасажирів; не проведено аналізу ефективності використання ресурсів суб'єктів господарювання при реалізації умов конкурсу; не проведено технічного аналізу можливості використання автобусів із підвищеними вимогами, в частині вимог до класу, категорії та пасажиромісткості, не враховано дорожніх умов на маршрутах; порушено принципи створення рівних умов для роботи всіх суб'єктів господарювання.
Крім того, у тому ж оголошенні відповідачами затверджено додаткові умови до конкурсу, а саме: кожний автобус з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35, відповідно до обов'язкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі, повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами.
Просить визнати дії відповідачів щодо встановлення умов відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, що оголошено у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731), такими, що не відповідають чинному законодавству; зобов'язати відповідачів привести у відповідність до чинного законодавства умови відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, що оголошено у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731), у зв'язку з чим оголосити новий конкурс на законних умовах.
01.07.2013 до канцелярії суду від позивача надійло уточнення адміністративного позову, в якому прозивач просить визнати недійсним відкритий конкурс, проведений 25.06.2013, на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах; визнати дії відповідачів щодо встановлення умов відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, що оголошено у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731), такими, що не відповідають чинному законодавству; зобов'язати відповідачів привести у відповідність до чинного законодавства умови відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, що оголошено у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731), у зв'язку з чим оголосити новий конкурс на законних умовах.
17.07.2013 в судовому засіданні представники позивача подали уточнений адміністративний позов, відповідно до якого просили суд визнати дії відповідачів щодо встановлення умов конкурсу на перевезення пасажирів на внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування на об'єктах конкурсу: № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС - Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС0Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС-Платонівка, що оголошено в газеті «Наша газета» від 17.05.2013 - протиправними. Позовні в іншій частині, викладені в уточненому адміністративному позові, поданого 01.07.2013, підтримують у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти адміністративного позову, вважають, що відкритий конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, проведений 25.06.2013 у відповідності до чинного законодавства, та встановлення, зміна умов відповідного відкритого конкурсу з перевезення пасажирів відноситься до виключної компетенції органу місцевого самоврядування -відповідачів у справі, які діяли у межах повноважень, наданих їм чинним законодавством.
Просили у задовленні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних виог на предмет позову в судове засідання не прибув, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.
Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів та заперечень, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Предметом виниклого між сторонами спору у даному випадку є правомірність дій відповідача щодо встановлення умов відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, що оголошено у газеті «Наша газета» від 17.05.2013 № 68 (3731).
Судом встановлено, що публічне акціонерне товариство «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» (код ЄДРПОУ 03115910) є юридичною особою, зареєстрованою виконавчим комітетом Ровеньківської міської ради Луганської області 21.01.1992, що підтверджується випискою є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ № 526111, довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.43-44) та надає послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом відповідно до ліцензії серії АЕ № 264913, виданої Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті 07.05.2013, термін дії з 29.02.2012 - необмежений (а.с.260).
Відповідно до ст. 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт» до обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать :
визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показникамидержавні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення;
у разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу,конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п'яти років Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу,органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських
організацій у сфері автомобільного транспорту.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Як вбачаться з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, 17.05.2013 у газеті «Наша газета» № 68 (3731) відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081(далі-Порядок), було оголошено конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах (а.с.45-47).
24.05.2013 у газеті «Наша газета» № 72 (3735) було затверджено додаткові умови до відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, а саме: кожний автобус з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35, відповідно до обов'язкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі, повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами. Документи для участі в конкурсі приймаються до 05.06.2013 (а.с.48).
29.05.2013 у газеті «Наша газета» № 75 (3738) Луганською обласною державною адміністрацією було повідомлено, що в оголошеннях, надрукованих в газеті «Наша газета» № 68 (3731) від 17.05.2013 № 68 (3731), від 24.05.2013 № 72 (3735) про проведення відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 19.06.2013, вносяться зміни та відповідний конкурс буде проведено - 25.06.2013, документи для участі у конкурсі приймаються до 10.06.2013 (а.с.49).
Повноваження комісії конкурсного комітету з питань підготовки та проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах користування встановлені Положенням про Комісію з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів та міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування (далі - Положення), затвердженого наказом Луганської обласної державної адміністрації Управління транспорту та зв'язку від 19.01.2011 № 4 про створення комісії, наказом Луганської обласної державної адміністрації Управління транспорту та зв'язку від 20.11.2012 № 70 про внесення змін до наазу управління транспорту та зв'язку Луганської обласної адміністрації від 19.01.2011 № 4 «Про створення комісії».
Відповідно до Положення основним завданням комісіє є: виявлення автобусних маршрутів, строк обслуговування яких закінчується; визначення об'єктів конкурсу; визначення умов конкурсу (пасажиромісткість, клас категорія); визначення режиму руху (для приміського перевезення) або порядку здійснення перевезень ( для міжміського перевезення); визначеня місця, дати, часу проведення конкурсів, кінцевого строку прийняття документів для участі у конкурсі; перевірка наявності та змісту документів на участь у конкурсі, які перевізники-претенденти подають в закритих конвертах у встановлений термін; створення умов для одержання перевізником-претендентом детальної інформації про характеристики об'єкта конкурсу.
Організаційною формою діяльності Комісії є засідання, які проводяться за необхідністю з метою визначення об'єктів та умов конкурсів та наступного дня після закінчення строку прийняття документів для відкриття пакетів з документами та їх перевірки.
За результатами засідань Комісії складаються : протоколи з висновками та рекомендаціями керівництву управління щодо підготовки та проведення конкурсів; акти виїмки документів на участь у конкурсі із зазначенням назви перевізника-пертендента, маршрутів та відомостей про наявність та змісту документів, що подані перевізниками-претендентами для участі у конкурсі.
З аналізу наведеного вбачається, що Комісія з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів та міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування, має повноваження у відповідності до Положення про Комісії з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів та міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування щодо встановлення умов проведення конкурсу з пасажирських перевезень.
Протоколом засідання комісії з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування від 15.05.2013 № 22 визначено об'єкти наступних конкурсів згідно переліку маршрутів, зазначених у Додатку № 1; визначено умови конкурсів в межах об'єктів конкурсів, зазначених у Додатку №2; визначено дату місце та час зісідань конкурсного комітету (а.с. 230-237)
Так, позивачем, 10.06.2013 були подані заяви та усі документи, необхідні для участі в конкурсі по 2 об'єктах : № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ АС, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС- Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС - Платонівка.
Постановою Кабінета Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 затверджено порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Відповідно до цього Порядку умови конкурсу - встановлені організатором (обов'язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об'єкті конкурсу.
Організатором на автобусному маршруті загального користування є виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту - на автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут).
Об'єкт конкурсу визначається організатором.
Рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.
Відповідно до п. 10 цього Порядку організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт"( 2344-14). Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. ДОПИСАТЬ к тому, где будет про задейств.трансп. на др..маршруте.
Згідно п. 12 Порядку конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до
участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( 2344-14 );
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
5) має несплачені штрафні санкції, накладеніУкртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно достатті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10 ), неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( 2344-14 ).
Відповідно до п.18 Порядку не допускаються до участі в конкурсі підприємства
(організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
Переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
Організатор укладає з переможцем конкурсу договір про виконання функцій робочого органу.
Строк дії договору встановлюється за домовленістю між організатором та робочим органом, але не більш як на три роки.
Відповідно до п. 28 Порядку організатор або робочий орган публікує в друкованих
засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: Абзац перший пункту 28 в редакції Постанови КМ N 953 ( 953-2011-п ) від 29.06.2011 .
Згідно п.40 Порядку під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю(категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрамкомфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення,строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв.
Відповідно до п.49 Порядку рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору.
Згідно п.51 Порядку рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу. Організатор повинен провести конкурс не пізніше ніж за два місяці до моменту закінчення строку дії договору (дозволу).
У такому разі дія договору (дозволу), укладеного (виданого) за результатами конкурсу, починається після закінчення строку дії чинних документів на перевезення
Відповідно до п. 55 Порядку організатор має право: провести конкурс до моменту закінчення строку дії відповідного договору (дозволу), однак не раніше ніж за три місяці
до настання такого моменту. У такому разі дія договору (дозволу), укладеного (виданого) за результатами конкурсу, починається після закінчення строку дії чинних документів на перевезення.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що розпорядженням Голови Луганської обласної державної адміністрації від 25.02.2013 № 202 було уповноважено Управління інфраструктури та туризму здійснювати функції організатора конкурсу з визначення перевізників, які будуть здійснювати перевезення на маршрутах загального загального користування, які не виходять за межі території Луганської області (а.с. 115).
25.06.2013 конкурсним комітетом з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області було проведено відкритий конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах та визначено переможців конкурсу, результати якого оформлені відповідним протоколом засідання конкурсного комітету від 25.06.2013 № 135 (а.с. 119-126).
Зі змісту даного протоколу вбачається, що по об'єктах : № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ АС, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС- Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС - Платонівка участь у конкурсі брали два заявники : ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» та ПП «Реванш-Авто».
По об'єкту конкурсу № 13 під час розгляду документів ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» комісією було встановлено, що автобус ПАЗ 4234 реєстр. № НОМЕР_1, задіяний на міському маршруті № 6 «маг.Спортовари-мкр. Чернігівський-маг.Спортовари», як основний транспортний засіб згідного договору № 1 від 15.01.2013, терміном дії з 02.02.2013 по 02.02.2018. Транспортний засіб пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями на об'єкт конкурсу не запропоновано, крім того не надано автобус з кількістю місць для сидіння мінімум-35, виготовлений після 1998 року, та який відповідає вимогам «Євро-3», надано інвестиційний проект-зобов'язання.
ПП «Реванш-Авто» запропоновано автобуси, у якості транспортного засобу, пристосованого для відповідних перевезень та дотримано усіх умов, встановлених конкурсом.
Конкурсним комітетом прийнято рішення про недопуск ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» до участі у конкурсі, оскільки підприємством було подано до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи та не у повному обсязі.
За результатами голосування конкурсним комітетом переможцем конкурсу визнано ПП «Реванш-Авто».
По об'єкту конкурсу № 17 під час розгляду документів ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» комісією було встановлено, що у якості транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями був запропонований автобус РУТА 22 ИНВА СПГ реєстр. № НОМЕР_2. Вимога щодо транспортного засобу місткістю мін.35 місць для сидіння та відповідності екологічним стандартам «Евро-3» не виконана, надано інвестиційний проект-зобов'язання.
ПП «Реванш-Авто» запропоновано у якості транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями був запропонований автобус VOLVO B10BLE реєстр.№ ВВ 3950 АА (2001 року виготовлення), який має місткість більше 35 місць для сидіння та відповідає екологічним вимогам «Евро-3»
Конкурсним комітетом прийнято рішення про недопуск ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» до участі у конкурсі, оскільки підприємством було подано до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи, не у повному обсязі та такі, що містять недостовірну інформацію.
За результатами голосування конкурсним комітетом переможцем конкурсу визнано ПП «Реванш-Авто».
Зміст протоколу засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 25.06.2013 № 135 та переможців відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах було проголошено по закінченню засідання конкурсного комітету - 25.06.2013.
02.07.2013 наказом про введення в дію рішення конкурсного комітету № 30 введено в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів по маршрутах, які розглядались на засіданні 25.06.2013 і оформлені протоколом від 26.06.2013 №135 (а.с.
Під час розгляду справи судом також встановлено, що 02.07.2013 між Управлінням структури та туризму Луганської обласної державної адміністрації та ПП «Реванш-Авто», у відповідності до потоколу засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області від 25.06.2013 № 135, було укладено договори №№ 1972, 1975 на регулярні перевезення на постійному приміському та міжміському (внутрішньообласному) автобусному маршруті загального користування, на маршрутах : № 203 Ровеньки АС-Свердловськ, період перевезень - 12.07.2013-11.07.2018 щоденно; № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці, період перевезень - 12.07.2013-11.07.2018 щоденно; № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, період перевезень - 12.07.2013-11.07.2018 щоденно; № 209 Ровеньки АС-Виликокам'янка, період перевезень - 12.07.2013-11.07.2018 щоденно; № 210 Ровеньки АС-Платонівка, період перевезень - 12.07.2018-11.07.2018 щоденно (а.с.196-200).
Відповідно до умов вказаних договорів ПП «Реванш-Авто» має право здійснювати пасажирські перевезення по вказаних маршрутах з 12.07.2013 по 11.07.2018 щоденно.
Судом також встановлено, що між ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» та Луганською обласною державною адміністрацією було укладено договори на перевезення пасажирів на постійному приміському та міжміському (внутрішньообласному) автобусному маршруті загального користування:
1)договір від 23.05.2008 № 1253, укладений між позивачем у справі та Луганською обласною державною адміністрацією, відповідно до умов якого замовник - Луганська обласна державна адміністрація на підставі рішення конкурсного комітету ( протокол від 23.05.2008 № 107) надає перевізнику - ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» право з 23.05.2008 по 23.05.2013 здійснювати перевезення пасажирів на постійному приміському (внутрішньообласному) автобусному маршруті загального користування звичайному режимі руху на маршруті(ах), рейсі(ах): № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка;
2)договір від 23.05.2008 № 1253/1, укладений між позивачем у справі та Луганською обласною державною адміністрацією, відповідно до умов якого замовник - Луганська обласна державна адміністрація на підставі рішення конкурсного комітету ( протокол від 23.05.2008 № 107) надає перевізнику - ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» право з 23.05.2008 по 23.05.2013 здійснювати перевезення пасажирів на постійному приміському (внутрішньообласному) автобусному маршруті загального користування звичайному режимі руху на маршруті(ах), рейсі(ах): № 209 Ровеньки АС-Більшекам'янка;
3)договір від 27.06.2008 № 1279/1, укладений між позивачем у справі та Луганською обласною державною адміністрацією, відповідно до умов якого замовник - Луганська обласна державна адміністрація на підставі рішення конкурсного комітету ( протокол від 27.06.2008 № 108) надає перевізнику - ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» право з 27.06.2008 по 27.06.2013 здійснювати перевезення пасажирів на постійному приміському (внутрішньообласному) автобусному маршруті загального користування звичайному режимі руху на маршруті(ах), рейсі(ах): № 210 Ровеньки АС-Платонівка;
4)договір від 29.05.2013 № 785/Т, укладений між позивачем у справі та Управлінням інфраструктури та туризму Луганської обласної державної адміністрацієї згідно розпорядження голови ОДА від 26.10.2012 № 1521, відповідно до умов якого організатор -Луганська обласна державна адміністрація надає право, а перевізник бере на себе зобов'язання на здійснення перевезень пасажирів на постійному приміському (міжміському) внутрішньообласносму автобусному маршруті загального користування у період з 30.05.2013 по день введення в дію рішення конкурсного комітету або по тридцятий день з моменту видачі наказу про введення в дію рішення конкурсного комітету, за умови, що вказанаі у даному договорі маршрути входили до об'єктів проведення конкурсу, при цьому, термін дії договору не повинен перевищувати 3 місяців (а.с. 184- 195).
Крім того, судом встановлено, що позивачем - ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» на час розгляду справи не здійснюються пасажирські перевезення відповідно до договору від 29.05.2013 № 785/Т, оскільки наказом від 02.07.2013 про введення в дію рішення конкурсного комітету № 30 введено в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів по маршрутах, які розглядались на засіданні 25.06.2013 і оформлені протоколом від 26.06.2013 №135.
Посилання представників позивача на те, що відповідачами було змінено умови конкурсу на такі, що не відповідають чинному законодавству в частині встановлення вимог до автобусів з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35, відповідно до обов'язкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами, судом визнаються незмістовними, з огляду на таке.
Як зазначалося судом раніше, відповідно до п. 10 Порядку про проведення конкурсу та ст.44 ЗУ «Про автомобільний транспорт» організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові. Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу ( наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Порядком про визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режиму руху (далі-Порядок), затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.04.2007 № 285, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.05.2007 № 499/13766, встановлено вимоги до параметрів комфортності автобусів, процедуру визначення їх класу комфортності та сферу їхнього використання за видами сполучень та режиму руху.
Вимоги цього Порядку застосовуються при організації перевезень на автобусних маршрутах загального користування.
Класифікація автобусів за комфортністю є добровільною процедурою для виробників автобусів та автомобільних перевезників, які використовують автобуси для перевезення пасажирів, а вимоги щодо сфери використання автобусів зза видами сполучень та режимами руху є обов'язковими при організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування.
П. 4 Порядку встановлює класифікацію автобусів за конструкцією ґрунтується на положеннях Женевської Угоди 1958 року (955 343) та Правил ЄЕК ООН, що до неї додаються.
Автобуси за максимальною масою поділяються на дві категорії: категорія М-автобусии, які призначені для перевезення пасажирів і мають більше ніж 8 місць, не враховуючи місця водія, і максимальну масу не більше ніж 5 тон; категорія М-3 - автобуси, які призначені для перевезення пасажирів і мають більше ніж 8 місць, не враховуючи місця водія, і максимальну масу, що перевищує 5 тон.
Автобуси місткістю не більше 22 пасажирів, крім водія, поділяються на два класи: клас А: автобуси, призначені для перевезення сидячих пасажирів та мають місця для стоячих пасажирів; клас В: автобуси, призначені для перевезення виключно сидячих пасажирів.
Автобуси місткістю понад 22 пасажири, крім водія, поділяються на три класи: клас I: автобуси, призначені для перевезення сидячих і стоячих пасажирів, конструкція яких дає змогу пасажирам безперешкодно переміщуватись по салону; клас II: автобуси, призначені для перевезення головним чином сидячих пасажирів, а також стоячих пасажирів у проході проміж рядами та (або) на площадці для стоячих пасажирів, розмір якої не перевищує 1,5 кв.м; клас III: автобуси, призначені для перевезення виключно сидячих пасажирів.
Суд погоджується з твердженнями представника позивача щодо того, що класифікація автобусів за комфортністю є добровільною процедурою для автомобільних перевізників, однак з аналізу наведеного Порядку визначення комфортності автобісів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Мінтрансу України від 12.04.2007 № 285, вбачається, що відповідачами правомірно встановлено умови конкурсу в цій частині та ніяким чином не обмежує права позивача класифікувати транспортні засоби, які він має намір використовувати на маршрутах.
Вимоги Порядку визначення класу застосовується при організації перевезень, що і було реалізовано відповідачем при встановлені умов конкурсу. Категорія М-3 згідно таблиці 2 Порядку може використовуватися на приміських маршрутах, а отже вказані умови конкурсу не суперечать вимогам законодавства.
Щодо посилань представників позивача на протиправність дій відповідачів щодо встановлення умов конкурсу в частині визначення умов конкурсу, а саме: кожний автобус, який пропонується перевізником для участі у конкурсі повинен бути з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35 та виготовлених не пізніше 1998 року, судом також вважаються незмістовними, з наступних підстав.
Пасажиромісткість - кількість пасажирів, які можуть переміщатися в транспортному засобі одночасно та тривалий час. Пасажиромісткість характеризує максимальну величину перевізної роботи, яку яку здатне виконати транспортний засіб та використовується для розрахунку деяких статистичних (економічних) показників.
Пасажиромісткість автобуса - розраховується як сума сидячих місць та номінальної місткості стоячих пасажирів (без урахування обслуговуючого персоналу). Для автобусів розрізняють граничну і номінальну пасажиромісткість.
Тобто, пасажиромісткість включає у себе два поняття: місця для сидіння пасажирів та місця для пасажирів, які переїджають стоячи. Загальну кількість визначати є доцільним, оскільки організатор виставляє вимоги лише сидячих місць або перевізник може запропонувати автобуси більшої місткості для сидячих пасажирів.
Таким чином, писалання позивача на встановлення вказаних умов конкурсу є виключною компетенцією відповідача, який за наслідками конкурсу укладає договори з переможцем конкурсу.
Крім того, судом встановлено, що ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» під час подачі документів для участі у конкурсі надало інвестиційний проект зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на автобусному маршруті (маршрутах), з якого вбачається, що позивач зобов'язується забезпечити роботу на маршруті, що є об'єктом конкурсу транспортних засобів, що відповідатимуть умовам даного конкурсу.
Вказане зайвий раз свідчить про те, що надані пропозиції до участі у конкурсі, не відповідають встановленим умовам конкурсу.
Щодо посилань представників позивача стосовно протиправності недопущення ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до участі у конкурсі, у зв'язку з тим, що транспортний засіб ПАЗ 4234 реєстр. № НОМЕР_1 задіяний на міському маршруті № 6 « маг.Спортовари-мкр.Чернігівський-маг.Спортовари» як основний транспортний засіб згідно договору від 15.01.2013 №1, терміном дії з 02.02.2013 по 02.02.2018, судом визнаються незмістовними, з огляду на таке.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, листом Ровеньківської міської ради Луганської області від 19.06.13 № 1717, начальнику управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації на запит від 14.06.2013 за вих. № 012-16-вт-1/1066, надано інформацію стосовно перевізників для участі у конкурсі на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у приміському та міжміському (внутрішньообласному) сполученні, саме стосовно перевізника ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956», з яким укладено договори.
З додатку про договори з перевізником станом на 19.06.2013 вбачаться, що транспортний засіб ПАЗ 4234 реєстр. № НОМЕР_1 задіяний на міському маршруті № 6
« маг.Спортовари-мкр.Чернігівський-маг.Спортовари» як основний транспортний засіб згідно договору від 15.01.2013 №1, терміном дії з 02.02.2013 по 02.02.2018.
Вказаний факт представниками позивача під час розгляду справи не заперечувався.
Крім того, судом встановлено, що відповідно до роз'яснень та рекомендацій Антиминопольного комітету, Управлінню інфраструктури та туризму було заборонено допускати до участі у конкурсі перевізників, які пропонують до участі у конкурсі транспортні засоби, задіяні за іншими договороми в якості основних. У разі не додержання даних вимог, це призведе до порушення ЗУ «Про захист економічної конкуренції», а також дії Управлінняя будуть кваліфікуватись як анти конкурентні, що є недопустимим.
Як вже зазначалося судом раніше, відповідно до п. 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
П. 10 Порядку передбачено, що організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
З аналізу наведеного вбачається, що Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений Постановою Кабінета Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, встановлює чіткі підстави для недопущення до участі у конкурсі перевізників, транспортних засобів, яких задіяні на іншому маршруті як основний транспортний засіб, що фактично виключає можливість участі у конкурсі такого транспортного засобу та здійснення пасажирських перевезень по інших маршрутах, у разі визначення переможцем у підприємства позивача у конкурсі.
Посилання представників позивача на те, що конкурсним комітетом не допущенно ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до участі у конкурсі, у зв'язку з відсутністю ліцензійних карток на транспортні засоби, судом також визнаються незмістовними, оскільки ліцензійні картки - це бланки суворої звітності, до якої вносяться реєстраційні дані ліцензії та транспортного засобу. Транспортний засіб, який буде використовуватись на маршруті, повинен відповідати вимогам безпеки, комфортності, охорони праці та екології, бути укомплектованим відповідно до законодавства з відповідним оформленням ліцензійної картки.
Отже, переможець конкурсу визначається, виходячи з технічного стану конкретного транспортного засобу, на який є ліцензійна картка з відображенням державного номеру, якийбуде використовуватись на маршруті.
Твердження представників позивача стосовно того, що ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» взагалі не було відомо про необхідність заміни ліцензійних карток, судом не приймається до уваги, оскільки під час розгляду справи встановлено, що Управлінням Укртрансінспекції у Луганській області 28.05.2013 було проінформовано організаторів перевезень на території Луганської області листом від 28.05.2013 № 2751, зі змісту якого вбачається, що в зв'язку з набранням чинності наказу Міністерства інфраструктури України від 15.04.2013 № 219 «Про внесення змін до наказу Міністерства транспорту та зв'язку України» від 22.07.2010 № 514», зареєстрованого в міністерстві Юстиції України 26.04.2012 № 683, Управління Укртранінспекції в Луганській області з 27.05.2013 розпочато видачу ліцензійних карток.
Тобто, позивачем проігноровано вказане повідомлення, у позивача було достатньо часу здійснити заміну ліцензійних карток, та у гранічний термін до подачі пакету документів для участі у конкурсі не здійснено заміну ліцензійних карток.
Посилання представників позивача на те, що відповідачами порушено принципи та умови при організації конкурсу, а саме : не проведено аналізу показників роботи маршрутів, рівня задоволення потреб пасажирів, аналізу ефективності використання ресурсів суб'єктів господарювання при реалізації умов конкурсу, технічного аналізу можливості використання автобусів із підвищеними вимогами в частині вимог до класу, категорії та пасажиромісткості, не враховано дорожніх умов на маршрутах, судом визнаються необґрунтованими, оскільки статтею 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт» не передбачено проведення аналізу показників роботи маршрутів, не проведення аналізу рівня задоволення потреб пасажирів, проведення аналізу ефективності використання ресурсів суб'єктів господарювання при реалізації умов конкурсу, не проведення технічного аналізу можливості використання автобусів із підвищеними вимогами, в частині вимог до класу, категорії та пасажиромісткості, врахування дорожніх умов на маршрутах, створення принципів рівних умов для роботи всіх суб'єктів господарювання, а зі змісту оголошення та умов конкурсу опублікованого в газеті «Наша газета» від 17.05.2013 та 24.04.2013 вбачається, що відповідні оголошення містять у собі вимоги щодо встановлення умов конкурсу, передбачених ст. 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт».
Оскільки під час розгляду справи достовірно встановлено, що встановлення та зміна умов конкурсу є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування та відповідачем під час проведення конкурсу та визначення переможця конкурсу було дотримано умов конкурсу, проведеного у відповідності до вимог ЗУ «Про автомобільний транспорт» та Пордяку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а судом під час розгляду справи не встановлено порушення з боку відповідача, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки рішення винесено не на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Узадоволенні адміністративного позову акціонерного товариства «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до Луганської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на пердмет спору - приватне підприємство «Реванш-Авто» про визнання дій відповідачів такими, що не відповідають чинному законодавству, визнання недісним конкурсу, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити у повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова складена у повному обсязі та підписана 18.07.2013.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2013 |
Оприлюднено | 19.07.2013 |
Номер документу | 32474933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні