Ухвала
від 31.07.2013 по справі 5017/3260/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

про припинення провадження у справі

"31" липня 2013 р. Справа № 5017/3260/2012

За заявою голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю ( надалі за тестом ТОВ ) „САНГРИЯ" ( 65033, м. Одеса, вул. Академіка Гаркавого 38, код ЄДРПОУ 37060285 ), про визнання банкрутом у порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Господарський суд Одеської області у складі:

судді - РОВИНСЬКОГО О.Ю.

секретаря судового засідання - Щерблюка О.М.

за участю представників сторін:

від кредитора : не з'явився, не зважаючи на те, що був повідомлений належним чином;

ліквідатор: не з'явився, не зважаючи на те, що був повідомлений належним чином.

СУТЬ СПОРУ: 12.11.2012 р. голова ліквідаційної комісії ТОВ „САНГРИЯ", діючий на підставі рішення засновника ТОВ „САНГРИЯ" від 18.06.2012 р., відповідно до якого прийнято рішення про припинення діяльності ТОВ „САНГРИЯ" шляхом ліквідації та призначено головою ліквідаційної комісії - Іванову І.В., звернувся до господарського суду Одеської області із заявою про визнання ТОВ „САНГРИЯ" банкрутом, оскільки останній неспроможний виконати свої грошові зобов'язання перед кредитором на загальну суму у розмірі 728 650 грн. 50 коп., та у зв'язку з відсутності майнових активів для їх задоволення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 14.11.2012 р. ( Суддя Лепеха Г.А. ) порушено провадження у справі № 5017/3260/2012 та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду Одеської області від 04.12.2012 р. ТОВ „САНГРИЯ" визнано банкрутом, припинено повноваження органів управління ТОВ „САНГРИЯ" визнано банкрутом, відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру, припинено повноваження органів управління ТОВ „САНГРИЯ" щодо управління банкрутом та розпорядження його майном та призначено ліквідатором голову ліквідаційної комісії Іванову Ірину Володимирівну, якого зобов'язано провести дії відповідно до ст.ст. 22-26, 29-34, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та після завершення усіх розрахунків із виявленими кредиторами надати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс на затвердження.

12.12.2012 р. в офіційному друкованому органі -газеті "Голос України" № 236, відповідно до п. п. 3,5 ст.ст. 23, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" опубліковано відомості про визнання банкрутом ТОВ „САНГРИЯ", відкриття відносно нього ліквідаційної процедури призначення ліквідатором - гр. Іванову Ірину Володимирівну та прийняття претензій кредиторів протягом місяця з дня опублікування оголошення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.02.2013 р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Банкрута, припинено юридичну особу - ТОВ „САНГРИЯ", кредиторську заборгованість банкрута списано як безнадійну; вимоги, незадоволені за відсутністю майна, вважати погашеними; припинено повноваження ліквідатора банкрута - Іванової Ірини Володимирівни; провадження у справі № 5017/3260/2012 припинено.

01.03.2013 р. до господарського суду Одеської області надійшла апеляційна скарга ДПІ у Малиновському районі міста Одеси Одеської області ДПС на ухвалу господарського суду Одеської області від 01.02.2013 р., яка постановою Одеського апеляційного господарського суду від 03.04.2013 р. залишена без змін, а апеляційна скарга без задоволення.

26.04.2013 р. до Одеського апеляційного господарського суду надійшла касаційна скарга ДПІ у Малиновському районі міста Одеси Одеської області ДПС на ухвалу господарського суду Одеської області від 01.02.2013 р. та постанову Одеського апеляційного господарського суду від 03.04.2013.

Постановою Вищого господарського суду України 11.06.2013 р. касаційну скаргу ДПІ у Малиновському районі міста Одеси Одеської області ДПС задоволено, постанову Одеського апеляційного господарського суду від 03.04.2013р. та ухвалу господарського суду Одеської області від 01.02.2013р. по справі № 5017/3260/2012 скасовано, справу направлено на розгляд до господарського суду Одеської області.

Згідно автоматизованої системи документообігу, в порядку ст. 2-1 Господарського процесуального кодексу України, справа № 5017/3260/2012 передана для подальшого розгляду судді Ровинському О.Ю., у зв'язку з чим справа підлягає прийняттю до провадження.

18.01.2013 р. набрав чинності Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" № 2343-ХІІ в новій редакції від 22.12.2011 р. за № 4212-VI, згідно п. 1-1 ч. 1 розділу 10, що регулює прикінцеві та перехідні положення встановлено, що положення цього закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим законом.

При цьому господарський суд звертає увагу, що відповідно до Перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011, № 4212-VI, положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури".

Враховуючи те, що голова ліквідаційної комісії ТОВ „САНГРИЯ" звернувся до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ „САНГРИЯ" 12.11.2012 р., Боржника визнано банкрутом 04.12.2012 р., тобто до набрання чинності Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за N 4212-VI, провадження у справі № 5017/3260/2012 здійснюється в межах Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за № 2343-ХІІ в редакції, що діяла до 18.01.2013 р.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.07.2013 р. справу № 5017/3260/2012 прийнято до свого провадження суддею Ровинським О.Ю., розгляд справи призначено на 31.07.2013 р. та зобов'язано ліквідатора надати: проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Сангрия" станом на момент звернення заявника/голови ліквідаційної комісії до суду з заявою про порушення провадження по справі; відповідно до 32, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" письмовий звіт про хід ліквідаційної процедури ТОВ „САНГРИЯ" до якого додати ліквідаційний баланс, акт інвентаризації та оцінки майна банкрута, докази вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, (належним чином засвідчені оригінали відомостей, підтверджуючих відсутність рухомого та нерухомого майна банкрута, докази проведення ліквідаційних заходів направлених на стягнення дебіторської заборгованості ТОВ „САНГРИЯ" у відповідності до ліквідаційного балансу станом 30.09.2011 р.; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів із даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів, надходження заяв кредиторів з вимогами до боржника в ліквідаційній процедурі; докази про відсутність ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства.

Ліквідатор у судове засідання не з'явився, відзив на заяву не надав, у зв'язку з чим справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Кредитор та ліквідатор у судове засідання не з'явилися, не зважаючи на те, що були повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, господарський суд встановив, що провадження у справі про банкрутство ТОВ „САНГРИЯ" за спрощеною процедурою банкрутства підлягає припиненню з наступних підстав:

Згідно з преамбулою Закону (№ 2343-ХІІ) цей Закон встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності суб'єкта підприємницької діяльності -боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури, повного або часткового задоволення вимог кредиторів.

Статтею 51 Закону (№ 2343-ХІІ) передбачено, що якщо вартості майна боржника -юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлених зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Відповідно до вимог ч.1 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з вимогами ч.3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Відповідно до вимог ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. До затвердження проміжного ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

За змістом частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону (№ 2343-ХІІ) є: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою; повідомлення державного реєстратора, проведення аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі заставленого майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника; аналіз пасивів боржника шляхом публікації оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості: проведення аналізу активів та пасивів боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який затверджується власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) та додається до заяви боржника відповідно до п. 3 ст. 7 Закону (№ 2343-ХІІ), повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення двомісячного строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону (№ 2343-ХІІ).

Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема в постанові від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б.

12.11.2012р. голова ліквідаційної комісії ТОВ "Сангрия" звернувся до господарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження по справі про банкрутство відповідно до ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, яка діяла на момент звернення із заявою), зазначивши про відсутність майна у боржника для погашення вимог кредиторів.

При зверненні до господарського суду, голова ліквідаційної комісії посилається на рішення про ліквідацію товариства, так як в результаті проведеної інвентаризації виявлено недостатність активів ТОВ „САНГРИЯ" для погашення вимог єдиного виявленого кредитора, а саме ФОП Томашевського О.М. у розмірі 728 650 грн. 50 коп.

Як вбачається з матеріалів справи, проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Сангрия" складений станом на 30.09.2011 р., в той час, як із заявою про порушення провадження по справі голова ліквідаційної комісії звернувся в листопаді 2012 р., тобто більше чим через рік. Проте, проміжний ліквідаційний баланс підприємства, в порушення вимог Господарського кодексу України, не був складений на момент звернення заявника до суду.

Окрім того, з наданого до суду ліквідаційного балансу ( фінансового звіту суб'єкта малого підприємства ) станом на 30.09.2011 р., вбачається, що за Боржником - ТОВ "Сангрия" обліковується дебіторська заборгованість ( код рядка 260 ) та відсутнє відображення заборгованості перед виявленим кредитором в сумі 728 650 грн. 50 коп.

Крім того, матеріали заяви не містять доказів проведення належної оцінки активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі заставленого майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, доказів вжиття заходів направлених стягнення дебіторської заборгованості ТОВ "Сангрия".

Таким чином, судом встановлено, що ліквідаційною комісією ТОВ "Сангрия" не проведено належним чином роботу з припинення юридичної особи, а саме: проведення інвентаризації майна та вжиття заходів до стягнення дебіторської заборгованості; не складено проміжний ліквідаційний баланс із зазначенням усіх виявлених активів та пасивів товариства; не проведено належного аналізу фінансового стану товариства та наявності підстав для звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство за положеннями ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до абз. 4 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

При досліджені наявних у матеріалах справи документів, суд встановив, що ТОВ "Сангрия" безпідставно звернулось до господарського суду Одеської області із заявою про визнання його банкрутом у порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч.36 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 18 грудня 2009 року „Про судову практику в справах про банкрутство" у разі коли, законом не врегульовано подальший перебіг провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора (кредиторів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрутство боржника, або коли порушено провадження у справі про банкрутство підприємств, стосовно яких діє законодавча заборона порушувати справи про банкрутство, судам слід припиняти провадження у справі про банкрутство на підставі п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1 1 ч.1 ст. 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору).

Вказана позиція викладена, зокрема у постанові Вищого господарського суду України від 30.03.32010р. по справі №Б-13/200.

Згідно з частиною 1 статті 122 Господарського процесуального кодексу України, якщо виконані рішення або постанова змінені чи скасовані і прийнято нове рішення про повну або часткову відмову в позові, або провадження у справі припинено, або позов залишено без розгляду, боржникові повертається все те, що з нього стягнуто на користь стягувача за зміненими чи скасованими у відповідній частині рішенням, постановою. Отже, до компетенції судів касаційної (апеляційної або першої інстанції) належить вжиття заходів до повороту виконання скасованого судового рішення.

За приписами частин 1, 2 статті 41 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи. Суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

Враховуючи те, що провадження у справі № 5017/3260/2012 про визнання боржника ТОВ "Сангрия" банкрутом підлягає припиненню, що є підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної ТОВ "Сангрия".

Керуючись ч.7 ст. 12, ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 68, п. 1-1 ч.1 ст. 80, ст. 86, 122 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Провадження у справі № 5017/3260/2012 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю „САНГРИЯ" ( 65033, м. Одеса, вул. Академіка Гаркавого 38, код ЄДРПОУ 37060285 ) - припинити.

2. Припинити ліквідаційну процедуру та припинити повноваження ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „САНГРИЯ" ( 65033, м. Одеса, вул. Академіка Гаркавого 38, код ЄДРПОУ 37060285 ) .

3. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, введеного ухвалою господарського суду від 14.11.2012 р.

4. Скасувати заборону боржнику, МБТІ та РОН, іншим особам вчиняти будь-які дії по відчуженню майна боржника, де б воно не було, здійснювати дії по реорганізації боржника, внесення майна та інших активів як внеску у підприємства, організації, що засновуються, накладену ухвалою господарського суду від 14.11.2012 р.

5. Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції відмінити державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „САНГРИЯ" ( 65033, м. Одеса, вул. Академіка Гаркавого 38, код ЄДРПОУ 37060285 ) проведену відповідно до ухвали господарського суду Одеської області від 01.02.2013 року, а також передати органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації відміни припинення юридичної особи для взяття Товариства з обмеженою відповідальністю „САНГРИЯ" ( 65033, м. Одеса, вул. Академіка Гаркавого 38, код ЄДРПОУ 37060285 ) на облік.

6. Копію ухвали надіслати : заявнику ( боржнику ), Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції в Одеській області, Головному управлінню статистики в Одеській області, ДПІ у Малиновському районі міста Одеси Одеської області ДПС.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття.

Суддя Ровинський О.Ю.

Дата ухвалення рішення31.07.2013
Оприлюднено07.08.2013
Номер документу32826407
СудочинствоГосподарське
Сутьвідновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Господарський суд Одеської області у складі: судді - РОВИНСЬКОГО О.Ю. секретаря судового засідання - Щерблюка О.М.

Судовий реєстр по справі —5017/3260/2012

Ухвала від 20.03.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 31.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Ровинський О.Ю.

Ухвала від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Ровинський О.Ю.

Постанова від 11.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Постанова від 03.04.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 06.03.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 01.02.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 27.12.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Постанова від 04.12.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні