Ухвала
від 23.09.2013 по справі 812/5573/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кисельова Є.О.

Суддя-доповідач - Юрко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2013 року справа №812/5573/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Юрко І.В., суддів Міронової Г.М., Блохіна А.А.,

секретарі судового засідання Манаєві М.В.,

за участі представника позивача Хатнюк О.О.,

представника відповідача Герасімової Т.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 липня 2013 року по справі № 812/5573/13-а за позовом Публічного акціонерного товариства «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до Луганської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму, (третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - приватне підприємство «Реванш-Авто») про визнання дій незаконними, визнання недійсним конкурсу, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач 19 червня 2013 року звернувся до суду з позовом до Луганської обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму (третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - приватне підприємство «Реванш-Авто»), яким просив визнати дії відповідачів щодо встановлення умов конкурсу на перевезення пасажирів на внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування на об'єктах конкурсу: № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС - Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС0Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС-Платонівка, що оголошено в газеті «Наша газета» від 17.05.2013 протиправними, визнання недійсним конкурсу, зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17 липня 2013 року у задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.

Позивач не погодився з таким рішенням суду, подав апеляційну скаргу, якою просив рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення про задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник позивача вимоги апеляційної скарги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача - Управління інфраструктури та туризму, в судовому засіданні апеляційної інстанції проти вимог апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Представник відповідача - Луганської обласної державної адміністрації та представник третьої особи в судове засідання не з'явились, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідач - Луганська обласна державна адміністрація, надіслав до суду заперечення на апеляційну скаргу, яким просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, розглянути справу без участі представник адміністрації.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС україни неявка вказаних осіб не перешкоджає судовому розгляду справи.

Відповідно до ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - Публічне акціонерне товариство «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956», ідентифікаційний код 03115910, зареєстроване виконавчим комітетом Ровеньківської міської ради Луганської області 21.01.1992 року за № 13891200000000298, що підтверджується випискою є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ № 526111, довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та надає послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом відповідно до ліцензії серії АЕ № 264913, виданої Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті 07.05.2013 року, термін дії з 29.02.2012 року - необмежений (а.с.43-44, 260 т. 1).

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що розпорядженням Голови Луганської обласної державної адміністрації від 25.02.2013 року № 202 було уповноважено Управління інфраструктури та туризму здійснювати функції організатора конкурсу з визначення перевізників, які будуть здійснювати перевезення на маршрутах загального загального користування, які не виходять за межі території Луганської області (а.с. 115 т. 1).

Відповідно до ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» до обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать :

визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;

державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 затверджений Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування умови конкурсу - встановлені організатором (обов'язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об'єкті конкурсу.

Організатором на автобусному маршруті загального користування є виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту - на автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут).

Об'єкт конкурсу визначається організатором.

Відповідно до п. 10 цього Порядку організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Відповідно до п.28 Порядку організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації).

Як вбачаться з матеріалів справи 17.05.2013 року в Ровеньківській місцевій газеті «Наша газета» № 68 (3731) відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081 (далі по тексту - Порядок) було оголошено конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах. Зокрема, в оголошенні відповідно до п. 10 Порядку проведення конкурсу організатор затвердив додаткові умови конкурсу, а саме:

- забороняється пропонувати для участі у конкурсі автобуси, що переобладнані з вантажних транспортних засобів;

- кожний автобус з пасажиромісткістю (місць для сидіння)мінімум 35, відповідно до обовьязкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі, повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічсним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами;

- забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає приміські маршрути загального користування не меньш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;

- у разі перемоги у конкурсі та підписання з організатором відповідного договору на обслуговування маршруту перевізник зобов'язується з 1 серпня 2013 року забезпечити на кодний автобус, що буде виконувати перевезення на маршруті, включаючі ті, що будуть використовуватися на підміні, відповідно до умов договору з організатором, встановлення GPS-модуля, підключення до системи GPS-моніторингу та диспетчерського контролю роботи автобуса на маршруті та вкючення зазначених транспортних засобів до відповідного реєстру організатора. Зазначене зобовьязання перевізника оформлюється у формі заяви довільної форми, яке подається разом з необхідними документами для участі у конкурсі;

- кожний автобус. Що пропонується для участі у конкурсі, повинен бути запропонованиц перевізником для огляду членами конкурсного комітету у день проведення конкурсу, на умовах, визначених організатором

Крім того, в оголошенні було зазначено кінцевий термін подання документів для участі у конкурсі - до 31 травня 2013 року та дата проведення конкурсу - 19 червня 2013 року (а.с.45-47 т. 1).

24.05.2013 року в газеті «Наша газета» № 72 (3735) було затверджено додаткові умови до відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах, а саме: кожний автобус з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35, відповідно до обов'язкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі, повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами. Документи для участі в конкурсі приймаються до 05.06.2013 року (а.с.48).

29.05.2013 року в газеті «Наша газета» № 75 (3738) Луганською обласною державною адміністрацією було повідомлено, що в оголошеннях, надрукованих в газеті «Наша газета» № 68 (3731) від 17.05.2013 року, від 24.05.2013 року № 72 (3735) про проведення відкритого конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 19.06.2013року, вносяться зміни та відповідний конкурс буде проведено - 25.06.2013 року, кінцевий термін подання документів для участі в конкурсі - 10.06.2013 року (а.с.49).

Повноваження комісії конкурсного комітету з питань підготовки та проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах користування встановлені Положенням про Комісію з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів та міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування (далі по тексту - Положення), затвердженого наказом Луганської обласної державної адміністрації Управління транспорту та зв'язку від 19.01.2011 року № 4 про створення комісії, наказом Луганської обласної державної адміністрації Управління транспорту та зв'язку від 20.11.2012 року № 70 про внесення змін до наказу управління транспорту та зв'язку Луганської обласної адміністрації від 19.01.2011 року № 4 «Про створення комісії».

Відповідно до Положення основним завданням комісіє є: виявлення автобусних маршрутів, строк обслуговування яких закінчується; визначення об'єктів конкурсу; визначення умов конкурсу (пасажиромісткість, клас категорія); визначення режиму руху (для приміського перевезення) або порядку здійснення перевезень (для міжміського перевезення); визначеня місця, дати, часу проведення конкурсів, кінцевого строку прийняття документів для участі у конкурсі; перевірка наявності та змісту документів на участь у конкурсі, які перевізники-претенденти подають в закритих конвертах у встановлений термін; створення умов для одержання перевізником-претендентом детальної інформації про характеристики об'єкта конкурсу.

Організаційною формою діяльності Комісії є засідання, які проводяться за необхідністю з метою визначення об'єктів та умов конкурсів та наступного дня після закінчення строку прийняття документів для відкриття пакетів з документами та їх перевірки.

За результатами засідань Комісії складаються: протоколи з висновками та рекомендаціями керівництву управління щодо підготовки та проведення конкурсів; акти виїмки документів на участь у конкурсі із зазначенням назви перевізника-пертендента, маршрутів та відомостей про наявність та змісту документів, що подані перевізниками-претендентами для участі у конкурсі.

Таким чином, Комісія з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування, має повноваження у відповідності до Положення про Комісії з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів та міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування щодо встановлення умов проведення конкурсу з пасажирських перевезень.

Протоколом засідання комісії з питань підготовки проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування від 15.05.2013 року № 22 визначено об'єкти наступних конкурсів згідно переліку маршрутів, зазначених у Додатку № 1; визначено умови конкурсів в межах об'єктів конкурсів, зазначених у Додатку № 2; визначено дату місце та час засідань конкурсного комітету (а.с. 230-237 т. 1)

Посилання апелянта на те, що відповідачами було змінено умови конкурсу на такі, що не відповідають чинному законодавству в частині встановлення вимог до автобусів з пасажиромісткістю (місць для сидіння) мінімум 35, відповідно до обов'язкових умов конкурсу, який пропонується для участі у конкурсі повинен бути виготовлений не пізніше 1998 року і відповідати екологічним стандартам не нижче ЕВРО-3, що підтверджується відповідними документами, колегією суддів до уваги не приймається з наступних підстав.

Класифікація автобусів за комфортністю є добровільною процедурою для автомобільних перевізників, однак з аналізу наведеного Порядку визначення комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Мінтрансу України від 12.04.2007 № 285, вбачається, що відповідачами правомірно встановлено умови конкурсу в цій частині та ніяким чином не обмежує права позивача класифікувати транспортні засоби, які він має намір використовувати на маршрутах.

Вимоги Порядку визначення класу застосовується при організації перевезень, що і було реалізовано відповідачем при встановлені умов конкурсу. Категорія М-3 згідно таблиці 2 Порядку може використовуватися на приміських маршрутах, а отже вказані умови конкурсу не суперечать вимогам законодавства.

Пасажиромістість - кількість пасажирів, які можуть переміщатися в транспортному засобі одночасно та тривалий час. Пасажиромісткість характеризує максимальну величину перевізної роботи, яку здатне виконати транспортний засіб та використовується для розрахунку деяких статистичних (економічних) показників.

Пасажиромісткість автобуса - розраховується як сума сидячих місць та номінальної місткості стоячих пасажирів (без урахування обслуговуючого персоналу). Для автобусів розрізняють граничну і номінальну пасажиромісткість.

Тобто, пасажиромісткість включає у себе два поняття: місця для сидіння пасажирів та місця для пасажирів, які переїзджають стоячи. Загальну кількість визначати є доцільним, оскільки організатор виставляє вимоги лише сидячих місць або перевізник може запропонувати автобуси більшої місткості для сидячих пасажирів.

Таким чином, посилання позивача на встановлення вказаних умов конкурсу є виключною компетенцією відповідача, який за наслідками конкурсу укладає договори з переможцем конкурсу.

Крім того, судом встановлено, що ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» під час подачі документів для участі у конкурсі надало інвестиційний проект зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на автобусному маршруті (маршрутах), з якого вбачається, що позивач зобов'язується забезпечити роботу на маршруті, що є об'єктом конкурсу транспортних засобів, що відповідатимуть умовам даного конкурсу.

Вказане свідчить про те, що надані позивачем пропозиції до участі у конкурсі, не відповідають встановленим умовам конкурсу.

Так, позивачем 10.06.2013 року були подані заяви та документи для участі в конкурсі по 2 об'єктах: - № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ АС, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; - № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС- Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС - Платонівка.

Апелянт зазначає, що не був згоден з деякими умовами конкурсу, проте колегія суддів вважає, що, оскільки позивачем були подані документи для участі в конкурсі, він тим самим прийняв умови цього конкурсу та забажав прийняти в ньому участь на умовах, визначених організатором конкурсу.

Рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.

Згідно п.12 Порядку конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» ;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 КУПАП, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до п.18 Порядку не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.

Переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.

Організатор укладає з переможцем конкурсу договір про виконання функцій робочого органу.

Строк дії договору встановлюється за домовленістю між організатором та робочим органом, але не більш як на три роки.

Згідно п.40 Порядку під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрамкомфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення,строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв.

25.06.2013 року конкурсним комітетом з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області було проведено відкритий конкурс на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньообласних) і приміських автобусних маршрутах загального користування на 27 окремих об'єктах та визначено переможців конкурсу, результати якого оформлені відповідним протоколом засідання конкурсного комітету від 25.06.2013 року № 135 (а.с. 119-126 т. 1).

Зі змісту даного протоколу вбачається, що по об'єктах: № 13, маршрут № 203 Ровеньки АС-Свердловськ АС, маршрут № 216 Ровеньки АС-Новоборовиці; № 17, маршрут № 212 Ровеньки АС-Новодар'ївка, маршрут № 209 Ровеньки АС- Великокам'янка, маршрут № 210 Ровеньки АС - Платонівка участь у конкурсі брали два заявники: ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» та ПП «Реванш-Авто».

По об'єкту конкурсу № 13 під час розгляду документів ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» комісією було встановлено, що автобус ПАЗ 4234 реєстр. № ВВ 3305 АА, задіяний на міському маршруті № 6 «маг.Спортовари- мкр. Чернігівський-маг.Спортовари», як основний транспортний засіб згідного договору № 1 від 15.01.2013 року, терміном дії з 02.02.2013 року по 02.02.2018 року. Транспортний засіб пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями на об'єкт конкурсу не запропоновано, крім того не надано автобус з кількістю місць для сидіння мінімум-35, виготовлений після 1998 року, та який відповідає вимогам «Євро-3», надано інвестиційний проект-зобов'язання.

ПП «Реванш-Авто» запропоновано автобуси, у якості транспортного засобу, пристосованого для відповідних перевезень та дотримано усіх умов, встановлених конкурсом.

Конкурсним комітетом прийнято рішення про недопуск ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» до участі у конкурсі, оскільки підприємством було подано до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи та не у повному обсязі.

За результатами голосування конкурсним комітетом переможцем конкурсу по об'єкту № 13 визнано ПП «Реванш-Авто».

По об'єкту конкурсу № 17 під час розгляду документів ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» комісією було встановлено, що у якості транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями був запропонований автобус РУТА 22 ИНВА СПГ реєстр. № ВВ 3323 АА. Вимога щодо транспортного засобу місткістю мін.35 місць для сидіння та відповідності екологічним стандартам «Евро-3» не виконана, надано інвестиційний проект-зобов'язання. Крім того, на транспортний засіб ПАЗ 4234 реєстр. № ВВ 0904 ВХ замість копії ліцензійної картки, визначеної п. 29.4 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті, надав копію Повідомлення про прийняття рішення щодо видачі ліцензійної картки.

ПП «Реванш-Авто» запропоновано у якості транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями був запропонований автобус VOLVO B10BLE реєстр.№ ВВ 3950 АА (2001 року виготовлення), який має місткість більше 35 місць для сидіння та відповідає екологічним вимогам «Евро-3»

Конкурсним комітетом прийнято рішення про недопуск ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10656» до участі у конкурсі, оскільки підприємством було подано до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи, не у повному обсязі та такі, що містять недостовірну інформацію.

За результатами голосування конкурсним комітетом переможцем конкурсу по об'єкту № 17 визнано ПП «Реванш-Авто».

Щодо посилань апелянта позивача стосовно протиправності недопущення ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до участі у конкурсі, у зв'язку з тим, що транспортний засіб ПАЗ 4234 реєстр. № ВВ 3305 АА задіяний на міському маршруті № 6 « маг.Спортовари-мкр.Чернігівський-маг.Спортовари» як основний транспортний засіб згідно договору від 15.01.2013 року № 1, терміном дії з 02.02.2013 року по 02.02.2018 року, колегією суддів до уваги не приймаються, з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи, листом Ровеньківської міської ради Луганської області від 19.06.2013 року № 1717, начальнику управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації на запит від 14.06.2013 року за вих. № 012-16-вт-1/1066, надано інформацію стосовно перевізників для участі у конкурсі на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у приміському та міжміському (внутрішньообласному) сполученні, саме стосовно перевізника ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956», з яким укладено договори.

З додатку про договори з перевізником станом на 19.06.2013 року вбачаться, що транспортний засіб ПАЗ 4234 реєстр. № ВВ 3305 АА задіяний на міському маршруті № 6 «маг.Спортовари - мкр.Чернігівський-маг.Спортовари», як основний транспортний засіб згідно договору від 15.01.2013 року №1, терміном дії з 02.02.2013 року по 02.02.2018 року.

Вказаний факт апелянтом не спростований.

Відповідно до роз'яснень та рекомендацій Антимонопольного комітету Управлінню інфраструктури та туризму було заборонено допускати до участі у конкурсі перевізників, які пропонують до участі у конкурсі транспортні засоби, задіяні за іншими договорами в якості основних. У разі не додержання даних вимог, це призведе до порушення Закону України «Про захист економічної конкуренції», а також дії Управління будуть кваліфікуватись як антиконкурентні, що є недопустимим.

Як зазначалось вище, відповідно до п. 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.

Пунктом 10 Порядку передбачено, що організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Таким чином, Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, встановлює чіткі підстави для недопущення до участі у конкурсі перевізників, транспортних засобів, яких задіяні на іншому маршруті як основний транспортний засіб, що фактично виключає можливість участі у конкурсі такого транспортного засобу та здійснення пасажирських перевезень по інших маршрутах, у разі визначення переможцем у підприємства позивача у конкурсі.

Посилання апелянта на те, що конкурсним комітетом протиправно не допущено ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» до участі у конкурсі, у зв'язку з відсутністю ліцензійних карток на транспортні засоби, колегія суддів вважає необгрунтованими, оскільки ліцензійні картки - це бланки суворої звітності, до якої вносяться реєстраційні дані ліцензії та транспортного засобу. Транспортний засіб, який буде використовуватись на маршруті, повинен відповідати вимогам безпеки, комфортності, охорони праці та екології, бути укомплектованим відповідно до законодавства з відповідним оформленням ліцензійної картки.

Отже, переможець конкурсу визначається, виходячи з технічного стану конкретного транспортного засобу, на який є ліцензійна картка з відображенням державного номеру, який буде використовуватись на маршруті.

Твердження апелянта стосовно того, що ПАТ «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» взагалі не було відомо про необхідність заміни ліцензійних карток, колегією суддів до уваги не приймається, оскільки Управлінням Укртрансінспекції у Луганській області листом від 28.05.2013 року № 2751 було проінформовано організаторів перевезень на території Луганської області, що в зв'язку з набранням чинності наказу Міністерства інфраструктури України від 15.04.2013 року № 219 «Про внесення змін до наказу Міністерства транспорту та зв'язку України» від 22.07.2010 року № 514», зареєстрованого в міністерстві Юстиції України 26.04.2012 року № 683, Управління Укртранінспекції в Луганській області з 27.05.2013 року розпочато видачу ліцензійних карток.

Тобто, позивачем проігноровано вказане повідомлення, у позивача було достатньо часу здійснити заміну ліцензійних карток, та у термін до подачі пакету документів для участі у конкурсі не здійснено заміну ліцензійних карток.

Суд першої інстанції вірно дійшов висновку, що встановлення та зміна умов конкурсу є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування та відповідачем під час проведення конкурсу та визначення переможця конкурсу було дотримано умов конкурсу, проведеного у відповідності до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, з сим погоджується колегія суддів

Щодо вимог позивача про визнання недійсним конкурсу, колегія суддів зазначає, що оскільки позивач взагалі не був допущений до участі в конкурсі, в нього не виникло право на оскарження його результатів, а рішення конкурсного комітету щодо недопущення позивача до участі у конкурсі, останнім не оскаржується.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Ровеньківське автотранспортне підприємство 10956» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 липня 2013 року по справі № 812/5573/13-а залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17 липня 2013 року по справі № 812/5573/13-а залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення ухвали в повному обсязі.

В повному обсязі ухвалу складено 27 вересня 2013 року.

Головуючий суддя І.В. Юрко

Судді Г.М.Міронова

А.А.Блохін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2013
Оприлюднено02.10.2013
Номер документу33825348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5573/13-а

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 17.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні