22/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №
За позовом Дочірнього підприємства «Імідж Холдинг» акціонерної компанії «Імідж
Холдинг АпС»
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакувальна компанія «Союз»
про стягнення коштів в розмірі 270 675 грн.
суддя Самсін Р.І.
Представники сторін:
від позивача Шевченко А.С. (довіреність від 07.07.2008р.);
від відповідача не з'явились;
17.03.2009р. у судовому засіданні, за згодою представника позивача у відповідності до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Дочірнє підприємство «Імідж Холдинг»акціонерної компанії «Імідж Холдинг АпС»(надалі ДП «Імідж Холдинг», позивач) звернулось до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакувальна компанія «Союз»(надалі ТОВ «Пакувальна компанія «Союз», відповідач) грошової суми перерахованої за договором постачання № 25/02/08/П від 25.02.2008р. у розмірі 270 675 грн..
Позовні вимоги мотивовані тим, що за укладеним між сторонами договором № № 25/02/08/П від 25.02.2008р. позивачем здійснено передплату товару, однак відповідачем свої зобов'язання не виконані, грошові кошти у повному обсязі на розрахунковий рахунок підприємства не повернуто. Станом на день вирішення справи судом заборгованість відповідача перед позивачем складає 270 675 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача з урахуванням вимог Цивільного кодексу України.
Відповідач відзив на позов не надав, на вимоги ухвали суду доказів не представив, в судове засідання призначене на 17.03.2009р. представники товариства не з'явились, про розгляд справи відповідача повідомлено належним чином. Ухвали суду направлена на всі відомі адреси, в тому числі на юридичну адресу ТОВ «Пакувальна компанія «Союз»(довідка про знаходження в єдиному державному реєстрі підприємств та організацій станом на 27.01.2009р. наявна в матеріалах справи), директор товариства була присутньою в судовому засіданні по справі, що відбулось 17.02.2009р.
Відповідно до положень статті 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані документи, дослідивши наявні у справі матеріали, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
25 лютого 2008р. між ДП «Імідж Холдинг»та ТОВ «Пакувальна компанія «Союз»укладено договір поставки № 25/02/08/П за умовами якого останнє зобов'язувалось виготовити, поставити та передати у власність покупця товар згідно доданих до договору специфікацій, що є невід'ємними частинами договору, а покупець (позивач у справі) зобов'язувався прийняти товар та оплатити його на умовах договору.
Згідно п. 2.1 договору в редакції додаткової угоди від 19.04.2008р. якість товару повинна відповідати вимогам технічної специфікації № 1, № 2, креслень товару (додатки № 1, № 2, 6), макетів дизайну товару (додатки № 3, № 4, № 5, № 10) які являються невід'ємною частиною договору. Зазначені додатки погоджені сторонами та наявні у копіях в матеріалах справи.
Загальна вартість товару, що поставляється згідно специфікації № 1 від 11.03.2008р., складає 401 000 грн., оплата здійснюється на наступних умовах:
- передоплата у розмірі 50% від загальної суми специфікації - 200 500 грн. протягом п'яти банківських днів з моменту підписання її сторонами (п. 3.1 специфікації);
- оплата тих, що залишилися 50% від суми специфікації - 200 500 грн. протягом п'яти банківських днів з моменту поставки товару по специфікації (п.3.2 специфікації).
Загальна вартість товару, що поставляється згідно Специфікації № 2 від 19.04.2008р., складає 140 350 грн., оплата здійснюється на наступних умовах:
- передоплата у розмірі 50% від загальної суми специфікації - 70 175 грн. протягом п'яти банківських днів з моменту підписання її сторонами (п. 3.1 специфікації);
- оплата тих, що залишилися 50% від суми специфікації - 70 175 грн. протягом п'яти банківських днів з моменту постачання товару по специфікації (п. 3.2 специфікації).
Оплата товару здійснюється шляхом безготівкового банківського переказу на розрахунковий рахунок постачальника (п. 5.2 Договору), за дату здійснення якої вважається дата списання грошових коштів з розрахункового рахунку покупця (п. 5.4 Договору).
Виконання позивачем зобов'язань щодо здійснення передплати за договором підтверджується наданими до матеріалів справи платіжними дорученнями від 02.04.2008р. № 50252 на суму 40 100 грн., № 50253 на суму 40 100 грн., № 50254 на суму 40 100 грн., № 50255 на суму 40 100 грн., № 50256 на суму 40 100 грн. (передплата товару, що виготовляється згідно специфікації № 1 від 11.03.2008р.); від 06.05.2008р. № 51471 на суму 70 175 грн. (передплата товару, що виготовляється згідно специфікації № 2 від 19.04.2008р..
Згідно з ч. 1 ст. 174 ГК України, господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Положення ч. 1 ст. 174 ГК України, а також п. 3 ч. 1 ст. 3 ЦК України, якою закріплений принцип свободи договору, передбачають можливість існування змішаного типу договору, тобто такого договору, який опосередковує різнорідні відносини та поєднує умови, які є необхідними для формування певного виду зобов'язання.
Частиною 2 статті 628 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.
Договір укладений між сторонами містить в собі елементи як договору підряду, так і договору поставки. Відносини сторін що виникають по договору з приводу поставки товару регулюються положеннями параграфу 3 глави 54 ЦК України, у главі 61 визначені положення які регулюють відносини що виникають з підряду.
Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов‘язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно положень ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Досягнення згоди щодо поставки товару (упаковки) за правовою природою підтверджує виникнення між сторонами зобов'язань, що виникають з договору поставки, а згідно положень ст. 712 ЦК України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Кошти в загальній сумі 270 675 грн. сплачені позивачем на виконання зобов'язань за укладеним договором.
Згідно з положеннями частини першої статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
З урахуванням п. 3.4 договору продукцію, щодо якої здійснено передплату в сумі 270 675 грн. за специфікаціями № 1 та № 2 відповідач мав поставити на протязі 45 робочих днів після підтвердження заявки постачальником, а також затвердження дизайн-макета службами покупця і постачальника.
За умовами договору (п. 3.2, 3.3 договору) заявка на постачання товару подається покупцем у письмовій формі власноручно або передається факсимільним чи поштовим зв'язком (рекомендованим листом) або телефонограмою, після узгодження чи відхилення якої постачальник повідомляє про прийняте рішення покупця факсимільним або поштовим зв'язком або телефонограмою.
Заявки на поставку товару (тубуси ТМ Хортиця стерео-варіо наступних найменувань: «Хортиця Срібна»0, 7 жесть срібна –додаток № 5, «Хортиця перцева»0,7 жесть золота –додаток № 4) від 07.04.2008р., а також від 07.05.2008р. вих. 738 на поставку товару (тубуси ТМ Хортиця стерео-варіо наступних найменувань: «Хортиця Преміум»0, 7 жесть срібна –додаток № 10, «Хортиця Платинум»0,7 жесть срібна –додаток № 3) наявні у матеріалах справи. Повторно заявку на поставку товару (об'єднану –з вимогами поставки товару згідно вказаних заявок від 07.04.2008р., від 07.05.2008р.) направлено відповідачу за вих. 846 від 21.07.2008р..
Як про те зазначає позивач, креслення до Договору були складені і повністю узгоджені сторонами без яких-небудь зауважень і нарікань до їх змісту і зовнішнього вигляду:
- креслення жерстяного тубуса (Додаток № 1), узгоджений і затверджений сторонами 12 березня 2008 року;
- креслення внутрішнього вкладиша (Додаток № 2), узгоджений і затверджений сторонами 12 березня 2008 року.
Оскільки, товар за який здійснено передплату згідно платіжних доручень від 02.04.2008р., від 06.05.2008р. відповідачем не поставлено, позивач звернувся до останнього з претензією вих. 1210 від 02.07.2008р. в якій просив на протязі 10 календарних днів поставити та передати у власність покупця товар згідно специфікації № 1 від 11.03.2008р., специфікації № 2 від 19.04.2008р. та сплатити штрафні санкції (направлення претензії підтверджується реєстром на відправлення кореспонденції за 09.07.2008р., поштовим чеком № 9199). У відповідь позивачем отримано довідку від відповідача датовану 14.10.2008р., у якій зазначалось про невиконання постачальником договірних зобов'язань в порядку та у встановлені договором строки, а також вказувалось про досягнення домовленостей про продовження строків виконання зобов'язань необхідних для усунення порушень з боку постачальника –ТОВ «Пакувальна компанія «Союз». Відповідно до гарантійного листа вих. 14/11/0811 від 14.11.2008р. відповідач зобов'язувався виготовити, поставити та передати у власність ДП «Імідж Холдинг»товар згідно умов договору поставки № 25/02/08/П від 25.02.2008р. специфікації № 1 від 11.03.2008р., специфікації № 2 від 19.04.2008р..
В силу положень ч. 3 ст. 612 ЦК України, якщо внаслідок прострочки боржника виконання зобов'язань втратило інтерес для кредитора, він має можливість відмовитись від прийняття виконання зобов'язань. Згідно положень ч. 2 ст. 693 ЦК України якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Поставки товару у обумовлені договором строки, а також і за вимогами позивача відповідачем не здійснено, матеріали справи належних доказів в спростування доводів позивача не містять, на вимоги суду (ухвала від 23.01.2009р.) відповідачем таких не надано, у зв'язку з чим вимоги про повернення суми передоплати в розмірі 270 675 грн. на яку не здійснено поставку товару внаслідок порушення відповідачем умов договору № 25/02/08/П від 25.02.2008р., визнаються судом обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України витрати по сплаті державного мита в розмірі 2 706, 75 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакувальна компанія «Союз»(юрид. адреса: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе 13; адреса: 04070, м. Київ, Контрактова пл. б.4, оф. 53; р/р 260070131325 в КРУ ТОВ «Укрпромбанк»м. Київ, МФО 380076, з рахунку виявленого під час виконання судового рішення, ідент. код 33402850) на користь Дочірнього підприємства «Імідж Холдинг»акціонерної компанії «Імідж Холдинг АпС»(70420, Запорізька обл., Запорізький район, с. Нове Запоріжжя, вул. Первомайська 2-Б, р/р 26003108631, МФО 313827 в ЗОД «Райффайзен Банк Аваль», ідент. код 32096432) 270 675 грн. (двісті сімдесят тисяч шістсот сімдесят п'ять гривень) перерахованих за договором постачання № 25/02/08/П від 25.02.2008р..
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пакувальна компанія «Союз»(юрид. адреса: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе 13; адреса: 04070, м. Київ, Контрактова пл. б.4, оф. 53; р/р 260070131325 в КРУ ТОВ «Укрпромбанк»м. Київ, МФО 380076, з рахунку виявленого під час виконання судового рішення, ідент. код 33402850) на користь Дочірнього підприємства «Імідж Холдинг»акціонерної компанії «Імідж Холдинг АпС»(70420, Запорізька обл., Запорізький район, с. Нове Запоріжжя, вул. Первомайська 2-Б, р/р 26003108631, МФО 313827 в ЗОД «Райффайзен Банк Аваль», ідент. код 32096432) витрат по сплаті державного мита в розмірі 2 706, 75 грн. (дві тисячі сімсот шість гривень 75 копійок) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн. (сто вісімнадцять гривень).
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Суддя Р.І. Самсін
дата підписання рішення 23.03.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3330252 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні