Рішення
від 24.03.2009 по справі 05/60
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

05/60

                                                                        

                    ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                       РІШЕННЯ

                                        ІМЕНЕМ    УКРАЇНИ

"24" березня 2009 р.                                                                 Справа  №  05/60

          Господарський суд Черкаської області у складі: головуючого - судді Швидкого В.А., секретаря судового засідання   Холодної Л.В., за участю представників:

від позивача: Денжанської О.С. - за довіреністю;

від  відповідача: Тишковець Я.Я. - за довіреністю;

від третьої особи на боці позивача (Черкаський обласний шкірно-венерологічний диспансер): Уманець А.С. - за дорученням;

від третьої особи на поці відповідача: (КП "Черкаське ООБТІ): - не з"явився;

від третьої особи на боці відповідача: (Черкаська міська рада): Тишковець Я.Я. - за довіреністю;

від третьої особи на боці відповідача: (Черкаська міська лікарня № 3):  Волгіної С.І. - за дорученням;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом   Черкаської обласної ради до   виконавчого комітету Черкаської міської ради, треті особи - Черкаський обласний шкірно-венерологічний диспансер, комунальне підприємство "Черкаське обласне об"єднане бюро технічної інвентаризації",  Черкаська міська рада, Черкаська міська лікарня № 3

про визнання права власності, -  

ВСТАНОВИВ:

          Черкаською обласною радою  (далі за текстом позивач) заявлено позов до  виконавчого комітету Черкаської міської ради  (далі за текстом відповідач), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: на боці позивача - Черкаського обласного шкірно-венерологічного диспансеру; на боці відповідача - комунального підприємства "Черкаське обласне об"єднане бюро технічної інвентаризації", Черкаської міської ради,  Черкаської міської лікарні № 3  про  визнання права спільної  власності територіальних громад сіл, селищ, міст на будівлю сараю з підвалом (літ. Ф-І, пд) загальною площею 66,6 кв.м, яка знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Можайського, 50, корп. 2.

          Представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.

          Представник відповідача позов у судовому засіданні не визнав.

          Позовні вимоги мотивовано наступним.

          Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 № 311 "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю" (далі за текстом Постанова), затверджено перелік державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) (далі за текстом Перелік). У розділі "Власність областей" диспансери віднесено до комунальної власності області.

          На виконання вищезгаданої постанови, рішенням виконавчого комітету Черкаської обласної Ради народних депутатів від 26.02.92 №23 "Про комунальну власність області" затверджений перелік підприємств, установ, організацій, майно яких передане в комунальну власність області, серед яких вказано і Облшкірвендиспансер (назва на той час).

          Рішенням Черкаської обласної ради від 19.02.99 № 8-3 "Про управління об'єктами обласної комунальної власності" затверджений Перелік об'єктів обласної комунальної власності, в п.п. 6.1.7 розділу 6 "Охорона здоров'я, соціальне забезпечення" якого зазначено Обласний шкірно-венеричний диспансер (назва на той час).

          Відповідно до статті 78 ГК України майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

          Оскільки третя особа - Черкаський обласний шкірно-венерологічний диспансер є об'єктом комунальної власності, позивач уклав з ним договір на закріплення майна на праві оперативного управління на об'єкт нерухомості у м. Черкаси, вул. Можайського, 50, корп. 2, а саме: будівля сараю з підвалом (літ. Ф-І, пд) загальною площею 66,6 кв.м.

          Лікарняні корпуси, інші будівлі за адресою вул. Можайського, 50 у м. Черкаси орендуються відповідно до договору оренди від 31.12.2005 № 773, укладеного між управлінням власністю міста та Черкаським обласним шкірно-венерологічним диспансером. Згідно з додатком до договору серед нежитлових приміщень, переданих в оренду, спірної будівлі сараю з підвалом (літ. Ф-І, пд) загальною площею 66,6 кв.м  немає.

          Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб, суд вважає, що позов  задоволенню не  підлягає.

          Згідно з Переліком в розділі "Охорона здоров"я, соціальне забезпечення" зазначено, що до комунальної власності областей передається: багатопрофільні та спеціалізовані лікарні для дорослих і дітей, пологові будинки, госпіталі для інвалідів Вітчизняної війни, диспансери, поліклініки, санаторії для лікування дорослих і підлітків, хворих на туберкульоз, дитячі спеціалізовані санаторії, станції переливання крові, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги, будинки дитини, санітарно-епідеміологічні, дезинфекційні станції, бюро судово-медичної експертизи та патолого-анатомічні бюро, центри "Здоров'я", аптечні склади, магазини аптечні та оптики, будинки-інтернати для престарілих та інвалідів, бальнео- і грязелікарні, молочні кухні, лікарняні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти, медичні бібліотеки, медичні училища, інші місцеві підприємства, організації та установи, крім тих, що перебувають у відомчому підпорядкуванні.

          Виконавчим комітетом Черкаської обласної Ради народних депутатів прийнято рішення від 26.02.1992 № 23, Черкаською обласною радою прийнято рішення від 19.02.1999 № 8-3, якими  обласний шкірно-венеричний диспансер (назва на той час) віднесено до обласної комунальної власності.

          Виходячи з Переліку, до об"єктів нерухомості обласної комунальної власності передавались  медичні підприємства,  організації та установи, а не їх окремі об"єкти, в зв"язку з чим позивачем віднесено до обласної комунальної власності обласний шкіро-венеричний диспансер в цілому, в тому числі і допоміжні господарські будівлі, до яких відноситься спірне приміщення, тобто сарай.

          Рішенням сесії Черкаської міської Ради народних депутатів від 10.07.1992 № 9-21/8 "Про власність міської Ради народних депутатів" визнано  власністю Черкаської міської Ради народних депутатів підприємства, організації, установи, інші об"єкти господарювання, які внаслідок розмежування майна між адміністративно-територіальними одиницями віднесені до комунальної власності міста Черкаси та затверджено перелік цих підприємств, організацій, установ, інших об"єктів господарювання.

          Згідно з п.2.1 розділу 2 Переліку до комунальної власності Черкаської міської Ради народних депутатів віднесено майновий комплекс Черкаської міської лікарні № 3, до складу якого входить Черкаський обласний шкірно-венерологічний диспансер.

          Позивач зазначає, що спірне приміщення сараю залишилось в обласній комунальній власності.

          Разом з тим, позивач не надав суду будь-яких доказів, які б свідчили про законність перебування у його комунальній власності спірного приміщення сараю.          

          Згідно з ч. 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Виходячи з наведеного, в Україні існують три види комунальної власності, а саме: сільських, селищних та міських територіальних громад.

          Районні та обласні ради можуть представляти спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

          Позивачем не надано доказів про делегування йому сільськими селищними та міськими громадами області прав на представлення їх інтересів щодо розпорядження спірним приміщенням сараю.

          Згідно з ч. 1 цього ж Закону право комунальної власності - це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їм, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

          Територіальна громада - це жителі, об"єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територальними одиницями, або добровільне об"єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.

          Таким чином,  право комунальної власності на спірне приміщення сараю може належати тільки територіальній громаді м. Черкаси. Неоформлення територіальною громадою м. Черкаси права власності на спірне приміщення сараю у встановленому законом порядку не може бути підставою для віднесення спірного приміщення до комунальної власності іншої територіальної громади.

          Згідно з Декретом Кабінету Міністрів України "Про Державне мито" позовні заяви про визнання права власності оплачуються державним митом у розмірі 1 % від вартості майна, на яке позивач просить визнати право власності. Згідно з довідкою Черкаського обласного  шкірно-венерологічного диспансеру залишкова вартість об"єкту становить 1048,00 грн. Тому позовна заява повинна бути оплачена державним митом у розмірі 102,00 грн.

          Державне мито сплачено Черкаським обласним  шкірно-венерологічним диспансером в сумі 10,48 грн. Недоплата становить   91,52 грн. та підлягає стягненню з останнього до державного бюджету.

          Керуючись ст. ст. 49, 82, 85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

          У позові відмовити повністю.

          Стягнути з Черкаського обласного  шкірно-венерологічного диспансеру, м.Черкаси, вул. Можайського, 50, код 02004924, в доход державного бюджету на рахунок №31117095700002, банк – ГУДКУ в Черкаській області, МФО – 854018, код бюджетної класифікації – 22090200, символ звітності банку – 095, отримувач УДК в м. Черкаси, код 22809222,  через   ДПІ  у м. Черкаси   91,52  грн.  державного мита.

          Суддя                                                                                                В.А.Швидкий

          Рішення підписане 30.03.2009

          

Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено11.04.2009
Номер документу3329513
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —05/60

Ухвала від 27.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 06.05.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Рішення від 18.05.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 31.03.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Ухвала від 31.03.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Рішення від 24.03.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Швидкий В.А.

Постанова від 13.05.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Ухвала від 25.03.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Судовий наказ від 24.03.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

Ухвала від 05.02.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні