ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Львівський апеляційний адміністративний суд
П о с т а н о в а
І м е н е м У к
р а ї н и
17 грудня 2008 року
м. Львів
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного
суду в складі:
головуючого судді суддів при секретарі
Старунського Д.М. Пліша М.А., Стародуба О.П. Бацик О.Р.
за участю осіб: від позивача: не з'явилися від
відповідача: не з'явилися
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті
Львові справу
за апеляційною скаргою Міністерства
фінансів України
на постанову Красилівського районного суду
Хмельницької області від 12 травня 2008 року у справі №2-а-293/08
за позовом ОСОБА_1
до Міністерства фінансів України, Державного казначейства
України, Міністерства праці та соціальної політики України, управління праці та
соціального захисту населення Красилівської районної державної адміністрації
Хмельницької області
про стягнення суми недоплаченої разової щорічної грошової
допомоги, -
в с т а н о в и л а:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Міністерства
фінансів України, Державного казначейства України, Міністерства праці та
соціальної політики України, управління праці та соціального захисту населення
Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області про
стягнення недоплаченої разової щорічної грошової допомоги до 5-го травня як
учаснику війни відповідно до ст.14 Закону України
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» № 3551-XII від 22
жовтня 1993 року, зазначивши, що відповідно до вищезазначеної норми, щорічно до
5 травня їй повинна надаватися разова грошова допомога у розмірі трьох
мінімальних пенсій за віком як учаснику війни,
але виплати їй проводяться не в повному обсязі.
Постановою Красилівського районного суду Хмельницької
області від 12 травня 2008 року позов задоволено частково, зобов'язано стягнути з Державного
бюджету України в особі
Державного
казначейства
України на користь позивача недоплачену разову грошову допомогу за 2007 рік.
Зазначена
постанова мотивована тим, що відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту» позивач
має право на отримання щорічно до 5 травня разової грошової допомоги у
визначеному розмірі, вимоги є законними, а тому судом першої інстанції
відновлено його порушене право в межах стягнення різниці недоплаченої допомоги
за 2007 рік.
Не
погоджуючись з прийнятою постановою Міністерство фінансів України подало
апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій
просить скасувати оскаржувану постанову і прийняти нову, якою відмовити в
задоволенні позовних вимог.
В апеляційній скарзі Міністерство
фінансів України вказує на те, що обставини, які мають значення для справи не
доведені, судом першої інстанції не з'ясовані, а тому не відповідають
обставинам справи, вважає оскаржувану постанову такою, що постановлена з
неправильним застосуванням норм матеріального права та з порушенням норм
процесуального права.
Сторони в судове засідання не
з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені
належним чином, а тому, колегія суддів, у відповідності до ч.4 ст.196 КАС
України, вважає за можливе розглядати справу у їх відсутності.
Заслухавши
доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної
скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова
суду скасуванню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з
того, що він має право щорічно до 5 травня отримувати грошову допомогу
відповідно до вимог ст. 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії
їх соціального захисту”.
Судом першої
інстанції встановлено, що згідно посвідчення, наданого позивачем, вона є
учасником війни і на неї розповсюджується дія Закону України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», який надає їй право на
щорічну разову грошову допомогу у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком,
яка повинна виплачуватись до 5 травня.
Рішенням
Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року визнано такими, що не
відповідають Конституції України положення ст.29 Закону України “Про Державний
бюджет на 2007 рік”, якими обмежувався розмір щорічної разової допомоги,
передбаченої Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту”. Розмір отриманої позивачем у 2007 році разової грошової
допомоги до 5 травня в сумі 55 грн. не відповідає вимогам зазначеного Закону. В
частині виплати недоплаченої грошової допомоги позивачу за період 2005-2006 рр.
суд підставно відмовив, оскільки позивачем пропущений строк звернення до суду,
поважності причин пропущення якого позивачем не наведені.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про
стягнення в користь позивача заборгованості з виплати щорічної допомоги за 2007
рік в сумі 1175 грн.18 коп.( 410 грн.06.коп.х 3 - 55 грн.), що, на думку
колегії суддів, відповідає нормам матеріального права і фактичним обставинам
справи.
Відповідно до Постанови КМУ «Про забезпечення щорічної
виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 18 лютого 2004 року №177
на Міністерство фінансів України і Державне казначейство України покладено
обов'язок забезпечити щороку до 10 квітня виділення коштів Міністерству праці
та соціальної політики України для виплати щорічної разової допомоги до 5-го
травня. Проте, на думку колегії суддів, висновок суду першої інстанції,
що недоотримані позивачем кошти слід стягнути з
Державного бюджету України через Державне казначейство України є помилковим
Відповідно до ст.17-1 Закону України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» суб'єктом виплати разової
щорічної допомоги, передбаченої цим Законом, є управління праці та соціального
захисту населення, а тому, саме вони зобов'язані проводити виплату недоплачених
сум грошової допомоги.
Згідно Положення
про Міністерство праці та соціальної політики України, затвердженого Указом
Президента України від 30.08.2000 року за №1035/2000, Мінпраці України є
головним органом у системі органів виконавчої влади із забезпечення реалізації
державної політики у сфері соціального захисту населення і соціального
обслуговування населення та згідно ст.22 Бюджетного кодексу України є головним
розпорядником бюджетних коштів. Згідно із Положенням про Міністерство праці та
соціальної політики України відповідно до покладених на нього завдань здійснює
в межах своїх повноважень контроль за додержанням законодавства щодо надання
пільг та забезпечує через систему підпорядкованих йому органів реалізацію прав
громадян на соціальний захист шляхом своєчасного та адресного надання
соціальної допомоги.
Враховуючи вищенаведене, колегія
суддів приходить до висновку про те, що саме на управління праці та соціального
захисту населення покладено обов'язок проводити виплату одноразової щорічної
грошової допомоги.
Колегія суддів також вважає за
необхідне зазначити про те, що відсутність бюджетного фінансування на виплату,
передбачених Законом України «Про
статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», щорічної грошової допомоги не може
бути причиною невиконання відповідним суб'єктом владних повноважень покладених
на нього зобов'язань, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з
отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час
виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного
законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань
(рішення Європейського суду з прав людини у справі “Кечко проти України”).
Оскільки правові
положення, які передбачають виплату разової щорічної допомоги учасникам війни до Дня Перемоги є чинними, а позивач належить до вказаної
групи осіб і має право на її отримання, органи державної влади не можуть
свідомо зменшувати розмір такої допомоги.
Керуючись ст.ст.160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС
України, колегія суддів, -
п о с т а н о в и л а:
Апеляційну скаргу Міністерства
фінансів України - задоволити
частково.
Постанову
Красилівського районного суду Хмельницької області від 12 травня 2008 року у
справі №2-а-293/08 скасувати та постановити нову, якою позов ОСОБА_1 до
Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Міністерства
праці та соціальної політики України, управління праці та соціального захисту
населення Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області про
стягнення суми недоплаченої разової щорічної грошової допомоги задоволити
частково.
Визнати дії
управління праці та соціального захисту населення Красилівської районної
державної адміністрації Хмельницької області щодо неповної виплати на користь
позивача разової грошової допомоги до 5-го травня за 2007 рік неправомірними.
Зобов'язати
управління праці та соціального захисту населення Красилівської районної
державної адміністрації Хмельницької області нарахувати та виплатити на користь
ОСОБА_1 недоплачену разову щорічну грошову допомогу як учаснику війни до 5-го
травня за 2007 рік в сумі 1 175 (одна тисяча сто сімдесят п'ять) гривень 18
копійок.
В решті позовних
вимог відмовити.
Постанова
набирає законної сили з моменту проголошення, однак може бути оскаржена шляхом
подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної
інстанції протягом одного місяця з дня набрання нею законної сили.
Головуючий суддя:
Д.М. Старунський
Судді:
М.А. Пліш О.П. Стародуб
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2008 |
Оприлюднено | 01.04.2009 |
Номер документу | 3250217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Д.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні