Постанова
від 25.07.2013 по справі 2а-6669/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 липня 2013 року (11 год. 00 хв.) Справа №  2а-6669/09/0870м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Садового І.В., при секретарі судового засідання – Гайдай А.В., за участю: позивач, відповідач: не з'явились, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовною заявою:           Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Запорізької області Державної податкової служби до: Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» про: стягнення 3 779 698 грн. 50 коп. ВСТАНОВИВ: 04.12.2009 Державна податкова інспекція у Запорізькому районі Запорізької області Державної податкової служби (далі – позивач)  звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» (далі – відповідач) про стягнення 3 779 698 грн. 50 коп. заборгованості по штрафним санкціям. Ухвалою суду від 07.12.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-6669/09/0870, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 21.12.2009.   Ухвалою суду від 21.12.2009 провадження у справі зупинено до розгляду Запорізьким окружним адміністративним судом пов'язаної справи №2а-6347/09/0870, винесення відповідного рішення з цієї справи та набрання ним законної сили.   08.08.2011 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду. Провадження у справі неодноразово зупинялося за клопотанням сторін до терміну, встановленого судом для надання додаткових доказів, а саме до повернення матеріалів адміністративної справи №2а-6347/09/0870 на адресу Запорізького окружного адміністративного суду. 11.07.2013 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду. Ухвалою суду від 11.07.2013 провадження у справі зупинено за клопотанням позивача до 25.07.2013 для надання додаткових доказів. 25.07.2013 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду. Позивач у судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про розгляд справи без його участі та уточнення до адміністративного позову, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Згідно позовної заяви та уточнень до позовної заяви просить стягнути з відповідача 3 779 698 грн. 50 коп. грн. 83 коп. заборгованості по сплаті штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки. Зазначає, що заборгованість виникла внаслідок несплати відповідачем штрафу, визначеного у рішенні про застосування фінансових санкцій №0000632308/0 від 01.07.2009. Просить позов задовольнити. Відповідач у судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив. Про дату та час судового засідання відповідач був повідомлений належним чином, про що свідчать поштові повідомлення про вручення повісток. Згідно з ч.1 ст.41 КАС України, у зв'язку із неявкою сторін, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» (код ЄДРПОУ 32320421) зареєстроване 02.01.2003 як юридична особа виконавчим комітетом Запорізької міської ради за юридичною адресою: вул.Вишнева, буд.18-А, смт.Балабине, Запорізький район, Запорізька область, 70435, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи  серії А01 №025739.           Фахівцями ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області проведена планова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» за період з 01.04.2006 по 31.03.2009, за результатами якої складено акт перевірки від 19.06.2009 №06/2311/32320421.           Перевіркою встановлені порушення відповідачем  п.7.41, п.7.47 Постанови Правління національного банку України №637 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», а саме: на підставі авансових звітів проведені готівкові розрахунки на суму 3 779 698 грн. 50 коп. при відсутності платіжних документів, які б підтверджували витрачення підзвітної особи коштів.           За результатами матеріалів перевірки позивачем прийнято рішення від 01.07.2009 №0000632308/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 3 779  698 грн. 50 коп.           За результатами апеляційного оскарження спірне рішення залишено без змін, а скарга позивача без задоволення. 23.11.2009 Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Запорізької області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.07.2009 № 0000632308/0.   За наслідками розгляду справи №2а-6347/09/0870 за зазначеним вище позовом, постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 16.02.2010 позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій 01.07.2009 №0000632308/0 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі  3  725  958 грн. 73 коп. та визначення строків сплати відповідно до ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ, в іншій частині в позові відмовлено. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.05.2011 по справі №2а-6347/09/0870 апеляційні скарги позивача та відповідача залишені без задоволення, постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 16.02.2010 – без змін.           Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню  виходячи з наступного: Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ (в редакції, що діяла на момент вчинення правопорушення) податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових   розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій   на  провадження  видів  господарської діяльності,  що  підлягають  ліцензуванню  відповідно  до  закону, торгових  патентів. Згідно з ч.1 ст.238 ГК України (в редакції, що діяла на момент вчинення правопорушення) за порушення встановлених законодавчими актами  правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи  організаційно-правового  або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Стаття 239 ГК України (в редакції, що діяла на момент вчинення правопорушення) передбачає, що органи податкової служби як органи державної влади відповідно до своїх повноважень і в порядку, передбаченому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно – господарські санкції. Відповідно до ст.241 ГК України (в редакції, що діяла на момент вчинення правопорушення) адміністративно-господарський штраф - це грошова сума,  що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. Перелік   порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок  його  стягнення  визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення. Згідно з п.п.8,11 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу  в Україні» №509-ХІІ (в редакції, що діяла на момент вчинення правопорушення) податкові органи мають право вимагати від платників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податкового законодавства, контролювати виконання  законних  вимог посадових осіб органів державної податкової служби, а також припинення дій, які перешкоджають здійсненню повноважень посадовими особами органів державної податкової служби; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах,  встановлених законами України. Статтею 1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» (далі Указ) встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів, - у розмірі сплачених коштів. Згідно ст.2 Указу штрафні санкції, передбачені цим Указом, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань. Статтею 3 Указу передбачено, що контроль за додержанням особами, зазначеними у статті 1 цього Указу (крім банків), норм з регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються Національним банком України, здійснюють органи державної податкової служби, державної контрольно-ревізійної служби, Міністерства внутрішніх справ України та фінансові органи, а банками - Національний банк України. Згідно з п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом. Отже, безпосередніми функціями ДПІ є забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених законодавством України, а також подавати до суду позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Як було встановлено матеріалами справи, за результатами проведеної перевірки позивачем прийнято рішення від 01.07.2010 №0000632308/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 3 779  698 грн. 50 коп. Також, встановлено, що відповідачем 23.11.2009 до Запорізького окружного адміністративного суду подано позов до Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Запорізької області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.07.2009 № 0000632308/0.   За наслідками розгляду справи №2а-6347/09/0870 за зазначеним вище позовом, постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 16.02.2010 позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій 01.07.2009 №0000632308/0 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі  3  725  958 грн. 73 коп. та визначення строків сплати відповідно до ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ, в іншій частині в позові відмовлено. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.05.2011 по справі №2а-6347/09/0870 апеляційні скарги позивача та відповідача залишені без задоволення, постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 16.02.2010 – без змін.           Позивач просить задовольнити позов на суму 3 779 698 грн. 50 коп. Проте, як зазначалося вище, рішення про застосування фінансових санкцій №0000632308/0 від 01.07.2009 визнано протиправним  та скасовано в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі  3  725  958 грн. 73 коп., в іншій частині (на суму 53 739 грн. 77 коп.) – залишено без змін.           Таким чином рішення про застосування фінансових санкцій №0000632308/0 від 01.07.2009 є чинними в частині 53 739 грн. 77 коп.           Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Доказів сплати заборгованості відповідачем не надано. Отже суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню у сумі 53 739 грн. 77 коп. За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись  ст. ст.72, 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України , суд –  ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Запорізької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» про стягнення 3 779 698 грн. 50 коп. заборгованості по штрафним санкціям, - задовольнити частково. Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛА – Сервіс» (вул.Вишнева, буд.18-А, смт.Балабине, Запорізький район, Запорізька область, 70435; код ЄДРПОУ 32320421) на користь Державний бюджет Запорізького району Запорізької області (одержувач: Державного бюджету Запорізького району Запорізької області, код ЄДРПОУ 38025393, банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 21080900, р/р 31112104700122) заборгованість по штрафним санкціям за порушення норм регулювання обігу готівки у  сумі 53 739 грн. (п'ятдесят три тисячі сімсот тридцять дев'ять) грн. 77 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя                                                                              І.В.Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2013
Оприлюднено31.07.2013
Номер документу32707980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6669/09/0870

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 25.07.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 11.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 11.10.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні