Ухвала
від 15.01.2009 по справі 28/150-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

28/150-б

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 230-31-34

У Х В А Л А

№  

за заявою          державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва

до               товариства з обмеженою відповідальністю "ПромТоргЕлектро"

                   (код 32731734)

про                  визнання банкрутом (ст.52)

Суддя Копитова О.С.

Секретар с/з Павлюк А.О.

Представники сторін:

від заявника:   Борисов І.І., довіреність №52 від 09.04.2008.

від боржника: не з'явився

Обставини  справи:

Державна податкова інспекція у Солом'янському районі м. Києва звернулась до господарського суду міста Києва з заявою про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю «ПромТоргЕлектро».

Ухвалою господарського суду м. Києва від 13.05.2008 порушено провадження у справі про банкрутство № 28/150-б  та призначено розгляд справи на 29.05.2008.

Ухвалою суду від 29.05.2008 заяву державної податкової інспекції у Соломянському районі м. Києва щодо визнання товариства з обмеженою відповідальністю «ПромТоргЕлектро» залишенню без розгляду.

    Державна податкова інспекція у Солом'янському районі міста Києва не погодившись із зазначеною ухвалою, звернулось до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просила скасувати ухвалу господарського суду міста Києва від 29.05.2008 та направити справу на розгляд по суті до місцевого суду.

       Постановою Київського апеляційного господарського суду від 04.09.2008 апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва задоволено, ухвалу господарського суду міста Києва від 29.05.2008 у справі № 28/149-б скасовано, а справу передано на розгляд по суті до господарського суду міста Києва.

       Відповідно до резолюції Голови Господарського суду міста Києва Саранюка В.І. від 22.10.2008 матеріали справи № 28/150-б були передані для розгляду по суті судді Копитовій О.С.

       Ухвалою суду від 24.10.2008 розгляд справи було призначено на 18.12.2008.

       Представник заявника у судове засідання з'явився, вимоги ухвали суду від 24.10.2008 року не виконав та просив суд розгляд справи відкласти для можливості подання додаткових доказів.

       Ухвалою суду від 18.12.2008 року розгляд справи було відкладено на 15.01.2009 року.

Представник заявника у судове засідання з'явився, вимоги ухвал суду від 24.10.2008, 18.12.2008 у справі про банкрутство № 28/150-б не виконав.

Невиконання заявником вимог ухвали суду перешкоджає розгляду справи по суті.

При цьому, суд звертає увагу і на той факт, що заявник обґрунтовуючи свою заяву податковий орган посилався на факт відсутності боржника за юридичною адресою та вважає, що це є підставою для визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою.

При цьому слід зазначити, що при розгляді справи за правилами ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" предметом доказування є, між іншим, визначення місцезнаходження боржника - юридичної особи та факт відсутності керівних органів юридичної особи за її місцезнаходженням.

Статтею 93 Цивільного кодексу України та Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців” визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або осіб які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців створюється Єдиний державний реєстр, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номера запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номера записів про внесення змін до нього, дати видачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням тощо (стаття 17 цього Закону).

Таким чином, відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням повинні  міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до вимог ч. 1, 3 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"  якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані  в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою.

Вказаний Закон також передбачає порядок внесення до Єдиного державного реєстру  записів про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

        При цьому господарський суд вважає на необхідне зазначити, що відповідно до пп. 11.3 - 11.5 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України № 80 від 19.02.1998 зі змінами та доповненнями,  якщо підрозділом з оподаткування юридичних/фізичних осіб, підрозділом примусового стягнення податків, підрозділом податкового аудиту або іншим підрозділом органу державної податкової служби встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то акт перевірки місцезнаходження платника податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, всі отримані відомості про платника податків (у тому числі й про фактичне місцезнаходження) та про допущені порушення податкового законодавства й суму податкового боргу передаються цим підрозділом до підрозділів з обліку платників податків.

Щодо кожного платника податків, за яким виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місце розташування (місцезнаходження), підрозділи з обліку платників податків або інші підрозділи органу державної податкової служби готують та передають підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.

Про результати роботи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків підрозділи податкової міліції надають інформацію підрозділам з обліку платників податків. Якщо підрозділами податкової міліції підтверджено відсутність за місцезнаходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного державного реєстру, то підрозділи з обліку платників податків до відповідного державного реєстратора (органу державної реєстрації) надсилають повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою N 18-ОПП. Копія такого повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою N 19-ОПП.

       Відповідно до ч. 7, 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не пізніше тринадцяти місяців з дня подачі (надіслання рекомендованим листом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу.

      Якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Отже,  факт внесення таких відомостей до реєстру може слугувати доказом відсутності боржника.

Заявником не надано суду витребуваних доказів внесення до Єдиного державного реєстру  записів про відсутність боржника за адресою реєстрації або доказів непідтвердженості внесених до Єдиного державного реєстру записів про юридичну особу та її місцезнаходження.  Навпаки, згідно витягу з Єдиного державного реєстру, що надійшов на запит господарського суду від державного реєстратора статус відомостей про юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «ПромТоргЕлектро»-підтверджено.

При цьому, суд також звертає увагу, що заявником також не додано доказів виконання приписів діючого законодавства щодо порядку встановлення та оформлення факту такої відсутності самим податковим органом. Матеріали додані до заяви не містять ні копії Довідки форми 18-ОПП, ні доказів направлення відповідного повідомлення державному реєстратору, ні внесення запису до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою N 19-ОПП не надано зазначених документів і під час судового розгляду справи.

Пунктом 1 статті 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно пункту 5 статті 81 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд залишає позов без розгляду, якщо позивач без поважних причин не подав витребувані господарським судом матеріали, необхідні для вирішення спору, або представник позивача не з'явився на виклик у засідання господарського суду і його нез'явлення перешкоджає вирішенню спору.

Будь-яких поважних причин неможливості виконання вимог суду, викладених в ухвалах суду від 24.10.2008 та 18.12.2008 року позивач не надав.

У зв'язку з невиконанням заявником вимог ухвали суду у справі про банкрутство № 28/150-б від 24.10.2008,18.12.2008 та враховуючи вимоги статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо підстав та строку визнання господарським судом боржника банкрутом, суд вважає, що заява підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись пунктом 5 статті 81, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва -

У Х В А Л И В:

Заяву державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва про порушення справи про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю "ПромТоргЕлектро"(код 32731734) залишити без розгляду.

Дію мораторію на задоволення вимог кредиторів припинити.

Зобов'язати державного реєстратора за місцем знаходження боржника виключити з Єдиного державного реєстру запис про порушення провадження у справі про банкрутство, в зв'язку з залишенням заяви без розгляду.

Копію ухвали направити:

заявнику, боржнику, Київському управлінню з питань банкрутства (м. Київ, вул. Любченка, 15), державному реєстратору за місцем знаходження боржника, Прокуратурі за місцезнаходженням боржника, Державній податковій адміністрації у місті Києві (м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19), (Управління по забезпеченню оперативно-правового супроводження матеріалів ДПС в судових установах УПМ ДПА в м. Києві).

Звернути увагу заявника, що після усунення обставин, що зумовили залишення заяви без розгляду, заявник має право знову звернутися з нею до господарського суду в загальному порядку.

Суддя                                                                                     О.С. Копитова

          

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.01.2009
Оприлюднено09.04.2009
Номер документу3309930
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/150-б

Ухвала від 14.06.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Постанова від 25.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Постанова від 26.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Міщенко П.K.

Постанова від 08.02.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 15.01.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні