Постанова
від 24.03.2009 по справі 2а-1292/08
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

щ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

            "24" березня 2009 р.                                                                          справа

№ 2а-1292/08

 

Колегія суддів

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду, у складі: головуючого

судді:   

Поплавського В.Ю.

суддів:                           Сафронової С.В., Уханенка С.А.

при секретарі

судового засідання:   Пономаренко В.Г.,

розглянувши у

відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу представника

ОСОБА_3 ОСОБА_1 на постанову 

Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 31

жовтня 2008 року у справі НОМЕР_1 за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 про визнання

бездіяльності незаконною та зобов'язання виконати певні дії,-

 

в с т а н о в и л а :

ОСОБА_2.

звернулася до суду з позовом до ОСОБА_3 та просить визнати неправомірною

бездіяльність відповідача щодо нездійснення перерахунку та виплати позивачці

державної допомоги при народженні дитини та державної допомоги по догляду за

дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленим ч.3 ст. 46

Конституції України, ст. 12, 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з

дітьми»  у розмірі не менше розміру

прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років; стягнути з відповідача на її

користь кошти в сумі 6130,69 грн. на відшкодування шкоди, завданої його незаконною

бездіяльністю; стягнути з відповідача моральну шкоду у сумі 1000,00 грн.;

зобов'язати відповідача розраховувати та сплачувати державну допомогу по

догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового

мінімуму для дітей віком до 6 років, тобто встановленого ч. 3 ст. 46

Конституції України, починаючи з серпня 2008 року; стягнути з відповідача

витрати, пов'язані з розглядом справи.

Постановою  Павлоградського міськрайонного суду

Дніпропетровської області від 31 жовтня 2008 року позовні вимоги задоволенні

частково: визнано неправомірними дії відповідача по нарахуванню та виплати

позивачці одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за

дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2007 рік; стягнуто з відповідача

на користь  позивачці недоотриману суму

одноразової допомоги при народженні дитини в розмірі 1963,80 грн. та суми

допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 14 вересня

2007 року по січень 2008 року у  розмірі

1309,43 грн.; стягнуто з бюджету міста Павлоград Дніпропетровської області на

користь позивачки судові витрати  в

розмірі 32,73 грн.; в іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись

з рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить

скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити в

задоволенні позовних вимог.

Перевіривши

матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів

апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів дійшла  висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому

задоволенню з наступних підстав.

Судом

встановлено, що позивачка має дитину ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1 року народження та є

особою, на яку поширюється дія статті 13 Закону України «Про державну допомогу

сім'ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року НОМЕР_2 (надалі Закон НОМЕР_2).

Згідно частини

1 статті 15 вищезазначеного Закону допомога по догляду за дитиною до досягнення

нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового

мінімуму для дітей віком до 6 років.

У

відповідності до Прикінцевих та перехідних положень Закону України НОМЕР_2  розмір державної допомоги сім'ям з дітьми,

передбаченої статтею 15 цього Закону, визначається Верховною Радою України в

законі про Державний бюджет України на відповідний рік у відсотковому

відношенні до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим

наближенням до прожиткового мінімуму, але при цьому не може бути нижчим за

величину, що дорівнює 25 відсоткам зазначеного прожиткового мінімуму, а з 1

січня 2006 року - 50 відсоткам цього прожиткового мінімуму.

Дію частини 1

статті 15 Закону України НОМЕР_2 та пункту 3 розділу VIII "Прикінцеві

положення" Закону України НОМЕР_2 зупинено пунктом 14 статті 71 Закону

України від 19 грудня 2006 року НОМЕР_3 «Про державний бюджет України на 2007»

(надалі Закон НОМЕР_3).

Статтею 56

Закону НОМЕР_3 встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею

трирічного віку відповідно до Закону України НОМЕР_2 здійснюється у розмірі, що

дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для

працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на

одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для

незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму,

встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку,

встановленому Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів відповідної

субвенції з державного бюджету місцевим бюджетом.

Рішенням

Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року НОМЕР_4 (справа про соціальні

гарантії громадян) визнано неконституційним положення пункту 14 статті 71 в

частині зупинення на 2007 рік дії частини першої статті 15 та пункту 3 розділу

VIII "Прикінцеві положення" Закону України НОМЕР_2 щодо встановлення

розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Таким

чином, відновлено дію ч. 1 ст. 15 закону України НОМЕР_2.

Статтею 152

Конституції України встановлено, що закони, інші правові акти або їх окремі

положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення

Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Статтею 62

Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» прожитковий мінімум

для дітей віком до 6 років вставлений з 01 квітня 2007 року у розмірі 463,00

грн., з 01 жовтня 2007 року у розмірі 470,00 грн.

Як вбачається

з матеріалів справи відповідач з 14 вересня 2007 року допомогу по догляду за

дитиною до досягнення нею  трирічного

віку здійснював за  вересень 2007 року у

розмірі 58,60 грн., за жовтень 2007 року у розмірі 104,85 грн., за листопад у

розмірі 107,73 грн.,  за грудень 2007

року у розмірі 110,88 грн.,  що не

відповідає вимогам Закону.

 Недоплачена сума допомоги по догляду за

дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2007 рік становить: за вересень

463,00/30*17 - 58,60 = 203,77 грн., за жовтень 470,00 - 104,85 = 365,15 грн.,

за  листопад 470,00 - 107,73 = 362,27 грн., за грудень

470,00 - 110,88 = 359,12 грн.

Таким чином,

загальна недоплачена позивачці сума допомоги по догляду за дитиною до

досягнення нею трирічного віку за період з 14 вересня 2007 року по 31 грудня

2007 року становить  1290,31 грн.

Як вбачається

з матеріалів справи відповідач допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею

трирічного віку здійснював за січень 2008 року у розмірі 110,88 грн.

Разом з тим,

судом першої інстанції вірно встановлено, що позивачкою недоотримана сума

допомоги по догляду за дитиною за січень 2008 року у розмірі 19,12 грн.,

оскільки статтею 12 Законом України НОМЕР_5 встановлено, що сума допомоги по

догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що

дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб,

та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за

попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.

Таким чином,

загальна недоплачена позивачці сума допомоги по догляду за дитиною до

досягнення нею трирічного віку за період з 14 вересня 2007 року по 31 грудня

2007 року та січень 2008 року становить 1290,31 + 19,12 = 1309,43 грн. яка і

підлягає нарахуванню та виплаті.

Щодо вимог

позивачки визнати неправомірними дії відповідача по нарахуванню та виплати

одноразової допомоги при народженні дитини та стягнення недоотриманої суми

допомоги при народженні дитини в розмірі 1963,80 грн.,  колегія суддів зазначає наступне.

Згідно із ст.

12 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», в редакції, яка

діяла до набрання законної сили Законом України «Про державний бюджет України

на 2007 рік», допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 22,6

розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день

народження дитини.

Виплата

допомоги здійснюється одноразово у дев'ятикратному розмірі прожиткового

мінімуму при народженні дитини, решта - протягом наступних 12 місяців у

порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 Відповідно до ст. 15 Закону України «Про

державну допомогу сім'ям з дітьми» допомога по догляду за дитиною до досягнення

нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму

для дітей віком до 6 років.

Законом

України «Про державний бюджет України на 2007 рік» було встановлено наступне:

- абзац 2

частини 2 ст. 56 Закону: допомога при народженні дитини - у розмірі 8500

гривень.             

Виплата

допомоги здійснюється одноразово при народженні дитини в сумі 3400 гривень,

решта - протягом наступних 12 місяців рівними частинами у порядку,

встановленому Кабінетом Міністрів України;

- пункт 14 ст.

71 Закону: призупинити дію статті 12 «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

В той же час,

рішенням Конституційного суду України від 09 липня 2007 року НОМЕР_4 не було

визнано неконституційним положення абзацу 2 частини 2 ст. 56 Закону України

«Про державний бюджет України на 2007 рік», яким було встановлено одноразову

виплату у розмірі 8500 гривень.

Таким чином,

відповідачем була призначена правомірно допомога при народженні дитини  у розмірі 8500 грн.

На підставі

вищевикладеного, колегія суддів вважає, що вимоги позивачки щодо визнати

неправомірними дії відповідача по нарахуванню та виплати позивачці одноразової

допомоги при народженні дитини та стягнення недоотриманої суми допомоги при

народженні дитини в розмірі 1963,80 грн., задоволенню не підлягають, оскільки

не ґрунтуються на  вимогах  Закону та в задоволенні позову в цій частині

слід відмовити.

Оскільки

частково задоволено позовні вимоги, то на користь позивачки необхідно

стягнути  з місцевого бюджету судові

витрати у розмірі 13,09 грн.

За таких

обставин колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому

задоволенню, а постанова суду частковому скасуванню.

 

Керуючись  ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, ст. 198,  207 КАС України  колегія суддів, -

 

п о с т а н о в  и

л а:

Апеляційну

скаргу ОСОБА_3 задовольнити частково.

 Постанову Павлоградського міськрайонного суду

Дніпропетровської області від 31 жовтня 2008 року у справі НОМЕР_1 скасувати

частково.

Визнати

протиправними дії ОСОБА_3 щодо нарахуванню та виплати ОСОБА_2 державної

допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 14

вересня 2007 року по 31 грудня 2007  року

та січень 2008 року.

Зобов'язати

ОСОБА_3 донарахувати та виплатити на користь ОСОБА_2 1309,43 грн. недоплаченої

суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період

з 14 вересня 2007 року по 31 грудня 2007 

року та січень 2008 року.

В частині

визнання неправомірними дій ОСОБА_3 щодо нарахування та виплати одноразової

допомоги при народженні дитини та стягнення недоотриманої суми одноразової

допомоги при народженні дитини в розмірі 

1963,80 грн.  - необхідно

відмовити.

Стягнути з

бюджету міста Павлограда на користь ОСОБА_2 судові витрати в розмірі 13,09 грн.

В іншій

частині - постанову суду залишити без змін.

 

Постанова

набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в

касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом одного

місяця з дня виготовлення повного тексту постанови.

 

Повний текст

постанови виготовлено 30.03.2009 року.

 

Головуючий

суддя:                                                  

                       В.Ю. Поплавський

 

Судді:                                                                                                  С.В.

Сафронова

 

                                                                   

                                          С.А.

Уханенко

 

 

 

 

 

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено07.04.2009
Номер документу3285379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1292/08

Ухвала від 01.07.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 16.12.2008

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 22.09.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Т.І.

Постанова від 24.03.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Ухвала від 16.02.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Ухвала від 16.02.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Ухвала від 19.01.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні