ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06.02.2009
р.
11:33
№ 2/551
Окружний адміністративний суд міста
Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. при секретарі судового
засідання Бузінському А.В. розглянув у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до
Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва
про
визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинення дій
Обставини
справи:
Позов заявлено про визнання
неправомірними дій УПФ України в Святошинському районі м. Києва про відмову
ОСОБА_1 в перерахуванні в сторону збільшення розміру пенсії за вислугу років та
про зобов'язання відповідача провести перерахунок пенсії та виплатити її
відповідно до Закону України від 17.11.99 р. № 1212-ХIV та Постанови КМУ № 264
від 10.02.2000р. В судовому засіданні позивачка уточнила період, з якого має
бути перерахована пенсія, та просить суд зобов'язати відповідача здійснити
перерахунок з 07.07.08р.
В обгрунтування заявлених вимог
позивачка посилається на Закон України «Про пенсійне забезпечення», постанову
Кабінету Міністрів України № 264 від 10.02.00р. «Про призначення виплати пенсій
за вислугу років працівникам льотно-випробного складу цивільної авіації»та
постанову Верховного Суду України від 24.06.08р. № 08/143 та зазначає, що
відповідачем неодноразово відмовлялось у здійсненні перерахунку з посиланням на
ті обставини, що позивачка не відноситься до числа льотних екіпажів повітряних
суден цивільної авіації, а також відсутні документи, які б підтверджували
реєстрацію повітряних суден (на яких літала позивачка) в державному реєстрі
цивільних повітряних суден.
Відповідач в судові засідання не
з'явився, хоча був належним чином повідомлений, будь-яких письмових пояснень по
суті спору не надав, клопотань на адресу суду про відкладення розгляду справи
не надсилав.
Згідно вимог ч. 4 ст. 128 КАС
України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним
чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних
причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не
відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
На підставі викладеного, суд
розглядає справу без участі представника відповідача.
Розглянувши подані документи і
матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується
позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і
вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 -льотчик 1-го класу,
пенсіонер за вислугою років, що підтверджується доказами, залученими до
матеріалів справи.
10 червня 2008 року позивачка
звернулась до Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м.
Києва про перерахунок пенсії в сторону її збільшення.
Листом УПФУ в Святошинському районі
м. Києва від 07.07.08р. надав відповідь, що ОСОБА_1 не відноситься до числа
осіб льотних екіпажів повітряних суден цивільної авіації, а тому не має права
на перерахунок пенсії відповідно до положень Закону України «Про внесення змін
до деяких Закони України»від 17.11.1999 року та постанови Кабінету Міністрів
від 09.08.2005 року № 713 «Про внесення змін до пункту 7 Порядку призначення і
виплати пенсій працівники льотно-випробного складу цивільної авіації».
27.08.08р. позивачка знову
звернулася до Начальника УПФУ в Святошинському районі м. Києва з посиланням на
листи-відповіді Державного департаменту авіаційного транспорту
Міністерства транспорту України, в яких зазначено про виконання польотів
позивачкою на повітряних суднах цивільної авіації, які зареєстровані в
державному реєстрі повітряних суден України. Проте, відповідачем знову було відмовлено
у здійсненні перерахунку з посиланням на відсутність документів на
підтвердження факту реєстрації повітряних суден в державному реєстрі, а також
не надано свідоцтво члена екіпажа повітряного судна цивільної авіації.
Згідно ст. 54 Закону України «Про
пенсійне забезпечення»від 05.11.91р. № 1788-ХІІ право на пенсію за вислугу
років мають такі категорії робітників і службовців авіації, а також
льотно-випробного складу, незалежно від відомчої підпорядкованості підприємств,
установ і організацій, в яких вони зайняті: а) працівники льотного і
льотно-випробного складу при вислузі років на цих посадах не менше 25 років у
чоловіків і не менше 20 років у жінок. Перелік посад працівників льотного
складу, порядок обчислення строків вислуги років для призначення їм пенсій, а
також порядок призначення і виплати пенсій льотно-випробному складу
затверджуються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
На виконання положень статті 54
Закону «Про пенсійне забезпечення»Кабінет Міністрів України прийняв постанову
від 21 липня 1992 р. № 418 «Про затвердження нормативних актів з питань
призначення пенсій за вислугу років працівникам авіації і льотно-випробного
складу».
Згідно з підпунктом «г»пункту 1
затвердженого цією постановою Порядку обчислення строків вислуги років для
призначення пенсій працівникам льотного складу, один рік роботи на посадах
льотного складу в навчальних і спортивних авіаційних організаціях ДТСААФ
рахується за півтора року вислуги за умові виконання плану навчально-льотної
підготовки, а при виконанні елементів складного або вищого пілотажу - за два
роки вислуги.
У пунктах першому і другому,
затвердженого тією ж постановою, Переліку посад працівників льотного складу,
робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, названо членів екіпажів
повітряних суден та інших літальних апаратів, а також льотно-інструкторський
склад.
До матеріалів справи залучені копії
свідоцтв ОСОБА_1 № 06659 від 13.09.89р., № 040749, якими підтверджується
правовий статус позивачки як пілота цивільної авіації, а також копія витягу з
журналу обліку польотів, з якого вбачається, що позивачка є
льотчиком-інструктором авіації ОСОУ 1 класу.
Частиною третьою статті 53 Закону
України «Про пенсійне забезпечення»передбачено, що працівникам
льотно-випробного складу та особам льотних екіпажів повітряних суден цивільної
авіації (пілотам, штурманам, бортінженерам, бортмеханікам, бортрадистам
льотчикам-наглядачам) і бортоператорам, які виконують спеціальні роботи в
польотах, пенсії обчислюються з середньомісячного заробітку за роботу, що дає
право на пенсію за вислугу років (частина перша статті 64 та статті 65, 66,
69), одержуваного перед її припиненням, і призначаються в розмірах,
передбачених частинами першою -третьою, шостою статті 19 та статтею 21 цього Закону для пенсій за віком, і не можуть
перевищувати 85 процентів заробітку для працівників льотно-випробного складу та
75 процентів заробітку для осіб льотних екіпажів повітряних суден цивільної
авіації (пілотів, штурманів, бортінженерів, бортмеханіків, бортрадистів,
льотчиків-наглядачів) і бортоператорів, які виконують спеціальні роботи в
польотах. При цьому розмір пенсії для осіб льотних екіпажів повітряних суден
цивільної авіації (пілотів, штурманів бортінженерів, бортмеханіків,
бортрадистів, льотчиків-наглядачів) і борт операторів, які виконують спеціальні
роботи в польотах, не може перевищувати дві з половиною величини середньої
заробітної плати працівників - зайнятих в галузях економіки України, за
календарний рік, що передує місяцю, з якого призначається пенсія.
Дія статті 53 поширюється на
працівників із числа осіб льотних екіпажів повітряних суден цивільної авіації
(пілотів, штурманів, бортінженерів, бортмеханіків бортрадистів,
льотчиків-наглядачів) і бортоператорів, які виконували спеціальні роботі в
польотах, котрі вийшли на пенсію до набрання чинності цим Законом згідно з пунктом
другим розділу другого "Прикінцеві положення" Закону N 1222-ХІV.
Предметом регулювання зазначеної статті, як убачається з її назви, є розміри
пенсій за вислугу років.
Органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх посадові особи, відповідно до статті 19
Конституції України, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та
у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 116 Конституції
України забезпечення виконання законів України покладено на Кабінет Міністрів
України, який своєю постановою № 418 від 21.07.92р. затвердив нормативні акти з
питань призначення пенсій за вислугу років працівникам авіації і
льотно-випробного складу, а саме: Порядок обчислення строків вислуги років для
призначення пенсій працівникам льотного складу; Перелік посад працівників
льотного складу, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років; Порядок
призначення і виплати пенсій за вислугу років працівникам льотно-випробного
складу цивільної авіації; Перелік посад і робіт інженерно-технічного складу
авіації, які дають право на пенсію за вислугу років; Порядок обчислення строків
вислуги років для призначення пенсій працівникам, які управляють повітряним
рухом і мають відповідне посвідчення.
Повноважень щодо встановлення
переліку документів, які необхідно надавати особи при зверненні до органів ПФУ
з метою нарахування пенсії, Пенсійному фонду України чинним законодавством не
надано.
Враховуючи, що законодавством
України не передбачено витребування від особи, яка звернулась до органів
пенсійного забезпечення, для встановлення пенсії за вислугу років працівникам
авіації льотно-випробного складу, певного переліку документів, то суд приходить
до висновку про достатність документальних доказів, наданих позивачкою, для
здійснення перерахунку пенсії відповідно до ст. 53 Закону України «Про пенсійне
забезпечення»як працівнику авіації льотно-випробного складу.
За таких обставин, позов визнається
судом обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст.
161-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О
В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати неправомірними дії Управління
Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва щодо відмови ОСОБА_1
в перерахуванні в сторону збільшення розміру її пенсії за вислугу років.
3. Зобов'язати Управління Пенсійного
фонду України в Святошинському районі м. Києва провести перерахунок пенсії
ОСОБА_1 та виплатити її відповідно до Закону України від 17.11.99 р. № 1212-ХIV
та Постанови КМУ № 264 від 10.02.2000р. починаючи з 07.07.2008 року.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути оскаржено
до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження
постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови
в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про
апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному
адміністративному суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя
В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2009 |
Оприлюднено | 08.04.2009 |
Номер документу | 3300092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні